Kiinnostunut hyvistä elokuvista?

Leffa-arvostelija

Jos haluat tietää HYVIÄ filmejä, seuraa tuota "kaikkein huonoimmiksi" väitettyjen listaa! Enpä ole täällä ennen nähnyt yhtä pitkää HYVIEN elokuvien listaa!

Kiitos vaan.. :) On siellä toki huonojakin, kuten piti alunperin ollakin, mutta vähintään 90% niistä kannattaa katsoa ja ainakin puolet on pakko hankkia omaksi asti.

Mutta niinhän se on tavaksi tullut Suomen maassa, että huonot kehutaan ja hyvät haukutaan. Elokuva-arvostelija on mies, joka ei osannut sanoa "hyvä".

3

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaksu

      Olen monesti huomannut että leffat joita lehtien ym. arvoisteluissa haukutaan on juuri niitä jotka on oikeesti hyviä. Poikkeuksia toki löytyy. Mutta en pahemmin luota siihen mitä joku arvostelija on elokuvasta mieltä.

    • Hyvä kriitikko ei saa suhtautua vihamielisesti elokuvaan, sillä jokainen typerys osaa haukkua elokuvia.

      Syy miksi jokin Hollywood-äksön, kuten Day After Tomorrow saa huonot pisteet on siinä, että ne eivät ole merkittäviä elokuvia. Niiden juonet ovat tuttuja niissä yleensä ei myöskään ole mitään uusia ja ihmeellisiä teknisiä ratkaisuja.

      Hyvä elokuvakriitikko tietää elokuvasta paljon ja on myös katsonut paljon elokuvia. Hänen pitää kunnioittaa taidemuodon vaatimia uhrauksia ja pyrkiä helppoon ilmaisuun.

      Ja osa haukkuu jotain elokuvaa, koska eivät ymmärrä sitä...

    • Nimetön

      Ehkä juuri sen takia joitain hyviä elokuvia haukutaan, koska jotkut vanhat paatuneet konkarikriitikot katsovat elokuvia eri tavalla kuin me, jotka katsomme leffoja silloin tällöin. Esim. eräs kuvakauppias taannoin haukkui lehdessä luokkakuvien huonoa laatua, vaikka me tavalliset tallaajat emme nähneet niissä mitään vikaa.
      Kannattaa katsoa esim. jonkin verran haukuttu Salainen Ikkuna. Pidin siitä hyvin paljon.
      Ja sitten Finding Neverlandista. En ymmärtänyt kun Hohdossa kriitikko moitti elokuvaa suurinpiirtein näin: "todellisuudesta mielikuvitusmaailmaan siirtymiset eivät käy sulavasti" Hmm. Minusta siinä ei ollut mitään vikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1562
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1339
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1149
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      985
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      795
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      61
      777
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      666
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      647
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe