Osakkeet:
Nvidia
Novo Nordisk
Näitä olen ostanut useita kuukausia sitten, eikä ole tarkoitus enää ostaa lisää. Tarkoitus ei myöskään ole myydä pois.
Rahastot ja etf:
Indeksirahasto Ruotsi (kulut 0%)
Handelsbanken Euroopa rahasto (kulut 0,20%)
Intia ETF (kulut 0,19%)
Japan Etf (kulut 0,12%)
S&P 500 ETF (kulut 0,07%)
Näihin pyrin kuukausisäästämään jatkuvasti. Ja vaan pitämään en myymään pois useisiin vusoiin.
Mitä mieltä? Tämmöiseen salkkuun olen päätynyt useiden käänteiden jälkeen. Saa arvostella vapaasti Onko hyvä huono.
Mitä mieltä tästä osake/rahasto/etf salkusta?
3
1000
Vastaukset 3
- Anonyymi
Tasaosuuksilla vai jollain muulla painotuksella?
- Anonyymi
Ihan hyvä hajautus.
Itse käytän op pankin tuotteita. Vuosikulut suurehkot mutta osto ja myynti useimmissa ilmaista. Indeksit 0,39 % vuosikulut, osto ja myynti 0% . Indeksirahastoja pääosin ja pari tavallista riskillä, kiina ja intia. Osingot jäävät suoraan rahastoihin kasvattamaan sen arvoa.
Keskittäminen op siksi että saan bonuksia joilla maksan ilmaiseksi kaikki perheen tilimaksut, auto, matka ja kotivakuutukset. Lisäksi työllistän suomea ja suomalaisia.
Lisäksi jos itseltä henki lähtee niin perijät eivät välttämättä hahmota tai ymmärrä etf ja suoria osakkeita veroilmoituksineen. Indekseissä ja rahastoissa pankki ilmoittaa verottajalle joten tuo huoli on pois .
Ja se että tarvittaessa a rahastot voi helposti muuttaa b rahastoiksi ilman kuluja jolloin osingot maksetaan ulos omalle tilille.
Op maailma indeksi a 65.7 %
Op suomi indeksi a 15,6 %
Op eurooppa indeksi a 5,4 %
Op pohjoismaat indeksi a 4,1 %
Ja loput kukin noin 4,8 % kpl
Op aasia indeksi a
Op intia a
Op kiina a
Lisäksi pidän tilillä olisko ollut op kasvutuotto yli 50 000 eur jolloin pankki maksaa 3 kk euribor ja ottaa tuotosta 0,5%. Nämä siellä hajautuksen vuoksi ja jos pörssit romahtavat niin on millä ostaa halpoja osakkeita.
Se on makuasia miten nää kukin järjestelee ja mikä omalle luonteelle sopii. - Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🍒 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://nbw.fi/sexygirls?18367093
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3731486Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan801015Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.88920Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61833Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49738- 121705
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38702- 53668
- 50616
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10598- 35594
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 45557
- 50545
- 32531
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o33528Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48525Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84495- 48479
- 80470