Henkkamaija turvaa ruotsinkieliset yöpäivystykset, joita kukaan ei käytä

Anonyymi-ap

Siltarumpupolitiikan tekeminen koko maan terveydenhuollon tasolla on kyllä niin eeppistä perseilyä, että jopa keskusta voi vain katsella kateellisena vierestä.

8

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ylen suomenkielisellä puolella aiheesta kommentointi on tietenkin estetty, mutta Svenskan puolelle on ilmestynyt jonkin verran kommentteja.

Monet kommenteista ovat sisällöltään sitä normaalia minäminä-mentaliteettia, mutta on siellä mukana järjen ääniäkin. Mm. miten 10 pietarsaarelaista yöpäivystykseen saapuvaa ovat tärkeämpiä kuin 30 kouvolalaista, jos puhutaan keskimääräisistä päivystykseen hakeutuvien määristä?

Toinen tärkeä pointti, mikä nostetaan esiin, on Pietarsaaren ja Raaseporin yöpäivystyksen surkea taso. Yöllä paikalla oleva yleislääkäri ei pysty tekemään mitään, jos kyse on mistään vakavammasta ja sitten menee aikaa hukkaan, kun odotellaan vielä kauemmin kyytiä Lohjalle tai Kokkolaan. Tämä vaarantaa potilasterveyden ja monet vanhukset ilmeisesti odottavat kyytiä mieluummin kotona, kuin tekevät turhan reissun paikallissairaalan päivystykseen.

Noista yöpäivystyksen lääkäreistä muistutetaan vielä, että he ovat näitä Ruotsista palkattuja vuokralääkäreitä, jotka ensinnäkin tulevat tolkuttoman kalliiksi ja toisekseen heiltä on turha odottaa suomenkielistä palvelua, etenkin jos yöllä ei ole paikalla ketään tulkkaamaankaan.

• Anonyymi

eli ei tarvitse osata molempia kotimaisia.
        Näillä on ihan oma kielipolitiikka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

eli ei tarvitse osata molempia kotimaisia.
        Näillä on ihan oma kielipolitiikka.

Aina

• Anonyymi

Henriksson halusi varmistaa äänensä Brysselin hillotolpalle monen suomenkielisen vanhuksen terveyden kustannuksella.

• Anonyymi

Raaseporin päivystyksessä käy yöllä noin kaksi potilasta. Kyllä, luit oikein.

• Anonyymi

Tää Suomi on niin RKP:n taskussa.

• Anonyymi

Mieletön RKP!

• Anonyymi

Ehkä Sinä et tarvihe ja oman Egosi pönkäksi perseilet palstalla pakkosuomella.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe