Huomasin tässä juttulistalla vanhan avauksen, missä viitattiin Teemu Keskisarjan kirjoitukseen siitä, että väestönvaihto ei ole teoria vaan käytäntö. Jutussa Keskisarja kirjoittaa, että "voimme olla montaa mieltä siitä, onko väestönvaihto myönteistä, kielteistä, siunauksellista, perkeleellistä, väistämätöntä, turhaa, hyödyllistä, tuhoisaa, kirjavaa, harmillista, rikastavaa, kurjistavaa, hallitsematonta vai politiikalla päätettyä. Mutta väestönvaihdon kiistäminen ei ole argumentti vaan hokema, ei näkemys vaan harha-aistimus."
https://www.suomenuutiset.fi/teemu-keskisarjan-kolumni-vaestonvaihto-ei-ole-teoria-vaan-kaytanto/
Tässä on kuitenkin merkittävä asia, jota Keskisarja ei tietoisesti tai tietämättään huomaa. Hän puhuu väestönvaihdosta, mikä viittaa suomenkielessä aktiiviseen toimimiseen. Se herättää ajatuksen, että väestöä tietoisesti vaihdetaan toiseksi. Itse tekstissä hän puhuu kuitenkin muuta eli, ettei kyse ole mistään salaliitosta eikä välttämättä politiikalla päätetty asia. Sen vuoksi ei pitäisikään puhua väestönvaihdosta vaan väestön vaihtumisesta. Jälkimmäinen on passiivinen ilmaisu, mikä juuri jättää tilaa sille, että väestö muuttuu ajan myötä eri syistä. Se muuttuu mm. sen vuoksi, että syntyvyys oli sotavuosien jälkeen paljon suurempaa kuin 2000-luvulla.
Keskisarjan kirjoituksen kiinnostavin havainto onkin siinä, että maahanmuutosta valiitsee erilaisia näkemyksiä ja näkökulmia. Sen hyödyllisyys voi liittyä esim. siihen, että tarvitsemme työvoimaa väestösuhteen muutoksen takia. Maahanmuuttoa voi perustella myös moraalisilla näkemyksillä eli vainon kohteeksi joutuneita pitää auttaa. Jopa perussuomalaiset tekevät tässä suhteessa yllättävän poikkeukden ukrainalaisten kohdalla. Maahanmuutossa on varmasti myös haittoja. Sen vuoksi se voi olla jatkuvaa punnintaa hyötyjen ja haittojen suhteen.
Voidaan myös kysyä, miksi väestöä ei saisi joissain suhteissa muuttua ajan myötä. Onko se, että Suomessa asuu yhä enemmän erirotuisia ja erilaisia kulttuuritaustaisia ihmisiä jokin ongelma, jos emme kiinnitä nyt huomiota maahanmuuton myötä tuleviin muihin ongelmiin. Tässä siis voidaan viitata siihen, että onko koko ajan hupeneva valkoinen kantasuomalaisuus jokin sellainen erityinen asia, jota pitäisi säilyttää, vaikka väestön määrä pienenee kiihtyvällä tahdilla. Voi käydä niin kuin suomensukuisilla kansoilla Venäjällä. Niiden voima hiipuu. Jos kaikki ulkomaalaistaustaiset päätettäisiin ykskaksi poistaa Suomesta, miten kävisi esim. terveysongelmien hoidon, kuljetuspalveluiden ja siivouspalveluiden. Koko ajan yhä pienempi työssäkäyvien joukko joutuisi elättämään yhä suurempaa työelämän ulkopuolista joukkoa. Ongelmaan ehkä saataisiin helpostusta vain sillä, että eläkeikä poistetaan kokonaan.
Väestönvaihto
31
554
Vastaukset
- Anonyymi
Syntyvyyden rappio, johtaa suomalaisen geeniperimän kaventumiseen. Miksi suomalaiset eivät halua tehdä lapsia Suomeen?
- Anonyymi
Purran takia. Hullu akka.
- Anonyymi
Missä ne Suomalaiset käy lapset tekemässä jos ne ei halua tehdä niitä Suomessa?
- Anonyymi
Suomi24 palstojen annin perusteella vieraalle geeniperimälle on selkeä tarve?
Paitsi että herättää kysymyksiä kuinka kepulehtinen julkaisee persun juttuja aiheena ollessa mm. syntyvyys mieti mieluummin miksi lestat ovat alkaneet rikkomaan raamattua rajoittamalla lapsilukuaan ehkäisyn keinoin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi24 palstojen annin perusteella vieraalle geeniperimälle on selkeä tarve?
Paitsi että herättää kysymyksiä kuinka kepulehtinen julkaisee persun juttuja aiheena ollessa mm. syntyvyys mieti mieluummin miksi lestat ovat alkaneet rikkomaan raamattua rajoittamalla lapsilukuaan ehkäisyn keinoin?Erikoinen heppu tämä Keskisarja että on kovin huolissaan Suomesta kansalaisineen määrissä että hyppäsi persuihin vaikka ei ns. näe valoa tunnelissa toteamuksineen kuinka väestönvaihtuminen Suomessakin on vain ajan kysymys.
- Anonyymi
Eihän ne perussuomalaiset miehet lisäänny, kun niillä on ulkomailta tulleet miespuoliset kumppanit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne perussuomalaiset miehet lisäänny, kun niillä on ulkomailta tulleet miespuoliset kumppanit.
Thaimaalaisia tms. vaimoina persuilla jopa huomattavia määriä varsinkin maaseudulla. Sellaisia mamuja vihaavia rotuoppia julistavia väestönvaihto salaliittoteoreetikkoja ne persut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoinen heppu tämä Keskisarja että on kovin huolissaan Suomesta kansalaisineen määrissä että hyppäsi persuihin vaikka ei ns. näe valoa tunnelissa toteamuksineen kuinka väestönvaihtuminen Suomessakin on vain ajan kysymys.
Halla-aholainen joka pyrkii järkiperäistämään maahanmuuttoa pääpainolla työperäinen maahanmuutto ihonväristä viis haittamaahanmuutolle nollatoleranssi. Asia mistä vihervassarit valtamedioiden toimittajineen mielellään vaikenee. Vihervassarien politiikan ajamiseksi ja tukemiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halla-aholainen joka pyrkii järkiperäistämään maahanmuuttoa pääpainolla työperäinen maahanmuutto ihonväristä viis haittamaahanmuutolle nollatoleranssi. Asia mistä vihervassarit valtamedioiden toimittajineen mielellään vaikenee. Vihervassarien politiikan ajamiseksi ja tukemiseksi.
"Ainoa mitattava ja siten kiistatta olemassaoleva ihmisarvo on yksilön instrumentaalinen arvo."
https://www.halla-aho.com/scripta/ihmisarvosta.html
Mitä järkevää sinä näet Halla-ahon arvomaailmassa? - Anonyymi
Mitä erinomaista on suomalaisessa geeniperimässä? Ei mitään. Suomalaiset eivät ole keskimääräisesti edes kovin älykkäitä, vaikka monet "rautakangentakojat" ja lisää ruutia keksivät P. Pelottomat niin kuvittelevat.
Hitsata osaa kuka tahansa, sorvi ei ole kummoinenkaan laite, bussia osaa ajaa jopa suomalainen insinööri ja kassatyöntekijäksi kelpaa meidän mummokin.
Pääosa suomalaisista ovat niin tyhmiä, etteivät he edes tajua olevansa tyhmiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Halla-aholainen joka pyrkii järkiperäistämään maahanmuuttoa pääpainolla työperäinen maahanmuutto ihonväristä viis haittamaahanmuutolle nollatoleranssi. Asia mistä vihervassarit valtamedioiden toimittajineen mielellään vaikenee. Vihervassarien politiikan ajamiseksi ja tukemiseksi.
J. Halla-aholainen pyrki aikoinaan kasvattamaan suomalaista geeniperimää useampaankin pirttiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä erinomaista on suomalaisessa geeniperimässä? Ei mitään. Suomalaiset eivät ole keskimääräisesti edes kovin älykkäitä, vaikka monet "rautakangentakojat" ja lisää ruutia keksivät P. Pelottomat niin kuvittelevat.
Hitsata osaa kuka tahansa, sorvi ei ole kummoinenkaan laite, bussia osaa ajaa jopa suomalainen insinööri ja kassatyöntekijäksi kelpaa meidän mummokin.
Pääosa suomalaisista ovat niin tyhmiä, etteivät he edes tajua olevansa tyhmiä.Sinun sisäsiittoisuuden hedelmän juttuja lukiessa ei mitään. Joka itket taas persujen perään kun teidät rotuopin julistajat potkittiin puoluerekisteristä pihalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ainoa mitattava ja siten kiistatta olemassaoleva ihmisarvo on yksilön instrumentaalinen arvo."
https://www.halla-aho.com/scripta/ihmisarvosta.html
Mitä järkevää sinä näet Halla-ahon arvomaailmassa?06.05.2024 16:19
Anonyymi kirjoitti:
Mitä järkevää sinä näet Halla-ahon arvomaailmassa?
Lue lisää
Kiitos kysymästä ap arvostan Halla-ahoa siitä, että hän potki sinunkaltaiset rotuopin julistajat puolueestaan pihalle someen itkemään anonyyminä puskista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä erinomaista on suomalaisessa geeniperimässä? Ei mitään. Suomalaiset eivät ole keskimääräisesti edes kovin älykkäitä, vaikka monet "rautakangentakojat" ja lisää ruutia keksivät P. Pelottomat niin kuvittelevat.
Hitsata osaa kuka tahansa, sorvi ei ole kummoinenkaan laite, bussia osaa ajaa jopa suomalainen insinööri ja kassatyöntekijäksi kelpaa meidän mummokin.
Pääosa suomalaisista ovat niin tyhmiä, etteivät he edes tajua olevansa tyhmiä.Diversiteetti onkin itseisarvo. Ytimennäivertäjäkin suojellaan, koska se on osa ekosysteemiä. Miksei sitten suomalainen olisi?
- Anonyymi
Mikä se sinun asiasi oli persuista pihalle potkittu rotuoppia julistava ap?
- Anonyymi
USAssakin boli väestön vaihto ja intiaanit tapettiin vähiin !
- Anonyymi
Ja sekin oli ihan vaan luonnollinen tapahtuma. Tulokkaat "paransivat kansantervyettä" tuomalla taudit, jotka tyhjensivät maan heille, ja loput inkkarit kuskattiin reservaatteihin.
Miksei samaa saisi tehdä myös suomalaisille?
- Anonyymi
...noista viisastelijoista tai heidän kommenteistaan juurikaan ... mutta sitä ei voi järjellä ymmärtää kuinka tuo elättien , siipiveikkojen ja syöttiläiden lauma parantaa , petraa ja auttaa tässä ns. "työvoimapulassa" vetelehtiessään toreilla ja turuilla , ostareilla ja huvipaikoilla , jonottaessaan laumoina KELAn konttoreissa ja lääkärien vastaanotoilla ..ja kaikissa yhteiskunnan palveluissa noilla on "etuajo-oikeus" ja yhteiskunnan palkkaama tulkki , poikkeuksetta yksi näistä "muualtatulleista" jonka aktiivista työpanosta yhteiskunnan hyväksi hehkutetaan kaikissa medioissa .
Lieneekö samassa kommentissa korrektia muistuttaa että työttömyys on kasvanut koko alkaneen vuosikymmenen ajan... huom. kasvanut ENEMMÄN kuin suvakit ovat ehtineet näitä "matuja" maahan haalia ja "Pohjolan lihapatojen ääreen" houkutella..Työllisyysaste oli korkeimmillaan viime hallituksen aikana. Maahanmuuttajien työllisyysaste lähes sama kuin kantaväestöllä, Nyt on työttömyys taas hurjasti noussut katastrofihallituksen toimesta.
- Anonyymi
Tipale kirjoitti:
Työllisyysaste oli korkeimmillaan viime hallituksen aikana. Maahanmuuttajien työllisyysaste lähes sama kuin kantaväestöllä, Nyt on työttömyys taas hurjasti noussut katastrofihallituksen toimesta.
Jokainen ymmärryksensä ja kykyjensä, uskomustensa mukaan . . . .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen ymmärryksensä ja kykyjensä, uskomustensa mukaan . . . .
Niin, sinä kyllä todistat sitä jatkuvalla syötöllä omalla kohdallasi. Vaikka totuus kannettaisiin tarjottimella nokkasi eteen, sinä väittäisit sitä valheeksi.
- Anonyymi
Persut lukeneet Renaud Camusin "Le grand remplacement" kyhäelmää ja ainahan oikeistopopulistit hakevat sekasortoa ja pelkoa yhteiskuntaan propagandalla johon eivät itsekkään usko,mutta käyttävät sitä tietämätöntä kansanosaa manipuloidessa ja ohjatessa omien päämäriensä saavuttamiseen. Etnonationalismi ja väestönvaihtoteoriat ovat äärioikeiston tapa aiheuttaa hämmennystä järjestäytyneeseen yhteiskuntaan.
- Anonyymi
Rotuoppia julistava mamuhalaaja taas loistaa,,🤣🤣
- Anonyymi
Väestönvaihtoa ajavat lähinnä EK, sen poliittinen siipi Kokoomus ja viime mainitun apupuolue PS, jotka kaikki haluavat vaihtaa suomalaiset duunarit ulkomaalaisiin halpatyöläisiin.
- Anonyymi
Ai jaa, meinaatko ap että "väestönvaihto" työperäisen maahanmuuton nimissä ei käy edellisten lisäksi esim. kd:lle, rkp:lle, sdp:lle ja kepuille?
ps. Kerro ap YKSI puolue Suomessa joka vastustaa työperäistä maahanmuuttoa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai jaa, meinaatko ap että "väestönvaihto" työperäisen maahanmuuton nimissä ei käy edellisten lisäksi esim. kd:lle, rkp:lle, sdp:lle ja kepuille?
ps. Kerro ap YKSI puolue Suomessa joka vastustaa työperäistä maahanmuuttoa?ei enää yksikään kun sinimustat potkittiin puoluerekisteristä pihalle.
- Anonyymi
Paitsi että PS on ainoa puolue joka kannattaa työperäistä maahanmuuttoa ehtona sille se, että töiden perässä tulevat tulee toimeen palkallaan. Suomen tarvitessa pääasiassa juurikin sitä halpatyövoimaa joka ei tule palkallaan toimeen Suomessa mutta elävät herroiksi kotimaassaan. Kynnyksen kasvaessa saapua töihin Suomeen Orpon suurena halpatyövoiman kannattajana tehdessä siitä aikaisempaa kannattamattomampaa tukileikkauksillaan esim. asumistukeen. Missä ei ole mitään järkeä ajankohdassa missä on luomassa halpatyövoimamarkkinat Suomeen liittojen alasajoineen tesseineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että PS on ainoa puolue joka kannattaa työperäistä maahanmuuttoa ehtona sille se, että töiden perässä tulevat tulee toimeen palkallaan. Suomen tarvitessa pääasiassa juurikin sitä halpatyövoimaa joka ei tule palkallaan toimeen Suomessa mutta elävät herroiksi kotimaassaan. Kynnyksen kasvaessa saapua töihin Suomeen Orpon suurena halpatyövoiman kannattajana tehdessä siitä aikaisempaa kannattamattomampaa tukileikkauksillaan esim. asumistukeen. Missä ei ole mitään järkeä ajankohdassa missä on luomassa halpatyövoimamarkkinat Suomeen liittojen alasajoineen tesseineen.
ja opposition vihervassarit huutaa kuula punaisena kuinka persut pitää saada hallituksesta pihalle kun ne tuhoaa suomen vastustamalla työperäistä maahanmuuttoa. Mitä persut ehtoineen kannattaa ajankohdassa missä työperäinen maahanmuutto on ennätyslukemissa,,🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei enää yksikään kun sinimustat potkittiin puoluerekisteristä pihalle.
👍🙏👌
- Anonyymi
"Sen hyödyllisyys voi liittyä esim. siihen, että tarvitsemme työvoimaa väestösuhteen muutoksen takia."
Väestösuhteen muutos on ohimenevä ilmiö, joka hoivaongelmankin osalta ratkeaa 20 seuraavan vuoden kuluessa. Suuret ikäluokat olivat täysin poikkeuksellinen ilmiö, josta on turha yrittää tehdä uutta normaalia.
"Voidaan myös kysyä, miksi väestöä ei saisi joissain suhteissa muuttua ajan myötä."
Voidaanhan sitä kysyä, miksei myös ilmasto ja lajisto saa muuttua ajan myötä. Niinhän nekin ovat tehneet aikojen kuluessa koko ajan, mutta nyt arvona tuntuu olevan, että muutos tulisi estää.
Urbaanivihreiden tavoite on palauttaa maaseutu vuosisatoja sitten vallinneeseen tilanteeseen, kun taas kaupunkien pitäisikin heidän mielestään muuttua uudenaikaisemmiksi ja väestösuhteiden muuttua sellaisiksi, jota ne eivät koskaan aikaisemmin ole olleet.
Että voidaanhan sitä kaikenlaista kysyä. Vastauksia kysymyksiin ei vain juuri saa.
"Tässä siis voidaan viitata siihen, että onko koko ajan hupeneva valkoinen kantasuomalaisuus jokin sellainen erityinen asia, jota pitäisi säilyttää, vaikka väestön määrä pienenee kiihtyvällä tahdilla."
No onko valkoselkätikka tai liito-orava sitten sellaisia otuksia, jotka pitää ihan ehdottomasti säilyttää?
Maahanmuutolla aikaansaatu väestösuhteiden muutos tulee näkymään mm kansanterveydessä, eikä suinkaan niin, että se paranisi. Harva biologian nimiin vannova tuntuu käsittävän, että biologian lainalaisuudet koskevat edelleen myös ihmistä.
Mikään edellä kirjoittamani ei ole kannanotto maahanmuuttoa vastaan, mutta ei myöskään sen puolesta. Tosiasiat vain ovat tosiasioita, ja niitä on syytä myös käsitellä sellaisina. - Anonyymi
Tämän verran Jenkkiläiset ovat saaneet selville tästä nuorten sotilasikäisten miesten tulvasta USA:n: https://www.bitchute.com/video/zO7hYn7NMZXH/
30 miljoonaa "pakolaista" muutamassa vuodessa tuotuna ja rahoitettuna maahan. Katso mitä Nykissä tapahtuu juuri tänä päivänä.
Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466