Miksi Ratamon päivystyksen lopettaminen on saanut Kouvolassa niin suuren hälyn? Asiasta voi syyttää vain Kouvolan päättäjiä. Ja nimenomaan vanhan Kouvolan edustajia, jotka väkisin tahtoivat uuteen Kouvolaan uuden salasanan. Vieläpä vanhan Kouvolan keskusta-alueelle, minne on vaikeat liikenneyhteydet. Silloinen Kouvolan lääkäri sanoi, että sairaalaan tullaan kävellen. Jos sairaalaan mennään kävellen, ei asiakkaalla ole niin suurta hätää, että pitäisi yöllä päästä päivystykseen. Yleensä sairaalaan mennään ambulanssilla, taksilla tai muulla autolla. Ratamo on nimensä veroisesti rikkaruoho. Alueella on liian pienet pysäköintitilat ja laajentumismahdollisuudet olemattomat. Se rakennettiin suolle, mitä ei hyväksytty minkä muun rakennuksen tontiksi. Ei sellaiseen paikkaan tarvita yöpäivystystä.
Päivystys Ratamossa
27
1885
Vastaukset
- Anonyymi
Mutta takiaispuolue sai aikaan sen ettei yhtään kustannusten alasajoa suoriteta ruotsinkielisten terveyskeskusten alueilla.
- Anonyymi
Miten Suurkouvolan. Sitoutumattomilla menee ? Näihin valheisiin loppui sekin paska.
- Anonyymi00039
Suurkouvolan sivukyliltä viedään kaikki harrastus mahdollisuudet.
- Anonyymi
Miten tämä liittyy siihen että Kouvolalaiset tarvitsevat yöpäivystystä. On se rakennettu suolle tai mäenpäälle. No ei varmasti Kotkan yöpäivystykseen kävellä siinä olet oikeassa. Ei sinne myöskään pyytämällä saada ambulanssi kyytiä. Asukasluvultaan pienempi kaupunki tarjoaa isommalle yö päivystystä. Toivottavasti ei esim sinun lapselle satu mitään vakavaa niin vakavaa että Kotkaan on liian pitkä matka.
- Anonyymi
Ei Kotkaan ole Kouvolasta pitkä matka. Siihen on turha vedota. Useissa maalaiskunnissa on päivystävään sairaalaan paljon pitempi matka, jopa satoja kilometrejä. Totta on, että nykyisen Kouvolan alueella pitäisi olla oikea sairaala, jossa olisi myös päivystys. Sellainen oli Kuusankoskella ja se olisi säilynyt, jos Kouvola olisi niin tahtonut. Tahallaan ajettiin sairaala alas ja uuteen ei saatu lupaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Kotkaan ole Kouvolasta pitkä matka. Siihen on turha vedota. Useissa maalaiskunnissa on päivystävään sairaalaan paljon pitempi matka, jopa satoja kilometrejä. Totta on, että nykyisen Kouvolan alueella pitäisi olla oikea sairaala, jossa olisi myös päivystys. Sellainen oli Kuusankoskella ja se olisi säilynyt, jos Kouvola olisi niin tahtonut. Tahallaan ajettiin sairaala alas ja uuteen ei saatu lupaa.
Sairaala olisi pitänyt sijoittaa Veturiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaala olisi pitänyt sijoittaa Veturiin.
Se olisi ollut hyvä paikka. Olisi valtatie 12:n varrella ollut muitakin hyviä paikkoja. Siihen olisi saatu hyvät kulkuyhteydet ja riittävästi tilaa. Esim Kelti sillan ja Veturin välillä Kallioinen mäki. Olisi edustava ja kestävä paikka. Silloin kun päätös uudesta sairaalasta tehtiin, oli Kouvolalle tärkeintä, että uusi sairaala ei missään tapauksessa saa olla entisen Kuusankosken puolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olisi ollut hyvä paikka. Olisi valtatie 12:n varrella ollut muitakin hyviä paikkoja. Siihen olisi saatu hyvät kulkuyhteydet ja riittävästi tilaa. Esim Kelti sillan ja Veturin välillä Kallioinen mäki. Olisi edustava ja kestävä paikka. Silloin kun päätös uudesta sairaalasta tehtiin, oli Kouvolalle tärkeintä, että uusi sairaala ei missään tapauksessa saa olla entisen Kuusankosken puolella.
Miten sinne keltin sillalle pääsee julkisilla täältä Valkealasta ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olisi ollut hyvä paikka. Olisi valtatie 12:n varrella ollut muitakin hyviä paikkoja. Siihen olisi saatu hyvät kulkuyhteydet ja riittävästi tilaa. Esim Kelti sillan ja Veturin välillä Kallioinen mäki. Olisi edustava ja kestävä paikka. Silloin kun päätös uudesta sairaalasta tehtiin, oli Kouvolalle tärkeintä, että uusi sairaala ei missään tapauksessa saa olla entisen Kuusankosken puolella.
Kyllähän asia oli niin,että nykyistä paikkaa vastustettiin muutaman tollon puolesta,vaikka paikka oli ehdotetuista ylivoimaisesti paras.
- Anonyymi
Nykyisellä paikalla ole mitään merkitystä yöpäivystyksen menettämisen kannalta.
- Anonyymi
Sairaalan paikalla ei ole merkitystä yöpäivystykseen. Paikka on vaan sellainen, että sinne ei ole tulevaisuudessakaan mahdollista rakentaa suurta sairaalaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaalan paikalla ei ole merkitystä yöpäivystykseen. Paikka on vaan sellainen, että sinne ei ole tulevaisuudessakaan mahdollista rakentaa suurta sairaalaa.
Kuka sinne edes on missään vaiheessa suunnitellut suurta sairaalaa. Nyt keskustellaan Ratamon yöpäivystyksestä ei Ratamon muuttamisesta suur sairaalaksi.
- Anonyymi
Keskussairaala toimintaa selvitettäessä 1950 luvulla valtakunnallisesti Isolla kirkolla, kunnilta kysyttiin kiinnostusta rakentaa keskussairaala kaikilta kunnilta, Kouvolan päättäjiä ei kiinnostanut MOT.
- Anonyymi
Kyllä Kouvolaa on aina kiinnostanut saada ihan kaikki, mutta ilman kustannuksia tietysti.
Nytkin halutaan samanaikaisesti pitää sekä yöpäivystys että alentaa sotekustannuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Kouvolaa on aina kiinnostanut saada ihan kaikki, mutta ilman kustannuksia tietysti.
Nytkin halutaan samanaikaisesti pitää sekä yöpäivystys että alentaa sotekustannuksia.Eikös tuo nyt ole tarpeeksi selvästi ja useasti todettu että tuo yöpäivystyksen lopettaminen tuo suuria lisäkustannuksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tuo nyt ole tarpeeksi selvästi ja useasti todettu että tuo yöpäivystyksen lopettaminen tuo suuria lisäkustannuksia?
Niin Kouvostoliittolaisten mielestä, taitavat hallituksessa olla toista mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin Kouvostoliittolaisten mielestä, taitavat hallituksessa olla toista mieltä.
Ja se kertoo paljon nykyisestä hallituksesta ja ymmärryksestä vaikka faktat ilmeisesti heidänkin nähtävissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja se kertoo paljon nykyisestä hallituksesta ja ymmärryksestä vaikka faktat ilmeisesti heidänkin nähtävissä?
Kouvostoliittolaisten päättäjien laskutaito on kyllä tiedossa, pitihän RRTn, Kimolan kanavan, KymiRingin jne. myös kannattaa.
- Anonyymi
Me kotkalaiset vastustamme Persujen ja Sekoomuksen päätöstä lopettaa Ratamo
Olimme 1950 luvulla myötämielisiä naapurikunnilöle ja lupasimme rakentaa Keskussairaalan Kymenlaaksoon kaikkien naapureiden yhteiseksi hyväksi.
Sairaalan rakentaminen liittyy vuonna 1950 hyväksyttyyn lakiin, jossa Kotka määrättiin yhdeksi keskussairaalapaikkakunnaksi kun Kouvolaa ei kiinnostanut vaikka Valtiovalta kysyi.- Anonyymi
Pidetään Ratamo ja lopetetaan Kouvola?
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
❤️ Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://nbw.fi/sexygirls?18374877
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞 - Anonyymi00033
Sekin sitten piti rakentaa. Että saadaan lopettaa palveluja.
- Anonyymi00034
Sote on tarkoitettu vain nuorille ja terveille.
- Anonyymi00035
Katsonut tuota Brittiläistä pelastushelikopteri ohjelmaa. Pahasti jos sattuu telomaan siellä itsensä, niin siellä annetaan jopa morffiiniä. Meillä ei edes buranaa. Tilannetta vaan tarkkaillaan, vaikka koipi olisi murtunut ja kipeää tekisi.
- Anonyymi00036
Ja sitten ne nykyään osaa muuta, kuin olla huolissaan kolesterooli arvoista, että statiini kauppa kävisi.
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Ja sitten ne nykyään osaa muuta, kuin olla huolissaan kolesterooli arvoista, että statiini kauppa kävisi.
Tiesitkö että kolmen kuukauden statiinit maksaa reilu 5 euroa?
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Tiesitkö että kolmen kuukauden statiinit maksaa reilu 5 euroa?
Tiedän.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 85741
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 91675
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276675- 107614
- 29555
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497