Sunnuntain 5.5. evankeliumii Luuk. 11: 5-13 kysymys jakeesta 13

Anonyymi-ap

Luuk. 11:
5 Ja hän sanoi heille: "Jos jollakin teistä on ystävä ja hän menee hänen luoksensa yösydännä ja sanoo hänelle: 'Ystäväni, lainaa minulle kolme leipää,
6 sillä eräs ystäväni on matkallaan tullut minun luokseni, eikä minulla ole, mitä panna hänen eteensä';
7 ja toinen sisältä vastaa ja sanoo: 'Älä minua vaivaa; ovi on jo suljettu, ja lapseni ovat minun kanssani vuoteessa; en minä voi nousta antamaan sinulle' -
8 minä sanon teille: vaikka hän ei nousekaan antamaan hänelle sentähden, että hän on hänen ystävänsä, nousee hän kuitenkin sentähden, että toinen ei hellitä, ja antaa hänelle niin paljon, kuin hän tarvitsee.
9 Niinpä minäkin sanon teille: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
10 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
11 Ja kuka teistä on se isä, joka poikansa häneltä pyytäessä kalaa antaa hänelle kalan sijasta käärmeen,
12 taikka joka hänen pyytäessään munaa antaa hänelle skorpionin?
13 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
###########
Puhujaveljet ovat aina opettaneet että uskoa ja Pyhää Henkeä ei saa muuten kuin
vl-uskon omaavan kautta ja että uskoa Pyhää Henkeä ei saa suoraan Jumalalta pyytämällä ja rukoilemalla.

Tuossa kohdassa Herra Jeesus kertoo, että taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille jotka anovat/rukoilevat...ei mainitse mitään ihmisvälimiehistä ?

Luther kertoo fariseuksen ja publikaanin rukouksesta, että publikaani meni vanhurskaana kotiin, fariseus ei:

Luther\Kirkkopostilla. Kolmas osa.

``Toiseksi. Sinun on oltava publikaanin kaltainen myöskin siinä, että täst'edes luovut synnistä. Hänen ei, kerota jääneen ennalleen:poistuessaan hän vei mukanaan kotiinsa sen armon, että Jumala oli julistanut hänet vanhurskaaksi., niinkuin tekstimme sanoo: ´´Hän meni kotiinsa vanhurskaana ´´´.

SRK-opin mukaan on vain vanhurskautettu tai syntinen..muuta ei ole...siis vanhurskaampi sana on turha.

Oliko Herra Jeesus ja Luther siis eri linoilla kun SRK-opetus ?

12

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      elisaveta täytty slalom.tervehdyksellä ja lapsi hypäs kohdussa oli siinä miriam jeesuksen äiti välimiehenä

    • Anonyymi

      Puhuja sano et ihminen on jumala muutenkin outo puhe, on ihminen, mutta se rinnasti jumalan asemeen, vaikkei yhtään kullutta joo sekä hrrättäny henkiin

      • Anonyymi

        Srk ei joo herrättäny kuolleista, mutta kun rahankeräyssäännöt syntien anteeksiantamiseksi ei herätä henkiin, srk puheista puuttuu henki ni ihme ku kaikki on sairaita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srk ei joo herrättäny kuolleista, mutta kun rahankeräyssäännöt syntien anteeksiantamiseksi ei herätä henkiin, srk puheista puuttuu henki ni ihme ku kaikki on sairaita

        Srk puheet on kuolleita kellään ei joo pyhää henkeä, syntejä annetaan anteeksi mutta henki uupuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srk puheet on kuolleita kellään ei joo pyhää henkeä, syntejä annetaan anteeksi mutta henki uupuu

        Nyt tarvitaan elia profeettaa nopeesti maailma on täynnä parannettavia ja mun faijankin saa herättää kuolleista lähti liian nopeesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tarvitaan elia profeettaa nopeesti maailma on täynnä parannettavia ja mun faijankin saa herättää kuolleista lähti liian nopeesti

        Mutta epäilenpä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta epäilenpä

        joka tapauksessa srk puheet ovat hengettömiä kuolleita saarnoja niistä puuttuu sisältö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joka tapauksessa srk puheet ovat hengettömiä kuolleita saarnoja niistä puuttuu sisältö

        alkaa heti saarnaa väärin jos epäilyttää selityksen maksua siinä puhujassa on joku paha henki jolla se kiusaa kuulijoita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        alkaa heti saarnaa väärin jos epäilyttää selityksen maksua siinä puhujassa on joku paha henki jolla se kiusaa kuulijoita

        minä haluun ainakin herättää kuolleita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minä haluun ainakin herättää kuolleita

        Rystä on tehty yhtiökokous kun parantavia elementtejä ei ole, jeesus on totuus mutta totuus on se että hylättiin yhteiskunta ottamalla osaa sen synteihin, olla pitänyt lestadiuksen huutaa syökää luomua mutta 1900 luvun alusta kloorivedellä myrkytetty sisältä ja päältä ja sairaita riittää kaupat täynnä myrkytettyä ruokaa plus kuolleista herättäminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rystä on tehty yhtiökokous kun parantavia elementtejä ei ole, jeesus on totuus mutta totuus on se että hylättiin yhteiskunta ottamalla osaa sen synteihin, olla pitänyt lestadiuksen huutaa syökää luomua mutta 1900 luvun alusta kloorivedellä myrkytetty sisältä ja päältä ja sairaita riittää kaupat täynnä myrkytettyä ruokaa plus kuolleista herättäminen

        lasktoositonta pullaa hyi munanvalkuaistettomia ja keltusisettomia pullia alzheimer ja parkinson jyrää ku ei saa oikeeta luomu pullaa hyi laktoositonta maitoa hyi tilalla e koodi ihmislihan hyönteinen ei sovi ihmiselle, eikä lääkkeet separoituva ja pastoriksi mölkki mehut kaikki ulkomaiset ruuat rokotettu ja luultavasti suomessakin muoviriisi tekomunasalasttihedelmäavokado väärä jmustajuovainebanaani rokotetut vihannekset 666 rokotteilla kuten ihmiset jo 100 vuotta fluorit lihotoxiset rypsit ja rapsit ihmisoikeuksia aborttilapset moni valittaa et on SAIRAS ON ON SAIRAS ON TOOOSI SAIRAS mentaalisesti ja psyykkisesti aivopesujärjestelä teslat 5 g mastot haarpit en sure jos venäjä tulee ja vie varkaat venäjälle lukkojen taa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        lasktoositonta pullaa hyi munanvalkuaistettomia ja keltusisettomia pullia alzheimer ja parkinson jyrää ku ei saa oikeeta luomu pullaa hyi laktoositonta maitoa hyi tilalla e koodi ihmislihan hyönteinen ei sovi ihmiselle, eikä lääkkeet separoituva ja pastoriksi mölkki mehut kaikki ulkomaiset ruuat rokotettu ja luultavasti suomessakin muoviriisi tekomunasalasttihedelmäavokado väärä jmustajuovainebanaani rokotetut vihannekset 666 rokotteilla kuten ihmiset jo 100 vuotta fluorit lihotoxiset rypsit ja rapsit ihmisoikeuksia aborttilapset moni valittaa et on SAIRAS ON ON SAIRAS ON TOOOSI SAIRAS mentaalisesti ja psyykkisesti aivopesujärjestelä teslat 5 g mastot haarpit en sure jos venäjä tulee ja vie varkaat venäjälle lukkojen taa

        oikeesti kaikki on pahaa en tykkää kemikaaleista mutta ei sillä väliä lasaruskin oli tien podkesds ja koirat nuoli paistetta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1145
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      53
      840
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      741
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe