Pirkanmaan Yrittäjät toimitusjohtaja kiusaa alaisiaan

Anonyymi-ap

Yleisradio paljasti eilen aluejärjestömme toimitusjohtajan kiusanneen ja alistaneen työntekijöitä. Osa on irtisanoutunut. Keinot ovat ainakin minusta työsuojelulain vastaisia ja karmeaa johtamista.

Entinen ja nykyinen aluejärjestön puheenjohtaja kehuskelevat naista. Myös Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja on tyytyväinen naiseen, joka oli aikaisemmin Stockmannin Tampereen johtaja. Työnantajien edustajilla on valvontavelvollisuus tai sitten he hyväksyvät nöyryyttämiset ym käsittämättömyydet.

Miten Stockmanin henkilökunta koki naisen ? Tuliko ikävä vai riemun kiljahdus ?

Nyt Pirkanmaan Yrittäjät hallitus heti koolle, lopputili ja ilmoitus Aamulehteen, jollei nykyisissä nöyryytetyissä ole sopivaa kunniallista ja ihmisiä arvostavaa johtajaa.

Jäsenmaksulaskut kaikilta toistaiseksi sivuun.

310

6413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikael Pentikäinen ei näe mitään vikaa johtajan toimissa ja on ajamassa duunaria kyykyttäviä työelämän heikennyksiä lakiin.

• Anonyymi

Liekö itse palkannut ajamaan aluejärjestön ohi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liekö itse palkannut ajamaan aluejärjestön ohi?

Tämä on muuten se kuuluisa tuhannen taalan kysymys. Paitsi että nollia on enemmän. Pirkanmaan yrittäjät on varsin varakas kerhoksi.oma toimitila ydinkeskustassa Finlaysonilla(?), iso osuus Tampereen Messujen osakkeista ja edesmennaan Rustohollin tontti. Puhutaan helposti 10 miljoonasta. Toivottavasti aluejärjestön jäsenet tietävät tämän. Heidän omistus ei Pentikäisen!

• Anonyymi

Pentikäinen on lesta, entisestä työstään potkut saanut (päätoimittaja). Potkujen syyt salattu. Että semmoinen Suomen Yrittäjien toimari ja täysin on EK:n juoksupoika. Ei se pienyrittäjien etuja aja.

• Anonyymi

Miksi eivät viime vuoden pj Janne Vuorinen ja nykyinen pj Jari Rajaniemi ole puuttuneet Jennin toimintaan ? Eivätkö tienneet, huomanneet tai tulleet sumutetuiksi ? Esimiehillä on valvonta- ja puuttumisvastuu. Vielä ehtii.

• Anonyymi

Toi on Haapaniemi, ei Rajaniemi. Muuten hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi on Haapaniemi, ei Rajaniemi. Muuten hyvä.

Pahoittelen, olet oikeassa. Haapaniemihän se, näyttää olevan lukkoseppä.

• Anonyymi

Nämä miehet ovat tyytyväisiä tähän kyseessä olevaan henkilöön. Mutta, mitätöimällä työntekijöitten kokemuksen se johtaa ennenpitkään irtisanoutumisiin.

• Anonyymi

tai vakaviin sairastumisiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tai vakaviin sairastumisiin

Lääkekulut kasvaa, lääkefirmat kiittää

• Anonyymi

Eräs työkaveri riisti henkensä vastaavassa tilanteessa. Nollattiin, syrjittiin ja ivattiin. Toivottavasti tässä ei mennä niin pitkälle. Hyvin mahdollista kuitenkin. Uskon, että myös tässä tapauksessa on kyse hyvin tunnollisesta tekijästä, joka vain yksinkertaisesti kohtaa sen kuuluisan lakipisteensä. Inhottavaa luettavaa!

• Anonyymi

Miksi Vuorinen ja Rajaniemi ovat tyytyväisiä ?

• Anonyymi

Kyllä. Erittäin tyytyväisiä.

• Anonyymi

Niin miksi ??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin miksi ??

Hyvä kysymys!

• Anonyymi

Suomalaiset johtajat = paska

• Anonyymi

Joo, samaa mieltä tuosta yleistyksestä. Mutta kumma että yleensä näi ongelmia on enemmän kun on nainen johdossa. Just saying🤔

• Anonyymi

Pahalta näyttää, tosi pahalta :/

• Anonyymi
    • Anonyymi

Vastineissa olisi helppo tarttua faktoihin. Esimerkiksi numero 16. Haastateltujen määrä. Tai entä nimi, jota aihe koskee! Onhan tämä valittu vastinelinja omalla tavallaan toki toimiva: pois itse asiasta. Ne, jotka työntekijöitä ovat järjestön eri tilaisuuksissa nähneet ja tuntevat vuosien takaa (kymmenien vuosien takaa) näkevät kyllä kasvoista miten todellisuudessa voidaan.
      Juttu versus yrittäjäjärjestön vastinerumba on kuin teatteria; vielä ei voi tosin tietää onko tragediaa vai komediaa.

• Anonyymi

Vastike oli ei vastike

• Anonyymi

maksoi kuitenki varmasti paljon ja me jäsenet sekin jouduttiin maksaan

• Anonyymi

Toi vastine tosiaan on täysi nolla. Toivottavasti jaksavat painaa asiaa niin, että jotain tapahtuu. Mun tuli oikein vyysisesti paha olo kun tota luin. Ei ainutlaauinen tapahtuma, mutta jokainen näitä on liikaa. Sitä olen Pirkanmaalaisena ihmetellyt, miksi ihmeessä Aamulehti, Tamperelainen tai mikään muukaan media ole tähän tarttunut!

• Anonyymi

Juurikin näin. Etenkin Aamulehti tuntii omituiselta. Tamperelaisen osalta ymmärrän resurssit. Taitaa olla kolme toimittajaa tänä päivänä. Siinä einpaljon sitä kuuluisaa tutkivaa journalismia tehdä.

Käytännässä sitä voit tehdä YLE ja Hesari. Toinen tekikin ja ymmärtääkseni SK on tekemässä. Se on ehkä se kolmas mahdollinen.

Harmi vaan, aika kekkosliitto me edellään - tai taas - ollaan.

• Anonyymi

IS:n juttu toukokuulta 2013: "Helsingin Sanomien lähteiden mukaan yksi syy vastaavan päätoimittajan Mikael Pentikäisen potkuihin oli tyytymättömyys hänen johtamistapaansa, itsepäisyyteen ja ajoittaiseen ylimieliseksi tulkittuun käytökseen." Meininki ei ole näköjään paljoa muuttunut.

• Anonyymi

Ei pääse pantteri pilkuistaan.

• Anonyymi

Not so suprising. Ei siinä, kaveri on viisi, mutta tässä casessa kyllä iski kätensä paskaan.

• Anonyymi

Voi olla niinkin, että jotkut hallituksen jäsenet on tietoisia ongelman todellisesta luonteesta, mutta heillä ei ole rohkeutta puuttua siihen. On tyypillistä kaikenlaisille hallituksille, että yksi tai muutama henkilö dominoi niissä ja muut on enempi tai vähempi myötäilijöitä. Tässä tapauksessa moni taitaa olla ehdolla tulevien vuosien vaaleissa.

• Anonyymi

Harmi, koska tiedän tuolla olevan myös fiksuja tyyppejä joskin aika vähän. Mutta esimerkiksi tuosta oman kylän Haavistosta odottaisin enemmän.

• Anonyymi

Tuskin ovat tietoisia, eiköhän tämä ole siloteltu sellaiseksi mukavaksi sulalteltavaksi, tai sitten ovat hiton tyhmiä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin ovat tietoisia, eiköhän tämä ole siloteltu sellaiseksi mukavaksi sulalteltavaksi, tai sitten ovat hiton tyhmiä!

Ovat tyhmiä, voin kertoa. Eilen soitin eräälle ja hänen mielestään kaikki on kun Strömsössä. Ajojahti my ass!

• Anonyymi

Haapaniemi aloitti vasta vuoden vaihduttua joten ensisijainen katse Vuoriseen. Tosin Haapaniemi oli viime vuonna hallituksessa.

Nyt on Vuorisen aihetta kertoa mitä tiesi ja näki.

• Anonyymi

Vuorinenki pelkää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vuorinenki pelkää

Tottakai. Mutta sehän pelkää omaa varjoaankin.

Kuten eräs tamperelainen kauppakamarivaikuttaja häntä aina kuvaili ”Suomen luuserikerhon ikiaikainen kunniapuheenjohtaja”.

Tälle nauroi henkilöstökin jo vuosia sitten kun tuli sen pienen salkkunsa kanssa nuohoamaan toimistolle koko päiväksi ja kiusaamaan kun muut yritti tehdä töitä.

Täysi nolla.

T: R.T.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten eräs tamperelainen kauppakamarivaikuttaja häntä aina kuvaili ”Suomen luuserikerhon ikiaikainen kunniapuheenjohtaja”.

Tälle nauroi henkilöstökin jo vuosia sitten kun tuli sen pienen salkkunsa kanssa nuohoamaan toimistolle koko päiväksi ja kiusaamaan kun muut yritti tehdä töitä.

Täysi nolla.

Kaupoakamari tdkee hvää työtä 👍👍👍👍👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaupoakamari tdkee hvää työtä 👍👍👍👍👍

Totta, ja varmaan kiittävät tästä ainakin salassa. Jenni oli tietysti mennyt haukkumaan sekä henkilöstölle myös tuon Bonan. Muistan terminkin ” sanoi Antin kuuluvan 80-luvulle. Itse taitaa kuulua myös sinne mutta vain 1700-luvulle vai koska ne inkvisitiosta olivatkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysi nolla.

Hyvän sanottu. Eikä ole ainoa, kauppakamarissa tolle oli tehty oikein oma saunalaulunsakin. Koetan etsiä sanat whatsapista!

• Anonyymi

Just näin. Haapaniemi on vätys, mutta melkein maratoonari rötuohon entiseen verrattuna.

Tämänrinole astrofysiikkaa, mutta faktaa on, että kaikki tämä paska tuolla on tapahtunut Janne Vuorisen aikana.

Surullista kyllä, edeltäjä on pahasti Dementian vaivaama, ja kun hänelle soitin oli se yhtä tyhjän kanssa.

Kyseinen puheenjohtaja oli tosin sydämellään mukana, eikä olisi ikinä sallinut tätä paskaa.

Tämänkin nykyinen hallitus häpäisee. Suuri suru ja häpeä teille, jotka on vastuullisiksi valittu.

• Anonyymi

Alka olemaan aika epätoivoista tämä Pirkanmaan yrittäjien taistelu. Jaan tässä viestin, minkä järjestömme (isohko puhdistus) oli saanut Kehräsaaressa.

Tämän oli siis kirjoittanut sama Jari Haapaniemi, mikä oli jo ylen haastattelussa puhunut itsensä pussiin. Silmukka kiristyy

PY-hallitus kokoontui eilen (28.4.) keskustelemaan Ylen viime viikolla julkaisemasta jutusta, joka koski Pirkanmaan Yrittäjiä. Otamme esitetyt väitteet vakavasti ja selvitämme niiden taustoja. Akuutin tilannekuvan oikeellisuuden varmistamiseksi olemme käyneet vuoropuhelua toimiston henkilökunnan kanssa ja saaneet heiltä vahvan viestin siitä, että heitä ei ole Ylen toimesta haastateltu, eivätkä he tunnista tai hyväksy nimettömänä esitettyjä väitteitä ja olettamuksia omasta työyhteisöstään. Muilta osin raportoimme hallituksen päättämistä toimista myöhemmin.

Mikään työyhteisö ei ole koskaan ongelmaton ja työtä muuttuvassa maailmassa sekä järjestökentässä riittää. Meillä ongelmia ei lakaista maton alle, vaan työkykyyn ja toimintakulttuuriin vaikuttavia asioita kehitetään jatkuvasti.

Onnistumiset ja hyvät tulokset tehdään yhdessä! Meilläkin niitä voidaan odottaa, jos jokainen tämän viestin saava henkilö uskoo ja toimii itse aktiivisesti organisaatiomme hyvän tahdon, muutoskyvyn ja keskinäisen luottamuksen vahvistamiseksi.
      Jari

• Anonyymi

Niinkö? Kannattaisiko kysyä meiltä ennen kuin tällaista levittelet?

• Anonyymi

Jarin kannattaa näköjään todella pitää kulmissa päänpystyssä. Ei tainnut hirveää johtajuutta nauttia, muttabihmekö tuo kun Pöllänen soitteli pitkin kyliä ennen vaaleja ja mollasi Haavistoa ja Arvelaa eli muita ehdokkaita minkä ehti.

Ilmankos, taisi tietää että kuka tahansa selkärankainen kunnollisia valittu, niin olisi ollut rouvalla mono persiissä

• Anonyymi

Vittu mitä paskaa! Ja tämänoksennus oli siis julkaistu pari päivää tuon ylen uutisen jälkeen. En oikein tajua, mitä tässä sanotaan. Melkein tekisi nieli väittää että tätä on keinolumella tuotus niin olisi ja sanoja sanojen perään tekstiä jossa ri ole oikein päätä taikka edes häntää.

• Anonyymi

Tässä järjestössä on oikeustoimien uhalla kiellettyä voida pahoin. Jos kuitenkin voit pahoin pakene henkesi edestä.

• Anonyymi

😂 Näin taitaa jo muutama olla tehnyt. Perinteistä kaavaa noudattaen kiusattu lähtee, kiusaaja jää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂 Näin taitaa jo muutama olla tehnyt. Perinteistä kaavaa noudattaen kiusattu lähtee, kiusaaja jää.

Tämä on surullinen fakta!

• Anonyymi

just näin - pahoin voinnista puhuminen on hyökkäys järjestöä kohtaan eikä oo sallittua. mölyt vaan mahaan ja nappia naamaan

• Anonyymi

Just näin. Tällä ajetaan porukkaa oikeasti hautaan. Toivoisin, että myö stätä tajutaan siellä hallituksessa. Joka siis loppu viimein on tästä kaiksta vasttuussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Just näin. Tällä ajetaan porukkaa oikeasti hautaan. Toivoisin, että myö stätä tajutaan siellä hallituksessa. Joka siis loppu viimein on tästä kaiksta vasttuussa.

Toivon, että myös nykyiset uudet hallitukset jäsenet tietävät olevansa vastuussa. Ei tule cvsren sitä kivaa merkintää tästä ei. Pikemminkin sakot ja vitunmoinen mainehaitta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse rankasti koulukiusattuna, tämä osui ja upposi. Todella ikävää, että ilmeisesti nämä samat kiusaajat jatkavat myös työelämässä samaa käytösmallia. Itse jouduin aikanaan Pitkäniemen sairaalaan tämän vuoksi yläasteikäisenä. Selvisin itse ihan ok, ainakin suhteellisesti. Samalta ajalta siellä olleista (puolen vuoden jakso) ainakin kolme riisti oman henkensä. Itse olen tehnyt koko ikäni vajaata työaikaa ja pienellä palkalla. Toisen itsetunnon latistaminen nollaan aiheuttaa pitkäaikaisia oireita. Kyynel tuli nytkin silmään kun tätä kirjoitan.

Sini

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse rankasti koulukiusattuna, tämä osui ja upposi. Todella ikävää, että ilmeisesti nämä samat kiusaajat jatkavat myös työelämässä samaa käytösmallia. Itse jouduin aikanaan Pitkäniemen sairaalaan tämän vuoksi yläasteikäisenä. Selvisin itse ihan ok, ainakin suhteellisesti. Samalta ajalta siellä olleista (puolen vuoden jakso) ainakin kolme riisti oman henkensä. Itse olen tehnyt koko ikäni vajaata työaikaa ja pienellä palkalla. Toisen itsetunnon latistaminen nollaan aiheuttaa pitkäaikaisia oireita. Kyynel tuli nytkin silmään kun tätä kirjoitan.

Sini

Otan osaa Sini. Itsellä sama tausta. Juuri sen takia tämän kaltaiset uutiset iskevät todella syvälle. Tunnen yhden lähteneistä harrastuspiireistä ja on ollut kyllä ihan raunio tuon jälkeen. En tiedä oliko yksi haastatelluista, mutta voisin hyvin kuvitella.

• Anonyymi

Miksi saman johtajan on annettu jo 15 vuotta kiusata alaisiaan? Eikö mitään ole opittu Stockmanin huonoista kokemuksista? Ei ihme että Stockmanila jo meni huonosti..

• Anonyymi

Tästtä kuulin, että Suomen Kuvalehti on onneksi niin sanotusti jutun päällä. Ovat kuulemma saaneet jo yli 10 henkeä tuotakin jututettavaksi. Onneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästtä kuulin, että Suomen Kuvalehti on onneksi niin sanotusti jutun päällä. Ovat kuulemma saaneet jo yli 10 henkeä tuotakin jututettavaksi. Onneksi.

👏👏👏👏

• Anonyymi

Stockmann meni pohjaan kuin kivi. Toivotonta räpiköidä pinnalle, loppu häämöttää. Lindexkään ei enää pelasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Stockmann meni pohjaan kuin kivi. Toivotonta räpiköidä pinnalle, loppu häämöttää. Lindexkään ei enää pelasta.

No joo tästä ei toki voi syyttää yksittäistä tavaratalojohtajaa mutta tietty tää kertoo aika paljon rekrykulttuurista.

• Anonyymi

Mulla on kaveri tuolla töissä. Pitääkin soitella ja kysyä, mitä vittua tuolla tapahtuu!

• Anonyymi

Samoi mulla, tai ainakin oli. Kunhan kaupanteko loppuu, mä pistän kanssa linjatt kuumiksi.

• Anonyymi

Musta on vastuutonta että järjestön sisäisiä puidaan näin julkisesti. Se ylen teksti oli ihan ajojahti.

• Anonyymi

ei savua ilman tulta

• Anonyymi

Samaa mieltä! Jokaisesta työpaikasta löytyy joku, josta YLE voisi vinkin perusteella saada aikaan samanlaisen jutun. Onko tosiaan YLEn tehtävä harrastaa tällaista uutisointia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä! Jokaisesta työpaikasta löytyy joku, josta YLE voisi vinkin perusteella saada aikaan samanlaisen jutun. Onko tosiaan YLEn tehtävä harrastaa tällaista uutisointia?

On. Tuodaan julkiset jutut julkisuuteen. Emme ole Neuvostoliitto, hyvä yrittäjä.

• Anonyymi

Vai saattuuko kun totuus tulee julki

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei savua ilman tulta

Juuri näin. Yleä haukutaan, mutta ei varmasti olisi julkaissut ilman hyvää varmuutta faktoista. Kova uutinen mun makuun! Tänään vasta näin kun kaveri vinkkasi.

• Anonyymi

Jäsenet maksavat liiton jäsenmaksun kautta yhdistyksen toiminnan, mihin sisältyvät palkat. Paikallisyhdistykset valitsevat hallituksen.

YLEn tutkiva juttu ei voi olla keksitty ja perustunut Kauniaisten syväkurkkujen valheisiin.

• Anonyymi

Tää on taas selvästi sellanen tapaus jossa diktaattori pitää yllä omaa valtaasemaa pelolla, palkitsemisilla ja manipuloimalla. Hyödylliset idiootit on helppo noilla keinoin saada puhuun diktaattorin puolesta. Hyvä palkka - jota muualta ei saa - ja pelko sen menettämisestä on takuu varma keino.

• Anonyymi

Mun oma toivoni on siinä, että kaikki näistä nykyisistäkin ei ole ilkeitä. Ei ollenkaan. Mutta ymmärrän kyllä että on karmea paikka alkaa väitetään vastaan kun tiedossa on tuo vastinpari. Tsemppiä teille kolmelle, te tiedätte hyvin ketä tarkoitan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun oma toivoni on siinä, että kaikki näistä nykyisistäkin ei ole ilkeitä. Ei ollenkaan. Mutta ymmärrän kyllä että on karmea paikka alkaa väitetään vastaan kun tiedossa on tuo vastinpari. Tsemppiä teille kolmelle, te tiedätte hyvin ketä tarkoitan!

Kolme on understatemwnt. Itse veikkaan, että tuosta 16::sta työntekijöitä on kuusi, lopuista ei käytäkään. Viisi on ns. Varmoja

• Anonyymi

Hiljasta

• Anonyymi

Uutta tietoa taas,

Nmetön soittaja oli uhkaillut Ylen syväkurkuiksi (16 kappaletta) epäilleitä tyyppejä. Olivat myös "puhdistaneet" erään entisen työntekijän nimen, mutta siis täysin epämoraalisia keinoja käyttäen.

Parasta jutussa on, että tämä ns. puhdistettu oli yksi jutun puhuvistta päistä. Vaihtanut itse hommia hyvissä ajoin ja muuttanut paikkakunnaltta, joten ei liene enää niin peloissaan. Mutta koska joku oli hänelle ilmeisesti Pölläsen tai Vuorisen toimesta soittanut, oli valehdellut, mutta myös soittanut saman tien asiasta näille 15 muulle.

Sananvapaus ja lehdistösuoja ovat isoja asioita, ja tämä tapaus on hyvä esimerkki, miksi niitä edelleen tarvitaan.

• Anonyymi

Tämä on munkin veikkaus. Pasila calling, was it you?

• Anonyymi

Miun mielestäni tämä kuulostaa kyllä vähän sellaiselta asialta, jota ei olisi pitänyt tuoda julkisuuteen. Työpaikoilla on ongelmia, enemmän tai vähemmän. Muta en koe asiallisena, että niitä käsitellään julkisuudessa. Ylen juttu oli asiallinen, mutta täällä taitaa karata monelta mopo käisistä!

• Anonyymi

Olen lukenut koko ketjun läpi, ja aistin täällä pahoja fiboja. Asiaa en tunne yhtään, mutta ilman sielunhoidollista loppututkintoa voisin sanoa, että tämä pitäisi avata juurta jaksaen. Tosin siitä en tykkää, että täällä on mollattu esimerkiksi tradenomitutkintoa. Se minullakin on, ja näkisin kyllä että se antaa hyvin kattavat eväät myös johtotehtäviin.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Tässä kiinnittäisin huomion tuohon vikaan kappaleeseen. Se on samalla myös viesti nykyiselle henkilöstölle siitä, ettänolettr korvattavissa helposti. Todella kylmäävä tämä ns vastine.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä kiinnittäisin huomion tuohon vikaan kappaleeseen. Se on samalla myös viesti nykyiselle henkilöstölle siitä, ettänolettr korvattavissa helposti. Todella kylmäävä tämä ns vastine.

Jep, paikallinen sopimus IRL

• Anonyymi

Nyt menee ohi ja yli, kuka vittu on Kortesuo?

• Anonyymi

Aikamoista. Pöllänen ulos!

• Anonyymi

Kannatan

• Anonyymi

Kiusaaminen, mollaamisen, vähättely - millä nimellä kutsutaankaan, on tunneasia. Olemme kaikki erilaisia ja reagoimme eri tavalla. Toinen sisuuntuu jatkuvasta moittimisesta, toinen lamaantuu. Ahdistus ja masennus voivat kuulua reagointitapoihin. Hyvä johtaja ei käyttäydy niin, että kukaan voisi kokea noin.
      Asian julkinen esiin nosto on hyvä. Kiusaamista on koulujen lisäksi työpaikoilla. Yhtä vakavaa, ellei pahempaa, sillä sitä tekevät aikuiset! Aikuiset, joiden pitäisi ymmärtää tekojensa/sanojensa seuraukset. Jutussa kerrottiin myös, ja siitä oli kuvakaappauskin, että asiaa on koitettu viedä sisäisesti ensin. Vaan jos ei hallituksen jäsenillä riittänyt tahtoa jakaa tietoa tai joku kielsi tiedon viemisen eteenpäin, oli tämä varmasti oikea keino saada hallitus tietoiseksi. Se tuleeko mikään muuttumaan lienee arvoitus. Niin jäsenistölle, henkilökunnalle kuin hallituksellekin.
      Vanha sanonta lienee tähänkin toimiva: mikään ei muutu jos kukaan ei suutu.

• Anonyymi

Olipa maailmanhyväilevää Buddha-paskaa tuo alku. Mutta joo, kun siitä pääsin ohi, olihan siellä se pointtikin. Kai?😄

• Anonyymi

Hyviä pointteja tähän keskusteluun. Nostaisi n esii neljä avainkysymystä:
      1. Onko hallitus yksimielisesti Pölläsen takana, kuten on annettu ymmärtää?
      2. Dokumenttien valossa asia on ollut tiedossa pidempään, onko asiaa pimitetty jopa hallitukselta. Jari H. Mielestäni väittää toista kun todisteet
      3. Onko tällä Pölläsellä niin sanottu johtajasopimus, koska sekin jää nyt hyvin epäselväksi?
      4. Onko kukaan edes koittanut saada näitä (ymmärrettävistä syistä) nimettömänä esiintyviä todistajia kiinni. Nyt se kä PY että SY ottivat kilpipuolustuksen. Se ihmetyttää kummasti.

DI Espoosta

• Anonyymi

Tässä on hyviä kystymyksiä, joihin ainakin itse kaipaisin vastausta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on hyviä kystymyksiä, joihin ainakin itse kaipaisin vastausta!

Vaikea uskoa että nykyinen hallitus jakaisi Haapaniemen ajatukset, toisaalta moisia ei ollut ja itse kiusaaja hävinnyt kuin tuhka tuuleen.
        Kannattaa katsoa Pöllasen Linkedin hän siellä tituleeraa itsenä kaikkien alojen asiantuntijana. mm. HHJ mutta ei löydy listoilta?!?!

• Anonyymi

Tämä on näitä tämän ketjun harvoja oikeasti rakentavia viestejä ja konkreettiset kysymykset, samaa mieltä on myös tämä konepajayrittäjä Lempäälästä, että näihin haluaisi n kernaasti vastauksen ennen kuin maksan seuraavan jäsenmaksuni.

Miten on, saisinko kuulla sen myös Pirkanmaan Yrittäjien sivuilla/somessa tms?

J

• Anonyymi

Tässä hyvä kysymyspaletti vaikkapa paikallisen median edustajalle!

• Anonyymi

Aamulehti hohoi, tässä on jopakyssärit valmiiksi. Ehkä tällä liikkeelle, joskaan eknpisätä hengitystäni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikea uskoa että nykyinen hallitus jakaisi Haapaniemen ajatukset, toisaalta moisia ei ollut ja itse kiusaaja hävinnyt kuin tuhka tuuleen.
        Kannattaa katsoa Pöllasen Linkedin hän siellä tituleeraa itsenä kaikkien alojen asiantuntijana. mm. HHJ mutta ei löydy listoilta?!?!

Just det. Follow the money, on varha journalismin peruslähtökohta. Jos tämä ei toimi, siirrytään siihen kuka muuten voittaa hankkia kärsii. Ei ole ydinfysiikkaa tämä. Konsolien oikein ymmärtänyt tässä kukaan ns. Ongelman esilletuojista ei ole keräämässä tästä mitään massia. Niinpä on syytä siirtyä seuraavaan kohtaan..just saying🎯

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamulehti hohoi, tässä on jopakyssärit valmiiksi. Ehkä tällä liikkeelle, joskaan eknpisätä hengitystäni.

Just det, tässä Pirkanmaan Valrakunnan vahtikoira tuntuu nukkuvan, syystä tai toisesta!

• Anonyymi

Kuinkako paljon meidän vähävaraisten suomalaisetn pienyrittäjien rahoja on jo haaskatu aluejärjestö ongelmien peittelyyn ja tyhjiin uudistushöpinöihin? mää vaan kysyn.

• Anonyymi

Mutta ei pirkkanmaalla rahat heti lopu; se tiedetään myös keskusjärjestösä ja sielä tavoite voikmin olla varallisuuden tasajako koko suomeen. Siittä heräs huoli jo aiempin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ei pirkkanmaalla rahat heti lopu; se tiedetään myös keskusjärjestösä ja sielä tavoite voikmin olla varallisuuden tasajako koko suomeen. Siittä heräs huoli jo aiempin.

Pirkanmaa Yrittäjät =

1. Arvokas ja oma ja Pasi Mäkisen aikana remontoitu monttuun kerhohuoneisto Kehräsaaressa (yli 200 neliötä helposti).

2. Tampereen Messujen osakkeita reippaasti. Kyseessä eräänlainen osinkokone ainakin ennen koronaa ja epäilemättä myös sen jälkeen.

3. Rustoholli - paikka itsessään no-Business (useampi ihan oikea yrittäjä) mutta huikea Näsijörven rantatontti, helposti pelkästään tonttimaasta 2 miljoonaa euroa.

Ei ihme jos vähän lipoo Pentikäiselle huulia. Tämän toivon, että paikallisyhdistykset toteavat. Nämä ovat heidän, ei Helsingin omistuksessa.

Edelleen palaan siihen, mitä aiempi, ja aivan oikeasti fiksu toimitusjohtaja Pasi Mäkinen totesi, ”varokaa vaan, tämä omaisuus kyllä kiinnostaa”.

Itse suhtauduin skeptisesti tähän aikanaan, en enää.

• Anonyymi

Mun mielestäni tässä tuntuu olevan yksi syyllinen, ja vain yksi syyllinen. Turha tässä on syyllistää esimerkiksi vuoden alusta aloittanutta hallitusta, missä moni tuntui olevan ensikertalainen. Toisaalta kiva olisi kuulla. Miten he ovat tähän suhtautuneet. Varmaankin ovat tajunneet että tulipa astuttua harvinaisen isoon kakkakasaan. Mutta siis, yksi sielä näistä uusista on sydänystäväni. Sen verran korkeamoraaline n hän on, että usko n että tietää miten toimitaan tässä tilanteessa. Mietin soitanko, mutta en taida uskaltaa.

T. Anna

• Anonyymi

soita, teet arvokasta työtä työntekijöiden eteen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

soita, teet arvokasta työtä työntekijöiden eteen

Kannustan samaan. Nyt tämä on oikea elegantti porsliinikaupassa!

• Anonyymi

Mä olen Kokoomuksen ikiaikainen äänestäjä, työllistänyt jo 30 vuotta liki 50 ihmistä. Yrittäjien jäsen olennollit aina. Mutta nyt on kyllä kortilla tämä jatko. Vaadin täyttä selvitystä tähän asiaan. Nykyisen toimarin tapasin vuoden yrittäjä -juhlissa missä piti hyvin huono n janilmeisesti valmiin puheen. Oli myös hyvin ylimielinen kun koitin juttua iskeä.en ajatellut asiaa sen enempää tuolloin mutta nyt palaset loksahtivat. Meidän yrityksemme ei jatka jäsenenä niin kauan kun tuo Jenni Pöllänen on johdossa. Ja lisäksi myös puhenjotajiston on nyt korkea aika erota. Tästä soitin myös pari meidän kaupungin ison yrityksen kanssa ja kaikki olivat sataprosenttisesti samaa mieltä.

• Anonyymi

Kiitos!

• Anonyymi

Normaalisti lähtijät haastatellaan. Jos useita lähtee, selvitetään työilmapiiri ja esimiesten toiminta .

Oletteko hallituksen jäsenet tehneet näin ? Teillä jokaisella on yksilöllinen vastuu.
      ..
      Lukekaa työsuojelulaki ja rikoslaki äkkiä

• Anonyymi

Huhut kertovat, että Pöllänen olisi saanut tänään potkut! toivottavasti totta!

• Anonyymi

ei valitettavasti ole saanut vaan Haapniemi on toivotellut toimistolle takas rakentaan parempaa maailmaa. Ihan sairasta että näin toimitaan muutaman henkilön toimesta hallituksen ollessa kovin erimielinen Pölläsen kyvyistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei valitettavasti ole saanut vaan Haapniemi on toivotellut toimistolle takas rakentaan parempaa maailmaa. Ihan sairasta että näin toimitaan muutaman henkilön toimesta hallituksen ollessa kovin erimielinen Pölläsen kyvyistä.

🥲 sääli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on edelleen Haapaniemi, täällä tuntuu eräs katkera ämmä jatkavan valituslauluaan!

Keskityppä vaan siihen hyvään oloon nyt!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka on tuo Haapniemi. Hävettää nää teidän skämmmäykset!

• Anonyymi

Uskoisin, että tulee vielä saamaan potkut. En näe mitään muuta vaihtoehtoa. Varmaan auttaisi, jos nämä haastateltavat tulisivat vielä nimellään ulos, koskin en näe että tässä vaiheessa sille enää tarvetta. Jokainen tässä suossa veloitti päivä maksaa kyllä aika paljon mainetta ja toden näköisesti myös jäseniä.

• Anonyymi

Henkilökohtaisesti en jaksa uskoa et vaikka kaikki 16 ilmoittautuisi asia muuttuisi. Kyllä selitys löytyisi. Pelottava ihminen. Miettikääpä, että edes Pirkanmaan alueella toimiva Aamulehti ei ole juttua nostanut omiin kanaviinsa. Muuten kyllä kirjoittavat yrittäjistä ahkeraan. Kyllä sinne Kaupungin jäähallimiesten ja Saarikosken sotkut kelpaavat vaan miksei Pöllänen? Salapoliisille olis siinä selvitettävää mikä kytky löytyy et AL pelkäsi nostaa aihetta.

• Anonyymi

Tuskin. Yhy yhy jos joku is vähän pakottanut mielensä. Kasvakaa vittu aikuiseksi. Vitun nilliperseet!

• Anonyymi

Jos mä olisin tuol duunissa, nostaisin kyllä kytkintä ja äkkiä. Jos tuo toimitusjohtajan yläpuolella oleva halitus tosiaan on tässä asiassa sanonut viimeisen sanan tuolla "vastiikeella" niin ihmettelen syvästi. Mielestäni ulkopuolinen selvittäjä, kenties poliisi olisi paras ajatus tämän tutkimuksen tekijäksi. Työsuojelurikos kun on rikos!

Sepi

• Anonyymi

Osaan kuvitella, että ei ihan helppo lähteä tuolta. Tamperelainen yrittäjäjärjestö on tuskin kovin kummoinen meriitti. Toi on pikemminkin noita eläkepaikoja, jossa ei tarvitse tehdä yhtään vitun mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaan kuvitella, että ei ihan helppo lähteä tuolta. Tamperelainen yrittäjäjärjestö on tuskin kovin kummoinen meriitti. Toi on pikemminkin noita eläkepaikoja, jossa ei tarvitse tehdä yhtään vitun mitään.

Jep, eiköhän tonne ajaudu aikalailla se luuserikerho, merkonomit yms. Tradenomi on ehkä tuolla jo Einstein, tai ainakin sellainen kuva mulla on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, eiköhän tonne ajaudu aikalailla se luuserikerho, merkonomit yms. Tradenomi on ehkä tuolla jo Einstein, tai ainakin sellainen kuva mulla on.

Ei tämä ole totta. Mä tiedän tuolta todella fiksuja tyyppejä!

• Anonyymi

Entisenä paikallisyhdistyksen puheenjohtajana ei voi kun ihmetellä mihin kuntoon on aiemmin arvostettu järjestö saatu. Onneksi en ole enää mukana. Joskin ei olisi kyllä ehkä ollut minun ja monen kollegapuheenjohtajan aikana mahdollista tällainen kukkoilu. Näköjään myöskin muija voi olla täysi mulkku.

• Anonyymi

Eniten minua henkilökohtaisesti ihmetyttää. että Aamulehti eli, paikallinen suurjulkaisu, ole vielä kirjoittanut tästä riviäkään. Se tosin taisi kadota siinä vaiheessa kun Erkko kävi kaupoilla. Kovin on vähän ylipäätään muuta kuin HS:n sisältöä nykyään tuossa lehdessä. Tai sitten on kyse siitä että eivät uskalla. Yrittäjien oma lehti kun taitaa ilmestyä heidän julkaisunsa välissä joten ei kai korppi toista noki.

• Anonyymi

Tämä!

• Anonyymi

Aamulehti ei ole suurjulkaisu missään määrin. Eivät kerro paperilehden levikkiä, joka tuskin on enää 50 000.

Ja jutuista vähintään 50 prosenttia on nykyään Hesarin juttuja. Eikä siinä, ihan hyviä juttuja, mutta ei niissä Tampere enää ole pääosassa.

Hesarin (Pentikäisen entinen työpaikka) johdolla kun mennään, en ihmettele yhtään tätä vaikuttaa. Mutta toisaalta Tamperelaisen ja Petteri Mäkisen luulisi tarttuvan asiaan.

Toki yrittäjät mainostavat tossakin, mutta silti. Ronkaisen me nyt Suomessa eletä ainakaan vielä onneksi mitään Putin/Hitler/Stalin ajanjaksoa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamulehti ei ole suurjulkaisu missään määrin. Eivät kerro paperilehden levikkiä, joka tuskin on enää 50 000.

Ja jutuista vähintään 50 prosenttia on nykyään Hesarin juttuja. Eikä siinä, ihan hyviä juttuja, mutta ei niissä Tampere enää ole pääosassa.

Hesarin (Pentikäisen entinen työpaikka) johdolla kun mennään, en ihmettele yhtään tätä vaikuttaa. Mutta toisaalta Tamperelaisen ja Petteri Mäkisen luulisi tarttuvan asiaan.

Toki yrittäjät mainostavat tossakin, mutta silti. Ronkaisen me nyt Suomessa eletä ainakaan vielä onneksi mitään Putin/Hitler/Stalin ajanjaksoa!

Tämä on mielestäni hauskaa, etttä "vastuullisen tiedonjaon" nimeen vannovat mediat eivät kanna vastuutaan ja kerro omia levikkejään. Jungner väitti äsken, että paperisella iltalehdellä olisi nykyään alle 20 000 levikki. En tiedä onko totta, mutta olisi kyllä aika kova juttu.

Aamulehden levikki lienee jossakin 25-40 000 paikkeilla tänä päivänä. Kuka vittu tilaa mitään paperilehteä enää, etenkään kun se on nykyään Hesarin halpisversio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, Aamulehti on varjo entisestään!

• Anonyymi

Aamulehti 2014 = 💪

Aamulehti 2024 = 🤡

Levikki 2014 = n. 100 000

Levikki 2024 = n. 40 000 (?)

Vaikea sanoa, kun ”Vastullinen media” ei kerro lukuja.

Kaiken huippu on, että valtakunnan mediaksi päätymistä joskus tosissaan toivonut, ja sittemmin HS:n kastroiduksi vasalliksi joutunut lehti ei uskalla ottaa edes tähän asiaan kantaa.

Täällä pääkaupunkiseudulla (mihin onnekseni täältä päädyin) vastaava ei tulisi kysymykseenkään. Valitettavasti oma entinen kotikaupunkini, ihan mukavasti myös kaikissa tutkimuksissa menestynyt Manse ei olenkohan valmis tälle vuosikymmenelle.

• Anonyymi

Ai mikä vastike?

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmaan kyseessä tarkoitettu vastinetta. Sellainen on annettu Yrittäjien hallituksen puheenjohtajan toimesta. Ei siis jutun aiheen toimitusjohtajan käytöstä koskien eikä hän itse vaan vastineessa kerrotaan tämän hetkisestä mainiosta työilmapiiristä. https://www.yrittajat.fi/uutiset/pirkanmaan-yrittajat-haluaa-olla-hyva-tyonantaja-myos-uudistumisen-keskella/
        Sitten myös paikallisyhdistysten luottamushenkilöille lähetetty vastine. Se taisi olla keskustelussa tuolla ylempänä.

Siis mitä vittuA! Tämä menee talteen. En usko että olen ikinä nähnyt mitään näin paskaa Suomessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mitä vittuA! Tämä menee talteen. En usko että olen ikinä nähnyt mitään näin paskaa Suomessa.

Ei tämä kyllä Pohjoismaihin kuulukaan. Pohjois-korkeassa en yllättyisi, täällä very much!

• Anonyymi

Edelleen tämä ei ole vastine. Tässä ei vastata yhteenkään Ylen jutussa esitettyyn väitteeseen. Jumalauta mä en tajua, jos joku luulee näin!

Herätys jäsenistö ja luottamushenkilöt, nyt puhutaan jo sairaskohtauksista. Haluatteko todellakin ruumiitakin omalletunnollenne.

Herätkää! Pian voi olla liian myöhäistä!

• Anonyymi

Upeaa kuulla! Olen juuttunut kiinni tähän ketjuun ja kysytään tätä ihan innosta nähdäkseni, mitä tuleman pitää vaikken olekaan yrittäjä. Se riittää että olen ollut kusipäisen naispomo uhri, en tosin tämän Jenni Pölläsen!

Tsemppiä kaikille kiusaajille❤️❤️❤️

• Anonyymi

Tätä just - yllättävän moni, ja nimenomaan nainen, on joutunut kiusaamisen kohteeksi työpaikalla. Yksilöllistä kuinka ihminen reagoi moiseen, mutta jos esim.lääkkeitä joutuu ahdistukseen ja/tai masennukseen syömään, niin se vasta kallista lystiä on yhteiskunnalle. Ajetaan ihmiset yhdessä asiaa, jossa kaikkia työntekijöitä kohdellaan tasapuolisesti ja arvostavasti.
        Joskus vielä, kun saataisiin kiusaajat vastuuseen eikä kaltoin kohdeltujen tulisi aina olla heitä, jotka luovuttavat ja lähtevät. Mut kai se vaan on niin, että viisaampi luovuttaa.

• Anonyymi

Kiusaajille?

• Anonyymi

Mukana myös Tampereen naapurikunnasta! ❤️‍🔥

• Anonyymi

Ja täällä, yhtenä yhdestätoista 😉

• Anonyymi

Terveiset myös Lempäälässä, messissä ollaan!

• Anonyymi

OMG

• Anonyymi

Sen verran kesti ajella tänne ei naapurikuntiin että ajattelinkin etten ihan ekana ehtinyt. Mutta enpä ollut vimppakaan

• Anonyymi

Kuittaus myös ex-työntekijältä, yhdeltä monesta (mutta ettekä arvaakaan kuinka monesta😉)

Janne, Jari, Laura, Jussi ja Martti, teidän liikkeenne, me odotamme. Ja olemme kyllä kärsivällisiä..😆

• Anonyymi

Janne hävisi kuin tuhka tuuleen. No comments.
        Jari johtaa yksinpuheluaan ja toimii itsenäisesti saaden Laurasta peesaajaan. Loput kaksi onkin sitten mitätöity.

Kun hallitus ei sano mitään on se tulkittu ja esitetty kevätkokouksessa yhtä kuin 100% tuki johtajan toiminnalle vuosille 2022-2023.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Janne hävisi kuin tuhka tuuleen. No comments.
        Jari johtaa yksinpuheluaan ja toimii itsenäisesti saaden Laurasta peesaajaan. Loput kaksi onkin sitten mitätöity.

Kun hallitus ei sano mitään on se tulkittu ja esitetty kevätkokouksessa yhtä kuin 100% tuki johtajan toiminnalle vuosille 2022-2023.

Hallitus ei todellakaan ole yksimielinen. Ongelma on, että paljon uusia joilla ei asiasta tietoakaan. Tästä syystä jo alun perin olisi ylen jutun luontainen haasta tultava ollut Janne Vuorela, ei Haapaniemi!

• Anonyymi

Kuittaus minultakin

• Anonyymi

Kuittaan🎯

• Anonyymi

– Hallituksissa on henkilöitä, jotka ovat tietoisia työntekijöiden ahdingosta jo toista vuotta. On tehty rekrytointivirhe, mutta sitä ei myönnetä..

Ylen jutusta lainaus. Tähän kaipaisin kommenttia puheenjohtjistolta!?

• Anonyymi

Kyllä hallituksessa ja puheenjohtajistossa osa myöntää rekryrointivirheen vaan niitä faktoja tai ääniä ei haluta kuunnella. Hallituksessa on liian paljon uusia, jotka eivät osaa ottaa kantaa etenkään kun vanhoja tilanteita ei ole selitetty eikä esimerkiksi ole pyydetty lähteneitä työntekijöitä avaamaan heidän kokemuksiaan. Ainakin tälläinen tieto meillä on paikallisyhdistyksissä ettei nykyinen pj ole vaivautunut asioita kysymään tai selvittämään lähteneiltä. Vedotaan vaan nykyisten voivan hyvin. Mikä sekään ei pidä paikkaansa. Mutta pj on kuulemma käyny toimistolla ja kysynyt onko kaikki hyvin. Kaikki sanoo, että on.
        Ei tarvitse olla psykologi tietääkseen että kaikki eivät uskalla puhua ja kertoa totuutta. Siinähän on työpaikka kyseessä, joka ehkä jollekulle taloudellisesti tärkeä.
        Itse olen miettinyt, että jäikö rekrytoinnissa kysymättä edelliseltä työpaikalta suositukset? Ei kai toimaria palkata kysymättä suosituksia? Kun Stockmannlaisia nyt astunut esiin ja tukenut Ylen artikkelia, niin tulee eittämättä mieleen, että tainnut jäädä Stockmann tiedustelu tekemättä.

• Anonyymi

Olinko vimppa?

• Anonyymi

Et ollut, vielä. Nyt kääriä!

• Anonyymi

Harvallanolisi ollut pokkaa tulla ton jälkeen duuniin.

• Anonyymi

Tiedän että entiset stxokalaiset ovat keränneet somessa listaa ja aikovat olla yhteydessä mediaan. Tälle parhain tunnustuksena. Varmaan helpompi puhua kun aikaa on kulunut vaikka sen tiedän omakohtaisesti että arvet ovat syvät tämä on ihan koulukiusaamiseen verrattavaa jos ei julmempaa koska riskooikeudellinen vastuukin alkaa jo viisitoistakesäisenä. Tsemppiä kaikille osapuolille ja stockamman we trust !🎼

• Anonyymi

Ala-arvoista molemmin puolin. Nämä tämänmoiset asiat pitäisi aina selvittää ilman julkisuutta. Tämänmoiisia juttuja tulee varmaan tuhat joka päivä Yleen miksi päättivät tarttua tähän. Vihataanko yrittäjiä tässä kommunistimaissa näin paljon.

• Anonyymi

Haista vittu, tässä ei ole kyse mistään luokkajutustA, vaan ihan puhdasta pahuudesta. Lueppa uudestaan poika niin ehkä tajuat!

• Anonyymi

Ei kai tässä yrittäjä vihasta ole kyse. Vaan siitä, että järjestöä johtaa kiusaaja, väärin valtaansa käyttävä. Siinähän ei sinällään mitään ehkä laillisesti väärää ja ostajan on pystynyt lähtemään pois. Kaikilla ei ehkä sama tilanne taloudellisesti tai muuten jotta voisivat lähteä. Ei uuden työn saanti välttämättä esim.tietyssä iässä ole helppoa.
        Kyse on siitä, että asioihin ei ole puututtu sisällä, vaikka niistä on kerrottu. Jari H varapj:nä jätti asian sikseen v.2022 ja Janne V & LHR seuraavana vuonna. Miten työntekijät voivat viedä asiaa kun kertovat avoimesti mutta kukaan ei tee mitään. Hyvä et tuli esille, kun tässä on kyse ihmisen luonteesta. Ei yrittäjistä tai yrittäjä jäsenistä. Sama ihminen toiminut täysin samoin edellisessä työpaikassaan useita vuosia. Lisäksi tässä Yle jutussa on työntekijöiden lisäksi paljon muita eli yrittäjiä, paikallisyhdistysluottohenkilöitä jne. Tämä on kaikkea muuta kuin puoluepolitiikkaa, kommunismia tai vihervasemmistoa. Tämä on kiusaamista, vallan väärinkäyttöä, pelolla johtamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai tässä yrittäjä vihasta ole kyse. Vaan siitä, että järjestöä johtaa kiusaaja, väärin valtaansa käyttävä. Siinähän ei sinällään mitään ehkä laillisesti väärää ja ostajan on pystynyt lähtemään pois. Kaikilla ei ehkä sama tilanne taloudellisesti tai muuten jotta voisivat lähteä. Ei uuden työn saanti välttämättä esim.tietyssä iässä ole helppoa.
        Kyse on siitä, että asioihin ei ole puututtu sisällä, vaikka niistä on kerrottu. Jari H varapj:nä jätti asian sikseen v.2022 ja Janne V & LHR seuraavana vuonna. Miten työntekijät voivat viedä asiaa kun kertovat avoimesti mutta kukaan ei tee mitään. Hyvä et tuli esille, kun tässä on kyse ihmisen luonteesta. Ei yrittäjistä tai yrittäjä jäsenistä. Sama ihminen toiminut täysin samoin edellisessä työpaikassaan useita vuosia. Lisäksi tässä Yle jutussa on työntekijöiden lisäksi paljon muita eli yrittäjiä, paikallisyhdistysluottohenkilöitä jne. Tämä on kaikkea muuta kuin puoluepolitiikkaa, kommunismia tai vihervasemmistoa. Tämä on kiusaamista, vallan väärinkäyttöä, pelolla johtamista.

Juurikin näin. Odotan toimenpiteitä!

• Anonyymi

Ala-arvoista tässä on vain yksi puolelta. Käsi ohimolla, eikö sunkin nouse kuume tuosta mitä luit kyseisestä ”pomosta”. Kuulostaa sosiopaatilta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haista vittu, tässä ei ole kyse mistään luokkajutustA, vaan ihan puhdasta pahuudesta. Lueppa uudestaan poika niin ehkä tajuat!

Mistä kuvittelet, että olisin miespuolinen?

• Anonyymi

YLE tuo tähän kyllä painetta suuntaan jos toiseenkin. Mä itse pidän kyllä lähtökohtaisesti tota vihervaemmiatolaisena, mutta tässä en näe tätä hyökkäyksenä muuta kuin kusipäisiä käytöstä ja huonoa moraalia kohtaan.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Samaa paskaa, eri aakkosilla!

• Anonyymi

Karmea tapaus, en kyllä pysty ymmärtämään, eikö asiaa tosiaan alettu selvittää tämä jälkeen. Ylen jutun luin läpi kahteen kertaan ja on mielestäni ajavan elävä. Että puheenjohtaja puhui itsensä aivan solmuun tuossa haastattelussa. Siinähän oli mustaa valkoisella ja vielä lääkärintodistukset ja avi-tutkinnat. Kiva on varmaan yhteistyökumppanien laittaa rahaa ton puljun kanssa toimiakseen. Itse en ainakaan uskaltaisi.

• Anonyymi

Vauva.fi keskustelut häviää heti ilmestyttyään. Kukahan on taustalla poistamisille? Hesari-Pentikäinen yhteys? Päivän kerkes viimeisin olla ja 55 kommenttia ja sit hävis. Täytyy olla joku Sanomalle tärkeä ja vaikutusvaltainen. Kertonee ilmiantajasta ja hänen pelostaan lukea kommentteja sekä vähätellä kommentoijia.

• Anonyymi

Laitoin tästä juttuvinkin iltapäivälehtiin. Toivottavasti tarttuvat!

• Anonyymi

Valkeakoskelaisena lopetin Aamulehden tilaamisen, sillä en voi käsittää, että moista asiaa ei nostettu esille! Yrittäjätarinoita kyllä vilisee lehti päivittäin ja viimeksi nostettiin eläinlääkärin saama palaute esiin. Mutta että tätä ei. Uskomatonta. Täytyy olla joku kytkykauppa Pölläsellä sinne suuntaan. Mennyt usko lehdistön sananvapauteen ja puolueettomuuteen.
        Nyt alan jo toivoa, että Seiska nostaisi jutun ;-)

• Anonyymi

Huomannut saman tuosta Vauvasta, aika mystistä että katoaa, vaikka on Ylen juttu, jossa kaikki kolme nimeä eli
      Jenni Pöllänen

Jari Haapaniemi

ja

Janne Vuorinen mainittu, kuten hyvään journalismiin kuuluukin.

• Anonyymi

Kytkyä? Sanoma/Hesari/Pentikäinen...Pentikäinen entinen toimittaja tmv Hesarilla ja Vauva-lehden jututhan löytyy Hesariin Perhe osioon. Sanoma vahvasti mukana Yrittäjät järjestön mainonnassa yhteistyökumppanina.
        Toivon samaa kuin yllä, että puolueettomat lehdet tarttuisivat aiheeseen joka tärkeä. Vaikka ymmärrettävästi joidenkin mielestä julkinen puinti ei ole hyvä ajatus. Mutta mikäli oikein olen keskuteluista ymmärtänyt, niin tässähän on koitettu sisäisesti viedä asiaa hallituksen varapuheenjohtajan kautta v. 2022 ja 2023 hallituksen kahden edustajan tekemien työntekijöiden haastattelujen kautta. Tuloksetta.

• Anonyymi

Vauva on Sanoman lehti. Ei tule pysymään siellä, niin kummallista kun se muka lehdistölle hyvässä maassa onkin. Ankeaa😡

• Anonyymi

Kovia sanoja, mutta allekirjoitan.
      R.T

• Anonyymi

Nauroin ääneen tälle. Hississä kunnolla varmaan luulivat psykoksi. Lappeenranta kiittää tästä naurusta ja toivottelen öitä. 😉

• Anonyymi

Same! Tietäjät tietää!💎😉

• Anonyymi

Paras!

• Anonyymi

omallatunnolla on, teidän. Suru on suuri, Saariton ilman ekaA

• Anonyymi

Nyt ei aukea?🤷

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ei aukea?🤷

Ei kai kun noi juopot näitä pistää. Tämä koko sovu kannattaa unohtaa kokonaan ja käyttää aika jonkin oikeasti kehittävään. Inhottavaa tämä kaikki vihapuhe. Siihen ei liene mitään syytä. Ihmiset saa potkuja, se on pelin henki. Luuserit häviää, kuten jo Charles Darwin mekmmw kertoi!

• Anonyymi

Suomalaiset maailman surkeimpia ja vastenmielisimpiä johtajia.

• Anonyymi

Oliko tietoa, oliko tuo Pöllänen kehdannut lähteä kunnallisjohtajat seninaariin? Varmaan saa vähän selitellä, jos on ylipäätään lähtenyt. Somessa ainakin on loistanut poissaooollaan ja varmaan ihan syystä!

• Anonyymi

Surkeata on tämä touhu. Eikö tuolla nyt saatana hallitus osaa mitään! En tiedä yhtäkään oikeaa organisaatiota, missä tämänkaltainen paska ei aiheuttaisi raskaita toimenpiteitä. Ei herätä kyllä luottamusta kys on tahoa kohtaan!

• Anonyymi

Hallitus on hänestä kaikkea muuta kuin yksimielinen. On siellä moraali sentään edes jollakin tallella. Kuulemma iso kokous tulossa, ja hyvä niin!😍

• Anonyymi

Varmaan hyvät keskustelu tänään Turussa. Tai ei kai se noita tonne kyllä itse mennyt, vai onko jollain tästä parempaa tietoo

• Anonyymi
      • Anonyymi

Oli pitkään. Nykyään lukee vain, että noin 8000 jäsentä. 7052 oli päivän luku, mutta kai sen voi noinkin pyöristää 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli pitkään. Nykyään lukee vain, että noin 8000 jäsentä. 7052 oli päivän luku, mutta kai sen voi noinkin pyöristää 😂

Isompaan pyöristys toimii aina 😄 Mennään isolla kädellä ja yksi tuhat jäsentä sinne tänne tuossa mittaluokassa ei tunnu missään 😂 Näyttää kivemmalta.

• Anonyymi

Muistan saman, ei näy enää ei!

• Anonyymi

Olen jo osittain eläköitynyt organisaatioiden kehittäjä. Ikäväkseni aina välillä törmään siihen, kuten tälläkin palstalla, kuinka pahoinvoivat ihmiset itse ryhtyvät maalittajiksi ja kiusaajiksi parantaakseen omaa oloaan. Surullisinta tässä on kuitenkin se, että se lopulta usein kääntyy heitä itseään vastaan.
      Bless you

• Anonyymi

Täällä näyttää olevan joku, jolla on järkeäkin päässä. Kiitos!

• Anonyymi

Olen todella huolissani ketjun keskustelujen tasosta. Toivottavasti saatte apua pahaan oloonne 😇

• Anonyymi

Ehkä eläköidyit ihan syystäkin. Kukaan ei kaipaa!

• Anonyymi

Miten meni noin omasta mielestä. Liki 12. 000 jäsenen tiputukseen reiluun 7.000 on omasta mielestäni ainakin aikalailla niin paska suoritus kun olla ja voi. Ja tämä hiljaisuus ei kyllä sitä lisää. Käsi sydämmellä jos tämä yhdistys olisi missään muualla, kolkuteltaisiin jo 5.000 rajapyykkiä.

• Anonyymi

Jepu

• Anonyymi

Toimituskin alaisiaan termi on vähän huono, mutta tarinaan tutustuessa ehkä sittenkin ihan osuva😅

• Anonyymi

Totta tuo. Alainen kuulostaa epyktiltä!

• Anonyymi

Terveisiä Satakunnasta. Turhan tutulta kuulostaa. Kukissa koitin nostaa keskustelussa asiaa esiin, mutta pirkanmaalainen naispuolinen henkilö suorastaan juoksi pois paikalta. Ymmärsin kyllä, että oli ilmeisesti Pölläsen leirissä. Sen sijaan esim parkanolaisten tai oliko se pälkäneläisten kanssa kun myöhemmin yöllä puhuin (autoalan yrittäjä) tuli aika selvää tekstiä siitä, kuinka heitä on pidetty pimennossa. Toimari on kuuörmma itsekin hakenut töitä. Mutta aika vaikeaa voi olla haku kun yle ja googleyhdostelmällä nousee eka esiin juttu siitä että on kiusaaja.

• Anonyymi

Ei yllätys. Tunnun Raumalla toimintaa, ja samankaltainen, joskin ilman ambulansseja meno täälläkin pystyssä. Tsemppiä Pirkanmaalle!

• Anonyymi

Katsokaapa Harri Hellstenin postaus asiasta!

• Anonyymi

Siis mitä vittua, tämä Ylen tekstillä ei ole johtanut mihinkään. En suostu uskomaan, sentään eletty ko hyvän matkaa 2000 lukua! Aivan mitättömistä asioista on jouduttu eroamaan, joten en tajua miksi tästä ei!?

• Anonyymi

Ei ole suomestoliitossa tapana!

• Anonyymi

YLE työstää kuulemma jatkojuttua. Olivat kuulemma saaneet valtavan määrän yhteydenottoja sekä stockslta ettänpsikallisyhdistyksistä. Upeaa, ehkä vihdoin oikeus ja rakkaus voittaa!

Tämä lähti soimaa ainakin onassa päässä!

https://m.youtube.com/watch?v=zIOre1TXEOo

• Anonyymi

Tarkistitko, että eteneekö Suomen kuvalehti, iltapäivälehdet ja seiskakin?

• Anonyymi

Toivottavasti. Ainakin SK, mutta muista ei tietoa.

• Anonyymi

Seiska olikin hyvä ehdotus, sehän tuntuu skuippaavan näitä juttuja muidenkin edestä viime aikoina. Kenellekään siellä kannattaisi olla yhteydessä? Vinkit tervetulleita.

• Anonyymi

Iltapäivälehdistä toinen tarttui täkyyn! Tosin menee useampia viikkoja kuulemma. Kyseinen toimittaja vastaa yksin Länsi-sSuonesta, mutta innostui kyllä.

• Anonyymi

Juha-Veli ei nähnyt tarpeeksi draamaa tässä. Erkon media kyllä!

• Anonyymi

Suomen kuvalehti arveli, että menee noin juhannukseen. Niin paljon ollut yhteydenottoja. Mutta siis mahtavaa, että on toteutumassa! Paha saa palkkansa - tässäkin! ❤️

• Anonyymi

Nainen ja huonot hermot .

• Anonyymi

Hyvin sanottu!

• Anonyymi

Hei, terveisiä täältä maalaiskunnistta. Asia on saatettu myös erään isomman useammissa paikkakunnalla toimivan median tietoon, joka on myös tässä nyt tekemässä juttuja. Annoin useampia nimiä, joten vastatkaa jos puhelin soi, myös vastaamattomiin. Tosin tähän meidän sisäpiiriin olen tiedottanut saman jo aikaisemmin,

X

• Anonyymi

😂😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂

Jos niin naurattaa niin voit olla yhteydessä suoraan Pulkkiseen.

• Anonyymi

Epäilyttävää, toivoisin ehkä eniten että asia selvitetään. Nyt tuntuu kokinhattua painetun maton alle. Ei naurun asia.

• Anonyymi

Kertooko joku mitä haetaan tällä keskustella tässä kanavassa?

• Anonyymi

Kokinhattua & mattoa?
        PS: käsi sydämmellä - kuka ei muka halushi selvhyoä asioita enstisten nuorten keskustelupalstalla? Kaikki tiet johtaa Roomaan & ausseohin & jenkkeihin ..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokinhattua & mattoa?
        PS: käsi sydämmellä - kuka ei muka halushi selvhyoä asioita enstisten nuorten keskustelupalstalla? Kaikki tiet johtaa Roomaan & ausseohin & jenkkeihin ..

Anteeksi, että mitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi, että mitä?

🥲 sääli

• Anonyymi

Joo ihan samaa mieltä. Tää koko juttu (siis ketju) on niin kauhiaa lukia. Puhutaan kiusaamisesta mutta ite kiusataan toisia. On lähtenyt mopo käsistä ihan niinku sanoit! Onkohan ap tajunnut mitä sekoosta sakkia tänne eksyy kun tällasen laittaa.

• Anonyymi

Suomen Yrittäjät ry:n pääkäskijä Pentikäinen (lest) voisi vihdoin näyttää johtajuuttaan ja selvittää kriisi tyydyttävällä tavalla

• Anonyymi

Jep!

• Anonyymi

Tässähän kului tunti kun koko ketjun luki.

Pari havaintoa:

1. Yleisradio on erittäin vakavasti otettava media, vaikka somevöyhötyksestä voi saada toisen kuvan.

2. Tätä varten toimittaja on tehnyt valtavan määrä haastatteluja, peräti 16, jota pidän itse täysin poikkeuksellisena määränä millekään medialle. Tätä ei ole siis viikossa kyllä kasattu, hyvä jos kuukaudesskaan.

3. Koska YLE on YLE, he eivät laittaisi tämänkaltaista juttua julki, jos ei siihen olisi hyvin vankat perusteet.

4. Tampereen yrittäjät ovat mielestäni tietoiseti vähäkseneet jutun painoarvoa. Ja esimerkiksi puhujien määrää. En usko, tai oikeastaan jopa tiedän, että Helsingissä tai pääkaupunkiseudulla ei ikinä oltaisi tyydytty tähän. Ihmettelen asiaa myös Tampereen osalta, sillä eihän sekään ole missään Utsjoella.

5. 2000-luvulla asian tutkimiseen pitäisi riittää yhden kiusatun kokemus. 2010-luvullakin vähintään kahden. Nyt eletään 2020-lukua ja mukana on 16 ihmistä. Tätä eniten ihmettelen.

6. Yleisradio on Suomen ykkönen, siitä ei ole puhettakaan. Toinen, jota täällä Helsingissä pidämme synonyyminä lehdelle on Helsingin Sanomat. Niin raadollista kun se onkin, vain näiden medioiden jutuilla on todellista merkistystä. Itse en ole ikinä Tampereella(vaikka onkin kiva kesäkaupunki), mutta osaan kuvitella että paikallisen yrittäjäjärjestön suututtaminen voisi haitata mainosmyyntiä kovasti. Mitään muuta syytä tähän hiljaisuuteen en keksi. Toisaalta luulisin (ja toivoisin), että median perinteinen rooli vallan vahtikoirana ei unohtuisi. Itse en ainakaan paikallislehden toimittajana keksisi paljon herkullisempaa aihetta.

7. Täysin käsittämänän myös sitä, että Mikael Pentiköinen, valtakunnan tason johtajana otti tähän kantaa ja jopa soitti toimittajalle. Tämä kuulostaa todella pahalta.

8. Usein asiat ovat siltä, miltä näyttävät ja ei savua ilman tulta. Jos seitsemän hengen organisaatiosta lähtee reilussa vuodessa pois neljä, jotain on tehty aivan varmasti väärin. Ymmärsin myös, että nämä lähtijät eivät olleet mitään osa-aikaisia saat kesätyöntekijöitä. Myös silloin tuolla prosentilla olisi hälytyskellojen pitänyt soida, nyt suorastaan sireenin.

9. Hallituksen vastuu. Tätä ei voi ylikorostaa. En tunne yrittäjäjärjestöä kovin hyvin, tai siis laisinkaan, mutta mielestäni on mahdoton edes kuvitella moista kauppakamarista, joka on itselleni tutumpi, edes maakuntatasolla. Hallitus on vastuussa - AINA, siitä syystä se on nimetty.

10. Minulla on itselläni ollut aina hyvä pomo-onni ja myös itse olen esihenkilönä pyrkinyt aina hyvään. En oikeastaan tiedä mitään hirveämpää, jos minusta olisi kirjoitettu näin. Itse ainakin katsoisin silloin syvään peiliin.

HR- ja viestintäalan ammattilainen ja esihenkilö vuodesta 1992,

P.H.

• Anonyymi

Olipa erinomainen kirjoitus!

• Anonyymi

Hyvin sanottu, ja ihanasti Suomen kirjakielellä. Itselläni meinasi jäädä ketju lukematta kun täällä on myös näitä lausuntoja, missä pilkut ja yhdyssanat eivät ole ilmeisesti trendinä.

Mutta siis, tähän uskon, tunne tämän viimeisen irtisanoutuneen henkilökohtaisesti monen vuoden takaa ja tiedän, että on paitsi ammattilainen myös kerrassaan ihana ihminen.

Niin ihana, että ei taatusti arvostelisi ketään ilman syytä.

Huomautan, että hän ei ole yksin. Tiedän vuosien takaa myös jutun toimittajan erinomaisen päteväksi. Tästä syystä luottoni on 100-prosenttisesti tällä puolella ja häkeltynyt olen tästä vastaanotosta.

• Anonyymi

Hyvä, asiallinen kirjoitus! Ilo lukea. Jokaiseen kohtaan voi yhtyä.
        Keskustelu netissä kulkee aina omia polkujaan eikä niille mitään voi. Hyvä näin, että sana vapaa, vaikka tässä moni (hyvä) kommentti itse YLE jutun vierestä. Veikkaan, että sivuraiteet juontavat juurensa Pirkanmaan Yrittäjien antamasta vastineessa, joka käsitteli toimiston nykytilaa ja henkilöstötyytyväisyyttä eikä itse jutun aihetta eli toimitusjohtaja Jenni Pöllästä eikä vuoden 2022-2023 tapahtumia, vaan tilannetta 2024 toimistolla.
        Tyhmähän sellainen johtaja olisi, joka ei olisi käytöstään muuttanut saatuaan tietää asiasta.
        Jossakin kommentissa tuolla alussa viitattiin siihen miten yksilöt kokevat kiusaamisen ja moittimiseen eri tavoin, ja hyvänä kommenttina näen sen, että yhdenkään johtajan ei pitäisi käyttäytyä siten, että jokin toimenpide tai sanat joku kokee kiusaamisena. Johtajuus on vaikea laji ja ihminen voi itse myöntää virheensä tai osaamattomuutensa eroamalla tehtävästä. Kukaan ei ole täydellinen ja varmasti moni on tehnyt vurhevalintoja elämässään. Virheiden myöntäminen ei ole rikos vaan suurta inhimillisyyttä.

• Anonyymi

Asiallinen kirjoitus!🍦

• Anonyymi

Hyviä pointteja!

• Anonyymi

Kiusaaminen ei ole missään olosuhteissa ookoo. Mitä aikuiset edellä, sitä lapset perässä. Miettikää sitä.

• Anonyymi

Oikein, ja yksikin riittää. Tässä mitä on enemmän, eli 16-kertainen todistusvoima!

• Anonyymi

Täällä on ollut monenmoista kirjoitusta, mutta enemmistön mielipide on aika selvä. Toivon ja uskon, että asia vielä ratkeaa johonkin suuntaan! Tsemppiä kaikille!

• Anonyymi

Lempäälään tuntuvat johtavan kaikki tiet!?

• Anonyymi

Pari viikkoa jutun julkaisusta, ja ilmeisesti hiljaista on edelleen.

Itse tulkitsen tämän niin, että järjestö siunaa tämän käytöksen.

Surullisena eroan tänään itse järjestöstä, jonka jäsen ehdin olla 21 vuotta.

• Anonyymi

Tyyntä myrskyn edellä. Perjantaina kuulemma ”palaveri” tähän asiaan liittyen. Aika vaitonainen oli tuttu sisällöstä, mutta myönsi että liittyy tähän aihealueeseen.

• Anonyymi

Jo olisi aikakin!

• Anonyymi

Hyvä ystäväni vinkkasi minulle tästä keskustelusta, Yleisradion uutisesta:

https://yle.fi/a/74-20083123

Sekä vielä tästä Tampereen yrittäjien reaktiosta:

https://www.yrittajat.fi/uutiset/pirkanmaan-yrittajat-haluaa-olla-hyva-tyonantaja-myos-uudistumisen-keskella/

En ole itse yrittäjä, mutta esihenkilönä olen ehtinyt toimia niin julkisella sektorilla (valtio ja Espoon kaupunki) ja myös pisimpään yrityselämässä, joskin vain pörssiyrityksisissä.

Tästä syystä olen vähän kädet kahlittuna, mutta koska olen työni puolesta saanut myös kosketusta nykyiseen yrittäjäkenttään, tuntuu tämä todella vieraalta tavalta johtaa yhtään mitään. Sen voin sanoa, että jos samanmoinen tilanne olisi tullut eteen missään organisaatiossa, missä olen työskennellyt, olisi tilanne ainakin otettu haudanvakavasti ja asia selvitetty pohjamutia myöden.

Nyt tätä ei ole mielestäni tehty laisinkaan, vaan koko ikävä asia on lakaistu, tai ainakin yritetty lakaista, maton alle.

Luettuani tämän asiasta kertovan ketjun, olen entistä vakuuttuneempi siitä, että ongelma on iso.

Kuten totesin, itse en tunne organisaatiota hitustakaan, ja ystävänikin on enemmän sivustaseuraaja, en ota kantaa tämän enempää. Joskin HR-ammattilaisena ehkä otan tämän case-tapaukseksi johonkin koulutukseen.

Ja mielellään kuulen, jos asiaan tulisi nykyistä iloisempi loppu.

Hyvää kesäpäivää täältä Laajalaakson helteestä (26)🧡 Puutarha kutsuu!

• Anonyymi

Näin entisenä espoolaisena jäin miettimään missä päin Espoota on Laajalaakso 🤔

• Anonyymi

Autocorrect - tuo ihmisten ei-aina-ystävä!😂

• Anonyymi

Ei se taida keksiä uusia paikannimiä, mutta pääasia että itse tiedät missä asut. 😄

• Anonyymi

Clock is ticking!😉

• Anonyymi

Tunnen kyseisen henkilön vuosien takaa, eikä kyllä ole yllätys. Ironista kyllä, hän on partiotyttö, mutta käytös kyllä kaikkea muuta. Ymmärsin myös, että mukana SPR:n touhuissa, joka kuullostaa kovin makaaberilta, henkilön tuntien.

• Anonyymi

Kaikki kiusaantuu ja loukkaantuu ihan normaaleista asioista,
      se on tätä päivää, kukaan ei kestä suoraa puhetta kun on tehnyt väärin , (eikä tietenkään omasta mielestään,) mutta kun firman johto kertoo miten meillä toimitaan , eikä siten miten työnläistä huvittaa ja haluaa, siitä suututaan heti ja itketään täällä.
      Kaikki on lasista tehtyjä luusereita.

• Anonyymi

Anna kun arvaan, peruskoulu - jos sitäkään!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Touche!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sentään tradenomi, vai mitä näitä meranttejs, merkonomeja ja muita olikaan. 🤡

Yliopisto, sanan oikeassa merkityksessä, vaatii jo näidenkin rouvien aikana hän enemmän. Vaikea on kuvitella noita kahta tämän tarinan keskushenkilönä oikean yliopiston salissa.

H. Moilanen ja niin pois päin.

• Anonyymi

Oletteko huomanneet, aika vähään ovat tippuneet tämän järjestön SOME-postsukset. Enkä ihmettele, paitsi sitä mistä tuolle ”viestinnän asiantuntijalle” maksetaan. O tempora o morez.🤫

• Anonyymi

Älä NY, musta on tosi kliffaa tsiigaa hyvää pössistä tuolla somessa!

• Anonyymi

Pääasia on että kirjoitetaan, ei väliä mitä ajattelee Pirkanmaan yrittäjät

• Anonyymi

Niin mielenkiintoista keskustelua kuin täällä on, piti pitää lauantaisen Särkänniemipäivän lisäksi sunnuntain vapaata. Yrittäjällä kun ei vapaita liiaksi ole.
      Särkänniemi viime lauantaina oli kiva päivä, kiitos Kimmolle tapahtumasta. Keli suosi ja lapsi nautti. MUTTA mutta...paikalla meitä yrittäjiä taisi olla alle sata, joka on alle 2% jäsenmäärästä, jos jäseniä nettisivun mukaisesti n.8000.
      Paikalla tapahtumassa kokonaisuudessaan arviolta 200, joka sisälsi perheenjäsenet. Toimisto oli kokonaisuudessaan paikalla. Toivottavasti ei ylitöinä.
      Lipun hinta varmasti rajoitti osallistumista vaikka sää suosi. Hyvistä järjestelyistä huolimatta emme toivottavasti ole tyytyväisiä tuohon osallistujamäärään vaan mietimme miten jatkossa saadaan Särkkä täyteen. Ei olisi huono ajatus kysyä vinkkejä Tappara/Koovee/VTS/ym ym, jotka järjestävät vastaavia Särkänniemipäiviä. Viisautta ottaa oppeja ja kokemusta vastaan. Voitaisiinko saada jatkossa päivästä osallistujille ilmainen yhteistyökumppaneiden avulla? Nyt harmillisesti Särkänniemen rannekkeita sai netistä halvemmalla, jos ajoissa hankki, kuin mitä Yrittäjät myi. Tietenkään kaikilla ei ole rahasta hupipäivä kiinni, mutta ainakin meidän paikallisyhdistyksessä toisille oli: arvokas lauantai 5 henkiselle perheelle.

• Anonyymi

Taitaa olla eräs entinen viestijä, nykyinen työtön vain katkera kun hommat jatkuvat, vaikka masinoikin melkoisen vale-kampanjan Ylellä kostoksi potkuistaan!

• Anonyymi

Nimiä mainittu tunnistettavasti - ei hyvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimiä mainittu tunnistettavasti - ei hyvä.

Joo ei tällä koko ketjulla taideta mitään hirveen hyvää hakeakaan tyylistä ja aiheista päätellen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ei tällä koko ketjulla taideta mitään hirveen hyvää hakeakaan tyylistä ja aiheista päätellen.

Siltä vaikuttaa, sääntöjenvastaisten viestien määrästä päätellen. 😵‍💫

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siltä vaikuttaa, sääntöjenvastaisten viestien määrästä päätellen. 😵‍💫

Juuri näin, vasten mielistä.

• Anonyymi

200 osallistujaa!?! Mut vit

• Anonyymi

Mö en halua uskoa, että tämän ketjun väittämät ovat totta. Jos kerran puheenjohtajaan ja toimitusjohtajaan ei oltaisi tyytyväisiä, luonnollisesti hallitus voisi kutsua koolle ylimääräisen kokouksen, missä asia selvitetään. Koska näin ei ole, tulkitsen itse hallituksen olevan tyytyväinen. Siitä, miten hyvä ratkasu se on, ei voi olla vielä tietoa. Mutta siis ilmanmuuta, jos on aihetta epäillä, ettteivät asiat ole kunnossa, näin tehtäisiin. Tästä syysttä, olen taipuvainen uskomaan että Ylen jutussa esitetyt väitteet ovat ehkä sittenkin katellisten panettelua.

• Anonyymi

Uskoisin, että tämä asia vielä nousee esiin. Tiedossa on, että hallituksessa jo useampia, myös pari puheenjohtajaa vaatii, että vuosien 2022-2023 tapahtumat tutkittaisiin juurta jaksaen!

Malttia vaan, kyllä sen edestään löytää, minkä taakseen jättää. Vaikka nykyinen toiminnanjohtaja ei haluaisikaan mattojen alle kurkistaa, joskus se vaan on parempi tehdä.

Tämä on niitä tapauksia.

• Anonyymi

Yleisradion jutusta on kuulemma tehty kantelu Julkisen sanan neuvostoon. Mahtaa siellä nauru maittaa. Eiköhän YLE ole varmistanut asian ennen julkaisua. Mutta koska asia ei tunnu johtavan toimenpiteisiin, taitaa vaatia vielä MOT-toimituksen tai Jarno Liskin jatkojuttua.

Ohi tämä ei ole. 😉

• Anonyymi

Viikonloppuna kuultua. Toimitusjohtaja aikoo taistella ”loppuun saakka” ja eräs toinen kertonut, että aikoo tuhota erään näistä Ylellä puhuneiden uran.

Kova yritys on ainakin päällä, alan työnantajien lisäksi olivat soittaneet jopa tämän kyseisen henkilön harrastuspaikkoja läpi puhtaasti mustamaalausmielessä.

Kuulostaako tasapainoiselta? Ei mustakaan. Optimismiin, ja siihen, että maailma on päivä päivältä menossa parempaan suuntaan, uskovalla on vaikea uskoa tätä käytöstä.

Voi voi, kovin on pitkälle päästetty tämä varsin yksinkertainen hallitustatkaisu.

• Anonyymi

Tämä ketju on miestäni aivan absurdi. Väitetään sitä ja väitetään tota. Itse uskon, et totuus on josskin välimaastossa.

Kovin ovat korkealla kirveet molemmissa leireissä, sekä pro- että con-toimarissa. Kun kerran keskustelu (for lack of a better word) on tätä tasoa, eiköhän paras olisi selvittää, mitä tuolla järjestössä todella tapahtui vuosina 2022-2023.

Nyt tässä tunnutaan jankkaavan sen välillä, että nyt kaikki on hyvin ja, että aiemmin kaikki oli persuksesta.

Kumpikin näistä voi olla oikein, mutta jos tosiaan nuo monesti mainitut epäkohdat (16 haastateltavaa ja juuri Ylen tutkivan journalismin jutussa) ja Pirkanmaan y-paikallisyhdistyksen vetoaminen nykyhetkeen ovat tyystin eri asioita.

Mielestäni tämä on hullua, vähän kuin inttäisi että Jammu-setä on kai ihan ok, koska ei raiskannut ketään viime kuussa.

Toki asiaa tämän enempää tuntemattomana, uskon senkin, että potkut saaneilla on vahva motiivi kertoa vain oma puoli tarinasta ja jättää muu pois, kuten varmaa n ovat täälläkin tehneet. Ja tietty niin, nii niteeauojeluvaisto toimii.

Mielestäni ainoa ratkaisu on, että asia tutkitaan juurta jaksaen, toisin kun täällä nyt on tehty.

• Anonyymi

Hallituksessa rivit rakoilevat. Tästä syystä puheenjohtaja on siirtynyt viestimään yksityisviestein. Useampi hallituksen jäsen pudotettu pois tiedonsaannissa.

Mutta kertokaa mille joku fiksumpi, jos hallituksesta tulee ehdotus ylimääräisen kokouksen järjestämisestä, millä ehdoin ja kuinka pitkään puheenjohtaja ilmeisesti toimitusjohtajan vahvasti ohjaamana voi sitä lykätä? Eikö tässä tule jo joku yhdistyslaki vastaan?

• Anonyymi

En ole juristi, joten en tiedä tarkkaan, mutta mun käsitys on, että jos hallittuksessa edes yksi haluaisi pitää ylimääräisen kokouksen jostakin syystä, sellainen on järjestettävä. Eihän siinä muuten ole mitään järkeä koko hallituksella. Faktaa on sekin, että hallituksen vastuulla on, jos esimerkiksi mentäisiin käräjille. Itse ainakin, jos olisin kyseisen hallituksen jäsen, vaatisin tuon kokouksen järjestämistä. Ei savua ilman tulta ja niin edelleen. Aika pirun rankkoja syytteitä on esitetty, joten ei niitä paranisi sivuuttaa.

Olen itse ymmärttänyt, joskin järjestökenttää tuntematta, että tämänkaltaiset harrastukset ovat eritoten politiikasta kiinnostuneiden parissa hyviä meriitttejä. Miettisin tästä syystä sitäkin, että onko syytä vetää omaa itseään naruun, jos joku on toiminut epäeettisesti. Itse en ainakaan lähtisi moiseen, vaan pelaisin varman päälle.

Markku Rajala

• Anonyymi

Monimutkainen tapaus. Sanoisin, että sana sanaa vastaan, joten vaikka tuntuukin helpolta olla työntekijöiden puolella, mitään kouriintuntuvaa todistetta asiasta ei ilmeisesti ole.

• Anonyymi

Tämännkwtjub aktiivi pommittaisi tuntuu harmittavan että Pirkanmaan yrittäjien hallitus seisoo yhtenä vahvana ryhmänä Jennin takana. Sori luuserit, hävisitte tän pelin!😉

• Anonyymi

Ihmettelen, että jäsenistö ei ole vaatinut tästä mitään selvitystä. Tuntuu, että näin 2020-luvulla ollaan maineasioista kovin tarkkoja. Itse en ainakaan haluaisi olla jäsenenä yhdistyksessä, jos sen toimintakulttuuri on 1920-luvulta.

Not good ja very uncool!

• Anonyymi

Puheenjohtaja, kiveksensämjonneki hukannut Vuorinen ja mitä ilmeisemmin myös toimitusjohtaja, ihmisvihaajien puolueen edustaja Pöllänen, syyttelevät ihan väärää puuta näistä viimeaikaisista vuodoista.

Toki tässä on mukana myös osa syytetyistä, mutta sen verran fiksuja tyyppejä uudessa hallituksessa on, että heistäkään kaikki eivät suinkaan ole valmiita hirttoköyteen siitä syystä, että joku on kusipää.

Koskee myös molempia sukupuolia, joten tästä on turha koettaa tehdä sukupuolikysymystä. 2 ja 2 on kiva tasapainoinen yhtälö. Tsemppiä vitutukseen!

• Anonyymi

Montako jäsentä on hallituksessa?

• Anonyymi

Mielestäni kymmenen, korjatkaa jos olen väärässä!

• Anonyymi

Sitä saa mitä tilaa! 🎹

• Anonyymi

Kiitti, mulla alkoi soimaan nyt tuo renkutus päässä!

• Anonyymi

Tällä sivustolla oli aiemmin aika uho, että se ja tämä media tarttuvat tähän juttuun. Kovin on hiljaista ollut. En tosin tiedä onko se kuvaus ihmisten kylmyydestä asiattomuuteen (aika paljon pahempiakin tarinoita ollut, etenkin Pirkanmaalla viime aikoina) vai tarkoittaako se, että yrittäjäjärjestön yksinpaikallisyhdistys ei ehkä olekaan niin merkittävä kun sekä sen entiset että nykyiset työntekijät ovat ajatelleet. Edelleen, olen sitä mieltä että täällä Stadissa, ei olisi ikinä mennyt ilman huomiota moinen. Mutta toisaalta faktaa on, että 95 prosenttia kaikesta oikeasti tärkeästä, pääkonttoreista, virastoista jne löytyy täältä, ei Tampereelta.

Välillä tuntuu, että Tampereella on vähän noussut hattuun toi viime aikojen (sinänsä myönteinen kehitys halli yms). Mutta faktaa on, että samassa ajassa sekä HKI ja ESP ovat kasvaneet moninkertaisesti.

Joku paikallinen yrittäjien paikalliskerho ei siis ehkä ole niin kiinnostava, kuin siellä helposti luullaan.

• Anonyymi

Edelleen asia odottaa selvityksiä. Hallitus on paljon vastuussa!

• Anonyymi

Joku tutkija työelämä sellainen, Oli kirjoittanut tästä linkkariin, mutta harmi kun en löydä enää, osaako kukaan auttaa. En muista edes yliopistoa

• Anonyymi

Kurjoittiko yleisellä tasolla hyvästä tai kiusaavasta johtamisesta vai Pirkanmaan Yrittäjien johtamistavasta ?

Pirkanmaan Yrittäjien hallituksen ja Suomen Yrittäjien toimitusjohtajan mielestä on hyvää johtamista.

• Anonyymi

Jos esihenkilöt ovat tyytyväisiä m, silloin alainen on toiminut oikein ja hyvin.

• Anonyymi

Miksi Stockmannin tavaratalon johtaja vaihtaa piskuiseen Pirkanmaan Yrittäjät konttoriin? Koko ero työpaikoissa on valtava. Ostoalennuksia et saa etkö tulospalkkiota ?

Onko siis palkka paljon parempi ja töitä vähän ?

• Anonyymi

Hallituksen kokous päätti, että Jenni luottamuksesta ei voida äänestää. En tiedä miksi ei. Kaduttaa, että lähdin mukaan

• Anonyymi

Ghostbusters välillä soimaan, jee jee jee.

• Anonyymi

Ei ole kiirus tuon mukana soitoon, monen mieleen, kun ei virsimusikki oikein mene millään. Mutta makunsa toki kullakin.

• Anonyymi

Musiikki rentouttaa oikealla tavalla. Ei tarvitse käyttää huumausaineita kuten tämän päivän nuoret tai raiskaa muita.

• Anonyymi

Musiikki joskus rentouttaa, ei mitään ainaista samaa virttä tai melankolista, vasn semmoinen jokin teknopoppi biisi, jossa vauhti kiihtyy loppua kohden. Ennen laskivat vaahdot katosta paikoissa justiin kun oli biisin loppukiri:D hauska muistella ihan, varmasti moni muistaa Millennium ajan bileet.

• Anonyymi

Yrittäjilläkin ollut vaikka mitä bileitä. Nyt olis hyvä joku vanhan ajan teema ilta, jossain, the hurriganes the carpenters, 90 luvun hitit jne. Monesti kun viettää likaa aikaa työtoolissa, nin naurattaa vitsitkin, nekin rentouttavat toki kuten musiikki, kunhan ei tuu pissit housuun kuten tutulla kun luki jtn vitsikirjaa.

• Anonyymi

Suomalaiset johtajat... pröööööööötttt

• Anonyymi

Juu, Suomessa pienet piirit,muta hyvä kun on kaikiin suhteet pystyssä, koska sillä pärjää melko hyvin .

• Anonyymi

Eikä itsetunto riipu siitä miten jaa oeukunnostoha Facebookissa ja kuinka kehutaan siellä kielitaitoa tai muuta. Itsenään pärjää ja senkin kestää ettei kaikki pidä, koska on terve itsetunto. Johtoporukka pitää sen tyyppisistä henkilöistä myös,kuten tetvern itsetunnon omaavat yksilö yleensä, eivät mannekiini, miss suomeksi itseäön kuulevat epävarmat pikkusielut ynnä muut "musiikkikappaleestakin "riippuvaiset epävarmat aikidet ihmiset. Noin ninku vertauskuva. Jokuhan on riippuvainen jopa siitä mitä sitä ajatellaan, mitä sille naapurille tms kuuluu. Heh heh.

• Anonyymi

Facebookissa, sen käytöstä vielä joke. En käytä itse. Naisten välinen keskustelu, joillakin ,ei kaikilla:olet kaunis:)Aivan ihana koti, ihanat lomakuvat, olet nin super:)love ya.
      Miesten välinen keskustelu, joillakin, ei kaikilla:mitä äijä. Miten oot pärjännyt akkas kans. Onko auto kuinka toiminut. Homma äijällä kaiken keskellä, ota pari kaljaa välillä.

• Anonyymi

Hallituksen jäsenet luottavat Pölläskään tai pelkäävät, koska eivät irtisanoa tai pura työsopimusta.

Perustellaan puheenjohtaja ja jäsenet

• Anonyymi

Eikä mitään vieläkään. Ihmettelen. Ehkä tämä paljastaa että yrittäjäjärjestön jäsenistö todella koostuu noista vähemmän lahjakkaista. Yrittäjäksi kun pääsee ilman työhaastatteluakin, kuten eräs Tampereen Lilla Ylellä vähän sitten totesi. Surullista on.

• Anonyymi

Paljonko on nykyään jäsenmäärä?

• Anonyymi

Jari Haapaniemi ja jokainen hallituksen jäsen vastaa oikeudellisesti henkisestä työsuojelusta. Työsuhde näyttää jatkuvab, joten luottamus on edelleen.

Kysyn sen vuoksi, mitä olette tehneet Pölläsen johtamistavan ja käytöksen parantamiseksi ?

Jäsenmaksurahoja ja työaikaa ei tule käyttää työpsykologeihin, konsultteihin ym. Arvon rouva maksaa ne tietenkin omistaan ja tarjoaa verotuksen tulonhankintakuluihin.

• Anonyymi

Jenni on palkittu tällä viikolla SYn henkilöstöpäivillä kannustavasta esimiestyöstä ja uudistamistyöstä.

Näin on. Ottakaa oppia!?

• Anonyymi

Hei, mitä tälle asialle kuuluu? Oliko jommasta kummasta iltapäivälehdestä tai SK:sta tulossa vielä lisäjuttuja? Onko kauhutoimarin kaikki vanhat alaiset lähteneet ja uudet tietämättömät tilalla? Jättikö hallitus asian sikseen? Entä jäsenyhdistykset?

Äkkiseltään teidän urhea vastarintaliike näyttää tukahduteltulta, toivottavasti ei ole! Tsemppiä!

• Anonyymi

Suomalaiset johtajat.... pröööööt

• Anonyymi

"Jenni on ollut esimiehenä äärimmäisen kannustava, läsnäoleva, empaattinen sekä pätevä työssään. Töihin on aina mukava tulla sillä tietää, että työyhteisössä voi kaikista asioista keskustella avoimesti ja ilmapiiri on sellainen, että aidosti välitämme, mitä toisillemme kuuluu. Jenni luottaa työntekijöihinsä ja rohkaisee uudistamaan, kyseenalaistamaan sekä oppimaan uutta. Jenni on urani paras esihenkilö."

22.8.2024

• Anonyymi

Jenni on ihan paras johtaja!

• Anonyymi

Hallitus äänestää Jennin luottamuksesta loppuvuonna. Mielenkiintoista!

• Anonyymi
        UUSI

Puheenjohtaj ei kyennyt hoitamaan kokouspäiviä kun vasta syyskuussa hallituksen tietoon. Samassa pj rajaa mistä saa puhua ja mistä ei kiertäen aihetta parhaansa mukaan. Onneton PJ

• Anonyymi

Hyvä, että luuta lakaisee!

• Anonyymi

s market pendoliinon työyhteisössä on kiusaamista

• Anonyymi

Jenni Pöllänen aloitti muuten kiusaamisen jälkeen some-hiljaisuuden. Nyt palannut kun mitään ei olisikaan tapahtunutkaan. Inhottavan oloinen ihminen.

• Anonyymi

Tänään oli kuulemma laskenut jäsenmäärä alle 7000. Uskomattoman huono saavutus. Vielä 5 vuotta sitten oltiin yli 10 000 jäsenessä.

Ei tosin yllätä, että tämä noita-akka on idioottilaumoineen saanut aikaisemmin jokseenkin arvostetun talon tähän jamaan.

Jykä

Ketjusta on poistettu 97 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3567
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1845
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1641
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1362
    5. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1202
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      112
      1182
    7. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1079
    8. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      954
    9. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      98
      942
    10. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      28
      942
    Aihe