Miksei helluntailaiset opeta, että ehtoollisen VIINI on Jeesuksen VERI ?

Anonyymi-ap

Jeesus asettaa ehtoollisen

Matt.26

26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini."
27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
28 TÄMÄ ON MINUN VERENI, liiton veri,
joka kaikkien puolesta vuodatetaanSYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEKSI.".

Mark. 14:24

Hän sanoi: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta."

74

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      helluntailaiset yksinkertaisesti ei usko. helluntailaisuus on jäljitelmä >piraatti -evankeliumia julistavat.

    • Anonyymi

      Maistuu viinille ja on koostumukseltaan viiniä.

      • Anonyymi

        helluntailainen uskoo "LIHASSA" > lihan mukaan, , vaan ,
        "Minä en ole tästä maailmasta" Joh: 8
        Jeesus sanoo "Tämä ON minun vereni" Matt: 26


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on paha eksytys, harhaoppi ja heresia.

      Helluntailaisuuden mukaan Kristilliinen kaste eikä Krisitllien ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.

      Helluntailaisuus on Amerikasta tänne tuotua törkeätä ihmisten eksyttämistä !

      Parempi kun olisi sellaiset antikristukset pysyneet siellä rapakon takana.!

      • Anonyymi

        "evankeljumi ensin"

        Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.


      • Anonyymi

        Ei pidä töistä kirjotella someen paitsi jos olet työtön tai lakossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "evankeljumi ensin"

        Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.

        Juutalaisuuden kännytystä. Eli siunaavat viinin ja matsaleivät kynttilä palvontaa ja ihmisoppeja. AIKAA ENNEN JEESUKSEN SYNTYMÄÄ. Parannuksen kasteet ja puhdistus samalla puhdistavat rahat vaatteet kassit kenkiä korut ja kännykät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuuden kännytystä. Eli siunaavat viinin ja matsaleivät kynttilä palvontaa ja ihmisoppeja. AIKAA ENNEN JEESUKSEN SYNTYMÄÄ. Parannuksen kasteet ja puhdistus samalla puhdistavat rahat vaatteet kassit kenkiä korut ja kännykät.

        Syyttävät lutteria Hitlerin synneistä mutta eivät venäläisiä Stalinin synneistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "evankeljumi ensin"

        Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.

        Synagogalla ei juurikaan ristiin naulittua tunnusteta vai mitä.


    • Anonyymi

      Älä ota mitään irtohenkiä sisällesi "jeesuksina", vaikka niiden voimasta pää menisi sekaisin ja silmäsi outoja näkisi.

      Mark. 13:6

      Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

      • Anonyymi

        Luterilainen kansa oli taas pää sekaisin vappuna kuten ennenkin, lehdessä oli vapunviettoa zata vuotta taapäin, ja ihan sama meno kuin tänäänkin, ehkä vähemmällä roskaamisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kansa oli taas pää sekaisin vappuna kuten ennenkin, lehdessä oli vapunviettoa zata vuotta taapäin, ja ihan sama meno kuin tänäänkin, ehkä vähemmällä roskaamisella.

        Eikö ortodoksit vietä vappua vai niin tai no hyvää työväen juhlaa ja lakkiaisia sekä kevättä kaikille. Iloitaan tulevasta kesästä.


      • Anonyymi

        Monta väärää profeettaa ja messiasta tulee. Tekee ihmeitä eksyttääkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilainen kansa oli taas pää sekaisin vappuna kuten ennenkin, lehdessä oli vapunviettoa zata vuotta taapäin, ja ihan sama meno kuin tänäänkin, ehkä vähemmällä roskaamisella.

        Juutalaiset vetää new age juhlissa budhan Kaa hindujen rave tansseissa huumepilvessä pää ja perse sekaisin. Puistot täynnä sammuneita narkomaaneja pitkin arabiaa Intiaa. Argentiinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaiset vetää new age juhlissa budhan Kaa hindujen rave tansseissa huumepilvessä pää ja perse sekaisin. Puistot täynnä sammuneita narkomaaneja pitkin arabiaa Intiaa. Argentiinaa.

        Juutalainen pitää bileet Jakomäen piritorilla huumeilla


    • Anonyymi

      YÄK!!

    • Anonyymi

      Jos hellarit opettaisi, niin sinä valittaisit miksi hellarit opettaa ehtoollisen viinin olevan Jeesuksen veri, vaikka se on vain viiniä.

    • Anonyymi

      Saduista on kaikenlaisia tulkintoja.

    • Anonyymi

      Apostolit ei puhu sanaakaan viinistä jeesuksen verenä ja miksi puhuisikaan kun he sentään tajusivat mitä jeesus puhuu.
      Jeesuksen veri on maassa ristin juurelle maatuneena ei sitä enää ole ja kaikkein vähiten alkon hyllyissä.

      • Anonyymi

        Apostolit söivät ja joivat ehtoollisella, kertokaa saivatko he syntejään anteeksi vai mitä heille tapahtui ?

        Jeesus pesi heidän jalkansa ennen sitä ja kertoiko että kohta otamme ehtoollista, ei vaan sanoi että joka on kylpenyt riittää ettäjalat pestään,johon hätähousu pietari jo ehdotti parannusta, pese pääkin ja kädet !


      • Anonyymi

        Jeesus itse puhui viinistä joka on hänen verensä. Eikö se riitä?


      • Anonyymi

        Ja itse asiassa Paavali sanoi suoraan etät ehtoollisessa kyse on Kristuksen ruumiista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja itse asiassa Paavali sanoi suoraan etät ehtoollisessa kyse on Kristuksen ruumiista.

        Oletko ottanut huomioon että et ymmärrä koko asiaa !


      • Anonyymi

        Jeesus nousi kuolleista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit söivät ja joivat ehtoollisella, kertokaa saivatko he syntejään anteeksi vai mitä heille tapahtui ?

        Jeesus pesi heidän jalkansa ennen sitä ja kertoiko että kohta otamme ehtoollista, ei vaan sanoi että joka on kylpenyt riittää ettäjalat pestään,johon hätähousu pietari jo ehdotti parannusta, pese pääkin ja kädet !

        Ennen ristiä tapahtui ennustuksia rististä.


      • Anonyymi

        Jeesuksen veri maassa jutut on yleensä LESTADIOLAISTEN pääteemana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolit söivät ja joivat ehtoollisella, kertokaa saivatko he syntejään anteeksi vai mitä heille tapahtui ?

        Jeesus pesi heidän jalkansa ennen sitä ja kertoiko että kohta otamme ehtoollista, ei vaan sanoi että joka on kylpenyt riittää ettäjalat pestään,johon hätähousu pietari jo ehdotti parannusta, pese pääkin ja kädet !

        Hellarit himoitsee muiden omaa varastaa autoja rahaa tavaraa vaatii antamaan heille ikäänkuin pelastusta myynnissä rahaa vastaan. Kännyköitä varastivat yhteen aikaan ja vaativat antamaan rahaa autoon tai heille mökki. Ei kuulkaa jos ei ole rakkautta ei ole mitään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellarit himoitsee muiden omaa varastaa autoja rahaa tavaraa vaatii antamaan heille ikäänkuin pelastusta myynnissä rahaa vastaan. Kännyköitä varastivat yhteen aikaan ja vaativat antamaan rahaa autoon tai heille mökki. Ei kuulkaa jos ei ole rakkautta ei ole mitään !

        Rakkausko saa sinut valehtelemaan kaikkea pöljää roskaa helluntaista, sekö se on !?


    • Anonyymi

      Helluntailaisuus on Saatanasta lähtöisin oleva heresia.

      Siksi he hyökkäävät niitä asioita vastaan, jossa Jeesuksen veri on läsnä syntien anteeksisaamiseksi (=Kaste ja Ehtoollinen).

      • Anonyymi

        Eli semmonen selitys tällä kertaa.


    • Rauhan tervehdys.

      Jeesus yhdistää ehtoolisessa viinin hänen kuolemaansa ristillä, mutta itse ehtoollisessa viini ei ole veri Jeesuksen sovintoveri, koska jos näin olisi todellakin ollut, olisi Jeesuksen ristille meneminen ollut täysin turhaa.

      Huomaa sana: "... joka vuodatetaan monien edestä", ja tämä tapahtui ristillä. Missään ei sanotakaan, että ehtoollisessa saa synnit anteeksi, vaan päinvastoin että täytyy koetella itsensä ennen ehtoollista. Vain uskovainen, uudestisyntynyt ja parannuksen tehnyt evankeliumiin uskoova saa ottaa ehtoollisen - muille se on tuomioksi.

      Tämä tulee Paavalin opetuksessa hyvin selkeästi ilmi.

      "Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: 'Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni'. Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee." - 1. Korinttolaiskirje 11:25-26

      Huomaa sanat: "te julistatte Herran kuolemaa". Ehtoollinen symbolisesti ja esikuvallisesti julistaa Kristuksen kuolemaa - leipä ruumista ja viini verta - mutta tässä ei sanota että "te uhraatte Herran", kuten paavin kirkon eksyttäjät uskovat kääntäessään ehtoollisen pakanalliseksi uhritoimitukseksi, jossa uudelleen ja uudelleen uhrataan Kristus.

      Raamattu ilmoittaa tällaisen uhritoimituksen olevan turhaa, joka ei poista syntejä.

      "Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa; mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle." - Heprealaiskirje 10:11-12

      Ikinä ei synti poistu tuollaisissa messu-uhreissa, mutta Jeesus Kristus on vain yhden ainoan kerran uhrattu syntien edestä. Kerta luontoisesti ja riittävästi, johon uskomalla saa synnit anteeksi.

      Niinpä katolilaisuus on täynnä hirvittävää syntiä, homopedofiilipappeja ja vääryyttä, kun riivaajilta tulleet opit tekevätä tyhjäksi ristin kuoleman, mutta uskovaisella on sielunrauha.

      PS. Tässä raamattutunti katolilaisesta eksytyksestä.
      https://www.youtube.com/watch?v=6CwIEqFR0dI

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        Katoliset ei ole hraa sinä olet väärä opettaja kristityt ei uhraa mitään sekin on juutalainen keksintö koko uhraaminen ahneudessa.


      • Anonyymi

        Juutalainen esittää vihaavansa kristittyjä opettaa väärin rikkoo Mooseksen käskyn numero 8 ja ei osaa kohtaa Joosua 7:15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalainen esittää vihaavansa kristittyjä opettaa väärin rikkoo Mooseksen käskyn numero 8 ja ei osaa kohtaa Joosua 7:15

        HEBRELAISILLE kirjeessä kerrotaan juutalaista rabbeists jotka uhraa elukkaa ja ruokaa ei muutu miksikään eikä auta mihinkään.


      • Anonyymi

        Ei ehtoollinen ole uhritoimitus. Jeesuksen kuolema oli ainoa uhri.

        Helluntailaiset pitävät rahan antamista lahkolleen "uhrina"


    • Anonyymi

      Helluntailaisten ehtoollisen vietossa viini ei muutu vereksi, niinpä helluntailaset juovat etoollisella viiniä ja muistelevat Herran kuolemaa.
      Mutta sen perusteella, mitä olet postannut palstalla, niin luterilaisen ehtoollisen viini todellakin muuttuu vereksi ja luterilaiset juovat verta. Tosin kukaan ei ole tähän päivään mennessä todistanut juovansa etoollisella verta.

      • Anonyymi

        Eikös sanoilla "hokkus pokkus" Katolisen kirkon pappi muuta ehtoollisviinin vereksi?


      • Anonyymi

        Juutalaiset teki hengen herjan ikuisesti älkää enää pilkatko.


    • Anonyymi

      Onko minun siis tunnettava itseni kannibaaliksi käydessäni ehtoollisella?

      • Anonyymi

        Totta kai, kun syöt ehtooööisela ihmisen verta ja syöt ihmisen lihaa, olet kannibaali.


      • Anonyymi

        Jos olet uudestisyntynyt pyhästä hengestä, ymmärrät asian ja silloin et ole syömässä jeesusta vaan kyse on ihan muusta joka muu jää sinulta pimentoon jos olet vain tavoille oppinut fariseus.


      • Anonyymi

        Et käy ehtoollisella juutalainen vaan synagogalla siunaat viinin ja leivän. Ihmisen tekoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai, kun syöt ehtooööisela ihmisen verta ja syöt ihmisen lihaa, olet kannibaali.

        MATZALEIPÄ NÄKKILEIPÄ PUHUU TAAS OMIAAN HÖRPPII VIINIÄ MAASTA !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet uudestisyntynyt pyhästä hengestä, ymmärrät asian ja silloin et ole syömässä jeesusta vaan kyse on ihan muusta joka muu jää sinulta pimentoon jos olet vain tavoille oppinut fariseus.

        "vedestä ja Hengestä", ei pelkästä hengestä, koska niitä henkiä on niin monenlaisia


    • Anonyymi

      Ite oot botti!

      Toistan kysymykseni:

      Mihin veriluokkaan Jeesus kuului?

      • Anonyymi

        JATKA IHMEESSÄ HENGEN HERJAA PILKKAAMISTA se kertoo 666 mikä olet.


    • Anonyymi

      Jeesus oli kuollut ja sydän pysähtynyt, joten siitä haavasta ei voinut tulla verta.

      • Anonyymi

        Lääketieteellisesti sydän toimii kuolemankin jälkeen mikäli saa happea.


      • Anonyymi

        666 tuska festareilla taas.


      • Anonyymi

        Ei Jeesuksen sydän pysähtynut, ei niin sanota missän kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesuksen sydän pysähtynut, ei niin sanota missän kohtaa.

        Eikö pysähtynyt? Jopa on ihmeellistä!
        Oli kuulemma silloin jo kuollut, eikä sydän kuolleella enään pumppaa verta.
        Niin paitsi jos ei ole kuollut.
        Sanot siis ettei Jeesus kuullutkaan.
        Muuttiko Intiaan, kuten olen kuullut kerrottavan?


    • Anonyymi

      Keskustelun aloittaja voisi käydä helluntailaisten ehtoolliskokouksessa, niin ei tarvitsisi kysellä!
      Ehtoollista hän ei saa, koska sitä ei jaeta jumalattomille!

      • Anonyymi

        sinäpä et määrää sitä kuka on jumalaton


      • Anonyymi

        Käsittääkseni helluntailaiset jakaa sitä kaikille halukkaille.


    • Anonyymi

      Jeesus sanoo, että Herran Pyhän Ehtoollisen viini on hänen verensä.

      Siinä Jeesus itse on läsnä, koska se on Herran Pyhä Ehtoollinen.

      Ehtoollisen Viini pitää juoda Jeesuksen verenä ja Ehtoolisen leipä pitää syödä Jeesuksen ruumiina, muuten ehtoollisesta ei ole mitään hyötyä.

      Joh. 6:54

      Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

      • Anonyymi

        Ehtoollisen Viini pitää juoda Jeesuksen verenä ja Ehtoolisen leipä pitää syödä Jeesuksen ruumiina, muuten ehtoollisesta ei ole mitään hyötyä.


        Mikäli ei usko Jeesuksen sanoihin, tulee ehtoollisesta pelkkää kirousta. Helluntailaiset korvaavat viinin eli Jeesuksen veren tuomalla tiivistemehua viinin tilalle, ja näin pilkkaavat Jeesuksen verta.

        1. Kor. 11:29

        sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät jaa tunnustukselliselle luterilaiselle ehtoollista eikä uskovan luterilaisen pidä mennä helluntailaiselle ehtoolliselle. On suuri vaara nauttia tuomiokseen.
      Jos helluntailainen uskova menee lut. ehtoolliselle omassa uskossaan, nauttii ilman muuta tuomiokseen, koska ei usko oikein.
      Ehtoollisessa viini säilyy olemukseltaan viininä, mutta ON Kristuksen ruumis ja veri syntien anteeksiantamiseksi ja (-saamiseksi).
      (Merkitsee sanan käyttö on liian vähän ja muuttuminen väärin eli Jeesuksen sanat ovat tässä kirjaimelliset ja tarkoittaa sitä, mitä ON.)
      Jeesus asettaa ehtoollisen
      ----------------
      "Matt.26

      26 Aterian aikana Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi sen opetuslapsilleen sanoen: "Ottakaa ja syökää, tämä on minun ruumiini."
      27 Sitten hän otti maljan, kiitti Jumalaa, antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä, te kaikki.
      28 TÄMÄ ON MINUN VERENI, liiton veri,
      joka kaikkien puolesta vuodatetaan SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEKSI.".

      Mark. 14:24

      Hän sanoi: "Tämä on minun vereni, liiton veri, joka vuodatetaan kaikkien puolesta."

      Kuka tätä ei ymmärrä ja halveksii, on vaarassa jäädä pelastuksen ulkopuolelle uskosta osattomana. Uskova taas saa vahvistuksen ja siunauksen nauttiessaan uskossa HPE;n. (Uskoa tulee koetella itse ettei epäuskossa, tavan vuoksi nauttisi väärällä asenteella yms.) Ehtoollinen ei kuitenkaan ole välttämätön pelastuksen ehto niin kuin sydämen usko on.

    • Anonyymi

      "Miksi?"

      Koska helluntailaisuus on USA:n vapaamuurarien (luciferistien) useista, kristinuskon jo ammoin kieltämistä, kadottavista harhaopeista keinotekoisesti koostama lumeuskonto.

      Koskien ehtoollista, ovat taustaharhaopit heillä mm. nestoriolaisuus (järkeisoppi) ja areiolaisuus (Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden kieltäminen).

      He eivät ole kristinuskoisia, vaan kristinuskon vastaisia, olleet anabaptismin syntyvaiheista, 1500-luvulta asti. Pilkaten hyökänneet Kristusta ja Hänen omiaan vastaan, kaikin Saatanan keinoin.

      Kun heitä kuuntelee, voi tarkkakorvainen havaita samat, kristittyjen uskovien vastaiset Saatanan pilkkapuheet kuin jo Raamatussa on luettavissa:

      Nestoriolaisuus (= järkeilyyn perustuva epäusko), areiolaisuus:
      - "EIHÄN Jeesus VOI OLLA samaan aikaan leivässä ja viinissä, hänhän on Taivaassa!"

      - "Kasteessa ihminen on KOKONAAN UPOTETTAVA VETEEN, eihän mikään pisara vettä voi pestä häntä kokonaan puhtaaksi!" Tässä kielletään Jumalan sanan voima, Jeesuksen sovitustyö ja lahjavanhurskautus uskon kautta ja annetaan kunnia yksin vedelle ja sen okkultistiselle voimalle, joka määräytyy aineellisen veden määrän mukaan.

      Näin kyseessä heillä on siis vain lihan fyysinen pesu. Kristityt taas pesee puhtaiksi Jumalan edessä Hänen oma sanansa, Pyhä Henki, uskon kautta. Meissä oleva vanhurskaus ei ole omaa vanhurskauttamme, sillä olemme kuolemaamme asti syntisiä, vaan Kristuksen lahjavanhurskautta, joka vaikuttaa Pyhän Hengen ja Hänen voimansa kautta, kun uskossa sen passiivisesti sallimme, yrittämättä tarjota Jumalalle mitään omasta itsestämme lähtöistä.

      Matt. 27:40
      ja sanoivat: "Sinä, joka hajotat maahan temppelin ja kolmessa päivässä sen rakennat, auta itseäsi, jos olet Jumalan Poika, ja astu alas ristiltä".
      - Saatana / juutalaiset tunnustavat Hänet Jumalan Pojaksi ja pilkkaavat Häntä ja Hänen voimaansa.

      Matt. 27:42
      "Muita hän on auttanut, itseään ei voi auttaa. Onhan hän Israelin kuningas; astukoon nyt alas ristiltä, niin me uskomme häneen.
      - Saatana / juutalaiset / maallinen israelilaisuus, tunnustavat Hänet Israelin kuninkaaksi ja pilkkaavat Häntä.

      Hassua, kun tarkkaan lukee (ja kuuntelee) itse itseään yliviisaina pitävien juutalaisten puheita (tänäkin päivänä), niin he Kristuksen kohdalla aina itse astuvat omiin ansoihinsa... 🤭

      Saatana yrittää ottaa herruuden Kristukselta, saada Hänet tottelemaan itseään! Ja yrittää käyttää tähän halpaa yllytystä, vedota ylpeyteen! Langettaa Jeesus Itse syntiin:

      Matt. 4:6
      ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'."

      Kiihkeimpiä maallisten (ei hengellisten) juutalaisten / Israelin tukijoita tänä päivänä ovat helluntailaiset. Heissä kun on sama henki.

      Kristittyjen "Israel", Pyhä Maa, taas on Taivaissa.
      Ja Jeesuksen omat, hengessä Häneen liitettyinä, ovat sen Valittu kansa.

      Gal. 2:20
      ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

      Gal. 3:29
      Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.

      Vanhurskautta ei mitata lihassa ja maallisessa menestyksessä, vaan uskossa, Ristissä.

    • Anonyymi

      Parhami ja Olseni oli pahoja seksimeihiä, jotka perusti Helluntailiikkeen ja sen opit sille vahvisti.

      • Anonyymi

        Jättäkää sellainen lahko ja paetkaa vuorille.

        Muista Lootin vaimoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jättäkää sellainen lahko ja paetkaa vuorille.

        Muista Lootin vaimoa!

        Muuta kun on vain laakeaa lakeutta ei vuoren vuorta tuskin kukkulaakaan !


      • Anonyymi

        Miksi lutterit kopioi niitä himoskekkereihinsä, levilläkin rilluttelevat koko talven !

        Mikä logiikka se mahtaa olla onko sakastissa asiaa mietitty !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lutterit kopioi niitä himoskekkereihinsä, levilläkin rilluttelevat koko talven !

        Mikä logiikka se mahtaa olla onko sakastissa asiaa mietitty !

        miksi parhamit kitisee aina tuskaansaÅ?

        onko kellarisa mietitty? Pitäiskö sodomiitin mennä vain sinne kaljakelluntaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lutterit kopioi niitä himoskekkereihinsä, levilläkin rilluttelevat koko talven !

        Mikä logiikka se mahtaa olla onko sakastissa asiaa mietitty !

        oletko ottanut myös todisteen , että Levillä olevat on olleet nimenomaan
        luterilaisia ?

        älä heitä ilmaan asioita , joista et tiedä , missä kukin on .

        minäpä TIEDÄN , ja voisin ihan nimenkin mainita helluntailaisuudesta ja myös
        helluntaipastorista , joka matkustaa eri kaupunkiin , jossa kukaan ei tunnista ja juovat
        SALAA ! (luulevat juovansa salaa , > aina näkijä missä tekijä<

        niinkö on parempi , että juodaan salaa , kuin olla rehellisesti mitä kukin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oletko ottanut myös todisteen , että Levillä olevat on olleet nimenomaan
        luterilaisia ?

        älä heitä ilmaan asioita , joista et tiedä , missä kukin on .

        minäpä TIEDÄN , ja voisin ihan nimenkin mainita helluntailaisuudesta ja myös
        helluntaipastorista , joka matkustaa eri kaupunkiin , jossa kukaan ei tunnista ja juovat
        SALAA ! (luulevat juovansa salaa , > aina näkijä missä tekijä<

        niinkö on parempi , että juodaan salaa , kuin olla rehellisesti mitä kukin on.

        Ihanko löysit yhden vai keksitkö koko sepustuksen!

        Kukaan helluntaipastori ei voitoimia noin eli keksi jotain jossa vois olla jotain järkeä.

        Toisekseen suomessa on miljoonia lutterin maksajia, eli on hyvin suuri mahdollisuus että heitä riittää joka pippaloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko löysit yhden vai keksitkö koko sepustuksen!

        Kukaan helluntaipastori ei voitoimia noin eli keksi jotain jossa vois olla jotain järkeä.

        Toisekseen suomessa on miljoonia lutterin maksajia, eli on hyvin suuri mahdollisuus että heitä riittää joka pippaloon.

        sehän on sodomiittikäktys taas. Se puhuu aina luttereista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko löysit yhden vai keksitkö koko sepustuksen!

        Kukaan helluntaipastori ei voitoimia noin eli keksi jotain jossa vois olla jotain järkeä.

        Toisekseen suomessa on miljoonia lutterin maksajia, eli on hyvin suuri mahdollisuus että heitä riittää joka pippaloon.

        laivaristeilyt ja laivamatkat on myös hyvin suosittuja helluntailaisuudessa ,
        pastoreita myöten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oletko ottanut myös todisteen , että Levillä olevat on olleet nimenomaan
        luterilaisia ?

        älä heitä ilmaan asioita , joista et tiedä , missä kukin on .

        minäpä TIEDÄN , ja voisin ihan nimenkin mainita helluntailaisuudesta ja myös
        helluntaipastorista , joka matkustaa eri kaupunkiin , jossa kukaan ei tunnista ja juovat
        SALAA ! (luulevat juovansa salaa , > aina näkijä missä tekijä<

        niinkö on parempi , että juodaan salaa , kuin olla rehellisesti mitä kukin on.

        Minäkin olen käynyt Levillä, enkä ole mihinkään kirkkokuntaan kuuluva, en luterilaiseen, en helluntailaiseen. Tunnustan kylläkin luterilaista vanhurskauttamisoppia.

        En juopotellut, söin kohtuulisen aamupalan. Polskuttelin porealtaassa. Vaelsin tunturilla. Kävin järviristeilyllä, Levin saamelaismuseossa, lut.kirkossa, samoilin lähimetsissä. Tein tuttavuutta porojen, muiden turistien koirien sekä luonnoneläinten kanssa. Ihailin monenkirjavaa ruskaa ja upeita maisemia.
        🌾 🐕🐾 🦌🐾 🦅 🐿 🐾🍁🍂


    • Anonyymi

      Parhami ja Olseni meni liittoon Sodoman kuninkaan kanssa.

      Abrahan oli viisaampi, eikä mennyt siihen liitton.

      1. Moos. 14:21

      Ja Sodoman kuningas sanoi Abramille: "Anna minulle väki ja pidä sinä tavara".

    • Anonyymi

      >>>"Miksei helluntailaiset opeta , että ehtoollisen VIINI on Jeesuksen VERI"<<<

      siksi: koska helluntaipastorit EI ITSE USKO , Herran Pyhään ehtoolliseen !

      helluntaisseurakunnan jäsenet , uskoo pastoriinsa . . .
      kristityt ei usko ihmiseen , eikä pappeihin , eikä pastoreihin , vaan AINOASTAAN "taivaan Heraan"

      "älkää luottako YHTEENKÄÄN IHMISEEN" Ps: 146
      -helluntailaisuudessa uskotaan maalliseen ihmiseen > esim. pastoreihin , jne.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      161
      28824
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      209
      18538
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      388
      9775
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6405
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4263
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      194
      3833
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      41
      2543
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1497
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1255
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      53
      1234
    Aihe