Miksi täällä kirjoittavat miehet

Anonyymi-ap

Inhoavat naisten makua, hajua ja ulkonäköä?(haisee silli, yök naisen "pi.llu, rumapaino....)
Tai säälivät itseään ? (kukaan ei voi pitää minusta)

Jos ikäväpalstankin miehet vihaavat naisia niin miten suhtautuvat muualla. Onki blow job ainoa jota miehet toivovat ja mikseivät halua kavereiltaan, toisilta miehiltä? Ei tarvitsisi olla naisia lähellä. Vai onko toiveena myös kotitalouspalvelut ja naisten alistaminen täyttämään omia haluja kuten halu saada kiva koti ja ateriat laittamatta tikkua ristiin ja halu viettäää aikaa ihmisen kanssa, jolta vaatii paljon suurempaa panostusta ulkonäköön, kuin mitä itse haluaa panostaa?

63

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei täällä kaikki miehet sellaista kirjoita, eikä vihaa naisia. Se on joku häirikkö.

      • Anonyymi

        Sinä olet palstan suurin häirikkö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet palstan suurin häirikkö.

        Ja millä tavalla? Onko "hyvää huomenta" jotain häiriköimistä?


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ja millä tavalla? Onko "hyvää huomenta" jotain häiriköimistä?

        Sua ja sun juttujas ei kukaan kaipaa. Ne on nähty ja kelvottomiksi todettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sua ja sun juttujas ei kukaan kaipaa. Ne on nähty ja kelvottomiksi todettu.

        Lopeta sinäkin tuo kiusaaminen. Milläs oikeudella sinä täällä olet.
        Sivusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sua ja sun juttujas ei kukaan kaipaa. Ne on nähty ja kelvottomiksi todettu.

        Sun jutut ovat just niitä kaikkein typerimpiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sua ja sun juttujas ei kukaan kaipaa. Ne on nähty ja kelvottomiksi todettu.

        Mihin juttuihin mahdat viitata esimerkiksi suhteessa tähän miestrolliin? Aika ohut alusta käräjöidä täällä jotain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet palstan suurin häirikkö.

        Miten sinulla pyyhkii nykyään, oletko tyytyväinen marssijärjestykseesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta sinäkin tuo kiusaaminen. Milläs oikeudella sinä täällä olet.
        Sivusta

        Luulee maalittavansa jonkun muun tämän äijän rooliin


    • Anonyymi

      Sairaudet....
      Sen tiedän, että jos perhepiirissä on tapahtunut lapsuudessa hyväksikäyttöä ja lapsi ei ole saanut tukea äidiltään, niin voi aikuisena vihata naisia...tämä oli vain yksi esimerkki.

      • Anonyymi

        Allekirjoitan


      • Anonyymi

        No voi kyynel


    • Anonyymi

      Miehen omasta heikkoudesta ja huonosta itsetunnosta se kertoo.

      Ihminen, joka on tasapainoinen ja tyytyväinen itseensä, ei näe mitään tarvetta painaa muita alaspäin.

      • Anonyymi

        Tuossapa se totuus on kaikessa lyhykäisyydessään ilman mitään mystiikkaa


      • Anonyymi

        Näiden kanssa kannattaa si muistaa jot mä kohtelen muita just niin kuin he minua mua kohtelee huonosti ni mä osaan kohdella yhtä huonosti takaisin kohtele toista niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan


    • Anonyymi

      Misogyynejä sovinistisia incel -miehiä. Fun fact: se voi olla vaikka se työpaikan päin naamaa mukavaa esittävä mies.

      • Anonyymi

        Onpa yksinkertainen näkökanta. Erikoisia termejä myös käytät


      • Anonyymi

        Mikä on vastaava sana miehiä vihaavalle naiselle


    • Anonyymi

      On outoa että te täydelliset naiset satutte olemaan kaikki täällä. Te joissa ei ole mitään vikaa.
      Yksi mies tai nainen (sukupuolta ei voi pelkän tekstin perusteella päättää), kirjoittelee nuo silli- ja painojutut, ihan vaan trollatakseen ja provotakseen naisia.
      Jotkut naiset käyvät täällä ruokkimassa omaa miesvihaa ja katkeruuttaan miehille. "Tuollaisia ne on kaikki". Samoin kuin jotkut miehet.

      Joku voi oikeasti olla ihan yksin ja satutettu. Ja te k-päiset naiset ette osaa muuta kuin haukkua ja arvostella. Onneksi kaikki eivät ole teidän kaltaisia.

      • Anonyymi

        Tuo ei nyt yhtään auta asiaa. Parempi, jos olisit pitänyt tuonkin kommentin itselläsi.


      • Anonyymi

        Ihan itse omit nyt sen ikävän viestin tuosta. Älä. Jos et itse usko olevasi maailman ihanin niin ei kukaan muukaan. Muiden tunteet ja mielipiteet tarttuvat, ja se toimii molempiin suuntiin. Muita silti et voi muuttaa, vain itseäsi. Nyt hopihopi tekemään sellaista josta löydät iloa ja ole itse sellainen kuin haluisit muiden olevan, mutta etenkin paskat välitä mitä muut ovat asioistasi mieltä silloin kun itse tunnet tekeväsi oikeita ja perusteltuja ratkaisuja. Jos eivät hyväksy, niin hakeudu parempaan seuraan, tai uusiin maisemiin. Itsehän vastaat omista tekemisistäsi tai tekemättä jättämisistä, ei kukaan muu. Sitä mitä teet monta kertaa ja päivittäin niin siinä tulet hyväksi. Se koskee sekä hymyilemistä että vinkumista. Usko itseesi, olet ainutlaatuinen, kuten me kaikki muutkin!


      • Anonyymi

        Kyllä me ämmät käsittelee ns sisäistä naisvihaansakin, se vaa kohdistuu yhteen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me ämmät käsittelee ns sisäistä naisvihaansakin, se vaa kohdistuu yhteen

        Minä en säästele ketään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en säästele ketään

        Lisäys siis edelliseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei nyt yhtään auta asiaa. Parempi, jos olisit pitänyt tuonkin kommentin itselläsi.

        Mitä sä sit niinku sait irti tästä miehen provoamisesta omassa aloituksessaan?


      • Anonyymi

        Ystäviä ei saa haukkumalla heitä. Tämä on vaan tosiasia ja kannattaa muuttaa käytöstään jos niitä haluaa!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Se hajuista kirjoittaja on palstan yksi mt-potilas. Toistaa tuota samaa jatkuvasti. Ohita vauhdilla kaikki ne aloitukset.

      Itsesäälissä rypevät ovat oma ryhmänsä.

      Mutta totta, täällä on vain promille niitä mukavia kaipausviestejä, eikä se todennäköisesti muuksi muutu.

      • Anonyymi

        Itse ryvet itsesäälissä ja harhoissasi, kun sulla on väärä lääkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ryvet itsesäälissä ja harhoissasi, kun sulla on väärä lääkitys.

        Taidat kokea, että tämä netin miestrolli on joku muu ja kirjoittaa sinusta, eikö niin? Niin se mieli järkkyy ku huutelee ns


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat kokea, että tämä netin miestrolli on joku muu ja kirjoittaa sinusta, eikö niin? Niin se mieli järkkyy ku huutelee ns

        Vähän meni taas överiksi tää maaninen pulputus itsesäälissä rypemisestä ku ei itse pääse yli siitä, että totuus nousee aina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän meni taas överiksi tää maaninen pulputus itsesäälissä rypemisestä ku ei itse pääse yli siitä, että totuus nousee aina

        Tämä narsistin post-traumaattinen vaihe niin nähty juttu monen kohdalla


      • Anonyymi

        Niin tässä on kaikenlaista. Kaipausviesteissä myös niitä vähemmän mukavia, voisinpa-kokeilla-sinua-patjana-tyyppisiä. Niillekin näyttää kuitenkin ihme kyllä olla vastaanottavaista yleisöä, välillä ihan myötähäpeään asti. Paritellaanko-mies-aloitus ei saanut ”kumma kyllä” yhtä hyvää vastaanottoa, melkein teki mieli siihenkin vastata jotain tyyliin Juu-aah-huh-haluan-heittäytyä-haltuusi-ratsastaja, jotta olisi vähemmän sukupuolistereotyyppistä tää, mutta en trollaile.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tässä on kaikenlaista. Kaipausviesteissä myös niitä vähemmän mukavia, voisinpa-kokeilla-sinua-patjana-tyyppisiä. Niillekin näyttää kuitenkin ihme kyllä olla vastaanottavaista yleisöä, välillä ihan myötähäpeään asti. Paritellaanko-mies-aloitus ei saanut ”kumma kyllä” yhtä hyvää vastaanottoa, melkein teki mieli siihenkin vastata jotain tyyliin Juu-aah-huh-haluan-heittäytyä-haltuusi-ratsastaja, jotta olisi vähemmän sukupuolistereotyyppistä tää, mutta en trollaile.

        "Niillekin näyttää kuitenkin ihme kyllä olla vastaanottavaista yleisöä, välillä ihan myötähäpeään asti."

        Sanoititpa hyvin ajatukseni. Aina ihmettelen sitä, että jotkut tuntuvat ihan mielellään alentavansa itsensä tuollaiselle tasolle.


    • Anonyymi

      Palstalla oleilevat miehet eivät ole edes läpileikkaus miehistä, suurimmaksi osaksi äitinsä kaltoinkohdelluksi tulleita miehiä jotka eivät aikuisenakaan saa naista edes yhdeksi yöksi, syynä todnäk ulkoinen ja sisäinen meininki kaikin puolin, joten uusi yritys ja parempaa onnea ensi kerralla kun miehiä alat miettimään.

    • Anonyymi

      Olen miettinyt samaa itsekin ja jos lukee liikaa palstaa näin ulkopuolisena, niin omassa päässä tämä voi alkaa muuttumaan hieman todellisuudeksi ja syödä itsetuntoa. Ei siis kannata lukea liikaa.

      Voi mennä tavallisella pulloeropallerolla se viimeinenkin uskallus yrittää lähestyä yhtään ketään ihmistä tuolla oikeassa maailmassa ja tuo on lienee tarkoituskin. Niin sitä on sitten mahdollisen loppuelämänsä yksin.

      Mitä itsetuntoon tulee, niin omiin kasvoihin ja hampaisiin olen kuitenkin vielä ihan tyytyväinen. Eiköhän joku kohta tee jonkin aloituksen siitä kuinka jollakin on liian isot hampaat tmv. (aiempi kokemus vain)

      No mutta, olen kuitenkin vielä toistaiseksi terve, joten olen siihen ihan tyytyväinen. Mulla on edelleen kaksi toimivaa kättä ja jalkaa, kaksi suhteellisen hyvin näkevää silmää ja kaksi kuulevaa korvaa, joilla havaita maailman kauneutta.

      Myöskään omia ajatuksia elämästä ja sen monimuotoisuudesta ei voi kukaan ottaa pois tai murtautua niihin senkään jälkeen, jos kaikki muu vietäisiin ihmiseltä.

      Näyttäisi tulevan ihan hyvä ulkoilusää ainakin täällä missä itse asun. Harmi, kun tänään on sen verran kiireinen päivä, että ei ehdi lenkille eikä oikeastaan täälläkään ehdi olla.

      Tässä kappaleessa on määrätynlaista kauneutta ja se antaa hyvin tahtia ulkoiluun, jos nyt sattuu tällaisesta musiikista pitämään.

      Mukavaa sunnuntaita ap ja muut ikävöivät ihmiset. Yritä löytää tästä päivästä jotain kaunista, vaikka olisit kuinka väsynyt elämän haasteisiin.

      Swedish House Mafia / Ray of Solar

      https://youtu.be/GnO51dupGUQ?si=s8rNcKML5ELokh65

      (sivusta)

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus, kiitos 🌞


    • Anonyymi

      Kylläpä oli mies harvinaisen graafinen kuvaus

    • Anonyymi

      Ominaistuoksu paljastaa monta asiaa naikkosista?🧟

      • Anonyymi

        Itsestäsi paljastaa, että käyt rypemässä vihaasi täällä trolli. Ihmisen säälittävyyden huippu, että ikäväkirjoituksista repii hyvän mielensä. Mutta kun ymmärrät sen, voit nähdä myös itsesi


    • Anonyymi

      Oletko ätmi koskaan miettinyt syvemmin miksi koet niin syvää inhoa sekoitettuna idolisointiin näitä naisia kohtaan? Edustavatko kaikkea sitä mistä itse olet jäänyt paitsi? Ovat soturiprinsessoja jota katselin junnuna kun äiti motkotti vieressä että taasko se nössykkä on äidin mekon kaivanut kaapeista päälleen. Tuolla innolla mitä käytät muiden ihmisten vakoiluun olisit saattanut päästä pitkälle, mutta ei kun pösilö valitsi kusisen tien josta ei lampea ylös edes vaikka kävisi siellä salilla mistä haaveilee myös. Käsittämätöntä vähä-älyisyyttä.

      • Anonyymi

        *katselit, totuus kyllä siinäkin että tullut itsekin katseltua sillä erolla että äitimuori ei kasvattanut netissä naisia solvaavaa nyrkillä muokattavaa


    • Anonyymi

      No kannattaako näitä ottaa täällä ihan tosissaan. Sellaiset kirjoittelevat jotka eivät ikinä naista maistaneetkaaan.

      • Anonyymi

        Ei noin. Tuossa näkemyksessä syyllistetään tahattomasti uhria.
        "Läpällä" ja "kännissäkin" sanottu ja tehty on se ongelma, ei se, miten niihin uhrit reagoivat.

        Älä sano "kannattaako näitä ottaa tosissaan".
        Sano "kannattaako tuollaista pskaa naisia kohtaan edes kirjoittaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin. Tuossa näkemyksessä syyllistetään tahattomasti uhria.
        "Läpällä" ja "kännissäkin" sanottu ja tehty on se ongelma, ei se, miten niihin uhrit reagoivat.

        Älä sano "kannattaako näitä ottaa tosissaan".
        Sano "kannattaako tuollaista pskaa naisia kohtaan edes kirjoittaa".

        Kyllä minä vaan sanon koska se on minun mielipiteeni. Ei tuon tyyppisiä kirjoituksia voi ottaa tosissaan. Jos täällä seikkailee, pitää tunnistaa että tuo on paska ihminen joka suoltaa tuollaista. Ja jos ne ottaa jotenkin itseensä pitää lukijan tunnistaa kirjoittava henkilö. Joka olisi sinällään sairasta että kommunikoitaisiin tällaisella anonyymipalstalla tuollaisia asioita. Netissä voi kirjoitella ihan mitä vaan sairasta ja paskaa, sitä ei voi kukaan estää, mutta se miten siihen suhtautuu voi ihan jokainen vaikuttaa.


    • Anonyymi

      Tuo silli-lemotus-tyyppi saattaa muuten olla tämä seksi-botti. Päätellen siitä, että hänen aloituksensa saavat useita (esim. 9 kpl) seksi-botin nymfomaani yms. nostoa, kun muut aloitukset saavat vain yhden.

      • Anonyymi

        sen kaverin eväät eivät siihen riitä :D


    • Anonyymi

      Joku nainen ollut ilkeä tai jotenkin muuten kaltoinkohdeltu. Sitten ei osata kasvaa sen yläpuolelle. Kun oikeasti lähes jokainen nainen joutuu miehen kaltoin kohdelluksi joko henkisesti tai sitten ihan fyysisesti. Mutta emme päivät pitkät jankuta kuinka kaikki miehet haisee pierulle. Yksi pieree naamalle. Mutta toinen voi osata käytyä. Itselläni kokemus miehistä että ovat loppujenlopuksi monet empaattisempia kun naiset. Kun eksä jätti niin miespuoliset kaverit oli niitä jotka tuki eniten. Kun naispuolinen kaveri hävisi festareilla omille teilleen niin miespuolinen kaveri jolle soitin oli se joka huolehti että en jää yksin. Yms.

    • On niin syvään epätoivoon vaivuttu naisten suhteen, että se aiheuttaa katkeruutta ja jopa juurikin sitä naisvihaa. Itsesäälinkin voi selittää tällä. Kompensoidaan sitä naisen puutetta haukkumalla naisia. Voin kertoa, ettei auta teidän naisen puutteeseen yhtään, päinvastoin.

      Täällä on epätervettäkin porukkaa ja trolleja.

      • Anonyymi

        Jep. Pupusi samaa kastia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Pupusi samaa kastia?

        Ei ole. Ei ainakaan mulle ole koskaan puhunut töykeästi.


      • Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

        Ei ole. Ei ainakaan mulle ole koskaan puhunut töykeästi.

        Okei. Mietin vaan eikä se muille taidakaan jutella edea ku sulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Pupusi samaa kastia?

        Mä kyl katselin et pupu huomioi prinsessan tosi kivasti ja välittää tämän hyvin voinnista 😏-sivusta vaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä kyl katselin et pupu huomioi prinsessan tosi kivasti ja välittää tämän hyvin voinnista 😏-sivusta vaa

        Kyllä Pupu on herrasmies ja tosi kiva☺️


    • Anonyymi

      Se naisen puute miehellä on just niiden naisten vika,heidän syytään kaikki ja siksi vihaavat. Tollaset peräkammarin pojat. Mies taitaa olla heille parempi vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Naisia ne on. Elämättömiä mieIenvikaisia palstaämmiä, jotka tykkää kiusata muita naisia.

    • Kyllä ainakin minä, ja sikäli, kuin muita miehiä olen tavannut, me tunnemme aitoa ikävää sellaisiakin siskoja kohtaan, joita emme ole edes yrittäneet tavoitella romanttiseen suhteeseen, emmekä ole sormellakaan heitä koskeneet.

      Hiljan juuri kirjoitin toisella palstalla, kuinka ikävöin vaimoni nyt jo yli 60-vuotiasta miellyttävää kummityttöä, jolla on herttainen ilme ja aivan ihanoittavan nätti vittu.

      Juttelin hänen kansaan lukuisia kertoja saunassa ollessamme, vaikka mistään seurustelusta tai seksistä ei ollut ollenkaan kyse. Oikeasti kaipaan häntä edelleen, vaikka on jo 15 vuotta siitä, kun olemme viimeksi tavanneet.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18390951/lopetetaan-vihjaileminen-ja-tekeminen-jonkin-varjolla-#comment-128878345

      En tosin ole muistaakseni ikäväpalstalla koskaan kirjoittanut, en ainakaan omasta ikävästäni, mutta mihin muuhunkaan ikävöivät miehet saattaisivat luontevammin kirjoittaa. 🌹👀

    • Koska vahingossa kirjoitin linkin 'lapsilta kielletylle' palstalle, mikä kokemuksen mukaan aiheuttaa koko työllä kirjoitetun poistoon, tässä nyt sama kommentti ilman linkkiä.

      x x x x

      Kyllä ainakin minä, ja sikäli, kuin muita miehiä olen tavannut, me tunnemme aitoa ikävää sellaisiakin siskoja kohtaan, joita emme ole edes yrittäneet tavoitella romanttiseen suhteeseen, emmekä ole sormellakaan heitä koskeneet.

      Hiljan juuri kirjoitin toisella palstalla, kuinka ikävöin vaimoni nyt jo yli 60-vuotiasta miellyttävää kummityttöä, jolla on herttainen ilme ja aivan ihanoittavan nätti vittu.

      Juttelin hänen kansaan lukuisia kertoja saunassa ollessamme, vaikka mistään seurustelusta tai seksistä ei ollut ollenkaan kyse. Oikeasti kaipaan häntä edelleen, vaikka on jo 15 vuotta siitä, kun olemme viimeksi tavanneet.

      En tosin ole muistaakseni ikäväpalstalla koskaan kirjoittanut, en ainakaan omasta ikävästäni, mutta mihin muuhunkaan ikävöivät miehet saattaisivat luontevammin kirjoittaa. 🌹👀

      • Anonyymi

        Älä kirjoita ikäväpalstalla jatkossakaan, kiitos. Täällä on jo tarpeeksi niljakkeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kirjoita ikäväpalstalla jatkossakaan, kiitos. Täällä on jo tarpeeksi niljakkeita.

        Hän ei ole nais vihamielinen niljake. Siinä on ero.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän ei ole nais vihamielinen niljake. Siinä on ero.

        Kiitos, tuntematon ystäväni. 🌹👀


    • Anonyymi

      Olen täysin varma et noi on naisten kirjoittamia juttuja nämä lemottaa jutut.

      • Anonyymi

        Et vakuuta, koska miehet eivät läheskään yhtä usein halua olla naisen sukuelinten kanssa muussa kuin penetraatio kontaktissa kuin vaativat itselle. Tutkimusten mukaan 19%naisista saa seksipartnerilta käsin tai suulla seksiä, 49% miehistä. Kuitenkin vain muutams prosentti naisista masturboidessaan työntää joka kerran emättimeensä jotain. Orgasmi on harvinaisin naisilla, jotka harrastavat seksiä miesten kanssa. Naiset saavat orgasmin yksin, naisen kanssa ja miehillä orgasmi on yleinen naisen kanssa. Naiset saavat heikointa seksiä siis miesten kanssa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      161
      1692
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1255
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      249
      1213
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1017
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      61
      892
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      172
      889
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      62
      858
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      796
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      53
      721
    10. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      695
    Aihe