36+2 kohdunkaula 2,5cm/pehmeä

Lääkärin mukaan voisi synty...

Olin neuvolalääkärillä keskiviikkona (rv36) ja sisätutkimuksen jälkeen lääkäri kyseli onko lapselle jo kaikki laitettu valmiiksi. Kun hän ei "kuulemma ole mikään ennustajaeukko, mutta ei olisi ihme vaikka lapsi syntyisi seuraavalla viikolla". Menin ihan mykäksi ihmetyksestä ja en osannut kysyä tarkennusta miksi näin sanoi (lapsi esikoinen joten mietityttää senkin takia).
Onko siis kohdunkaulan lyhentyminen ja pehmeys voinut olla syynä kommenttiin, vai onko se tässä vaiheessa raskautta jo pehmentymään ja lyhentymään päin kaikilla? Alunperin kohdunkaula ollut 4cm kiinteä ja nyt 2,5cm ja pehmeä.
Eli mitä mieltä olette?

T: LA 6.7 ja kuvittelin ainakin sinne asti odottavani vauvaa massusta

12

18832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai sitten ei

Moi,

just samaa sanottiin mulle, samoilla viikoilla.Mutta kappas, kohta viikkoja kasassa 41. Lekuri luultavasti "ennusti" tilannetta tuon kohdunkaulan takia. Tiedätkö onko vauva laskeutunut jo asemiin?
      Sinänsä harmillista, että menevät puhumaan lääkärit tollasta, koska meillä odottajilla tuntuu kaikki jäävän alitajuntaan muistiin. Oon nimittäin itse ollut lasketun päivän jälkeen kuin myrskyn merkki..=) kaipa se sieltä joskus tuloo...

• odotellaan

Rv 35 4 ja kohdunkaulaa 2 cm jäljellä /pehmeä ja sormelle auki. polttoja suppareita ollu, mut aina loppuvat. Paino arvio olis ma ja sen jälkeen synnytys tapa arvio kun on kuulema vaavi jo iso, sais nähdä keritäänkö sellasia tekeen.

• rv40

Itselläni noilla viikoilla lääkärintarkastuksessa ei ollut kohdunkaula lyhentynyt eikä kohdunsuu pehmentynyt vielä yhtään. Edellisessä raskaudessa ei myöskään mutta vauva syntyi kaksi viikkoa tarkastuksen jälkeen. Joillakin on paikat pehmenneet/auenneet jo hyvissä ajoin ja silti menee yli lasketun ajan. Eli kyllä tuo voi merkitä synnytyksen lähestymistä piankin tai sitten ei.

• kiitos

Harmittaakin just itseä, kun en tajunnut lääkäriltä kysellä miksi sanoi mitä sanoi... nyt saa sitten kotona itsekseen pähkäillä ja odotella sekä hieman jännittääkkin.. No syntyy kun syntyy.. Aurinkoista kesän jatkoa kaikille.

• MissR

Mulla oli lääkärintarkastuksessa viikolla 33 2 kohdunsuu pehmeä mutta kiinni, ja kanavaa jäljellä tuo 2.5 senttiä. Tänään tuli 42 rv täyteen ja huomenna synnytys käynnistetään, kun vaavi ei tunnu haluavan tulla itse ulos tuolta koskaan (eilen yliaikaiskontrollissa kohdunsuu oli auki sormelle ja kanavaa jäljellä 1.5 senttiä vielä). Itsekin mietin syntyykö etuajassa, mutta näin siis täällä!

• monta kokenut

Kohdunkaulan tilanne voi ennustaa jotenkin synnytyksen alkua, mutta on todella epävarma ennustaja. On paljon äitejä, joilla kohdunkaula on jo vähän avautunutkin viimeisessä tarkastuksessa ja silti menee yliajalle.
      Itselläni oli tutkimus synnytyspäiväni aamuna ja lääkärini sanoi tuolloin, ettei mitään tule tapahtumaan vielä aikoihin... Luonto sen päättää kunkin kohdalla miten haluaa

• jenni

mulla noilla viikoilla ja olikohan jo vähän aikaisemmin kun puhuttiin silloin että muutaman viikoin saisi vielä pysyä ja kasvaa, mutta lapsi syntyi laskettuna päiväna kuitenkin.MOlemmissa rask sama juttu

• Krista

Minullakin tuossa vaiheessa kohdunkaula pehmentynyt ja lyhentynyt.. Vauva syntyi käynnistyksen avulla viikoilla 41 4.

• heluna

On la samana päivänä ja lekuri sanoi että ihan normaali tilanne uudelleensynnyttäjälle,mulla kanava pehmää,kanavaa 2 cm jäljellä ja suu etuosasta sormelle auki.
        Ensisynnyttäjällähän kestää kauemmin vielä avautumisvaihe kun ensin kanava häviää ja vasta alkaa suu aueta.
        Uudelleensynnyttäjällä kun nämä kaks tapahtuu yhtäaikaa.

Mulle ei sanottu mitään,että syntyy pian,normitilanteesta puhui.Tuolloin oli viikkoja tasan 36.

Nyt omakopelolla tarkastellut,kanavaa 1 cm ja suu auki kolmelle sormelle.Vaan viikkoja kasassa jo 37 2 eli uskon että loppuun asti mennään täällä ainakin.

• Nimetön

juttu että rv 36 lääkäri sanoi että lapsi voi syntyä minä hetkenä tahansa. Kuitenkin hän syntyi viikolla rv 41 3. Joten saat varautua että odotus jatkuu...ja loppu aika tosi kypsää ku koko ajan odottaa että millon se tulee. Voimia

• mamma 86

mun poika on nyt 2kk... mulla meni niin että lähdin sairaalaan tiistaina ja oli sentin auki torstai iltana kymmenelt' olin yh' sentin auku mutta oli kuulemma ympäriltä pehmee sain kipulääkettä sain tunnin nukuttua kun jouduin l'hteen synnytys saliin 03.35 syntyi terve 49cm 3080g poika

• alkuperäinen kirjoittaja

Heippa

Täällä sitä kotona ollaan ja vauva masussa, tänään laskettu aika ja ei minkäänlaista merkkiäkään että vauva haluaisi syntyä. Ei koko sinä aikana ole ollut mitään, vaikka lääkäri moisen arvion heittikin joskus.

Iloista odotuksen aikaa ja aurinkoista kesän jatkoa kaikille! ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8028
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3852
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1906
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1310
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1143
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1079
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      11
      865
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      812
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      762
    Aihe