Taksinkuljettajan palkkaus

Anonyymi-ap

Moniautoyrittäjät pilaavat koko alan pitämällä kuljettajia töissä ilman palkkalain mukaista palkkaa joka vaaditaan kilpailutuksiin osallistuvilta taksiyrityksiltä.

Tämä on se epäkohta jota välitysyhtiön kuuluisi valvoa. Vaatikaa kuljettajat palkat oikein maksetuksi yllä olevan esimerkin mukaan. Siinä on Suomen laki § takana ja mitään työsopimuksia ei tarvitse olla. Näin se palkanmaksu menee lain mukaan. Jokaisen työntejän perusoikeus.

23

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yhtiön mukaan palkkausjärjestelmä perustui tuntipalkkaukseen. Hovioikeus kuitenkin katsoi, että palkkaus oli suoriteperusteinen, koska kantajalle oli maksettu palkkaa 35 % ajotuloista työtuntien määrästä riippumatta. Lisäksi hovioikeus tulkitsi, että työaikalain säännösten mukaan palkan laskentaperusteet on oltava samansuuruiset sekä peruspalkan että ylitöistä ja sunnuntaitöistä maksettavien lisien osalta. Kantajan peruspalkan perusteena oli ollut 5,70 euroa tunnilta ja korvausten laskentaperusteet olivat vaihdelleet 10,89 eurosta 18,64 euroon.

      Hovioikeus katsoi, että taksiyhtiön käyttämä palkkausjärjestelmä oli ollut ylityö- ja sunnuntaityötuntien osalta suoriteperusteinen eikä perustuntipalkkaa ollut käytetty palkanmääräytymisperusteena. Ylityö- ja sunnuntaityökorvauksia ei ollut myöskään tosiasiassa maksettu, vaan ne oli ainoastaan huomioitu prosenttipalkkaa laskettaessa. Palkanmaksuperuste oli tosiasiassa prosenttipalkka. Edellä mainituista syistä johtuen hovioikeus katsoi, että yhtiön käyttämä palkanmaksujärjestelmä oli työaikalain vastainen.

      Yhtiö velvoitettiin suorittamaan työntekijälle käräjäoikeuden tuomitsemat korvaukset sekä työntekijän oikeudenkäyntikulut. Kantajalle tuomitut korvaukset koostuivat maksamatta jääneistä palkan korotusosista vuosilta 2011 ja 2012, korvaukset olivat yhteensä noin 28.800 euroa. Tuomio on lainvoimainen.

      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        💋 ­­N­y­m­­f­­­o­­m­­a­­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Välitysyhtiöt eivät ole taksitoimintaa. Ne ovat alustatalouksia. Ei niiden kuulu valvoa mitään, koska niillä ei ole yhtään taksia, eikä yhtään taksinkuljettajaa.

      • Anonyymi

        Heidän sopimukset vaativat noudattamaan palkkalakia. Tilaajavastuusopimus.
        Myönnät että kukaan ei valvo?
        Samaa mieltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heidän sopimukset vaativat noudattamaan palkkalakia. Tilaajavastuusopimus.
        Myönnät että kukaan ei valvo?
        Samaa mieltä

        Tilaajavastuu on pelkkä vitsi. Kukaan ei valvo mitään. Itse rekisteröidyin autoilijaksi välitysyhtiöön, vaikka minulla ei ollut taksiliikennelupaa. Kukaan ei kysynyt sitä.

        Kelan ajoja olen ajanut jatkuvasti ilman erityisryhmien koulutusta ja ajan edelleen. Kukaan ei ole kysynyt sitä.

        Kouluajojen kilpailuihin olen osallistunut ilman autoja ja rikostaustaotetta ja ajanutkin niitä autolla, joka ei ollut luvanvaraisessa liikenteessä, eikä täytä päästövaatimuksia, eikä siinä ollut lakisääteistä alkolukkoa. Kukaan ei kysynyt mitään. Minua tuurasi myös yrittäjän kaveri, jolla ei ole taksinkuljettajan lupaa. Kukaan ei kysynyt sitä.

        Kaikki välitysyhtiöt tietävät, että kelakyytejä ajetaan ilman lupia. Se ei kiinnosta heitä, koska sopimuksien mukaan luvista vastaa yrittäjä, jolla ei ole lupia. Eikä hänellä ole syytä itse lopettaa ajojaan. Kelakyytejä ajetaan myös ilman taksilupia. Kukaan ei tarkista tilattua kyytiä, joten sen voi ajaa kuka tahansa. Siksi niitä jaetaan esim. Meikun pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaajavastuu on pelkkä vitsi. Kukaan ei valvo mitään. Itse rekisteröidyin autoilijaksi välitysyhtiöön, vaikka minulla ei ollut taksiliikennelupaa. Kukaan ei kysynyt sitä.

        Kelan ajoja olen ajanut jatkuvasti ilman erityisryhmien koulutusta ja ajan edelleen. Kukaan ei ole kysynyt sitä.

        Kouluajojen kilpailuihin olen osallistunut ilman autoja ja rikostaustaotetta ja ajanutkin niitä autolla, joka ei ollut luvanvaraisessa liikenteessä, eikä täytä päästövaatimuksia, eikä siinä ollut lakisääteistä alkolukkoa. Kukaan ei kysynyt mitään. Minua tuurasi myös yrittäjän kaveri, jolla ei ole taksinkuljettajan lupaa. Kukaan ei kysynyt sitä.

        Kaikki välitysyhtiöt tietävät, että kelakyytejä ajetaan ilman lupia. Se ei kiinnosta heitä, koska sopimuksien mukaan luvista vastaa yrittäjä, jolla ei ole lupia. Eikä hänellä ole syytä itse lopettaa ajojaan. Kelakyytejä ajetaan myös ilman taksilupia. Kukaan ei tarkista tilattua kyytiä, joten sen voi ajaa kuka tahansa. Siksi niitä jaetaan esim. Meikun pihalla.

        Huonot kyydit ostaa Yango ja Bolt kuskit. Itse ei tarvitse kuin istua kahviossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaajavastuu on pelkkä vitsi. Kukaan ei valvo mitään. Itse rekisteröidyin autoilijaksi välitysyhtiöön, vaikka minulla ei ollut taksiliikennelupaa. Kukaan ei kysynyt sitä.

        Kelan ajoja olen ajanut jatkuvasti ilman erityisryhmien koulutusta ja ajan edelleen. Kukaan ei ole kysynyt sitä.

        Kouluajojen kilpailuihin olen osallistunut ilman autoja ja rikostaustaotetta ja ajanutkin niitä autolla, joka ei ollut luvanvaraisessa liikenteessä, eikä täytä päästövaatimuksia, eikä siinä ollut lakisääteistä alkolukkoa. Kukaan ei kysynyt mitään. Minua tuurasi myös yrittäjän kaveri, jolla ei ole taksinkuljettajan lupaa. Kukaan ei kysynyt sitä.

        Kaikki välitysyhtiöt tietävät, että kelakyytejä ajetaan ilman lupia. Se ei kiinnosta heitä, koska sopimuksien mukaan luvista vastaa yrittäjä, jolla ei ole lupia. Eikä hänellä ole syytä itse lopettaa ajojaan. Kelakyytejä ajetaan myös ilman taksilupia. Kukaan ei tarkista tilattua kyytiä, joten sen voi ajaa kuka tahansa. Siksi niitä jaetaan esim. Meikun pihalla.

        Tyhmäkö olet, ei siihen mitään koulutusta tarvita, jos ei aja rampakaappia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmäkö olet, ei siihen mitään koulutusta tarvita, jos ei aja rampakaappia.

        Erityisryhmien taksinkuljettajan koulutus pitäisi olla suoritettuna kaikilla Kelan ajoja ajavilla, myös henkilöauton kuljettajilla.


    • Anonyymi

      Vastuu on palveluntuottajalla sekä alihankkijalla.
      Työaikalain sekä palkkalakain noudattamista ei valvota. Eikä niitä usein noudateta.
      Toiset rengit ajavat seitsemän päivää viikossa.

    • Anonyymi

      Minä maksan rengille 34% alv 0 kassasta.
      Rengillä on vapaus tehdä töitä vaikka joka päivä klo:18-06.00.
      Eipä tuo ole yhtään valittanut palkkaansa. Jos alkaa valittaa voi vaihtaa työpaikkaa.

      • Anonyymi

        Mites viikkolevot ja pyhätyökorvaukset ja ylityöt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites viikkolevot ja pyhätyökorvaukset ja ylityöt?

        Sisältyy palkkaan piste. Renki voi levätä vaikka viikon jos haluaa.


    • Anonyymi

      Miksi wolt lähetti ei palkkaa toista alipalkalla tai provisiolla?

      • Anonyymi

        Koko ajan niitä palkataan alihankinnalla ja maksetaan pimeästi, kuten taksissakin.


    • Anonyymi

      Jakotaksi noudattaa kaikessa toiminnassa lakia, myös tilaajavastuulain. Lisäksi Jakotaksi maksaa kaikki palkanlisät ja alan parhaan palkan.

      Tämä on mahdollista alan parhaan johtajan ansiosta. Kiitos kuuluu hänelle ja hänen tietämykselle.

      Huomenna juhlimme Jakotaksin menestystä Kirstinmäessä.

      • Anonyymi

        Kiitos kaikille Jakotaksin autoilijoille, kuljetajille ja johtoryhmälle sekä johtajalle. Oli hyvä tilaisuus eilen Tanen kattohuoneistossa Kirstinmäessä.

        Johtajan katsaus taksialaan oli mielenkiintoinen kokonaisuus. Oli myös mielenkiintoista kuulla uudistuksista ylivertaiseen tilausjärjestelmään. Jakotaksi on kehityksen kärjessä.


    • Anonyymi

      Luotettava kumppani palvelu on pakollinen ja kun maksaa sen vuosimaksun niin näyttää siltä että kaikki on kunnossa!!

      Mitään ei valvota silti, eikä palkkalakia noudateta.

      Niin ja tuon palvelun omistajat ovat rikkaita ja he ainoastaan keräävät rekisteriin julkisia tietoja yrityksiltä ja laskuttavat tästä.

      Se on myös ainut yritys tuolla alalla ja monopoli asemassa Suomessa. Helppo rahastaa. Voi prkl että on älyttömän älytöntä rahastusta!!!!

    • Anonyymi

      Avi voisi tehdä tarkastuksia moniautoyrityksiin ja katsoa että täyttyykö tilaajavastuusopimuksessa vaaditut asiat. Niin palkkauksen kuin työaikalain mukaan.

      • Anonyymi

        Taksinkuljettajan työehtosopimus on verrokki mikäli muuta työsopimusta ei ole. Silti palkkalakia on noudettava aina ja pelkkä provisiopalkka on laiton.


    • Anonyymi

      Kun näitä perusasioita aletaan valvoa oikeasti ja Taksiliitto julkaisee palkanmaksun ohjeet viimein alkaa asiat muuttua. Kuljetusten hinnat nousevat oikealle tasolle. Kaikki hinnat ovat nousseet ja renkien palkat senkun laskee ja ilmainen työ lisääntyy.
      Taksinkuljettajien etujärjestö, ammattiliitto tms olisi erittäin kaivattu asia.
      Nämä asiat on tilaajavastuusopimuksessa vaadittuja jo nykyään. Niitä vain ei noudateta eikä valvota.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      ❤️ Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi018369912ne

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    • Anonyymi

      Moniautoyrityksen ei tarvitse noudattaa tilaajavastuusopimuksessa vaadittuja asioita.
      Ilmainen työ kuuluu rengeille.
      Näin saadaan kyytien hinnat alhaisiksi ja samalla ns pissataan omoin muroihin.
      Kannattavuuslaskentaa ei tarvitse kunhan autot ja itse on ajossa. Eiköhän siitä jotain jää kun muutkin ajaa...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe