Miten lento-onnettomuus julistetaan alkaneeksi

Anonyymi-ap

Sitä varten on olemassa oikein standard call-out

"Annapa kun mä näytän yhden jutun". Tai vaihtoehtoisesti "Katsokaapa tätä."

Jos lentäjän impulssikontrolli pettää - tai jos sellaista ei lentäjältä löydy lainkaan - käy kuten oheisessa videossa voidaan havaita, noin 3 minuutin kohdalla, siitä 15 sekuntia eteenpäin.

https://www.youtube.com/watch?v=uz_IjhJqfsE

13

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet Piitteri kyllä alhaisin vainoaja jota maa päällään kantaa. Eikä tilanne muutu yhtään vaikka olisit taivaallakin.

      • Anonyymi

        No hoh hoijaa taas.

        Tuletteko te minulle luennoimaan jotakin vainoamisesta?
        Katsokaapa tämän niin sanotun "ILMAILU" -osaston keskustelunaiheita vähä pidemmältä ajalta. Ymmärrätte varmaan... tai ehkä ete sittenkään.

        Mitä taas tulee tuohon TAITOlentovideoon ja sen julkaisemiseen, luulin tekeväni lentäjälle PR:ää. Hänhän oli vaivaa nähden ensin kuvannut lentonsa ja sitten julkaissut filmin Youtubessa - ja miksi? Oletan että jotta sitä katsottaisiin ja että hän oletettavasti saisi osakseen arvostusta ja ihailua.

        Nyt vain nostin vanhan rainan esiin ettei suoritus pääsisi unohtumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No hoh hoijaa taas.

        Tuletteko te minulle luennoimaan jotakin vainoamisesta?
        Katsokaapa tämän niin sanotun "ILMAILU" -osaston keskustelunaiheita vähä pidemmältä ajalta. Ymmärrätte varmaan... tai ehkä ete sittenkään.

        Mitä taas tulee tuohon TAITOlentovideoon ja sen julkaisemiseen, luulin tekeväni lentäjälle PR:ää. Hänhän oli vaivaa nähden ensin kuvannut lentonsa ja sitten julkaissut filmin Youtubessa - ja miksi? Oletan että jotta sitä katsottaisiin ja että hän oletettavasti saisi osakseen arvostusta ja ihailua.

        Nyt vain nostin vanhan rainan esiin ettei suoritus pääsisi unohtumaan.

        "Tuletteko te minulle luennoimaan jotakin vainoamisesta?"

        Kyllä, sillä juuri Sinä Itse olet omalla toiminnallasi siihen syypää.
        Kovin vaikeaa tuntuu sinulle olevan vuosien kuluttuakaan hyväksyä häviötä puheenjohtajavaalissa. Äläkä ala jaarittelemaan mitään sateenvarjomallista, sinun ansiosi vuosien varrelta ovat kyllä hyvin tiedossa.


    • Anonyymi

      Onhan päivänselvää, että minun täytyy vielä vuonna 2025 olla katkera ja pettynyt kun jäsenistö on valinnut jonkun toisen kuin MINUT johtamaan Suomen Ilmailuliittoa. Ja siksi kaikkeen mitä sanon tulee soveltaa ad hominem-asennetta. Tätähän varmaan tarkoitit?

      Vuonna 2019 jäsenistö valitsi kahdesta ehdokkaasta paremman - tai ainakin sopivamman. Kuten Johannes Virolainen aikanaan totesi "Kansa on äänestänyt, pulinat pois."

      Se kuka johtaa liittoa, ei ole tässä "se juttu". Vaan miten ja mihin sitä johdetaan. SIL ei ole koskaan ollut tällaisessa alennustilassa kuin nyt.

      Toivotan sinulle ja liitolle hyvää jatkoa ja ennen kaikkea toivon, että myös vuonna 2024 voi koulutus jatkua häiriöittä liiton jäsenyhdistyksissä.

      • Anonyymi

        Tämän ketjun aloitus kertoo kyseessä olevan Piitterin henkilökohtainen kauna Timoa kohtaan, sitä on turha yrittää verhota työksi ilmailuharrastuksen eteen.
        Piitterin tapa yrittää vaikuttaa asioihin on muiden asianosaisten vainoaminen, on aina ollut.


    • Anonyymi

      Vaikka isä Jum*la räimisi matalalla korkeudella lentokoneellaan ilman asianmukaista taitoa ja koulutusta, pitäisin tarpeellisena varoittaa moisesta.

      Tuota räimivää lentotapaa olen saanut todistaa liian kauan eri yhteyksissä. Esimerkiksi Malmin lentoasemalla toistuvasti ja jatkuvasti.

      Se, että henkilö on jonkin järjestön luottamustehtävässä, ei anna hänelle erivapauksia. Päinvastoin, hänen tulisi toimia esimerkillisesti. Ei yksinomaan merkillisesti.

    • Anonyymi

      En viitsinyt katsoa videota. Liittyykö se jollain lailla Ruotsissa tapahtuneeseen onnistuneeseen maissipeltolaskeutumiseen?

      • Anonyymi

        Tuo Ruotsin onnettomuus alkoi kun täysinammattitaitoinen lennonopettaja päätti lähteä lentoon.


      • Anonyymi

        Kyllä. Se oli juurikin sieltä. Koska lentäminen suoraan maistui tylsältä ja loska minä sentään olen sankarilentäjä niin more I juolahti äkkiarvaamatta että vaakakierrepä se piristäisi päivää mojovasti. No minähän olin nähnyt lentonäytöksessä miten sellainen tehdään. Eikun tuumasta toimeen. Upea lopputulos onkin nähtävissä videolta.

        Esittelin tämän videon sittemmin Midnight Hawks-pilotille ja pyysin arviota. Ei hän osannut arvostaa tätä huikeata stunttia lainkaan.

        ”Mikä tää juttu oikein on tai pitäisi olla? Kone selälleen, riittämätön työntö, nokan repsahdus. Suunnan karkaaminen. Ja lopuksi massiiviset korjaustoimenpiteet maahansyöksy välttämiseksi. 😳”


    • Anonyymi

      Lentoyhtiöiden testeissä selvitetään myös lentäjän taipumus impulsiivisuuteen. Eri ihmisillä se vaihtelee suuresti.

      Kyvyttömyys hallita impulsiivisuutta on piirre, joka jo yksinään on hylkäysperuste haettaessa ammatti-ilmailun tehtäviin.

      Minä en laittaisi lastani tuolla tavalla toimivan pilotin kyytiin.

      • Anonyymi

        Enkä minä tuolla tavalla muihin suhtautuvan opettajan oppiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä minä tuolla tavalla muihin suhtautuvan opettajan oppiin.

        Eipä ole ollut oppilaista pulaa, päinvastoin. Terveiset Köpiksestä, IFR-koululento kohti Lontoo ja Cannes.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole ollut oppilaista pulaa, päinvastoin. Terveiset Köpiksestä, IFR-koululento kohti Lontoo ja Cannes.

        Millä tavalla minun pitäisi suhtautua impulsiivisiin räimijöihin että herra olisi tyytyväinen?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      300
      2697
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      100
      2108
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      79
      1613
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      171
      1472
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1298
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1205
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe