Heinäkuisena yönä eräs juhlija oli palaamassa kotiinsa ja päätti oikaista Kasarmialueen läpi. Portilla oli aseistettu varusmiesvartija, joka ei olisi halunnut päästää miestä varuskunta-alueelle ilman kulkulupaa, niin kuin vartio-ohjesääntö määräsikin. Mies ei totellut vartijaa, ja vartija lasketti kuolettavan sarjan miestä kohti.
Ampuminen sarjatulella oli tietenkin ratkaiseva tekijä miehen kuolemaan. 30 patruunan lipas tyhjenee muutamassa sekunnissa.
Mikäli muistan aivan oikein, vartijalle ei tainnut tulla mitään sen isompia seuraamuksia.
Oulun Kasarmi heinäkuu 1981
Anonyymi-ap
4
393
Vastaukset
- Anonyymi
Olipa rohkea mies ( kumpi oli )
- Anonyymi
Se vartiomies oli ollut tosi peloissaan.Ampuihan siellä joku vartiomies jonkun kapiaisen vaimoakin kun ei uskonut käskyä.
- Anonyymi
Se yritti ottaa aseen vartiomieheltä pois, pakko oli ampua.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978