Koulukiusaamisesta

Anonyymi-ap

Joku on sotkenut keskustelut tosi lahjakkaasti. En löydä vanhaa keskustelua, jossa oli puhetta tästä kouluampumisesta Viertolassa. Oli paljon arvailua ja oletusta siitä, että oliko ampujan motiivi tosiaan koulukiusaamisen seurausta. Nyt kuitenkin Poliisi kertoo, että näyttöä kiusatuksi tulemisesta ei ole. Mutta kiinnostusta kuitenkin kouluampumiseen on ollut digijälkien perusteella.

5

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu oli se botti, mut on saatu blokattua tai sitten se vaan lopetti.
      Kiusaamisen todistaminen voi olla vaikeeta, mutta kaipa siitä sitten kyse oli, kun ampuja oli sanonu just ennen liipasimen painamista "nyt loppui kiusaaminen", eikä mitään muutakaan ole julkisuudessa ollut eikä ollu myöskään mitään umpimähkäistä räiskimistä.

      Sivulta 14 löytyi ampumisketju (muuten, huono hakukone S24:ssa):
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18344364/vantaan-kouluampuminen

      lajijasuris

    • Anonyymi

      Tässä koko juttu: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ae62051c-5a19-4cb7-a7b8-e193b8be58be

      Tämä pisti silmään: "Kun sukulainen näki uutisen koulusurmasta, heräsi pelko pahimmasta" ➡️ eli tällä aseen omistaneella sukulaisella oli jokin syy epäillä moista vai kuinka....? Harvemmin vakavat väkivallanteot oikeesti ihan puskista tulee, mutta harvapa sitä myöntää jälkikäteen epäilyksistään

      lajijasuris

    • Anonyymi

      Googlen hakukone löysi tuon vanhemman keskustelun nopeasti. Mutta tämä ei näkynyt itselläni, vaan tuli näkyviin, kun kaivoin sen vanhan esiin ja kommentoin siellä. Aika huonosti nämä sivut päivittyy nyt?? Minä en pidä tuota kiusaamisselitystä riittävänä...! Mutta ei siinä minun pitämistäni tarvita......!

      • Anonyymi

        Joo Googlella yleensä löytää kaiken mitä hakee mutta saisi foorumien ja nettilehtien hakukonnetkin välillä jotain osata hakee ja olla ylipäänsä kunnollisia, joissa voi säätää hakuparametreja.

        Voipi olla ettei niin rankkaa kiusaamista ollut mitä voi millään kohtuudella pitää yksinään hyväksyttävänä motiivina jos ylipäänsä voi pitää paitsi hätävarjelua varsinkin, kun ei kovin kauaa kyseisessä koulussa ollut. Mistään harhoista yms ei kumminkaan ole ollut viitteitä. Sitä en voi ymmärtää ja uskoa ettei poliisi ole löytänyt kiusaamisesta näyttöä. Väkisin tulee mieleen, että onko uhreissa poliisin tai heidän hyvien kaverien ja tuttujen lapsia...

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo Googlella yleensä löytää kaiken mitä hakee mutta saisi foorumien ja nettilehtien hakukonnetkin välillä jotain osata hakee ja olla ylipäänsä kunnollisia, joissa voi säätää hakuparametreja.

        Voipi olla ettei niin rankkaa kiusaamista ollut mitä voi millään kohtuudella pitää yksinään hyväksyttävänä motiivina jos ylipäänsä voi pitää paitsi hätävarjelua varsinkin, kun ei kovin kauaa kyseisessä koulussa ollut. Mistään harhoista yms ei kumminkaan ole ollut viitteitä. Sitä en voi ymmärtää ja uskoa ettei poliisi ole löytänyt kiusaamisesta näyttöä. Väkisin tulee mieleen, että onko uhreissa poliisin tai heidän hyvien kaverien ja tuttujen lapsia...

        lajijasuris

        Vielä vähemmän hyväksyttävänä mä pidän arkisempia tappoja johtuen mm. pikkuveloista, viinan jämistä, tavallisista parisuhdeongemista eli esim. on kasvettu erilleen eikä mitään yhteistä liimaa (mutta suomalaiselle perusjuntille ei ero käy vaikka olis molempien etu)

        lajijasuris


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      136
      2253
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1765
    3. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      384
      1757
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      232
      1228
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      118
      1098
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      101
      1089
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1033
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1024
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      937
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      898
    Aihe