Kaikkien vähemmistöjen kielipalvelut hoidetaan
a) omankielisten
b) vapaaehtoisesti kieltä lukeneiden
c) tulkkien/appien avulla.
Jatkossa kaikki Suomessa peruskoulua käyneet pystyvät ottamaan palvelut suomeksi.
Ruotsinkielisten (4,7%) palvelut eivät voi vaatia pakkoruotsia muilta.
9
287
Vastaukset
- Anonyymi
Joku viisas haluaa että suomessa puhutaan englantia ihan hölmöä. Kohta vaaditaan että pitää puhua arabiaa. Suomi on suomi piste.
- Anonyymi
Pakkoruotsille piste
- Anonyymi
Jatkossa kaikki Suomessa peruskoulua käyneet pystyvät ottamaan palvelut suomeksi.
- Anonyymi
Suomessa ei voi olla "pakkosuomea", kuten ei Virossa pakkoviroa tai pakkoaruotsia Ruotsissa.
Mahdollisimman vahva suomi kaikille päikystä alkaen. - Anonyymi
Miksi kuitenkin hyväksyt pulisematta, että alle 0,47% vähemmistö saa palvelut äidinkielellään ja koko kansan pitää opetella pakkoenglanti heidän takiaan?
- Anonyymi
Mietipä, miksi englantia kaikki haluavat opiskella.
- Anonyymi
Järkevää
- Anonyymi
Ei enää palvelupakkoruotsia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368