Oli kesä oli mopo

Anonyymi-ap

Suomalaismies menehtyi moottoripyörällä Ko Sametilla.
https://scandasia.com/finnish-man-die-in-motorbike-crash/
Hänen moottoripyöränsä oletetaan törmäneen sähköpylvääseen tapahtumapaikalla. Moottoripyörä hajosi kahteen osaan. Miehellä ei ollut pulssia, hän ei hengittänyt ja häneltä oli irronnut käsi.

Känni, vauhti, pimeys, huonokuntoiset tiet, huonot kovat renkaat ja sähköpylväs. Siinä on resepti turistille miten lähteä tästä maailmasta.

28

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei liene ollut vahingossa hoksannut aiemmin miten moottoripyörää ohjataan, vaan oli pysynyt raitilla aiemmin perusteella, että ennakoi tilanteet, oli lukenut tekniikan maailmaa mutta ei koskaan harjoitellut radalla, eikä ottanut oppia kokeneemmilta.

      • En nyt lähtisi toisen henkilön kuolemantapauksella "vittuilemaan" toisille tällä palstalla kirjoittavalle/kirjoittaville, on kyllä epäkohtelieasti kuolleen omaisiakin ajatellen.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        En nyt lähtisi toisen henkilön kuolemantapauksella "vittuilemaan" toisille tällä palstalla kirjoittavalle/kirjoittaville, on kyllä epäkohtelieasti kuolleen omaisiakin ajatellen.

        Voi myös jättää edelleen julkaisematta uutisointeja kun henkilö kaahaa ulkomailla vauhdilla joka katkaiseen moottoripyörän, mikäli kommentoinnit totuudesta ei ole sallittuja.

        Tämä palstahan on nimeltä mainiten pääasiassa nimeltä mainitun sairauksien käsittelyä, nimeltä mainitun elämän arvostelua, nimeltä mainitun puolison arvostelua, jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi myös jättää edelleen julkaisematta uutisointeja kun henkilö kaahaa ulkomailla vauhdilla joka katkaiseen moottoripyörän, mikäli kommentoinnit totuudesta ei ole sallittuja.

        Tämä palstahan on nimeltä mainiten pääasiassa nimeltä mainitun sairauksien käsittelyä, nimeltä mainitun elämän arvostelua, nimeltä mainitun puolison arvostelua, jne.

        Jatkanen aiheesta 2010:n muistokirjoitukset menehtyneille, miten ylipäätään tällä palstalla ilmenee "Kohteliaisuus"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi myös jättää edelleen julkaisematta uutisointeja kun henkilö kaahaa ulkomailla vauhdilla joka katkaiseen moottoripyörän, mikäli kommentoinnit totuudesta ei ole sallittuja.

        Tämä palstahan on nimeltä mainiten pääasiassa nimeltä mainitun sairauksien käsittelyä, nimeltä mainitun elämän arvostelua, nimeltä mainitun puolison arvostelua, jne.

        En niinkään kritisoi keskusteluja vaikkapa Thaimaassa sattuneista liikenneonnettomuuksista, niiden syistä sekä Thaimaan liikenteen vaaroista, tiedän hyvin kyseisen maan liikenteen vaaroista ja mielestäni kyseisestä asiasta voisi keskustella enemmänkin.
        Mutta se että toisen henkilön kuolemasta kommentoidaan/kirjoitetaan "vittuillakseen" toiselle kirjoittajalle palstalla, se ei mielestäni ole oikein kuolleen henkilön omaisia kohtaan.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        En niinkään kritisoi keskusteluja vaikkapa Thaimaassa sattuneista liikenneonnettomuuksista, niiden syistä sekä Thaimaan liikenteen vaaroista, tiedän hyvin kyseisen maan liikenteen vaaroista ja mielestäni kyseisestä asiasta voisi keskustella enemmänkin.
        Mutta se että toisen henkilön kuolemasta kommentoidaan/kirjoitetaan "vittuillakseen" toiselle kirjoittajalle palstalla, se ei mielestäni ole oikein kuolleen henkilön omaisia kohtaan.

        Omaiset ei tätä palstaa lue, sekä kerro aihe mistä aiheesta tällä palstalla ei vittuiltaisi.

        Kun otat kantaa mikä mielestäsi ei ole oikein, niin ota myös kantaa siihen onko oikein maalittaa Numban vaimoa ja poikaa, etkä sinäkään ole jäänyt vaille arvosteluja.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        En niinkään kritisoi keskusteluja vaikkapa Thaimaassa sattuneista liikenneonnettomuuksista, niiden syistä sekä Thaimaan liikenteen vaaroista, tiedän hyvin kyseisen maan liikenteen vaaroista ja mielestäni kyseisestä asiasta voisi keskustella enemmänkin.
        Mutta se että toisen henkilön kuolemasta kommentoidaan/kirjoitetaan "vittuillakseen" toiselle kirjoittajalle palstalla, se ei mielestäni ole oikein kuolleen henkilön omaisia kohtaan.

        Täysin samaa mieltä, mutta palstalla ei saa kertoa epäkohdista lainkaan kuin niitä ei olisi, täällä on karmea liikenne, aivan perseestä, olen nähnyt 10 vuoden aikana enemmän kuolemaan johtaneita jopa kymmen kertaluokkaa kuin suomessa 50 vuoden aikana, jos liikkuu paljon kaupungilla näkee joka päivä mopokolareita tuossa on online tilasto asiasta, https://www.thairsc.com/ee/en/ kuolemat on helppoja peli on sitten siinä, mutta vammautumisia tulee miljoona vuodessa, terveyden huolto on julkisessa surkeaa, kuin suomessa 70 luvulla, tai vielä huonompi...Yhden ihmisen henki ei paina mitään, olen nähnyt kun vanhus jää bussin alle, lavalta ihmiset lentävät minne sattuu, täällä alkaa olla liian vaarallista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä, mutta palstalla ei saa kertoa epäkohdista lainkaan kuin niitä ei olisi, täällä on karmea liikenne, aivan perseestä, olen nähnyt 10 vuoden aikana enemmän kuolemaan johtaneita jopa kymmen kertaluokkaa kuin suomessa 50 vuoden aikana, jos liikkuu paljon kaupungilla näkee joka päivä mopokolareita tuossa on online tilasto asiasta, https://www.thairsc.com/ee/en/ kuolemat on helppoja peli on sitten siinä, mutta vammautumisia tulee miljoona vuodessa, terveyden huolto on julkisessa surkeaa, kuin suomessa 70 luvulla, tai vielä huonompi...Yhden ihmisen henki ei paina mitään, olen nähnyt kun vanhus jää bussin alle, lavalta ihmiset lentävät minne sattuu, täällä alkaa olla liian vaarallista...

        Thaimaassa olisi hyvä olla jos kahdesta asiasta huolehdittaisiin kunnolla liikenne olisi hyin hoidettu, ja jätehuolto olisi kunnossa, ettei sikiöitä heitellä roskiksiin, seiskan roskiksiin, suomalaiset arvot ja asenteet ovat minulla saaneet kovan kolauksen, mitä enemmän täällä aikaani vietä sen enemmän osaan arvostaa suomalaista sivistysyhteiskuntaa... toki thaimaassa on muitakin ongelmia, valtiolla ei ole varaa maksaa 600 bahtin eläkkeitä, mutta ihmisillä on varaa ostaan satojen miljoonien bahtien mclaren mersuja, miksi rikkailta ei vedetä veroja, mistä rahat satojen miljoonien autojen hankintaan, kas siinäpä pulma.


      • Anonyymi

        Kevyet mullat menehtyneelle ja osanotot omaisille. Syitä voi onnettomuuteen olla monia, tässä vaikuttaa vauhdilla olleen osuutta ainakin.

        Tietenkin Saarisankarin pitää tällaisessakin asiassa aukoa päätään. Unohdat törkeä herjapelle minun kohdaltani taas pari asiaa.

        Fillarilla ajeltiin lapsena tuhansia kilometrejä vuodessa. Pelkästään koulumatkat teki 4000km vuodessa.

        Ajoin pappatunturilla jo 9 vuotiaana. 13 vuotiaana oli jo oma 350 kuutioinen Honda, 15 vuotiaana RM Suzuki motocrossipyörä, jolla ajoin paikallisella crossiradalla ja metsäpoluilla.

        Vastaohjaukset opin jo tuolloin, ei vaan ollut tiedossa millä nimellä sitä kutsutaan. Ei ollut youtubea, ei MP- lehtiä eikä telkastakaan tullut moottoriurheilua. TM keskittyi autoihin, moottoripyöräily oli jokseenkin paheksuttu harrastus ja monet piti sitä hullun hommana.

        Mopojen kanssa tuli kaatuiltua muutaman kerran, mutta ei pahasti. Itsesuojeluvaisto oli olemassa jo silloin. Isoilla pyörillä en ole kaatunut tai kolaroinut koskaan.

        Kaikki kaahailut on suoritettu turvallisuus edellä. Koskaan en ole kaahannut pimeään mutkaan ja turvavälit opettelin omatoimisesti. Nopeusennätykset on tehty suljetuilla tieosuuksilla joissa ei ole risteyksiä eikä muuta liikennettä.

        Jos arvioin Alpeilla ajetut kilometrit noin 10-11 reissulla, niin niitä lienee kertynyt sellaiset 60 000 km. Jatkuvaa syheröä ja serpentiiniä, ääriolosuhteita ja satojen metrien syvyisiä rotkoja ilman kaiteita.

        1989 kun ostin ekan ison pyörän, 1100CC GSX-E Suzukin, niin koko kotikylällä ei ollut yhtään isoa pyörää. Naapurikylän Timpalla oli samanlainen ja Timppa oli aivan reikäpää, joka painoi paria markkaa kylän halki polvi maassa.

        Hän ei oikein ollut sopiva ajo-opettajaksi. Kisakuskin taitoja ei tule kuin pitkällä kokemuksella ja kisakokemuksella. Turha kuvitella että jollakin viikonlopun kurssilla tullaan huippukuskiksi.

        Jokainen joutuu sen liikennekäyttäytymisen opettelemaan ihan itse. Itse pidän tärkeimpänä turvallisuusseikkana vireystilan. Hoksottimien täytyy pelata ja tehdä varsinkin Thaimaassa oikeat kaistavalinnat.

        Pysähtyneitä jonoja ruuhkassa ei ohiteta vauhdilla vasenta pientaretta pitkin. Niissä tapahtuu paljon mällejä kun joku kääntyy risteyksen kohdalla eteen. Isommallakin tiellä on heinittyneitä risteäviä teitä, joita ei näe ennenkuin olet kohdalla tai siinä kulkee joku.

        Moottoriradoilla olen käynyt harjoittelemassa aikuisena noin tusinan kertaa, myös Chang International circuitilla, jossa järjestetään tänäkin vuonna Moto GP osakilpailu 25-27 lokakuuta.

        Se on tapahtuma jossa emme tälläkään kertaa tule näkemään yksikkökolmikkoa, vaikka niin kova poika onkin neuvomaan moottoripyöräilyssä ja on oikein oma salainen moottoriratakin.
        https://motogppremier.motogp.com/2024-motogp-thailand

        Tuosta linkistä voit ostaa liput, paitsi että olet Suomessa, etkä tule tässä elämässä enää Thaimaahan. Majoitukset on jo täynnä, joten niitä ei löydy enää kuin yksityisiltä 100km säteellä.

        Buriram rules, sillä Buriramin Moto GP oli 2022 maailman suosituin moottoriurheilutapahtuma. Viikonlopun aikana yli 260 000 lipun ostanutta katsojaa.

        2010

        PS: Laitahan poju omat ajokokemuksesi vertailuun niin katsotaan kumpi meistä on kelvollisempi liikkumaan kahdella pyörällä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kevyet mullat menehtyneelle ja osanotot omaisille. Syitä voi onnettomuuteen olla monia, tässä vaikuttaa vauhdilla olleen osuutta ainakin.

        Tietenkin Saarisankarin pitää tällaisessakin asiassa aukoa päätään. Unohdat törkeä herjapelle minun kohdaltani taas pari asiaa.

        Fillarilla ajeltiin lapsena tuhansia kilometrejä vuodessa. Pelkästään koulumatkat teki 4000km vuodessa.

        Ajoin pappatunturilla jo 9 vuotiaana. 13 vuotiaana oli jo oma 350 kuutioinen Honda, 15 vuotiaana RM Suzuki motocrossipyörä, jolla ajoin paikallisella crossiradalla ja metsäpoluilla.

        Vastaohjaukset opin jo tuolloin, ei vaan ollut tiedossa millä nimellä sitä kutsutaan. Ei ollut youtubea, ei MP- lehtiä eikä telkastakaan tullut moottoriurheilua. TM keskittyi autoihin, moottoripyöräily oli jokseenkin paheksuttu harrastus ja monet piti sitä hullun hommana.

        Mopojen kanssa tuli kaatuiltua muutaman kerran, mutta ei pahasti. Itsesuojeluvaisto oli olemassa jo silloin. Isoilla pyörillä en ole kaatunut tai kolaroinut koskaan.

        Kaikki kaahailut on suoritettu turvallisuus edellä. Koskaan en ole kaahannut pimeään mutkaan ja turvavälit opettelin omatoimisesti. Nopeusennätykset on tehty suljetuilla tieosuuksilla joissa ei ole risteyksiä eikä muuta liikennettä.

        Jos arvioin Alpeilla ajetut kilometrit noin 10-11 reissulla, niin niitä lienee kertynyt sellaiset 60 000 km. Jatkuvaa syheröä ja serpentiiniä, ääriolosuhteita ja satojen metrien syvyisiä rotkoja ilman kaiteita.

        1989 kun ostin ekan ison pyörän, 1100CC GSX-E Suzukin, niin koko kotikylällä ei ollut yhtään isoa pyörää. Naapurikylän Timpalla oli samanlainen ja Timppa oli aivan reikäpää, joka painoi paria markkaa kylän halki polvi maassa.

        Hän ei oikein ollut sopiva ajo-opettajaksi. Kisakuskin taitoja ei tule kuin pitkällä kokemuksella ja kisakokemuksella. Turha kuvitella että jollakin viikonlopun kurssilla tullaan huippukuskiksi.

        Jokainen joutuu sen liikennekäyttäytymisen opettelemaan ihan itse. Itse pidän tärkeimpänä turvallisuusseikkana vireystilan. Hoksottimien täytyy pelata ja tehdä varsinkin Thaimaassa oikeat kaistavalinnat.

        Pysähtyneitä jonoja ruuhkassa ei ohiteta vauhdilla vasenta pientaretta pitkin. Niissä tapahtuu paljon mällejä kun joku kääntyy risteyksen kohdalla eteen. Isommallakin tiellä on heinittyneitä risteäviä teitä, joita ei näe ennenkuin olet kohdalla tai siinä kulkee joku.

        Moottoriradoilla olen käynyt harjoittelemassa aikuisena noin tusinan kertaa, myös Chang International circuitilla, jossa järjestetään tänäkin vuonna Moto GP osakilpailu 25-27 lokakuuta.

        Se on tapahtuma jossa emme tälläkään kertaa tule näkemään yksikkökolmikkoa, vaikka niin kova poika onkin neuvomaan moottoripyöräilyssä ja on oikein oma salainen moottoriratakin.
        https://motogppremier.motogp.com/2024-motogp-thailand

        Tuosta linkistä voit ostaa liput, paitsi että olet Suomessa, etkä tule tässä elämässä enää Thaimaahan. Majoitukset on jo täynnä, joten niitä ei löydy enää kuin yksityisiltä 100km säteellä.

        Buriram rules, sillä Buriramin Moto GP oli 2022 maailman suosituin moottoriurheilutapahtuma. Viikonlopun aikana yli 260 000 lipun ostanutta katsojaa.

        2010

        PS: Laitahan poju omat ajokokemuksesi vertailuun niin katsotaan kumpi meistä on kelvollisempi liikkumaan kahdella pyörällä!

        Miten tämäkin asia nyt sitten liittyy sinun täydellisen osaamisesi elämään ja kokemuksiisi?

        Minä, minä, minääääÄÄÄÄÄÄÄ

        Julkaise uudelleen se muistokirjoituksesi Yön Ollista, APINA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämäkin asia nyt sitten liittyy sinun täydellisen osaamisesi elämään ja kokemuksiisi?

        Minä, minä, minääääÄÄÄÄÄÄÄ

        Julkaise uudelleen se muistokirjoituksesi Yön Ollista, APINA.

        tuo 2010 on henkisesti hyvin sairas, ei kannattaisi vastata sen juttuihin lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo 2010 on henkisesti hyvin sairas, ei kannattaisi vastata sen juttuihin lainkaan.

        Niin mutta kun .............................

        Elämässä liikuntatunteja 40.000 tuntia.
        Kaatoja 400.
        Aivotarähdyksiä 400.
        Fillarilla ajellut lapsena tuhansia kilometrejä vuodessa. Pelkästään koulumatkat teki 4000km vuodessa.
        Jos arvioin Alpeilla ajetut kilometrit noin 10-11 reissulla, niin niitä lienee kertynyt sellaiset 60 000 km.
        Euroopassa asuntoautolla.
        Kesät veneillen.
        Lapin reissut.
        Lapsien kanssa euroopan matkailut.
        Kuukausien urheiluleirit thaimaassa.
        Talvet Pattayalla.
        Suomen huvilalla.
        Kertakäyttörakkaiden kanssa thaimaan matkailua.
        Häämatkat.
        Yhtiön edustusmatkailut.
        Tuhat yötä änkyräkännissä Pattayalla.
        Aikuiselämää vajaat 40 vuotta.
        Jopa työtäkin tehnyt muiden kiireittensä ohessa.
        Paljon mahtuu haaveilluusioelämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo 2010 on henkisesti hyvin sairas, ei kannattaisi vastata sen juttuihin lainkaan.

        Siksikö hän on henkisesti sairas kun kertoo miten on välttynyt MP kolareilta? Miten tuohon asialliseen kirjoitukseen liittyy henkiset sairaudet?
        Toinenkin Pasanen pöllähti paikalle kertaamaan miten kauheaa hänellä on asua Thaimaassa. Kuitenkin tuo että alat yleistämään yhden vahingon pohjalta kuinka "Thaimaassa sikiöitä heitellään roskiin" on erittäin törkeä kunnianloukkaus koko Thaimaata kohtaan. Tuollaiset loukkaukset eivät ole "epäkohtia".
        Minä olen ollut Thaimaan liikenteessä tien päällä lähinnä autolla jotakin 8 kuukautta. En ole nähnyt kuin jotakin kolmasti mopokolarin jälkitilanteen, eikä niissä käynyt juuri mitenkään. Ei pelota ajaminen yhtään. 80% Thaimaan kuolemaan johtaneista onnettomuuksista tapahtuu skootterilla ja puolet niistä olisi selvinnyt, jos olisi ollut kypärä. Normaalisti ajava autoilija ei joudu onnettomuuksiin juurikaan sen enempää kuin Suomessa. Ne on thaimaalaisten koheltajien itsensä ajamia kolareita.
        Turisti joka kännissä ajaa ilman kypärää kolarin, ei kaipaa sympatiaa. Samoin kaahaaminen on valinta jonka seuraukset on kannettava itse. Valitettavasti kaaharit tappaa usein myös sivullisia.

        Et ole Pasanen käynyt Suomessa katsomassa millä mallilla on julkinen terveydenhuolto. Se on kammottavassa tilassa. Vakavasti sairaita kehotetaan jäämään kotiin ja ottamaan Buranaa. Aiemmin vanhukset kuivatettiin sairaalavuoteeseen hengiltä, nyt se sama tapahtuu kotona. Kun ei oteta sairaalaan ollenkaan, ei tule hoitovirheitä, koska ei ole mistä syyttää kun diagnoosia ei ole tehty laisinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö hän on henkisesti sairas kun kertoo miten on välttynyt MP kolareilta? Miten tuohon asialliseen kirjoitukseen liittyy henkiset sairaudet?
        Toinenkin Pasanen pöllähti paikalle kertaamaan miten kauheaa hänellä on asua Thaimaassa. Kuitenkin tuo että alat yleistämään yhden vahingon pohjalta kuinka "Thaimaassa sikiöitä heitellään roskiin" on erittäin törkeä kunnianloukkaus koko Thaimaata kohtaan. Tuollaiset loukkaukset eivät ole "epäkohtia".
        Minä olen ollut Thaimaan liikenteessä tien päällä lähinnä autolla jotakin 8 kuukautta. En ole nähnyt kuin jotakin kolmasti mopokolarin jälkitilanteen, eikä niissä käynyt juuri mitenkään. Ei pelota ajaminen yhtään. 80% Thaimaan kuolemaan johtaneista onnettomuuksista tapahtuu skootterilla ja puolet niistä olisi selvinnyt, jos olisi ollut kypärä. Normaalisti ajava autoilija ei joudu onnettomuuksiin juurikaan sen enempää kuin Suomessa. Ne on thaimaalaisten koheltajien itsensä ajamia kolareita.
        Turisti joka kännissä ajaa ilman kypärää kolarin, ei kaipaa sympatiaa. Samoin kaahaaminen on valinta jonka seuraukset on kannettava itse. Valitettavasti kaaharit tappaa usein myös sivullisia.

        Et ole Pasanen käynyt Suomessa katsomassa millä mallilla on julkinen terveydenhuolto. Se on kammottavassa tilassa. Vakavasti sairaita kehotetaan jäämään kotiin ja ottamaan Buranaa. Aiemmin vanhukset kuivatettiin sairaalavuoteeseen hengiltä, nyt se sama tapahtuu kotona. Kun ei oteta sairaalaan ollenkaan, ei tule hoitovirheitä, koska ei ole mistä syyttää kun diagnoosia ei ole tehty laisinkaan.

        Kertoi hieman enemmänkin kuin että miten välttynyt MP kolareilta.

        Samasta syystä hän on välttynyt kestäviltä parisuhteilta.

        Vain henkisesti sairas kaipaa fanittelua toiselta henkisesti sairaalta, jolla valikoiva huomiokyky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö hän on henkisesti sairas kun kertoo miten on välttynyt MP kolareilta? Miten tuohon asialliseen kirjoitukseen liittyy henkiset sairaudet?
        Toinenkin Pasanen pöllähti paikalle kertaamaan miten kauheaa hänellä on asua Thaimaassa. Kuitenkin tuo että alat yleistämään yhden vahingon pohjalta kuinka "Thaimaassa sikiöitä heitellään roskiin" on erittäin törkeä kunnianloukkaus koko Thaimaata kohtaan. Tuollaiset loukkaukset eivät ole "epäkohtia".
        Minä olen ollut Thaimaan liikenteessä tien päällä lähinnä autolla jotakin 8 kuukautta. En ole nähnyt kuin jotakin kolmasti mopokolarin jälkitilanteen, eikä niissä käynyt juuri mitenkään. Ei pelota ajaminen yhtään. 80% Thaimaan kuolemaan johtaneista onnettomuuksista tapahtuu skootterilla ja puolet niistä olisi selvinnyt, jos olisi ollut kypärä. Normaalisti ajava autoilija ei joudu onnettomuuksiin juurikaan sen enempää kuin Suomessa. Ne on thaimaalaisten koheltajien itsensä ajamia kolareita.
        Turisti joka kännissä ajaa ilman kypärää kolarin, ei kaipaa sympatiaa. Samoin kaahaaminen on valinta jonka seuraukset on kannettava itse. Valitettavasti kaaharit tappaa usein myös sivullisia.

        Et ole Pasanen käynyt Suomessa katsomassa millä mallilla on julkinen terveydenhuolto. Se on kammottavassa tilassa. Vakavasti sairaita kehotetaan jäämään kotiin ja ottamaan Buranaa. Aiemmin vanhukset kuivatettiin sairaalavuoteeseen hengiltä, nyt se sama tapahtuu kotona. Kun ei oteta sairaalaan ollenkaan, ei tule hoitovirheitä, koska ei ole mistä syyttää kun diagnoosia ei ole tehty laisinkaan.

        Ei siksi vaan siksi että pitää aina kertoa itsestään, vaikka sopii se avaukseen tai ei, sillä ei ole väliä, aina pitää tehostaa omaa itseään, siskoni on sairaanhoitaja, hyksin alueella, kotka kuuluu siihen nykyään ja luottamusmies tai nainen tässä tapauksessa joten tiedän jotain julkisesta suomessa, mene poika käymään jonkun isohkon kaupungin keskus sairaalaan, thaimaassa, ovat melkoisia paikkoja, vältän niitä niin pitkälle kun se vain on mahdollista, mieti joka vuosi miljoona vammautunutta liikenteessä, millainen rasite siitä syntyy yhteiskunnalle, thailuilta puuttuu itse suojelu vaisto, ja välillä tuntuu että minultakin, se puuttuu, mutta olen pärjännyt täällä 10 vuotta, ja liikun joka päivä ulkona, muuten en olisi nähnyt satoja kolareita, ei ne kotiin tule, kuten sanoin aikaisemmin asun päätien varrella jossa meni kahdessa kolmessa tunnissa kun istuin ulkona, 14 ambulanssia, osa lähelle, näihin tottuu ja se on erittäin huono asia....

        Sinun, minun senssun tai kenenkään ajotaidoilla ei ole mitään väliä, yleensä farangit osaavat ajaa huomioida tilanteen, thaikut eivät osaa, en aja edes kymmentä metriä ilman kypärää, saati että lähtisin kaupunkiin ilman sitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoi hieman enemmänkin kuin että miten välttynyt MP kolareilta.

        Samasta syystä hän on välttynyt kestäviltä parisuhteilta.

        Vain henkisesti sairas kaipaa fanittelua toiselta henkisesti sairaalta, jolla valikoiva huomiokyky.

        Kun Senssuna komppaat ja fanitat Saarikalkkunaa, niin kuinka henkisesti tervettä se on kun otetaan huomioon että olette sama henkilö?

        Jaan mielelläni kokemuksiani liikenteestä ja myös muualta missä olen ollut. Joku terve ihminen saattaa ymmärtää mistä puhun, ja esimerkiksi lopettaa sen vauhdilla vasemmalta ohittamisen Thaimaan maanteillä.

        Mutta Saarikurjuudella ei enää ole edes voimassaolevaa ajokorttia, niin loppuelämä matkustetaan sitten Tapsan tahtiin bussilla.

        Iso vesipää pyörii bussin ikkunassa Savossa kun Saarisuuri miettii että "piippaskohan täti jo vai pitääkö mun piipata uudelleen?"

        Ajokyvyttömänä ja autottomana kauhistelee Thaimaan liikennettä ja panokyvyttömänä ja munattomana kauhistelee Thaimaan panomiehiä.

        Eikö olisi aika paljon kivempaa olla autoileva panomies?

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siksi vaan siksi että pitää aina kertoa itsestään, vaikka sopii se avaukseen tai ei, sillä ei ole väliä, aina pitää tehostaa omaa itseään, siskoni on sairaanhoitaja, hyksin alueella, kotka kuuluu siihen nykyään ja luottamusmies tai nainen tässä tapauksessa joten tiedän jotain julkisesta suomessa, mene poika käymään jonkun isohkon kaupungin keskus sairaalaan, thaimaassa, ovat melkoisia paikkoja, vältän niitä niin pitkälle kun se vain on mahdollista, mieti joka vuosi miljoona vammautunutta liikenteessä, millainen rasite siitä syntyy yhteiskunnalle, thailuilta puuttuu itse suojelu vaisto, ja välillä tuntuu että minultakin, se puuttuu, mutta olen pärjännyt täällä 10 vuotta, ja liikun joka päivä ulkona, muuten en olisi nähnyt satoja kolareita, ei ne kotiin tule, kuten sanoin aikaisemmin asun päätien varrella jossa meni kahdessa kolmessa tunnissa kun istuin ulkona, 14 ambulanssia, osa lähelle, näihin tottuu ja se on erittäin huono asia....

        Sinun, minun senssun tai kenenkään ajotaidoilla ei ole mitään väliä, yleensä farangit osaavat ajaa huomioida tilanteen, thaikut eivät osaa, en aja edes kymmentä metriä ilman kypärää, saati että lähtisin kaupunkiin ilman sitä...

        Niin kertoi itsestään että 10-11 kertaa alpeilla, kesäveneilyt, huvilalla vietetyt, asuntoautoilut euroopassa, jne. niin paljon niin paljon, mutta kun ei ole synkronissa tähtikartan osoittaman ajan kanssa, niin osa on ollut haavematkailua.
        Tämä MINÄÄÄÄÄÄÄ ja hänen FANINSA on tuut tuut ja piipaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun Senssuna komppaat ja fanitat Saarikalkkunaa, niin kuinka henkisesti tervettä se on kun otetaan huomioon että olette sama henkilö?

        Jaan mielelläni kokemuksiani liikenteestä ja myös muualta missä olen ollut. Joku terve ihminen saattaa ymmärtää mistä puhun, ja esimerkiksi lopettaa sen vauhdilla vasemmalta ohittamisen Thaimaan maanteillä.

        Mutta Saarikurjuudella ei enää ole edes voimassaolevaa ajokorttia, niin loppuelämä matkustetaan sitten Tapsan tahtiin bussilla.

        Iso vesipää pyörii bussin ikkunassa Savossa kun Saarisuuri miettii että "piippaskohan täti jo vai pitääkö mun piipata uudelleen?"

        Ajokyvyttömänä ja autottomana kauhistelee Thaimaan liikennettä ja panokyvyttömänä ja munattomana kauhistelee Thaimaan panomiehiä.

        Eikö olisi aika paljon kivempaa olla autoileva panomies?

        2010

        Jep, pohdippa tyttö huomioon ottaessasi väitteesi että olen sama henkilö Numban kanssa, kuin terve olet itse?

        Aijasin jokin aika sitten voimassaolevan ajokorttini.

        Sun panojuttus sopii amiksen röökikatokseen ja motoilusi samalle porukalle Esson baarissa.

        Ei muuta, jatka Tyttö minääsi, se antaa sulle voimaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siksikö hän on henkisesti sairas kun kertoo miten on välttynyt MP kolareilta? Miten tuohon asialliseen kirjoitukseen liittyy henkiset sairaudet?
        Toinenkin Pasanen pöllähti paikalle kertaamaan miten kauheaa hänellä on asua Thaimaassa. Kuitenkin tuo että alat yleistämään yhden vahingon pohjalta kuinka "Thaimaassa sikiöitä heitellään roskiin" on erittäin törkeä kunnianloukkaus koko Thaimaata kohtaan. Tuollaiset loukkaukset eivät ole "epäkohtia".
        Minä olen ollut Thaimaan liikenteessä tien päällä lähinnä autolla jotakin 8 kuukautta. En ole nähnyt kuin jotakin kolmasti mopokolarin jälkitilanteen, eikä niissä käynyt juuri mitenkään. Ei pelota ajaminen yhtään. 80% Thaimaan kuolemaan johtaneista onnettomuuksista tapahtuu skootterilla ja puolet niistä olisi selvinnyt, jos olisi ollut kypärä. Normaalisti ajava autoilija ei joudu onnettomuuksiin juurikaan sen enempää kuin Suomessa. Ne on thaimaalaisten koheltajien itsensä ajamia kolareita.
        Turisti joka kännissä ajaa ilman kypärää kolarin, ei kaipaa sympatiaa. Samoin kaahaaminen on valinta jonka seuraukset on kannettava itse. Valitettavasti kaaharit tappaa usein myös sivullisia.

        Et ole Pasanen käynyt Suomessa katsomassa millä mallilla on julkinen terveydenhuolto. Se on kammottavassa tilassa. Vakavasti sairaita kehotetaan jäämään kotiin ja ottamaan Buranaa. Aiemmin vanhukset kuivatettiin sairaalavuoteeseen hengiltä, nyt se sama tapahtuu kotona. Kun ei oteta sairaalaan ollenkaan, ei tule hoitovirheitä, koska ei ole mistä syyttää kun diagnoosia ei ole tehty laisinkaan.

        Pitää muistaa se että palstan aihe on yhä "matkailu" eikä "asun Thaimaassa".

        Normi Suomituristi omien kokemusteni mukaan suhteellisen harvoin vuokraa autoa Thaimaassa, hän liikkuu joko Taksilla/Lavataksilla, Bussilla/pikkubussilla taikka sitten juurikin vuokraa kaksipyöräisen kulkuneuvon (isoimmassa osassa tapauksia ihan näitä perus 150cc skootterieta), eli tuo että Thaimaan kuolemaan johtaneista onnettomuuksista isoin osa tapahtuu kaksipyöräisillä kulkupeeillä tarkoittaa vaarallista liikennettä juurikin perus pentti suomituristille joka kyseisiä ajopelejä lomallaan vuokraa itsellensä.
        Pitää myös muistaa että läheskään kaikissa kuolemaanjohtaneissa tapauksissa tuo kaksipyöräisen kuski ei ole se syyllinen, mutta on se joka onnettomuudesta "maksaa korkeimman hinnan kuolemallaan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun .............................

        Elämässä liikuntatunteja 40.000 tuntia.
        Kaatoja 400.
        Aivotarähdyksiä 400.
        Fillarilla ajellut lapsena tuhansia kilometrejä vuodessa. Pelkästään koulumatkat teki 4000km vuodessa.
        Jos arvioin Alpeilla ajetut kilometrit noin 10-11 reissulla, niin niitä lienee kertynyt sellaiset 60 000 km.
        Euroopassa asuntoautolla.
        Kesät veneillen.
        Lapin reissut.
        Lapsien kanssa euroopan matkailut.
        Kuukausien urheiluleirit thaimaassa.
        Talvet Pattayalla.
        Suomen huvilalla.
        Kertakäyttörakkaiden kanssa thaimaan matkailua.
        Häämatkat.
        Yhtiön edustusmatkailut.
        Tuhat yötä änkyräkännissä Pattayalla.
        Aikuiselämää vajaat 40 vuotta.
        Jopa työtäkin tehnyt muiden kiireittensä ohessa.
        Paljon mahtuu haaveilluusioelämään.

        Kiitän loputtomasta mielenkiinnosta persoonaani kohtaan! Katsotaanpas näitä...

        Elämässä liikuntatunteja 40.000 tuntia. - Kyllä about, jos ihan kaikki lasketaan

        Kaatoja 400. - Liioittelua. 100 siviilikaatoa ja 200 maksukaatoa on lähempänä.

        Aivotarähdyksiä 400. - Lieviä. Aivotärähdyksiä vain kaksi. Jokainen nekkari saa sparratessa ja matseissa lieviä aivotärähdyksiä. Joku voi saada nuo kaikki 400 yhdessä matsissa.

        Fillarilla ajellut lapsena tuhansia kilometrejä vuodessa. Pelkästään koulumatkat teki 4000km vuodessa.
        - Kyllä. 200 päivää x 20km. Jos oli auraamatta tiet niin hiihtäen.

        Jos arvioin Alpeilla ajetut kilometrit noin 10-11 reissulla, niin niitä lienee kertynyt sellaiset 60 000 km.
        - Kyllä. Suurin osa ennen lasten syntymää. Siirtymät Alpeille on Ruotsin kautta reilut 2000km.

        Euroopassa asuntoautolla. - Kahdesti perheen kanssa, kahdesti formulakisoihin.

        Kesät veneillen. - Kahtena kesänä 1,5 kk joten 3 kuukautta yhteensä.

        Lapin reissut. - Hiihtolomilla noin viitenä vuotena.

        Lapsien kanssa Euroopan matkailut.
        - Sisältyy matkailuautoiluun osittain, kahdesti tila-autolla lisäksi.

        Kuukausien urheiluleirit thaimaassa. - 1993-1994.

        Talvet Pattayalla. - Vuodesta 2010

        Suomen huvilalla.
        - Joka kesä jonkin verran, minkä ehti. Exä asuu siellä kesät nykyisin.

        Kertakäyttörakkaiden kanssa thaimaan matkailua.
        - Runsaasti hyviä retkiä seurustelu ja kaverimielessä.

        Häämatkat. - Yhteensäkin vain 7 viikkoa.

        Yhtiön edustusmatkailut.
        - Yleensä viikonloppuja kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa. Viimeinen sellainen vuonna 2005.

        Tuhat yötä änkyräkännissä Pattayalla.
        - Tuhat yötä viihteellä, vaan ei tuhatta yötä änkyräkännissä. Änkyräkännissä ehkä 100 kertaa.

        Aikuiselämää vajaat 40 vuotta.
        - Kyllä, 39 vuotta, mutta ei paljoakaan maleksimista.

        Jopa työtäkin tehnyt muiden kiireittensä ohessa.
        - Joskus enemmän, joskus vähemmän.
        Ruuhkavuosien jälkeen pidin yli kaksi vuotta täysin vapaata töistä 2006-2008.

        Paljon mahtuu haaveilluusioelämään. - Kyllä elämään mahtuu tekevälle paljon, olisi mahtunut paljon enemmänkin. Nykyisin teen töitä vain muutaman tunnin viikossa.

        Elämässä tuppaa harmittamaan ne asiat, jotka jäi tekemättä, eikä ne jotka on tehnyt.

        Listauksestasi puuttuu paljon.

        - Talonrakennukset, lukemattomat huvipuisto, tivoli- ja vesipuistoretket lasten kanssa pitkin Suomea, ulkoilu lasten kanssa, värikuulasodat, laskettelemiset Messilässä jonne oli aina kausikortit, hiihdin viisi kertaa Finlandia- hiihdon.

        Puuttuu junioreiden valmennushommat joita tein kahtena vuonna, rullaluistelut, joita rullailtiin kavereiden ja lasten kanssa, lapset ajoi fillarilla tosin. Kotityöt, nurmikon ajelut ja pensaiden ehostus, vajankin rakensin ihan itse. Minä!

        Kortteliliigassa meillä oli oman kylän kundeista koostuva potkupalloporukka jotakin 12 kesän ajan, matseja kerta viikkoon, Puuttuu myös kotimaan golf, jossa olin hyvin aktiivinen kesinä 2000-2005, sitten into hiipui tasaisesti ja jäi lomagolfiksi vain,

        Voisin sanoa että armeijan jälkeen aina tuonne vuoteen 2010 saakka ei ollut yhtään viikonloppua, jolloin ei olisi tehty jotakin joko perheenä, töissä tai kavereiden kanssa. Aina oltiin menossa ja mikään ei ollut rahasta kiinni.

        Kerran otettiin perheen kanssa teemaksi kiertää viikossa kesällä kaikki kylpylät, hiekkarannat ja huvipuistot Oulun Manamansalosta rannikkoa pitkin Stadin ja Lintsin kautta Lahteen. Vaasalandiat ja Rantasipit.. Särkänniemi yms. Kaunis kesäviikko.

        Jos hotelleissa ei ollut isoa perhehuonetta, otettiin sviitti taikka kaksi isoa huonetta, lapsille oma huone.

        Listalta puuttuu myös ruotsinristeilyt. Niitä tehtiin parit vuodessa lasten kanssa. Niihin sisältyi aina visiitti Tukholmassa, vähintäänkin syömässä ja nähtävyyksiä katsomassa, Vasa-laivaa käytiin monet kerran pöljistelemässä.

        Kaverilla oli iso laiva Vesijärvellä, sillä tehtiin muutamia viikonlopun kestäviä retkiä. Lapsilla oli pikkuinen Suzuki-mönkijä ja myös moottorikelkka oli muutaman talven ajan. Pulkat perään ja menoksi!

        Kivahan näitä on muistella. Nykyinen elo on varsin rauhallista noihin aikoihin, Otan osaa että sinä olet tuhlannut elämäsi maleksimiseen ja valittamiseen. Palkaksi siitä sait tukun sairauksia.

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siksi vaan siksi että pitää aina kertoa itsestään, vaikka sopii se avaukseen tai ei, sillä ei ole väliä, aina pitää tehostaa omaa itseään, siskoni on sairaanhoitaja, hyksin alueella, kotka kuuluu siihen nykyään ja luottamusmies tai nainen tässä tapauksessa joten tiedän jotain julkisesta suomessa, mene poika käymään jonkun isohkon kaupungin keskus sairaalaan, thaimaassa, ovat melkoisia paikkoja, vältän niitä niin pitkälle kun se vain on mahdollista, mieti joka vuosi miljoona vammautunutta liikenteessä, millainen rasite siitä syntyy yhteiskunnalle, thailuilta puuttuu itse suojelu vaisto, ja välillä tuntuu että minultakin, se puuttuu, mutta olen pärjännyt täällä 10 vuotta, ja liikun joka päivä ulkona, muuten en olisi nähnyt satoja kolareita, ei ne kotiin tule, kuten sanoin aikaisemmin asun päätien varrella jossa meni kahdessa kolmessa tunnissa kun istuin ulkona, 14 ambulanssia, osa lähelle, näihin tottuu ja se on erittäin huono asia....

        Sinun, minun senssun tai kenenkään ajotaidoilla ei ole mitään väliä, yleensä farangit osaavat ajaa huomioida tilanteen, thaikut eivät osaa, en aja edes kymmentä metriä ilman kypärää, saati että lähtisin kaupunkiin ilman sitä...

        14 ambulanssia meni siinä istuskellessasi? Ok.


      • Anonyymi
        SENSSU kirjoitti:

        Jep, pohdippa tyttö huomioon ottaessasi väitteesi että olen sama henkilö Numban kanssa, kuin terve olet itse?

        Aijasin jokin aika sitten voimassaolevan ajokorttini.

        Sun panojuttus sopii amiksen röökikatokseen ja motoilusi samalle porukalle Esson baarissa.

        Ei muuta, jatka Tyttö minääsi, se antaa sulle voimaa.

        Se oli suomikortti eikä hajuakaan kenen suomikortti. Otapas siitä etupuolelta kuva myös jossa lukee J ja O kaksi ekaa kirjainta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kun .............................

        Elämässä liikuntatunteja 40.000 tuntia.
        Kaatoja 400.
        Aivotarähdyksiä 400.
        Fillarilla ajellut lapsena tuhansia kilometrejä vuodessa. Pelkästään koulumatkat teki 4000km vuodessa.
        Jos arvioin Alpeilla ajetut kilometrit noin 10-11 reissulla, niin niitä lienee kertynyt sellaiset 60 000 km.
        Euroopassa asuntoautolla.
        Kesät veneillen.
        Lapin reissut.
        Lapsien kanssa euroopan matkailut.
        Kuukausien urheiluleirit thaimaassa.
        Talvet Pattayalla.
        Suomen huvilalla.
        Kertakäyttörakkaiden kanssa thaimaan matkailua.
        Häämatkat.
        Yhtiön edustusmatkailut.
        Tuhat yötä änkyräkännissä Pattayalla.
        Aikuiselämää vajaat 40 vuotta.
        Jopa työtäkin tehnyt muiden kiireittensä ohessa.
        Paljon mahtuu haaveilluusioelämään.

        Taasko se neropatti suurella älyllään päättelee että jos joku on joskus käynyt jossakin tai tehnyt jotakin niin sitten ei voi enää ikinä tehdä mitään muuta koska on lopun elämänsä matkailuauton ratissa tai veneessä? Noita mainittuja asioita tekee ihan tavalliset perheemisät ja sinä poikaparka olet siitä ikenet vereslihalla vinkumassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli suomikortti eikä hajuakaan kenen suomikortti. Otapas siitä etupuolelta kuva myös jossa lukee J ja O kaksi ekaa kirjainta?

        Ei ole hajuakaan kenelle tulisi etupuolta kuvata, mutta kortissa oli syntymäaika 25.11.1958.

        Mitä tapahtuu mikäli JO näkyy?


    • Anonyymi

      Kyllä minusta siellä on liikennemerkkejä ja nopeusrajoituksia laitettu vaarallisiin kohtiin. Jos on vaarallinen risteys ensin 80 sitten 60 ja lopuksi 30, mutta kaikki ajaa 80. Merkkejä on helppo laittaa , mutta asenteen korjaaminen on vaikeampaa. Kun sitä liikennettä katsoo, luulisi kolareita olevan paljon enemmän.
      Mopolla ajaessa kypärä suojaisi pienissä nopeuksissa.

    • Anonyymi

      Autoja oli vuokralla viime lomalla yli 30 päivää ja vespoja 55 päivää. Kilsoja niihin viitisen tuhatta lähinnä Pattaya-Bangkok väliä ja kaksi road trippiå.
      Ei yhtään läheltäpiti-tilannetta itsellä, yhden peltikolarin näin jossa ei käynyt pahasti. Avobemussa oli 400 hevosta ja tyhjällä highwayllä viisaria käytettiin lukemassa 250 johon se oli rajoitettu.
      Pattayalla sai tilaa ja kaikki ajoi varovasti.
      En koe Thaimaan liikennettä vaaralliseksi muutoin kuin tilastoja katsomalla. Rattiraivoakaan en ole Thaimaassa nähnyt vaikka olen nähnyt aihetta siihen.

      Sairaspohkeinen mies

      • Anonyymi

        Auto on aivan ehdoton, jos on tarkoitus tehdä muutakin kuin käydä 7 kertaa päivässä suihkussa ja pyöriä hotellin lähiympäristössä. Ei haittaa seistä valoissa viisi minuuttia, kun autossa on ilmastointi ja poppi soi. Illallakaan ei ole niin väsynyt, kun liikkuminen on hoitunut miellyttävästi ilman turhaa hikoilua. Autossa kulkee mukana vaihtovaatteet, vedet ja välipalat.
        Tupakansytyttimen sähköllä toimivat kylmälaatikot pitää juomat kylminä.
        Golfarille myös aivan ehdoton kulkupeli. Saat mennä kun huvittaa eikä tarvi noudattaa toisten aikatauluja. Auto on paljon turvallisempi kuin paikalliset taksit, saati sitten lavataksit.
        Kimppakyydit on vihonviimeisiä ja kuskit mitä sattuu. Bussit ja junat soveltuu paikan vaihtamiseen, mutta ei päivittäiseen liikkumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto on aivan ehdoton, jos on tarkoitus tehdä muutakin kuin käydä 7 kertaa päivässä suihkussa ja pyöriä hotellin lähiympäristössä. Ei haittaa seistä valoissa viisi minuuttia, kun autossa on ilmastointi ja poppi soi. Illallakaan ei ole niin väsynyt, kun liikkuminen on hoitunut miellyttävästi ilman turhaa hikoilua. Autossa kulkee mukana vaihtovaatteet, vedet ja välipalat.
        Tupakansytyttimen sähköllä toimivat kylmälaatikot pitää juomat kylminä.
        Golfarille myös aivan ehdoton kulkupeli. Saat mennä kun huvittaa eikä tarvi noudattaa toisten aikatauluja. Auto on paljon turvallisempi kuin paikalliset taksit, saati sitten lavataksit.
        Kimppakyydit on vihonviimeisiä ja kuskit mitä sattuu. Bussit ja junat soveltuu paikan vaihtamiseen, mutta ei päivittäiseen liikkumiseen.

        Mopo on hyvä etenemäväline, kunhan sen osaa, toispuoleinen liikenne haittaa aluksi, mutta siihen tottuu, liikenne on ruuhkaista ja vaarallista, auto suojaa paremmin, jos jotain sattuu, kypärä täytyy olla ehdottomasti, mopoillessa... taksikuskeja on monenlaisia, mutta niin on vuokra-auton kuljettajiakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      93
      1798
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1367
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1188
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1147
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      56
      1036
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      966
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      68
      910
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe