Sähköllä pääsee halvalla

Anonyymi-ap

65

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Viilennetään vähän näitä sähköautohurmoksessa pyöriviä, Sähköautojen akkujen hinnat pyörii 10.000- 40.000 euron välillä. Esimerkiksi Teslan akku maksaa noin 20.000 euroa, luin juuri lehdestä, että näin keväällä saattaa sähköautosta tulla katsastuskelvoton, kun tiellä on sohjokelin jälkeen jäätyneitä korkeita polanteita, jotka iskevät akkukoteloon.

      • Anonyymi

        Saattaapa hyvinni nuin olla. Saattaapi olla myös toisin.
        Saattaapi olla, että jäät auton alle Ahvenisella, mutta saattaa olla jotta et jääkään Ahvenisella, vaan vasta Uurossa.
        Akkuja saa akkukaupasta - rahalla.
        Paljonko maksaa ihmishenki ja mistä niitä saa?
        On ne joillaki huolenaiheet -perkelevie.
        Hanki köyttä...


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🔞 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/hot2024

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😋 ­­N­y­m­­f­o­m­a­­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Aloittajaidiootti sai orgasmin asiasta josta ei tajunnut paskaakaan.
      Eihän tuossakaan syy ollut itse energiamuodossa tai laitteissa, vaan siinä, ettei tieto kyseisen merkin kaikista ominaisuuksista päätynyt automyyjältä asiakkaalle.
      Ongelma on siis myyjän.
      Ei minulle tulisi mieleenkään jättää omaa autoa lataukseen tuollaisessa tilanteessa. Jos lähdemme useammaksi päiväksi pois kotoa ja auto jää pihalle, niin ihan varmasti se on irti latauksesta.
      Ei kai kukaan jätä polttisautoaankaan päiväkausiksi esim. lämmitystolppaan kytketyksi. Tai jättää jos on umpitollo.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kyllähän ne kusettaa noilla latausvirroilla, turha kiistääkkään.


      • Anonyymi

        Sinä sait orgasmin väitteelläsi, että sähköautoilu on kannattavaa.Olipa se ongelma missä tahansa, niin kintuille kusee sähkökinneri kuskejakin. Huollot arvokkaita jos akku menee, samoin rengaskuluja tulee enmpi. Ja ennekaikkea sähkökinnerin hankintahinta on kallis ja käyttö vittumaista, kun on kytättävä onko akussa virtaa, vai jääkö jonnekkin latausta väijymään. Niin kauan kun bensalla pääsee, en ottaisi sähkökinneriä ilmankaan.😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sait orgasmin väitteelläsi, että sähköautoilu on kannattavaa.Olipa se ongelma missä tahansa, niin kintuille kusee sähkökinneri kuskejakin. Huollot arvokkaita jos akku menee, samoin rengaskuluja tulee enmpi. Ja ennekaikkea sähkökinnerin hankintahinta on kallis ja käyttö vittumaista, kun on kytättävä onko akussa virtaa, vai jääkö jonnekkin latausta väijymään. Niin kauan kun bensalla pääsee, en ottaisi sähkökinneriä ilmankaan.😁

        Kateellisen uhoa elä nykyaikaa älä pärevaloaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kateellisen uhoa elä nykyaikaa älä pärevaloaikaa.

        Parempi pärevalo, kuin patterikinneri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nuo hinnat ole millään automerkillä alle torihintojen! Korkeajänniteakut 28 000 - 33000 euroa lehtijutun mukaan. Ei ihan joka viikko kannata ajella kivikkoon, ainakin jos on vkeselivetoinen kinneri kyseessä.
        https://www.taloustaito.fi/vapaalla/sahkoautojen-akuissa-hammentavat-hintaerot/#ba9ab175

        Harvoinpa sen sähköauton akun joutuu kokonaan vaihtamaan. Ne on kasattu kennokomponenteista ja on todella harvinaista, jos koko akusto menee vaihtoon.
        Komponentin vaihto maksaa vajaasta tonnista kahteen tonniin.
        Kennokomponentteja saa nykyisin jopa käytettyinä.
        Lehtijutut kertovat vain näistä ääritapauksisa, koska ne myyvät hyvin. Eihän tonnin tai parin rempalla pääse lehtiin.
        Vai luuletteko, että Iltalehden toimittaja repii otsikoita tuollaisista?
        "Peten täyssähköiseen Mersuun vaihdettiin kennokompo, hinnaksi tuli huikeat 1724 euroa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sait orgasmin väitteelläsi, että sähköautoilu on kannattavaa.Olipa se ongelma missä tahansa, niin kintuille kusee sähkökinneri kuskejakin. Huollot arvokkaita jos akku menee, samoin rengaskuluja tulee enmpi. Ja ennekaikkea sähkökinnerin hankintahinta on kallis ja käyttö vittumaista, kun on kytättävä onko akussa virtaa, vai jääkö jonnekkin latausta väijymään. Niin kauan kun bensalla pääsee, en ottaisi sähkökinneriä ilmankaan.😁

        Määräaikaishuollot ovat murto-osa polttisten vastaavasta, energiakustannukset ovat suorastaan olemattomat, meilläkin vain muutama euro viikossa. Akut ovat erinomaisen kestäviä ja akkukennoja menee todella harvoin. Ei jokaisen sähkiksen akku hajoa, vaikka polttisänkyrät kateudessaan moista koettavat todistella.
        Kokonaisia akustoja todetaan vialliseksi muutama kymmenen vuodessa. Niistäkin suurin osa menee takuuseen.
        Tunnen useita sähköautoilijoita ja ihan jokikinen on ollut sitä mieltä, että paluuta polttikseen ei ole.
        Olen itse samalla kannalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä sait orgasmin väitteelläsi, että sähköautoilu on kannattavaa.Olipa se ongelma missä tahansa, niin kintuille kusee sähkökinneri kuskejakin. Huollot arvokkaita jos akku menee, samoin rengaskuluja tulee enmpi. Ja ennekaikkea sähkökinnerin hankintahinta on kallis ja käyttö vittumaista, kun on kytättävä onko akussa virtaa, vai jääkö jonnekkin latausta väijymään. Niin kauan kun bensalla pääsee, en ottaisi sähkökinneriä ilmankaan.😁

        Ihan käyttökelpoisen täyssähköisen hinta liikkuu pääosin 20-50000 euron välillä.
        Halvemman range on 200-300 kilsaa ja tuolla 50 t vehkeellä 400-530 kllsaa.
        Latauspaikkoja on löytynyt tarvittaessa ihan etsimättä ja se verkosto kasvaa vauhdilla.
        Polttikseen ei ole paluuta.
        Sinä taas et ikinä paskaksi ajettua polttista kummempaa saa, koska olet persaukinen tollo ja sellaisena tulet aina pysymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan käyttökelpoisen täyssähköisen hinta liikkuu pääosin 20-50000 euron välillä.
        Halvemman range on 200-300 kilsaa ja tuolla 50 t vehkeellä 400-530 kllsaa.
        Latauspaikkoja on löytynyt tarvittaessa ihan etsimättä ja se verkosto kasvaa vauhdilla.
        Polttikseen ei ole paluuta.
        Sinä taas et ikinä paskaksi ajettua polttista kummempaa saa, koska olet persaukinen tollo ja sellaisena tulet aina pysymään.

        Polttikset ei suomesta katoaa tällä palstalla kirjoittavien elinaikana, turha kuvitellakaan.
        Monet autonvalmistajat ovat alkaneet jo selvitä alkukiimasta ja palailla vanhaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän ne kusettaa noilla latausvirroilla, turha kiistääkkään.

        No kerroppa omat kusetuskokemuksesi. Ai ei ole kokemuksia, kun ei ole täyssähköistä autoakaan.
        No silti löytyi mielipide. Tiedätkö mikä on luulon ja tiedon ero?
        HAHAA, ET TIEDÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan käyttökelpoisen täyssähköisen hinta liikkuu pääosin 20-50000 euron välillä.
        Halvemman range on 200-300 kilsaa ja tuolla 50 t vehkeellä 400-530 kllsaa.
        Latauspaikkoja on löytynyt tarvittaessa ihan etsimättä ja se verkosto kasvaa vauhdilla.
        Polttikseen ei ole paluuta.
        Sinä taas et ikinä paskaksi ajettua polttista kummempaa saa, koska olet persaukinen tollo ja sellaisena tulet aina pysymään.

        Itä- suomessa latauspaikkoja on jopa metsäauto teiden varsilla pitkin metsiä. Bensaa ja dieseliä ei tahdo saada mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttikset ei suomesta katoaa tällä palstalla kirjoittavien elinaikana, turha kuvitellakaan.
        Monet autonvalmistajat ovat alkaneet jo selvitä alkukiimasta ja palailla vanhaan.

        "Monet autonvalmistajat ovat alkaneet jo selvitä alkukiimasta ja palailla vanhaan..."
        Ja höpöhöpö, saahan sitä toiveajatella, ja jos tuo antaa sulle paremmat unet, niin ok., kuvittele sitten vaikka noin.
        Satun olemaan sellaisessa työtehtävässä, että minun ei tarvitse luulla. Minä TIEDÄN jotain ja se on ihan muuta kuin sinun väittämäsi.
        Yksikään autonvalmistaja ei ole lisännyt, eikä ole lisäämässä polttomoottoristen tuotantoa, koska lähes kaikissa maapallon valtioissa lainssädäntö on kieltämässä polttomoottoriset ja täyssähköisen valmistamisessa on paljon paremmat tuotot.
        Joissakin suurissa merkeissä ei enää saa lainkaan polttomoottorisia.
        Yksi merkittävimpiä kirittäjiä on Kiina, jolla täyssähköisten kehittäminen ja tuotanto on suurempaa kuin yhdenkään kilpailijan. Tällä hetkellä siis Kiina näyttää suunnan.
        Siis raha se puhuu tässäkin, eikä peräkorven tolloilla ole riittävästi rahaa. Huutaminen, luuleminen tai valehtelu ei tässä auta.
        Nauraisin teille, jos olisitte edes sen väärti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttikset ei suomesta katoaa tällä palstalla kirjoittavien elinaikana, turha kuvitellakaan.
        Monet autonvalmistajat ovat alkaneet jo selvitä alkukiimasta ja palailla vanhaan.

        Ei varmaa katoa koskaan. Kyllä niitä automuseoista löytyy hamaan maalimantappiin saakka. Teitä lähin automuseo löytyy Liperistä. Paikka taitaa olla Honkalampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaa katoa koskaan. Kyllä niitä automuseoista löytyy hamaan maalimantappiin saakka. Teitä lähin automuseo löytyy Liperistä. Paikka taitaa olla Honkalampi.

        Hopsista. Googlen kartta sanoi, että se paikka on Ylämylly (melkein sama asia). Lisäksi siellä näyttäis olevan kaksikin automuseota, Wanha automuseo ja Myllyn vanhat autot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monet autonvalmistajat ovat alkaneet jo selvitä alkukiimasta ja palailla vanhaan..."
        Ja höpöhöpö, saahan sitä toiveajatella, ja jos tuo antaa sulle paremmat unet, niin ok., kuvittele sitten vaikka noin.
        Satun olemaan sellaisessa työtehtävässä, että minun ei tarvitse luulla. Minä TIEDÄN jotain ja se on ihan muuta kuin sinun väittämäsi.
        Yksikään autonvalmistaja ei ole lisännyt, eikä ole lisäämässä polttomoottoristen tuotantoa, koska lähes kaikissa maapallon valtioissa lainssädäntö on kieltämässä polttomoottoriset ja täyssähköisen valmistamisessa on paljon paremmat tuotot.
        Joissakin suurissa merkeissä ei enää saa lainkaan polttomoottorisia.
        Yksi merkittävimpiä kirittäjiä on Kiina, jolla täyssähköisten kehittäminen ja tuotanto on suurempaa kuin yhdenkään kilpailijan. Tällä hetkellä siis Kiina näyttää suunnan.
        Siis raha se puhuu tässäkin, eikä peräkorven tolloilla ole riittävästi rahaa. Huutaminen, luuleminen tai valehtelu ei tässä auta.
        Nauraisin teille, jos olisitte edes sen väärti.

        Ruotsissa kielletään polttomoottoriautot ja tilalle tulee patterikinnerit. Poliisit liikkuu kävellen ja hevosilla. Puolustusvoimat sähköistää kaikki pansaarivaunut, taistelulaivat ja sukellusveneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerroppa omat kusetuskokemuksesi. Ai ei ole kokemuksia, kun ei ole täyssähköistä autoakaan.
        No silti löytyi mielipide. Tiedätkö mikä on luulon ja tiedon ero?
        HAHAA, ET TIEDÄ!

        Viikottain on iltapäivälehdissä noista latausongelmista ja miten kallista se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa kielletään polttomoottoriautot ja tilalle tulee patterikinnerit. Poliisit liikkuu kävellen ja hevosilla. Puolustusvoimat sähköistää kaikki pansaarivaunut, taistelulaivat ja sukellusveneet.

        Ai sulta loppui argumentit ja siksi siirryit asiasta sivuraiteelle (et tietenkään tiedä mikä on argumentti, mutta katso vaikkapa Wikipediasta)
        Keskustelu koskee sähköautoja. Harvemmalla yksityisellä on tallissaan "pansaarivaunua" tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikottain on iltapäivälehdissä noista latausongelmista ja miten kallista se on.

        Jos avaat netistä viikoittain sen saman uutisen, niin tottakai siitä syntyy tuollainen käsitys.
        Minä en anna niille jutuille juuri mitään arvoa, koska minulla on mm. kokemuksen suomaa tietoa.
        Tosiasiahan näet on, että hankintakustannuksen jälkeen sähköauton käyttökustannukset/kilometri ovat vain murto-osa polttisten vastaavista.
        Katsoin joku aika sitten tuon viimeisen 12 kk:n kulutuksen. Se oli keskim. n. 16 euroa/kk eli n. 200 euroa/vuosi.
        Tuon polttiksen lotiskon sillä rahalla tankkaa nibbanabba kahdesti, mutta sepä lähteekin vaihtoon seuraavaksi. Tilalle tulee joku pikkuinen sähkis tai sitten ei mitään.
        Ehkä se myydään sinulle, kun sinä niin rakastat vanhahtavaa tekniikkaa. Mahtaaks sulta löytyy 12000 euroa? Saisit 8 vuotiaan, n. 210t ajetun bensafarkku-Mondeon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Monet autonvalmistajat ovat alkaneet jo selvitä alkukiimasta ja palailla vanhaan..."
        Ja höpöhöpö, saahan sitä toiveajatella, ja jos tuo antaa sulle paremmat unet, niin ok., kuvittele sitten vaikka noin.
        Satun olemaan sellaisessa työtehtävässä, että minun ei tarvitse luulla. Minä TIEDÄN jotain ja se on ihan muuta kuin sinun väittämäsi.
        Yksikään autonvalmistaja ei ole lisännyt, eikä ole lisäämässä polttomoottoristen tuotantoa, koska lähes kaikissa maapallon valtioissa lainssädäntö on kieltämässä polttomoottoriset ja täyssähköisen valmistamisessa on paljon paremmat tuotot.
        Joissakin suurissa merkeissä ei enää saa lainkaan polttomoottorisia.
        Yksi merkittävimpiä kirittäjiä on Kiina, jolla täyssähköisten kehittäminen ja tuotanto on suurempaa kuin yhdenkään kilpailijan. Tällä hetkellä siis Kiina näyttää suunnan.
        Siis raha se puhuu tässäkin, eikä peräkorven tolloilla ole riittävästi rahaa. Huutaminen, luuleminen tai valehtelu ei tässä auta.
        Nauraisin teille, jos olisitte edes sen väärti.

        Satut olemaan sellaisessa työtehtävässä, että kirjoitat päivät paskaa suomi24 palstalle.


        https://www.hs.fi/autot/art-2000002654550.html

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/autoala-ennustaa-sahkoautojen-myynti-kaantyy-ensimmaisen-kerran-laskuun-saksassa/fa36ebbf-66fd-4858-a010-10ca24f030e4

        Et tule näkemään sitä päivää että polttikset olisivat kadonneet, enkä näe minäkään.

        Huutaminen, luuleminen tai valehtelu ei tässä auta.
        Nauraisin sinulle, jos olisit edes sen väärti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa kielletään polttomoottoriautot ja tilalle tulee patterikinnerit. Poliisit liikkuu kävellen ja hevosilla. Puolustusvoimat sähköistää kaikki pansaarivaunut, taistelulaivat ja sukellusveneet.

        😂🤣 Juu juu, kyllä kyllä... 👍🍻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos avaat netistä viikoittain sen saman uutisen, niin tottakai siitä syntyy tuollainen käsitys.
        Minä en anna niille jutuille juuri mitään arvoa, koska minulla on mm. kokemuksen suomaa tietoa.
        Tosiasiahan näet on, että hankintakustannuksen jälkeen sähköauton käyttökustannukset/kilometri ovat vain murto-osa polttisten vastaavista.
        Katsoin joku aika sitten tuon viimeisen 12 kk:n kulutuksen. Se oli keskim. n. 16 euroa/kk eli n. 200 euroa/vuosi.
        Tuon polttiksen lotiskon sillä rahalla tankkaa nibbanabba kahdesti, mutta sepä lähteekin vaihtoon seuraavaksi. Tilalle tulee joku pikkuinen sähkis tai sitten ei mitään.
        Ehkä se myydään sinulle, kun sinä niin rakastat vanhahtavaa tekniikkaa. Mahtaaks sulta löytyy 12000 euroa? Saisit 8 vuotiaan, n. 210t ajetun bensafarkku-Mondeon.

        Olet siis sortunut patteriautoon, etkä nyt osaa tunnustaa tehneesi virheen, koska olet mielestäsi kaikkitietävä ja kaukaa viisas.
        Älä huoli, kyllä me muut tiedämme että olet polkenut paskaan, ei se ole häpeä kuin sinulle itsellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itä- suomessa latauspaikkoja on jopa metsäauto teiden varsilla pitkin metsiä. Bensaa ja dieseliä ei tahdo saada mistään.

        ...tuuhan käy täällä itärajan tuntumassa sillä patteripelilläsi ... P.S: ota puhelin mukaan ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satut olemaan sellaisessa työtehtävässä, että kirjoitat päivät paskaa suomi24 palstalle.


        https://www.hs.fi/autot/art-2000002654550.html

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/autoala-ennustaa-sahkoautojen-myynti-kaantyy-ensimmaisen-kerran-laskuun-saksassa/fa36ebbf-66fd-4858-a010-10ca24f030e4

        Et tule näkemään sitä päivää että polttikset olisivat kadonneet, enkä näe minäkään.

        Huutaminen, luuleminen tai valehtelu ei tässä auta.
        Nauraisin sinulle, jos olisit edes sen väärti.

        Hyvän linkin vetäisit. Ihan helvetin hyvän. Kuvittelitko vajakki, ettei kukaan huomaa jutun päiväystä?

        "7.9.2002 0:00
        Ford lakkauttaa Think-sähköautojen tuotantonsa..."

        Osaatkohan laskea kuinka vanha juttu tuo on ja osaatko lainkaan arvata kuinka paljon automaailma ja mm. akkuteknologia on tuosta hetkestä kehittynyt ja muuttunut?

        Tuossa Kauppalehden jutussa kerrottiin, että täyssähköisten markkinaosuus Saksassa oli 18 prosenttia ja saattaa laskea 16 prosenttiin.
        Syynä ei ole se, että sähköautojen suosio laskisi niiden ominaisuuksien vuoksi, vaan se, että valtion takaama hintatuki loppuu.
        Se on kerrottu jutussa, mutta sepä ei käy sinun "totuuteesi".
        Lisäksi tietyssä vaiheessa markkinat alkavat täyttyä ja kysyntä vaimenee, kun innokkaimmat ovat saaneet hankintansa tehtyä. Siitä huolimatta kasvu jatkuu n. 15-16 % vauhdilla. Lopulta 99% h-autokannasta on sähköistetty.
        En tiedä kannattaako kaltaistenne kanssa jatkaa keskustelua. Tyhmän kanssa kiistely kun ei ole muuta kuin ajanhukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvän linkin vetäisit. Ihan helvetin hyvän. Kuvittelitko vajakki, ettei kukaan huomaa jutun päiväystä?

        "7.9.2002 0:00
        Ford lakkauttaa Think-sähköautojen tuotantonsa..."

        Osaatkohan laskea kuinka vanha juttu tuo on ja osaatko lainkaan arvata kuinka paljon automaailma ja mm. akkuteknologia on tuosta hetkestä kehittynyt ja muuttunut?

        Tuossa Kauppalehden jutussa kerrottiin, että täyssähköisten markkinaosuus Saksassa oli 18 prosenttia ja saattaa laskea 16 prosenttiin.
        Syynä ei ole se, että sähköautojen suosio laskisi niiden ominaisuuksien vuoksi, vaan se, että valtion takaama hintatuki loppuu.
        Se on kerrottu jutussa, mutta sepä ei käy sinun "totuuteesi".
        Lisäksi tietyssä vaiheessa markkinat alkavat täyttyä ja kysyntä vaimenee, kun innokkaimmat ovat saaneet hankintansa tehtyä. Siitä huolimatta kasvu jatkuu n. 15-16 % vauhdilla. Lopulta 99% h-autokannasta on sähköistetty.
        En tiedä kannattaako kaltaistenne kanssa jatkaa keskustelua. Tyhmän kanssa kiistely kun ei ole muuta kuin ajanhukkaa.

        Jatkat sinä keskustelua kuitenkin koska haluat päteä ja yrittää näyttää ylivertaista viisauttasi, jota muut ei kylläkään huomaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...tuuhan käy täällä itärajan tuntumassa sillä patteripelilläsi ... P.S: ota puhelin mukaan ...

        Missäs saakka pitäisi käydä? Syksyllä ajelin patteripelillä Lieksasta Hattuvaaran kautta Ilomantsin puolelle ja siitä Enoon ja takaisin Lieksaan. Aikoinaan liikuin Ilomantsissa useinkin, kun olin ensin Ensolla ja sitten Metsävaltiolla Ilomantsin ja Lieksan saloilla töissä. Sitä touhua tuli ihan riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkat sinä keskustelua kuitenkin koska haluat päteä ja yrittää näyttää ylivertaista viisauttasi, jota muut ei kylläkään huomaa...

        Ai sinä tajusit minun olevan sinuun varraten ylivertainen🤭😂🤣🤣. No älähän nyt masennu.
        Olihan tuo likityksesi sinun kannalta vähän noloa, mutta kaipa sinä olet noihin jo tottunut.


    • Anonyymi

      Kun poika oli pieni, sillä oli patterilla kulkeva leluauto. Ei sekään kauan kestänyt.

    • Anonyymi

      Ei Lieksan pankot ole patteriautoa nähneetkään saati omistaneet.Vanhalla rupukka almeralla ajelevat jos äiti on bensarahat antanut.

      • Anonyymi

        Parempi niin, sitten ei autoilu maksa mitään.😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi niin, sitten ei autoilu maksa mitään.😁

        Niinpäniin. jos äippä ei maksaisi kustannuksia, niin lieksalaisperis ei autoilisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpäniin. jos äippä ei maksaisi kustannuksia, niin lieksalaisperis ei autoilisi.

        Mitähän varten Tesla pudotti taas sähkökinneriensä hintoja? Aika outoa on, jos joku ostaa sähkökinnerin, niin viikon kuluttua joku toinen saa samanlaisen härpäkkeen tonneja halvemmalla? Polttomoottoripuolella tuota ei taida esiintyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän varten Tesla pudotti taas sähkökinneriensä hintoja? Aika outoa on, jos joku ostaa sähkökinnerin, niin viikon kuluttua joku toinen saa samanlaisen härpäkkeen tonneja halvemmalla? Polttomoottoripuolella tuota ei taida esiintyä?

        Tesla "ylihinnoitteli" tuotteensa alussa, koska merkittävää kilpailua ei ollut, mutta nyt on.
        Jos ymmärtäisit lukemiasi uutisia, niin tajuaisit, että syynä hinnanalennukseen on Kiina. Sieltä tulee varsin käyttökelpoista sähköautoa todella halvalla.
        Länsimaiset autonvalmistajat (mm. Tesla) käyttäytyivät typerästi, kun eivät huomioineet Kiinan pyrkimyksiä ja nyt Kiina pistää länsimaiden autotuotantoa kyykkyyn.
        Elon Musk pudottaa hintoja vielä monesti, ennen kaatumistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän varten Tesla pudotti taas sähkökinneriensä hintoja? Aika outoa on, jos joku ostaa sähkökinnerin, niin viikon kuluttua joku toinen saa samanlaisen härpäkkeen tonneja halvemmalla? Polttomoottoripuolella tuota ei taida esiintyä?

        Kauppa se kannattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla "ylihinnoitteli" tuotteensa alussa, koska merkittävää kilpailua ei ollut, mutta nyt on.
        Jos ymmärtäisit lukemiasi uutisia, niin tajuaisit, että syynä hinnanalennukseen on Kiina. Sieltä tulee varsin käyttökelpoista sähköautoa todella halvalla.
        Länsimaiset autonvalmistajat (mm. Tesla) käyttäytyivät typerästi, kun eivät huomioineet Kiinan pyrkimyksiä ja nyt Kiina pistää länsimaiden autotuotantoa kyykkyyn.
        Elon Musk pudottaa hintoja vielä monesti, ennen kaatumistaan.

        Kiinan kinnerit on huonoja pohjoisen talviolosuhteisiin, kuten kaikki sähkökinnerit. Kunnon lämmintä diesel, tai bensakäyttöistä autoa ei voita mikään. Mileuummin maksaa polttoaineesta, niin ei tarvtse olla kylmässä autossa ja miettiä pääseekö perille.


      • Anonyymi

        Niin kun tarttee päästä kulkemaan, almeralla pääsee, ei tarvii joka abc:lla ladata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän varten Tesla pudotti taas sähkökinneriensä hintoja? Aika outoa on, jos joku ostaa sähkökinnerin, niin viikon kuluttua joku toinen saa samanlaisen härpäkkeen tonneja halvemmalla? Polttomoottoripuolella tuota ei taida esiintyä?

        Köyhän teslan omistajan tuntee valkoisesta teslasta.
        Valkoinen on perusväri, jos haluaa jonkin muun värin se maksaa 7000€ lisää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpäniin. jos äippä ei maksaisi kustannuksia, niin lieksalaisperis ei autoilisi.

        Noinko neropatti päätteli? Taidat olla patteriautoilija kun olet noin tyhmä...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpäniin. jos äippä ei maksaisi kustannuksia, niin lieksalaisperis ei autoilisi.

        ...ei lopu Lieksassa autoilu , kuskit vain on "päivettyneempiä"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kun tarttee päästä kulkemaan, almeralla pääsee, ei tarvii joka abc:lla ladata.

        Mulla oli Almera. Sissus mikä kottero. Möin sen vähän helevetin äkkiä yhelle lieksalaiselle. Sen jälkeen se on vaihtanut omistajaa tiuhaan ja nyt se on sitten sulla. Paljonko se edellinen omistaja maksoi, että otit sen?
        Enää en kyllä viittis Almeralla ajella, ellei maksettas hyvin.


      • Anonyymi

        Juuri tuollaisista kommenteista tunnistaa ostokseensa kyrpiintyneen patteriautopellen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhän teslan omistajan tuntee valkoisesta teslasta.
        Valkoinen on perusväri, jos haluaa jonkin muun värin se maksaa 7000€ lisää...

        Miksi esim. Teslan pitää olla ulkomuodoltaan kuin tankki pienoiskoossa, aivan hirveän näköinen sarjatyön tulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinan kinnerit on huonoja pohjoisen talviolosuhteisiin, kuten kaikki sähkökinnerit. Kunnon lämmintä diesel, tai bensakäyttöistä autoa ei voita mikään. Mileuummin maksaa polttoaineesta, niin ei tarvtse olla kylmässä autossa ja miettiä pääseekö perille.

        Ei Kiinan kinnerit ole pohjoisen olosuhteisiin sen huonompia kuin muutkaan saman hintaluokan "kinnerit". Kannattaa muistaa sellainen pikkuseikka, että yli 90% sähköautojen ajoakuista tehdään KIINASSA.
        Samoin monet länsimerkit ovat KIINASSA tehtyjä.
        Nyt pojat perkele, päät pois peräsuolesta ja tutustumaan maailmaan ja nykytodellisuuteen.


    • Anonyymi

      Sähkötuoli on taloudellisin, kuluttaa vain hetken virtaa ja se on siinä.

      • Anonyymi

        Mitähänvarten ei sähkökinnereihin laiteta polttoainekäyttöisiä lisälämmittimiä? Ei se suurta polttoainesäiliötä tarvitsisi lämmitintä varten. Varmaan 20 litraa riittäisi viikoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähänvarten ei sähkökinnereihin laiteta polttoainekäyttöisiä lisälämmittimiä? Ei se suurta polttoainesäiliötä tarvitsisi lämmitintä varten. Varmaan 20 litraa riittäisi viikoksi.

        Ei niitä polttoainekäyttöisiä tarvita, koska auton sisätila lämpiää tarvittaessa verkkosähköllä silloin kun se on esim. omalla pihalla. Ajon aikana taas on hyvän hyötysuhteen ilmalämpöpumppu ja kaikkein kovimmilla pakkasilla sähkövastus.
        Juujuu.
        Minä tiedän, että ne kuluttavat akuston sähköä, mutta siitä huolimatta kovallakin pakkasella range on 350 kilsaa ja kun päivittäinen ajomatka on yleensä 20-100 kilometriä, niin se riittää.
        Latausverkosto on niin kattava, ettei ongelmia tule pidemmilläkään reissuilla, jos osaa ajatella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä polttoainekäyttöisiä tarvita, koska auton sisätila lämpiää tarvittaessa verkkosähköllä silloin kun se on esim. omalla pihalla. Ajon aikana taas on hyvän hyötysuhteen ilmalämpöpumppu ja kaikkein kovimmilla pakkasilla sähkövastus.
        Juujuu.
        Minä tiedän, että ne kuluttavat akuston sähköä, mutta siitä huolimatta kovallakin pakkasella range on 350 kilsaa ja kun päivittäinen ajomatka on yleensä 20-100 kilometriä, niin se riittää.
        Latausverkosto on niin kattava, ettei ongelmia tule pidemmilläkään reissuilla, jos osaa ajatella.

        Minä pistän tankin täyteen 95:ta, käyn edestakaisin Helsingissä tarvitsematta miettiä latauspaikkoja ja takaisin kotiin päästyänikään ei tarvitse ihan heti tankata.
        Niin että rangea riittää ihan pikkasen enempi kuin 350 km.
        Mutta ihan miten vain vaikeimmaksi haluaa matkantekonsa tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pistän tankin täyteen 95:ta, käyn edestakaisin Helsingissä tarvitsematta miettiä latauspaikkoja ja takaisin kotiin päästyänikään ei tarvitse ihan heti tankata.
        Niin että rangea riittää ihan pikkasen enempi kuin 350 km.
        Mutta ihan miten vain vaikeimmaksi haluaa matkantekonsa tehdä.

        Käytkö päivittäin Helsingissä?Vai muutenko latakuski hirnuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytkö päivittäin Helsingissä?Vai muutenko latakuski hirnuu?

        Miksi pitäisi päivittäin käydä Helsingissä?
        Tosin polttisautolla sekin onnistuisi kyllä helposti, jos vain kuskissa virta riittää...

        Mutta kuvaapas sinä vuorostasi edestakaista Hesan matkaa patterikinnerillä!
        Kauanko menee, montako latausta, jne...?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä polttoainekäyttöisiä tarvita, koska auton sisätila lämpiää tarvittaessa verkkosähköllä silloin kun se on esim. omalla pihalla. Ajon aikana taas on hyvän hyötysuhteen ilmalämpöpumppu ja kaikkein kovimmilla pakkasilla sähkövastus.
        Juujuu.
        Minä tiedän, että ne kuluttavat akuston sähköä, mutta siitä huolimatta kovallakin pakkasella range on 350 kilsaa ja kun päivittäinen ajomatka on yleensä 20-100 kilometriä, niin se riittää.
        Latausverkosto on niin kattava, ettei ongelmia tule pidemmilläkään reissuilla, jos osaa ajatella.

        Juu, riittää 20- 100 km matkoille, mutta entä jos tarviaa lähteä edemmäksi, vaikkapa sinne helsinkiin? Onko sulla pitkiä matkoja varten eri auto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pistän tankin täyteen 95:ta, käyn edestakaisin Helsingissä tarvitsematta miettiä latauspaikkoja ja takaisin kotiin päästyänikään ei tarvitse ihan heti tankata.
        Niin että rangea riittää ihan pikkasen enempi kuin 350 km.
        Mutta ihan miten vain vaikeimmaksi haluaa matkantekonsa tehdä.

        Minäkin käyn joskus (hyvin harvoin Kirkkonummella) ja lataan autoa mennen/tullen tuolla Joroisen tai Mikkelin tietämillä, samalla kun käyn kahvilla tai syömässä. No lataan K-nummella myöskin.
        Sinä olen n. puoli tuntua aiemmin perillä. Mitäpä aiot tehdä niillä kolmellakymmenellä minuutilla?
        Olen ajanut aikoinaan todella pitkiä matkoja ja kokemuksesta tiedän sanoa, että tuollaisille kilometreille pitää varata lepotaukoja tai voi käydä huonosti. Siinä ei yksi puolituntisen lisäys merkkaa yhtään mitään. En oikeastaan ikinä aja enää kolmea tuntia pidempään yhtäjaksoisesti.
        Ja sanotaan nyt suoraan, etten usko sinun käyneen omalla autolla koskaan Helsingissä. Kuha uhhoot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin käyn joskus (hyvin harvoin Kirkkonummella) ja lataan autoa mennen/tullen tuolla Joroisen tai Mikkelin tietämillä, samalla kun käyn kahvilla tai syömässä. No lataan K-nummella myöskin.
        Sinä olen n. puoli tuntua aiemmin perillä. Mitäpä aiot tehdä niillä kolmellakymmenellä minuutilla?
        Olen ajanut aikoinaan todella pitkiä matkoja ja kokemuksesta tiedän sanoa, että tuollaisille kilometreille pitää varata lepotaukoja tai voi käydä huonosti. Siinä ei yksi puolituntisen lisäys merkkaa yhtään mitään. En oikeastaan ikinä aja enää kolmea tuntia pidempään yhtäjaksoisesti.
        Ja sanotaan nyt suoraan, etten usko sinun käyneen omalla autolla koskaan Helsingissä. Kuha uhhoot.

        Älä vaan tunnusta kirveelläkään että sähkökinneri on persiestä, älä vaikka kuinka ahdistaisi...😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin käyn joskus (hyvin harvoin Kirkkonummella) ja lataan autoa mennen/tullen tuolla Joroisen tai Mikkelin tietämillä, samalla kun käyn kahvilla tai syömässä. No lataan K-nummella myöskin.
        Sinä olen n. puoli tuntua aiemmin perillä. Mitäpä aiot tehdä niillä kolmellakymmenellä minuutilla?
        Olen ajanut aikoinaan todella pitkiä matkoja ja kokemuksesta tiedän sanoa, että tuollaisille kilometreille pitää varata lepotaukoja tai voi käydä huonosti. Siinä ei yksi puolituntisen lisäys merkkaa yhtään mitään. En oikeastaan ikinä aja enää kolmea tuntia pidempään yhtäjaksoisesti.
        Ja sanotaan nyt suoraan, etten usko sinun käyneen omalla autolla koskaan Helsingissä. Kuha uhhoot.

        Onko sinulle pääkaupunkiseudulla käynti niin harvinaista ettet usko toistenkaan siellä käyvän?

        Miksi muuten ylistät noin kovin sitä sähköautoilun ihanuutta?

        Minulla kun on sellainen käsitys että hyvää ei tarvitse kehua eikä mainostaa, vain paskaa mainostetaan että se menisi tyhmille kaupaksi.


    • Anonyymi

      Kallista on sähköauton lataus reissun päällä, kun latausajan kuluksi perheelle pitää keksiä tekemistä ja yleensähän se on ruokailu, kahvittelu, tai pelailu, kyllä tulee lataukselle hintaa. Lomailuaikaan usein vielä töpselivuoroakin pitää odotella.

      • Anonyymi

        Kineristit ei tuota myönnä.


      • Anonyymi

        No mutta pidetäänhän niitä taukoja reissussa ollessa muutenkin. Hulluksihan ne kersat tulee, jos ei välillä pääse pihalle kirmaamaan. Paljastit itsesi, sulla ei oo perhettä.
        Sinä olet siis se tyypillinen poikamies joka tietää kaiken, mutta ei oikeasti mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta pidetäänhän niitä taukoja reissussa ollessa muutenkin. Hulluksihan ne kersat tulee, jos ei välillä pääse pihalle kirmaamaan. Paljastit itsesi, sulla ei oo perhettä.
        Sinä olet siis se tyypillinen poikamies joka tietää kaiken, mutta ei oikeasti mitään.

        Sano vaan, että pakko sähkökinnerin kansaa on kyttäillä latauspaikkoja ja joutuu pitämään pakkotaukoja, vaikka ei olisi muuten tarvettakaan.😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano vaan, että pakko sähkökinnerin kansaa on kyttäillä latauspaikkoja ja joutuu pitämään pakkotaukoja, vaikka ei olisi muuten tarvettakaan.😂

        Aivan. Tuoko on se syy, jonka vuoksi vihaat sähköautoja?
        Sinä kyttäät sähköautoilijoita latauspaikoilla ja pidät pakkotaukoja. Onko ne tauot viranomaisten järjestämiä pakkohoitoja eli jäähykeikkoja hoitolaitoksiin, vai menetko sinne ihan vapaaehtoisesti?


    • Anonyymi

      Niuvassa se asustelee ja kyttäilee sähköautoilijoita.

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1109
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe