Psykiatriselle sairaanhoitajalle meno ahdistaa

Anonyymi-ap

Kun olin jo kerran saanut irtauduttua tuosta hoitojärjestelmästä niin nyt joudun taas menemään. Kävi näin kun kävin yksityisellä lääkärillä hakemassa lääkkeitä paniikkihäiriöön ja ahdistukseen. Sain kyllä ne lääkkeet mutta myös lähetteen psykiatrialle. Ollut vanhojen ongelmien lisäksi muunmussa läheisten kuolemia ja muutenkin vaikeita aikoja. Tiedä nyt sitten mitä psykiatrinen sairaanhoitaja tässä asiassa voi auttaa. Ahdistaa eniten siis tämä jos aletaan taas tyrkyttää masennuslääkkeitä tai esim jotain kuntoutusta ym. Olen jo työkyvyttömyyseläkkeellä. Onhan mulla usein itsetuhoisia ajatuksia mutta en ole kuitenkaan masentunut.

Ahdistunut Mies

40

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jos et ole masentunut niinn miksi haluat kuolla. Elämäänsä tyytyväinen ja onnellinen ihminen ei halua kuolla.

      • Anonyymi

        Koska olen pahasti ahdistunut lähes kaikenaikaa enkä näe elämälläni merkitystä.

        Ahdistunut Mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olen pahasti ahdistunut lähes kaikenaikaa enkä näe elämälläni merkitystä.

        Ahdistunut Mies

        Et näe elämälläsi merkitystä. Se on juuri masennusta. Terve ihminen ei mieti elämän merkityksettömyyttä tai merkityksellisyyttäkään.


    • Anonyymi

      Älä murehdi suotta , herkät ihmiset saavat ahdistusta ja paniikki häiriöitä helposti, joten älä muistele sitä mennyttä, sillä nyt on nyt ja lääkäri näki ainun tarvitsevan tukea , ne näkevät toiselta pohjalta asioita kun potilaan . Joten mene sille hoitajalle ja katso miten hän haluaa sinua auttaa. Heillä on monia uusia mahdollisuuksia auttamiseen tullut viime vuosina . Joten selitä siellä vaan ihan rauhallisesti että tunnet ahdistusta ja panikoit, saattaa olla että kun hän antaa sinulle virikkeitä että tulet voimaan paremmin , ja ei kai sinun siellä tarvitse silloin kauan käydä jos hän näkee että hoitelet asiasi. Ja mitä tulee lääkkeisiin niin ne ovat kyllä tarpeellisia tälläisessä tapauksessa , joten usko siihen että paranet niin se on jo puoli voittoa terveyden kannalta. Sillä masennus on juuri se mikä aiheuttaa ahdistuksen siksi on tärkeää että syöt lääkkeesi , ja vaikka et tunne itseäsi masentuneeksi niin kaikki masennukset eivät ilmene samalla tavalla toiset ovat niin huonoja etteivät pysty esim keskittymään kirjan lukemiseen , eikä seuraamaan filmiä televisiosta , joten ota lääkkeet ettet mene huonompaan kuntoon. Minulla on kanssa ollut hiljattain muutama läheisen kuolema ja tiedän aavistan miltä sinusta tuntuu, se koskee koko kehoon ja tuntuu että ei jaksa enää minuuttiakaan , mutta silloin on istuttava sohvalle ja alettava hengittämään rauhallisesti se vie myös pois ahdistuksen tunteen tai ainakin vähentää sitä . Se on niin lohdutonta kun rakkaat ihmiset kuolee ja mitään ei voi tehdä että saisi ne takaisin , herkät ihmiset reagoivat voimakkaasti menetyksiin joten se ottaa aina enemmän heiltä aikaa päästä taas tasapainoon. Siksi hyvä jos otat lääkkeesi .ja käyt siellä,hoitajalla . Tsemppiä sinulle

      • Anonyymi

        Mä luulen että mulla ahdistus johtuu siitä kun mulla on asperger ja add enkä oikein näiden takia saa elämässäni mitään aikaan. Jumiudun täysin paikalleni kun menen henkisesti ihan lukkoon ja panikoin vähän joka asiasta. Toinen on tuo Add etten oikein kykene keskittymään mihinkään esim kirjan lukemiseen tai vaikka elokuvan katsomiseen. Ajatus harhailee jatkuvasti jossain muualla. Vaikea homma kun tähän liittyy vielä vaikea-asteista sosiaalista pelkoakin ja monien asioiden hoitaminen on tämän takia lähes mahdotonta.

        Ahdistunut Mies.


    • Anonyymi

      Sairaanhoitaja voi kyllä ehdottaa lääkitystä, mutta psykiatrihan se on joka ne määrää, jos määrää.
      Ehkä kannattaisi käydä juttelemassa, jos on jo lähetekin laitettu, ei kai siinä menetä mitään. Tiedä vaikka olisi jotain hyötyä.

    • Anonyymi

      Montako käyntikertaa psykiatrisille sairaanhoitajalle voi olla?

      • Anonyymi

        Kai niitä käyntejä voi olla useampikin, riippuu miten sen sopii hoitajan kanssa, ja katsovatko he tarpeelliseksi mahdollisesti useamman käynnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai niitä käyntejä voi olla useampikin, riippuu miten sen sopii hoitajan kanssa, ja katsovatko he tarpeelliseksi mahdollisesti useamman käynnin.

        Mainitsi rajallinen määrä, siksi pisti miettimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitsi rajallinen määrä, siksi pisti miettimään.

        Rajallinen määrä voi olla enemmän kuin yksi kerta.


    • Anonyymi

      Ei tarvitse pelätä, että joltain eläkkeeltä kukaan tulisi kuntouttamaan ihmisiä, mutta jos meinaat pillerishoppailua tehdä vain niihin "feel good" pillereihin, niin siinä vaiheessa ihan varmasti joku kiinnittää huomiota.

      • Anonyymi

        Mulle myönnettiin n vuosi sitte työkyvyttöömyys eläke ja kuntouttavassa työtoiminnassa kolmena päivänä viikossa.Perustoiminta kyvyn ylläpitona pitää kuulemma käydä.


      • Anonyymi

        Oikeaan tarpeeseen nuo bentsot määrättiin ja otan korkeintaan kerran viikossa kun on joku oikein paha olotila tai tilanne. Sain kuitenkin sieltä yksityiseltä lähetteen julkisen puolen psykiatriselle poliklinikalle. Sieltä alettiin heti tietty tyrkyttämään masennuslääkkeitä vaikka mulla on niistä huonoja kokemuksia. Onko siinä jotain pahaa jos haluaa käyttää bentsoja harvakseltaan ettei koko ajan olisi joku kohta varmaan vedän ranteet auki tai hyppään junan alle fiilis?

        Ahdistunut Mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeaan tarpeeseen nuo bentsot määrättiin ja otan korkeintaan kerran viikossa kun on joku oikein paha olotila tai tilanne. Sain kuitenkin sieltä yksityiseltä lähetteen julkisen puolen psykiatriselle poliklinikalle. Sieltä alettiin heti tietty tyrkyttämään masennuslääkkeitä vaikka mulla on niistä huonoja kokemuksia. Onko siinä jotain pahaa jos haluaa käyttää bentsoja harvakseltaan ettei koko ajan olisi joku kohta varmaan vedän ranteet auki tai hyppään junan alle fiilis?

        Ahdistunut Mies

        Kyllähän ne on heti tyrkyttämässä lääkkeitä, mutta silloin voi kertoa kokeneensa niistä aiemmin haittoja, ja kieltäytyä alkamasta käyttämään.
        Avohoidossa ei ole pakko lääkkeitä syödä, jos ei halua. Kukaan ei tule niitä kotiin kaatamaan nieluun.
        Pakkohoito on sitten asia erikseen, jos katsotaan, että pakkolääkitystä tarvitaan, silloin voidaan määrätä hoitoon.


    • Anonyymi

      Mä en neuvo sua olemaan sitä sun tätä. Ota jos saat jotakin relaksanttia mm. niitä inhottavia bentsoja. Älä kuole vielä. 0lipa paska neuvo. Opa auttaa.

      • Anonyymi

        Bentsot ole mitään inhottavia lääkkeitä. Parhaita lääkkeitä mun mielestä ahdistukseen ja sosiaalisiin pelkoihin mutta niitä ei valitettavasti saa oikein millään. Käytännössä kaikki katsotaan väärinkäyttäjiksi vaikka olisi kuinka moneen kertaan todistanut ettei tällainen ole. Koko ajan vaan ssri lääkkeitä ollaan tyrkyttämässä tai sitten jotain psykoosilääkkeitä vaikka en ole masentunut tai psykoosissa.

        Ahdistunut Mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bentsot ole mitään inhottavia lääkkeitä. Parhaita lääkkeitä mun mielestä ahdistukseen ja sosiaalisiin pelkoihin mutta niitä ei valitettavasti saa oikein millään. Käytännössä kaikki katsotaan väärinkäyttäjiksi vaikka olisi kuinka moneen kertaan todistanut ettei tällainen ole. Koko ajan vaan ssri lääkkeitä ollaan tyrkyttämässä tai sitten jotain psykoosilääkkeitä vaikka en ole masentunut tai psykoosissa.

        Ahdistunut Mies

        Kyse ei ole pelkäsätän väärikäyttäjistä, vaan siitä että bentsojen haitat pitkäaikaiskäytössä ovat suuremmat kuin niiden hyödyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole pelkäsätän väärikäyttäjistä, vaan siitä että bentsojen haitat pitkäaikaiskäytössä ovat suuremmat kuin niiden hyödyt.

        Mitä haittoja niissä on, enemmän kuin joissain neurolepteissä tai SSRI lääkkeissä ?
        Bentsojen haittana on se, että niihin kasvaa toleranssi, ja pikkuhiljaa kokee tarvitsevansa isompaa ja isompaa annosta, tuntuu ettei mikään riitä tuomaan sitä hyvää oloa, tai tuntee ettei niistä saa mitään apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä haittoja niissä on, enemmän kuin joissain neurolepteissä tai SSRI lääkkeissä ?
        Bentsojen haittana on se, että niihin kasvaa toleranssi, ja pikkuhiljaa kokee tarvitsevansa isompaa ja isompaa annosta, tuntuu ettei mikään riitä tuomaan sitä hyvää oloa, tai tuntee ettei niistä saa mitään apua.

        No annahan kun selitetään.

        Neuroleptit tai SSRI lääkkeet eivät ole mikään mittari, vaan kaikilla lääkkeillä on omat käyttötarkoituksensa ja niissä on omat hyödyt ja haitat.

        Kun lääkettä tarvitaan johonkin käyttötarkoitukseen, niin sen hyötyjä ja haittoja arvoidaan, ja sen mukaan päätetään käytetäänkö lääkettä vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No annahan kun selitetään.

        Neuroleptit tai SSRI lääkkeet eivät ole mikään mittari, vaan kaikilla lääkkeillä on omat käyttötarkoituksensa ja niissä on omat hyödyt ja haitat.

        Kun lääkettä tarvitaan johonkin käyttötarkoitukseen, niin sen hyötyjä ja haittoja arvoidaan, ja sen mukaan päätetään käytetäänkö lääkettä vai ei.

        Mutta eikö ole haitallisempaa käyttää jatkuvasti vuosien ajan Ssri-lääkkeitä tai Neuroleptejä kuin ottaa tarvittaessa vaikka kerran 2 viikossa joku Bentso?

        Ahdistunut Mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole pelkäsätän väärikäyttäjistä, vaan siitä että bentsojen haitat pitkäaikaiskäytössä ovat suuremmat kuin niiden hyödyt.

        Itse en keksi muita haittoja bentsoista kuin tuo toleranssin nousu (ei ole esiintynyt itsellä.) Toinen on ehkä Alzheimer-taudin riski. Toisaalta mikä todistaa että näitä riskejä ei ole Ssri tai Neuroleptilääkkeillä? Niin monien muiden moninkertaisten haittojen lisäksi. Aivan.

        Ahdistunut Mies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No annahan kun selitetään.

        Neuroleptit tai SSRI lääkkeet eivät ole mikään mittari, vaan kaikilla lääkkeillä on omat käyttötarkoituksensa ja niissä on omat hyödyt ja haitat.

        Kun lääkettä tarvitaan johonkin käyttötarkoitukseen, niin sen hyötyjä ja haittoja arvoidaan, ja sen mukaan päätetään käytetäänkö lääkettä vai ei.

        Kysyinkin, mitä haittoja niissä bentsoissa on ? On noissa muissakin lääkkeissä haittoja.
        Tiedän toki, että käyttötarkoituksesta lääkitykset on kiinni, nyt oli puhe bentsojen haitoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö ole haitallisempaa käyttää jatkuvasti vuosien ajan Ssri-lääkkeitä tai Neuroleptejä kuin ottaa tarvittaessa vaikka kerran 2 viikossa joku Bentso?

        Ahdistunut Mies

        Näin se on, ainakin minun mielestäni.
        Miksi söisi säännöllisesti jotain lääkettä, jos pärjää tarvittaessa otettavalla pillerillä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en keksi muita haittoja bentsoista kuin tuo toleranssin nousu (ei ole esiintynyt itsellä.) Toinen on ehkä Alzheimer-taudin riski. Toisaalta mikä todistaa että näitä riskejä ei ole Ssri tai Neuroleptilääkkeillä? Niin monien muiden moninkertaisten haittojen lisäksi. Aivan.

        Ahdistunut Mies

        Mulla neuroleptit vaikutti muistiin.
        Vaikka lääkitykset loppui jo kauan sitten, muisti ja muut kognitiiviset taidot jäi pysyvästi heikommiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eikö ole haitallisempaa käyttää jatkuvasti vuosien ajan Ssri-lääkkeitä tai Neuroleptejä kuin ottaa tarvittaessa vaikka kerran 2 viikossa joku Bentso?

        Ahdistunut Mies

        Tutkimusten mukaan hyödyt on käytännöllisesti katsoen samat, ja haitat pienemmät.

        Ideana ei myöskään ole se, että ahdistusken takia syötäisiin lääkettä maailman tappiin, vaan vain sen ajan, että saa siedätettyä itsensä sosiaalisille yms tilanteille. Bentsoihin koukuttuneelle ihmiselle tämä idea voi olla vähän vieras.

        Neuroleptien tarve on sitten tietenkin toinen jos sillä täytyy hoitaa jotain psykoottista persoonallisuutta tai vastaavaa, se ei lähde siedätyksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyinkin, mitä haittoja niissä bentsoissa on ? On noissa muissakin lääkkeissä haittoja.
        Tiedän toki, että käyttötarkoituksesta lääkitykset on kiinni, nyt oli puhe bentsojen haitoista.

        Itsestäni näyttää siltä, että suurin haitta on se, ettei bentsoja käyttävä ihminen kykene itse etsimään tietoa netistä, mutta tässä googlen mielipide asiasta.

        Bentsodiatsepiinit ovat rauhoittavia lääkkeitä, joita käytetään lyhytaikaisesti ahdistuneisuuden ja unihäiriöiden lievittämiseen. Niiden pitkäaikainen käyttö aiheuttaa haittoja terveydelle. Tässä on joitakin bentsodiatsepiinien haittavaikutuksia:

        Riippuvuus: Kaikkiin bentsodiatsepiineihin kehittyy riippuvuus. Ne aiheuttavat väsymystä, altistaa tapaturmille ja aiheuttaa havaintohäiriöitä, muistivaikeuksia, jopa sekavuutta ja levottomuutta. Bentsodiatsepiinit voivat laukaista päihteiden sekakäyttöä tai väkivaltaisuutta. Lisäksi ne voivat lisätä alkoholin himoa ainakin osalla päihdepotilaista.

        Haittavaikutukset: Bentsodiatsepiineihin liittyy muitakin haittoja, kuten väsymys, uneliaisuus, voimattomuus, lihasheikkous sekä suorituskyvyn ja tarkkaavaisuuden heikkeneminen. Nämä aiheuttavat haittaa liikenteessä ja työelämässä sekä altistaa tapaturmille.

        Raskauden aikana: Bentsodiatsepiinit läpäisevät istukan, joten raskauden aikana lääkkeen edut ja haitat on punnittava yksilöllisesti yhteistyössä hoitavan lääkärin kanssa.

        Hyvin suuret annokset: Bentsodiatsepiinien suuret annokset ovat hengenvaarallisia, samoin pienikin sekakäyttö alkoholin tai muiden päihteiden kanssa.

        Jos sinulla on huolta bentsodiatsepiinien käytöstä, suosittelen keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa. He voivat auttaa sinua purkamaan tarpeettoman tai haitallisen lääkityksen suunnitellusti ja turvallisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsestäni näyttää siltä, että suurin haitta on se, ettei bentsoja käyttävä ihminen kykene itse etsimään tietoa netistä, mutta tässä googlen mielipide asiasta.

        Bentsodiatsepiinit ovat rauhoittavia lääkkeitä, joita käytetään lyhytaikaisesti ahdistuneisuuden ja unihäiriöiden lievittämiseen. Niiden pitkäaikainen käyttö aiheuttaa haittoja terveydelle. Tässä on joitakin bentsodiatsepiinien haittavaikutuksia:

        Riippuvuus: Kaikkiin bentsodiatsepiineihin kehittyy riippuvuus. Ne aiheuttavat väsymystä, altistaa tapaturmille ja aiheuttaa havaintohäiriöitä, muistivaikeuksia, jopa sekavuutta ja levottomuutta. Bentsodiatsepiinit voivat laukaista päihteiden sekakäyttöä tai väkivaltaisuutta. Lisäksi ne voivat lisätä alkoholin himoa ainakin osalla päihdepotilaista.

        Haittavaikutukset: Bentsodiatsepiineihin liittyy muitakin haittoja, kuten väsymys, uneliaisuus, voimattomuus, lihasheikkous sekä suorituskyvyn ja tarkkaavaisuuden heikkeneminen. Nämä aiheuttavat haittaa liikenteessä ja työelämässä sekä altistaa tapaturmille.

        Raskauden aikana: Bentsodiatsepiinit läpäisevät istukan, joten raskauden aikana lääkkeen edut ja haitat on punnittava yksilöllisesti yhteistyössä hoitavan lääkärin kanssa.

        Hyvin suuret annokset: Bentsodiatsepiinien suuret annokset ovat hengenvaarallisia, samoin pienikin sekakäyttö alkoholin tai muiden päihteiden kanssa.

        Jos sinulla on huolta bentsodiatsepiinien käytöstä, suosittelen keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa. He voivat auttaa sinua purkamaan tarpeettoman tai haitallisen lääkityksen suunnitellusti ja turvallisesti.

        Sekakäytön voi laukaista myös neuroleptit tai mielialalääkkeet , ihan yhtä paljon kuin bentsotkin voivat niin tehdä.
        Suorituskyky ja tarkkaavaisuuskin heikkenee myös neuroleptien käytöllä, mutta ehkä eri syystä kuin bentsoista, bentsot vaikuttavat väsyttäen. Neuroleptit sotkee koko aivokemian ja siinä häiriintyy suorituskyky ja tarkkaavaisuus.
        Myös neuroleptejä ja mielialalääkkeitä voi käyttää alkoholin kanssa sekaisin, vaikka se ei kannatakaan. Niilläkin voi olla yllättäviä, jopa vaarallisia yhteisvaikutuksia.
        Haitat on noilla muilla suunnilleen samat kuin bentsoilla, muut eivät vaikuta toleranssiin, se on ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekakäytön voi laukaista myös neuroleptit tai mielialalääkkeet , ihan yhtä paljon kuin bentsotkin voivat niin tehdä.
        Suorituskyky ja tarkkaavaisuuskin heikkenee myös neuroleptien käytöllä, mutta ehkä eri syystä kuin bentsoista, bentsot vaikuttavat väsyttäen. Neuroleptit sotkee koko aivokemian ja siinä häiriintyy suorituskyky ja tarkkaavaisuus.
        Myös neuroleptejä ja mielialalääkkeitä voi käyttää alkoholin kanssa sekaisin, vaikka se ei kannatakaan. Niilläkin voi olla yllättäviä, jopa vaarallisia yhteisvaikutuksia.
        Haitat on noilla muilla suunnilleen samat kuin bentsoilla, muut eivät vaikuta toleranssiin, se on ero.

        Itse veikkaan että neuroleptit on paljon vaarallisempia alkoholin kanssa kuin bentsot. Itse toki olen joskus ottanut vain bentsoa alkoholin kanssa. En kuitenkaan tappanut ketään tai ollut lähellä kuolla vaikka join reippaasti alkoa. Kyllä varmaan joutuisi ottamaan ainakin 100 pamia ja pullon viinaa kerralla ennenkuin henki menisi. Luultavasti tuossa kuitenkin oksentaisi ennemmin.

        Neuroleteistä en osaa varmaksi sanoa kun en ole ikinä kyseisiä lääkkeitä kokeillut mutta olen kuullut että ovat kauheita myrkkyjä jo yksistäänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsestäni näyttää siltä, että suurin haitta on se, ettei bentsoja käyttävä ihminen kykene itse etsimään tietoa netistä, mutta tässä googlen mielipide asiasta.

        Bentsodiatsepiinit ovat rauhoittavia lääkkeitä, joita käytetään lyhytaikaisesti ahdistuneisuuden ja unihäiriöiden lievittämiseen. Niiden pitkäaikainen käyttö aiheuttaa haittoja terveydelle. Tässä on joitakin bentsodiatsepiinien haittavaikutuksia:

        Riippuvuus: Kaikkiin bentsodiatsepiineihin kehittyy riippuvuus. Ne aiheuttavat väsymystä, altistaa tapaturmille ja aiheuttaa havaintohäiriöitä, muistivaikeuksia, jopa sekavuutta ja levottomuutta. Bentsodiatsepiinit voivat laukaista päihteiden sekakäyttöä tai väkivaltaisuutta. Lisäksi ne voivat lisätä alkoholin himoa ainakin osalla päihdepotilaista.

        Haittavaikutukset: Bentsodiatsepiineihin liittyy muitakin haittoja, kuten väsymys, uneliaisuus, voimattomuus, lihasheikkous sekä suorituskyvyn ja tarkkaavaisuuden heikkeneminen. Nämä aiheuttavat haittaa liikenteessä ja työelämässä sekä altistaa tapaturmille.

        Raskauden aikana: Bentsodiatsepiinit läpäisevät istukan, joten raskauden aikana lääkkeen edut ja haitat on punnittava yksilöllisesti yhteistyössä hoitavan lääkärin kanssa.

        Hyvin suuret annokset: Bentsodiatsepiinien suuret annokset ovat hengenvaarallisia, samoin pienikin sekakäyttö alkoholin tai muiden päihteiden kanssa.

        Jos sinulla on huolta bentsodiatsepiinien käytöstä, suosittelen keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa. He voivat auttaa sinua purkamaan tarpeettoman tai haitallisen lääkityksen suunnitellusti ja turvallisesti.

        Tuo väsymyshän on vain etu bentsoissa jos kärsii vakavasta uniongelmasta kuten minä ja sen takia joitakin bentsoja käytetään myös unilääkkeenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekakäytön voi laukaista myös neuroleptit tai mielialalääkkeet , ihan yhtä paljon kuin bentsotkin voivat niin tehdä.
        Suorituskyky ja tarkkaavaisuuskin heikkenee myös neuroleptien käytöllä, mutta ehkä eri syystä kuin bentsoista, bentsot vaikuttavat väsyttäen. Neuroleptit sotkee koko aivokemian ja siinä häiriintyy suorituskyky ja tarkkaavaisuus.
        Myös neuroleptejä ja mielialalääkkeitä voi käyttää alkoholin kanssa sekaisin, vaikka se ei kannatakaan. Niilläkin voi olla yllättäviä, jopa vaarallisia yhteisvaikutuksia.
        Haitat on noilla muilla suunnilleen samat kuin bentsoilla, muut eivät vaikuta toleranssiin, se on ero.

        Voi ja voi.

        Voivottelun lisäksi lääkärin täytyy lukea myös tutkimuksia ja tilastoja, (minkä jokainen suomi 24 kävijä voi myös tehdä), ja hän määrää lääkkeet sen kokonaisuuden mukaan, minkä hän siinä tilanteessa katsoo parhaaksi.

        Annoskoollakin voi olla väliä. Siinä voi olla vähän kusetuksen makua, jos väitetään että pärjää pienellä bentsolla koko viikon, mutta yhtäkkiä tarvitaan (tai verrataan) neuroleptiä kokonaisen katatoonisen skitsofreenikon annoksen verran.

        Voi olla että siitä kinaaminen on ihan turhaa täällä. Itse ainakin keskittyisin enemmän siihen miten käyttäytyisin siellä hoitajalla, ettei ne psykoottiset persoonallisuus piirteeni puskisi liikaa läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi ja voi.

        Voivottelun lisäksi lääkärin täytyy lukea myös tutkimuksia ja tilastoja, (minkä jokainen suomi 24 kävijä voi myös tehdä), ja hän määrää lääkkeet sen kokonaisuuden mukaan, minkä hän siinä tilanteessa katsoo parhaaksi.

        Annoskoollakin voi olla väliä. Siinä voi olla vähän kusetuksen makua, jos väitetään että pärjää pienellä bentsolla koko viikon, mutta yhtäkkiä tarvitaan (tai verrataan) neuroleptiä kokonaisen katatoonisen skitsofreenikon annoksen verran.

        Voi olla että siitä kinaaminen on ihan turhaa täällä. Itse ainakin keskittyisin enemmän siihen miten käyttäytyisin siellä hoitajalla, ettei ne psykoottiset persoonallisuus piirteeni puskisi liikaa läpi.

        Jos ihminen on ahdistunut, ja tahtoo bentsoa tarvittaessa ottaa, mikä vie ne sen hetkiset oireet vähemmälle, niin se on kaukana katatonisesta skitsofreniasta.
        Vai onko vastaanotollasi ollut paljonkin näitä psykoottispiirteisiä potilaita ?
        Että voi ja voi. Annoskoko, minkä lääkäri katsoo parhaaksi...
        Aikoinaan niitä pillereitä määrättiin sellaisia määriä, että monet olivat kuin jossain huumeissa koko ajan, aivan pihalla tästä maailmasta. Ja kun menivät uudestaan lääkärille, niin voi, kun on sairaus pahentunut, ja ei kun lisää pillereitä.
        Että se siitä annoskoosta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen on ahdistunut, ja tahtoo bentsoa tarvittaessa ottaa, mikä vie ne sen hetkiset oireet vähemmälle, niin se on kaukana katatonisesta skitsofreniasta.
        Vai onko vastaanotollasi ollut paljonkin näitä psykoottispiirteisiä potilaita ?
        Että voi ja voi. Annoskoko, minkä lääkäri katsoo parhaaksi...
        Aikoinaan niitä pillereitä määrättiin sellaisia määriä, että monet olivat kuin jossain huumeissa koko ajan, aivan pihalla tästä maailmasta. Ja kun menivät uudestaan lääkärille, niin voi, kun on sairaus pahentunut, ja ei kun lisää pillereitä.
        Että se siitä annoskoosta...

        TÄH Siis ennen määrättiin liikaa, mutta nyt ei käy kun niitä ei annetakkaan?

        Eikun nythän mä vasta hokasin, sulla on sellaset kaksois standardit, haluut vaan niitä feelgood pillereitä. Joo unoha koko juttu.


    • Anonyymi

      Entä mitäpä sanotte ADHD-lääkkeistä vaikkapa Elvanse? Itse en ole koskaan niitä kokeillut vaikka mulla on diagnosoitu Add. Hyötyisinkö niistä enemmän kuin masennuslääkkeistä.? Voi olla että ahdistuksen ja sosiaalisten pelkojen taustasyy onkin tuo Add ja tällöin masennuslääkkeistä ei ole mitään hyötyä kun pitäisi olla lääke tarkkaavaisuushäiriöön.

      Ahdistunut Mies

      • Anonyymi

        Tuskin täällä kukaan pystyy neuvomaan juuri sinulle lääkitystä.
        Olisiko parempi jutella lääkärin kanssa tuosta asiasta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin täällä kukaan pystyy neuvomaan juuri sinulle lääkitystä.
        Olisiko parempi jutella lääkärin kanssa tuosta asiasta ?

        Just tuli mieleen se fingerporin vitsi, missä jeesus tulee pukukopista housujen kanssa ja sanoo. "Olen sovittanut nämäkin puolestasi"

        Mutta kuten sanottu, jokainen meistä joutuu ottamaan vastuun omasta elämästä ja siitä että mitä lääkitystä siihen käyttää.


    • Anonyymi

      Wifivaatteet on huonoja jos helma peittää kameran. Jää vain äänet.

    • Anonyymi

      VIINA JA NAISET, SEKÄ HUUMEET JÄRJEN VIE.
      HOMOT, LESPOT JA HUORAT LUOJA ON PÄÄTTÄNYT HÄVITTÄÄ. SIITÄ PALJON ON PUHUNEET JA PUTIN RINTAMALLE LAITTANUT.
      UUDESSA MAAILMAJÄRJESYKSESSÄ NIITÄ EI OLE SITTEN ENÄÄ OLLENKAAN.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Et joudu. Kerrot että itse käynti ahdistaa. Ehkä sinua ahdistaa se että perustoimeentulollasi kiristetään? Silloin on jotakin tehty väärin. Ei kenenkään ole pakko käyttää lääkkeitä. Ahdistus on osa elämää, vaikka onkin raskasta. Itsetuhoisuutta on kaikilla. Ihan normaalia sekin on.

      On jotakin ymmärretty väärin jos mielenterveyden hoito aiheuttaa mielenterveyden ongelmia. Kysehän rangaistuksesta tai koko yhteiskuntakuva on vinoutunut.

      • Anonyymi

        Tätä itsekkin ajattelin että on melko sairas ajatus jos en itse saisi päättää siitä käytänkö jotain lääkkeitä vai en. Varsinkin kun en ole mikään skitsofreenikko tai psykoosipotilas.

        Ahdistunut Mies


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1815
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe