Voiko HIV:n saada suuseksistä?

Nuori_17v

Mua imettiin tossa pari viikkoa ilman kumia sitten ja mua on mietittäny että voiko saada HIV:n jos on ollut imetäjänä.Muuta en itse tehnyt kuin runkannut kaverin penistä,en niellyt siemennestettä enkä muuta.Kaveri joka mua imi niin nieli mun siemennesteet.Oon soittanu AIDS tukikeskukseen(siellä sanoivat että jos imijältä ei vaahtonut suusta verta niin turha mennä ottamaan mitään kokeita),käynny lääkärissä(siellä otettiin muita sukupuolitauti kokeita joiden tuloksia vielä odottelen.)
Hermostuttaa ja pelottaa vaan niin kauheesti että oon saannu HIV:n,vaikka mitään sellaista ei pitäisi edes saada tässä tilanteessa.Itse olen kyllä menossa HIV kokeisiin,mutta vasta 3kk päästä,se on niin pitkä aika:(

20

8718

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mithos

kyllähän sen vissiin voi saaha mut siin on kaiketi aika pien mahdollisuus kumminkin.

• doc

HIV:n voi saada suuseksistä, mutta riski on varsin pieni. Vastaanottavan osapuolen riski on huomattavasti suurempi kuin antavan. Sinun kohdallasi tartunnan riski on olematon eikä testissä tämän tapauksen takia kannata käydä.

• Jaska

Suuseksissä hiv ei tartu jos et niele lasteja.

• jebu

Tottakai sen voi saada, mutta vaatii luonnollisesti myös että partnerillasi on HIV... Tämäm kantajia on suomessa väestön määrään nähden prosentuaalisesti todella pieni osa väestöstä, joten todennäköisemmin saat lottovoiton kuin partnerin (olkoonkin yhdenyönsuhde), kellä sattuu olemaan HIV...

Tarttumisesta sen verran että tottakai suuseksissä kumpi tahansa osapuoli voi saada hiv:n. Ei se vaadi mällien ruiskimista suuhun, pelkkä huono hammashygienia ja vertavuotavat ikenet riittää tähän... Samoin jos vehkeessä on jotain haavaumia tmstms voi tarttua näiden kautta myös antavaan osapuoleen. Joten siis turhien riskien otto on luonnollisestikin tyhmää.

Todennäköisesti selvisit tässä tapauskessa ainakin HIV:n osalta pelkällä turhalla säikähdyksellä. Ongelma onkin se että niitä on toistakymmentä muutakin sukupuolitautia jotka ovat todella yleisiä. Esimerkiksi yksinkertainen huuliherpes (ei sukupuolitauti aluksi). Kyseinen huuliherpes tarttuu myös sun vehkeesees, jos imijällä sattuu olemaan aktiivivaiheessa kyseinen vaiva (sukuelinherpekseksi). Tähän ei ole edes suoranaista parannuskeinoa, joten saat voidella zoviraksilla vehkeitäs sitten lopunikääs, aina kun vähän polttelee...

Puhumattakaan klamydiasta ja tippurista jnejne...

Eli turha HIV pelko lisää riskiä saada näitä muita tauteja. Kaikilta näiltä voi välttyä järjenkäytöllä.

"Itse olen kyllä menossa HIV kokeisiin,mutta vasta 3kk päästä,se on niin pitkä aika:( "

Ei ne taudit sekunnissa puhkea. Kestää aikansa ennenkuin voi saada luotettavia testituloksia...
      Mutta kuten sanottu. Turhaa hysteriaa vaan (:

• Haahuilija-äijä

"Puhumattakaan klamydiasta ja tippurista jnejne... "

EIkö näihin tauteihin kuitenkin ole parannuskeino? Ihan kuin olsiin lukenut, että on.

• jebu
        Haahuilija-äijä kirjoitti:

"Puhumattakaan klamydiasta ja tippurista jnejne... "

EIkö näihin tauteihin kuitenkin ole parannuskeino? Ihan kuin olsiin lukenut, että on.

En sanonukkaan etteikö olisi ;) herpekseen siis ei ole pysyvää parannuskeinoa, vain lievitys, ihan niinkuin HIV:nkin. Mitä tulee klamydiaan tai tippuriin (en ole varma) olen ymmärtänyt että jommassakummassa hoito on kivulias laser-leikkaus tms... Joten olkoon mikä sukupuolitauti tahansa, niin ei niiden hoito/niiden kanssa elo mitään kivaa ole...

Parasta on siis välttää tällaisten saantia :)

• jebu
        jebu kirjoitti:

En sanonukkaan etteikö olisi ;) herpekseen siis ei ole pysyvää parannuskeinoa, vain lievitys, ihan niinkuin HIV:nkin. Mitä tulee klamydiaan tai tippuriin (en ole varma) olen ymmärtänyt että jommassakummassa hoito on kivulias laser-leikkaus tms... Joten olkoon mikä sukupuolitauti tahansa, niin ei niiden hoito/niiden kanssa elo mitään kivaa ole...

Parasta on siis välttää tällaisten saantia :)

mitä kaikkia sosiaalisia/henkisiä ongelmia tulee siitä kun vehkeet on täynnä kivuliaita rupia/rakkoja jnejne... Siinä ei sitten vähään aikaan masturboida tai harrasteta seksiä jnejne...

• Sammyi
        jebu kirjoitti:

mitä kaikkia sosiaalisia/henkisiä ongelmia tulee siitä kun vehkeet on täynnä kivuliaita rupia/rakkoja jnejne... Siinä ei sitten vähään aikaan masturboida tai harrasteta seksiä jnejne...

Suuseksistä saa melko helposti klamydian ja tippurin varsinkin jos on ottavana täysin tuntemattomalta. Näihin on lääkitys mikä on kertaluontoien, hiviin ei ole...

• mä tiedän

ei todellakaan voi!! etkä saa sitä myöskään peppureijästä..!!

• ammattilainen

HIV tarttuu parhaiten suojaamattomassa yhdynnässä heteroiden välillä tai miesten kesken peräsuoliyhdynnässä, jossa ei käytetä kumia. Tässä kaikista suurin riski saada HIV.
      Suuseksistä, jossa toinen mies imee toista ja tämä laukeaa suuhun on samanlainen mahdollisuus saada HIV, jos siemennestettä joutuu suuhun. Ongelman muodostaa lähinnä suussa olevat haavat, joihin voi päästä hiv-virusta, suuseksissä riski kuitenkin huomattavasti pienempi kuin perinteisessä seksissä. HIV-virus on huonosti tarttuva virus ja kuolee joutuessaan ilman kanssa tekemisiin, se tarvitsee limakosketuksen siirtyessään henkilöstä toiseen. Suuseksissä on käytännössä samanlainen vaara kuin yhdynnässä, joten kumin käyttäminen on tärkeää. Toki voit saada suuseksissä esim. klamydian jos sellainen on toisella aivan varmasti, joka on bakteerin aiheuttama.
      lisätiedot suojautumisesta:
      www.miestenkesken.fi

• Järkikäteen

HIV tartunnan voi saada suuseksistä tosin riski on suurin anaaliseksissä, jos asia sinua vaivaa niin silloin sinun on mentävä testeihin ihan vain varmistamaan ettei sinulla ole tautia.

IKINÄ ei sovi luottaa pieneen riskiin, sillä HIV tartunnan saaneet ovat suurin osa uskoneet etteivät saa HIV tartuntaa ennen kuin saivat tietää kantavansa sitä.

Suurin osa HIV tapauksista tulee lääkäreille tietoon nimenomaan sen takia, kun ihmiset eivät yksinkertaisesti käy testeissä.

HIV ei tartu helposti suuseksissä, mutta se voi tarttua otit spermaa suuhusi ja nielit sen tai et eli älä kuuntele niitä jotka sanovat ettei testeissä tarvitse käydä, niissä tarvitsee käydä jos vähänkin epäilee tartuntaa, oireet voivat olla jo merkki että on liian myöhäistä parhaan lääkehoidon saamiselle ja hoitamaton HIV TAPPAA eikä millään mukavalla tavalla.

HI-virustartunnasta on parantunut tasan 2 henkilöä luuydinsiirroon avulla, hoitomuoto joka siis ei varmuudella toimi jokaisella ja on kaikenlisäksi kallis kuin mikä, mitään parantavaa lääkettä ei ole, mutta ajoissa havaittuna HI-virus tartunnan saaneen elinikää voidaan pidentää ja elämänlaatu saadaan pidettyä normaalin tasolla jopa vuosikymmennillä, eli kyllä sopii käydä HIV testeissä säännöllisesti sillä se ratkaisee kuinka hyvänlaatuista hoitoa saat ja nykyään jopa hyvinkin mahdollista että parannus saatetaan löytääkkin ennen kuin ikävät komplikaatiot ilmenevät.

Vaikka HI-virus tartunnalle on erittäin hyviä hoitoja, eivät ne kaikki ole mukavia ja jotkut jopa voivat tappaa tai aiheuttaa muita ikäviä sivuoireita kuten pahoinvointia, migreeniä, narkolepsiaa yms. eli parasta on ehkäistä tartunnan saanti kokonaan.

Kondomia TULEE KÄYTTÄÄ niin suuseksissä kuin anaaliyhdynnässä jos haluaa parhaan suojan tartunnalta se kuinka epätodennäköinen tartunnan saanti on PASKIN SIIS PASKIN EHKÄISY eikä ole hyvinvointinsa, elämänsä ja terveytensä vaarantamisen arvoista.

• bfkfkf

Tarkotin että voiko hivin saada ITSELTÄÄN

• bfkfkf

Tarkotin että voiko hivin saada ITSELTÄÄN

• infomamgo

Niin no HIV tartuntaa sinulla melko varmasti ei ole, mutta jokin muu tauti voi olla riippuen oliko kumppanillasi mitään tautia.

Sukupuolitautiriskiä ei ole jos sinulla ja kumppanillasi ei ole tauteja, mutta asian ongelmallisuus on siinä, etteivät monet etenkään naisiaan pettävät kaappihomot käy testeissä jotka ovat ainoa tapa saada varmuus terveydestä.

Älä mene sinisilmäisenä uskomaan huhuja sillä moni niin tehnyt on maksanut siitä virheestä terveydellään ja hengellään.

Suomessa arvioidaan 1 000 olevan HIV tartunta ilman tietämystä asiasta, tuo määrä voi olla isompikin ja HIV ei ole ainoa sukupuolitauti ja niitä jokaista sopii välttää käyttämällä kondomia.

Sukupuolitaudit ovat kaikki ikäviä tosin HIV, Kuppa ja Hepatiitti C ovat ainoita tappavia sellaisia joista viimeinen on HIV:iäkin ikävämpi.

Jokaiseen parannettavissa olevaan sukupuolitautiin pätee sama sääntö, samaa lääkitystä ei voi käyttää kahdesti ja usean tartunnan yhteydessä niitä ei välttämättä enää voida parantaa sekä jokainen sukupuolitauti nostaa miehillä riskiä sairastua eturauhaissyöpään, impotenssiin, virtsaputkentulehdukseen, sukukypsyytömyyteen ja umpisuolen syöpään hoidosta huolimatta.

Sukupuolitautitartunta voi myös uusiutua joka on harvinaista, mutta riski siihenkin on.

Moni suhtautuu sukupuolitauteihin välinpitämättömästi, mutta ne ovat jokainen häijyjä eikä sovi ottaa riskiä kun on tuntemattomasta henkilöstä kyse.

On erittäin epätodennäköistä saada sukupuolitautia jos et harrasta seksiä usean erihenkilön kanssa joka päivä ja harvalla sukupuolitauteja on, mutta kun puhutaan riskin välttämisestä sopii ottaa kondomi käyttöön, sillä et voi syyttää ketään muuta kuin itseäsi jos vapaaehtoisesti harrastat suojaamatonta seksiä ja saat tartunnan, HIV tartunnankin kun vain mainitsee ennen seksiä ei enää katsota rikokseksi jos suostut siitä huolimatta suojaamattomaan seksiin.

• voiko??????
        infomamgo kirjoitti:

Niin no HIV tartuntaa sinulla melko varmasti ei ole, mutta jokin muu tauti voi olla riippuen oliko kumppanillasi mitään tautia.

Sukupuolitautiriskiä ei ole jos sinulla ja kumppanillasi ei ole tauteja, mutta asian ongelmallisuus on siinä, etteivät monet etenkään naisiaan pettävät kaappihomot käy testeissä jotka ovat ainoa tapa saada varmuus terveydestä.

Älä mene sinisilmäisenä uskomaan huhuja sillä moni niin tehnyt on maksanut siitä virheestä terveydellään ja hengellään.

Suomessa arvioidaan 1 000 olevan HIV tartunta ilman tietämystä asiasta, tuo määrä voi olla isompikin ja HIV ei ole ainoa sukupuolitauti ja niitä jokaista sopii välttää käyttämällä kondomia.

Sukupuolitaudit ovat kaikki ikäviä tosin HIV, Kuppa ja Hepatiitti C ovat ainoita tappavia sellaisia joista viimeinen on HIV:iäkin ikävämpi.

Jokaiseen parannettavissa olevaan sukupuolitautiin pätee sama sääntö, samaa lääkitystä ei voi käyttää kahdesti ja usean tartunnan yhteydessä niitä ei välttämättä enää voida parantaa sekä jokainen sukupuolitauti nostaa miehillä riskiä sairastua eturauhaissyöpään, impotenssiin, virtsaputkentulehdukseen, sukukypsyytömyyteen ja umpisuolen syöpään hoidosta huolimatta.

Sukupuolitautitartunta voi myös uusiutua joka on harvinaista, mutta riski siihenkin on.

Moni suhtautuu sukupuolitauteihin välinpitämättömästi, mutta ne ovat jokainen häijyjä eikä sovi ottaa riskiä kun on tuntemattomasta henkilöstä kyse.

On erittäin epätodennäköistä saada sukupuolitautia jos et harrasta seksiä usean erihenkilön kanssa joka päivä ja harvalla sukupuolitauteja on, mutta kun puhutaan riskin välttämisestä sopii ottaa kondomi käyttöön, sillä et voi syyttää ketään muuta kuin itseäsi jos vapaaehtoisesti harrastat suojaamatonta seksiä ja saat tartunnan, HIV tartunnankin kun vain mainitsee ennen seksiä ei enää katsota rikokseksi jos suostut siitä huolimatta suojaamattomaan seksiin.

Tarkotin siis että jos itsetyydyttää ja omaa spermaa menee suuhun voiko siitä saada hivin?

• voiko????
        voiko?????? kirjoitti:

Tarkotin siis että jos itsetyydyttää ja omaa spermaa menee suuhun voiko siitä saada hivin?

Mut epäilen et ei voi ku ne aineethan on koko ajan mun kehos

• poika jolla on ?
        voiko???? kirjoitti:

Mut epäilen et ei voi ku ne aineethan on koko ajan mun kehos

Okei eli voisiko joku vastata tähän : itsetyydytin itseäni ja suuhuni lensi tippa omaa spermaani ja mieleeni tuli että olsinko voinut saada siitä hivin. Eli itsetyydytin YKSIN eli en ollut tekemisissä kenenkään muun kanssa.ja minulla meni suuhuni omaa spermaa

• jardelo
        poika jolla on ? kirjoitti:

Okei eli voisiko joku vastata tähän : itsetyydytin itseäni ja suuhuni lensi tippa omaa spermaani ja mieleeni tuli että olsinko voinut saada siitä hivin. Eli itsetyydytin YKSIN eli en ollut tekemisissä kenenkään muun kanssa.ja minulla meni suuhuni omaa spermaa

Onkos se näin et kaikki n mulla ei oo hiv niin ja se sin omaa spermaani niin en voi saada siit hiv

• Älyhoijakkaa
        jardelo kirjoitti:

Onkos se näin et kaikki n mulla ei oo hiv niin ja se sin omaa spermaani niin en voi saada siit hiv

Sinä et voi tartuttaa itsellesi HI-virusta.

HI-virus tartunnan saa veriteitse mm. harrastamalla suojaamatonta seksiä HI-virus positiivisen kanssa jolloin virus kulkeutuu verenkiertoon haavan tai limakalvonläpi, saastuneista huumeneuloista.

HIV positiivinen ei voi tartuttaa itseään eikä HIV tartu arkikontakteissa kuten syljestä.

Siis helvetti teillä teini junteilla on netti, googlettakaa "HIV infoa" ja saatte tietoa miten HI-Virus tarttuu ja miten se ei tartu, vai onko liian noloa lukea ihan tarpeellista tietoa tai käydä kysymässä terveydenhoitajalta sitä?

• jaa......
        Älyhoijakkaa kirjoitti:

Sinä et voi tartuttaa itsellesi HI-virusta.

HI-virus tartunnan saa veriteitse mm. harrastamalla suojaamatonta seksiä HI-virus positiivisen kanssa jolloin virus kulkeutuu verenkiertoon haavan tai limakalvonläpi, saastuneista huumeneuloista.

HIV positiivinen ei voi tartuttaa itseään eikä HIV tartu arkikontakteissa kuten syljestä.

Siis helvetti teillä teini junteilla on netti, googlettakaa "HIV infoa" ja saatte tietoa miten HI-Virus tarttuu ja miten se ei tartu, vai onko liian noloa lukea ihan tarpeellista tietoa tai käydä kysymässä terveydenhoitajalta sitä?

Jaa......

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1013
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe