J.W:n keskustelufoorumi suljettu

------------------------

Jaahans... Nyt on tainnut saada artisti tarpeekseen faneistaan kun on sulkenut fooruminsa nettisivuillaan..

71

15362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Se oli ihan ymmärrettävää Janilta! Sitä on odoteltu jo pitkään, mutta musta se oli Janilta aivan oikea päätös...Vaikka oon ollut ikuisuudet aktiivi sielä, mutta jos säännöistä poiketaan niin silloin laitetaan koko paikka kiinni. Tähän asiaan ei liity mitenkään se ettei Jani välittäis faneista, mutta jos ei osata käyttäytyä niin silloin laitetaan kiinni!

      • täysin sydämin

        Olen aivan samaa mieltä siitä että on aivan ymmärrettävää sulkea koko keskustelu areena. Jos sääntöjä ei osata noudattaa niin ei silloin palveluakaan voi vaatia.

        Minusta on ihme että näinkin pitkään tätä kulisseissa tapahtunutta kuohuntaa on jaksettu katsoa. Tarkkaavaiset silmät eivät ole voineet olla huomaamatta asiaa.

        Maailma on pullollaan keskustelufoorumeita. Janiin liittyvistä asioista voi keskustella täälläkin.

        Enkä usko, että Janin suhtautuminen nuoriin faneihinsa on muuttunut. Tämän sotkun takana ja kärsimyksen aiheuttajana taitaa kuitenkin olla aikuiset fanit ja heidän käytöksensä.

        Tämä on perinteistä armeija kuria. "Kun yksi ei tottele kaikki kärsii."


    • Amalia

      Jokainen artistia kunnioittava fani ymmärtää ja hyväksyy hänen valintansa ja hänen tahtonsa.

      Valitettavaa on että sivulliset kärsivät, mutta onko joku joskus väittänyt että elämä on oikeuden mukainen?

      Foorumin sulkemisesta valittaminen ja kiukuttelu ei varmastikaan tuo sitä takaisin.

      • vihanen :(

        siis mitä, onks oikein et ne muut sit kärsii?!?!?!?!!!!!:O
        mä en tajua mitään tästä, mihin epä kohtaan??!!!
        Siis jos on jotai epä kohtia niin luulis et ne voidaan poistaa ei kai siittä tarvi heti forumia sulkee!!
        Eiks kaikkie forumien säännöis oo niin tai siis et adminit sen päättää tai jotenki???
        broidi on yhellä saitilla modena ja se sano et jos ei toimi niitten sääntöjen mukaan mitä on sanottu niin sit lentää herkemmästäki ulos ja se siittä!!
        Oon tosi vihainen, tää on janilta tyly teko aattelematta seurauksia vaik en oo varmaan aktiivismipien joukos mut kuitenkin surettaa :(
        eiks jani aattele yhtään fanien,ja muitten, tunteita????!!!epäreiluuuuuuuu!!!!!
        mut mä en tajua tätä tekstii mitenkään???!!!!!! :(

        "Arvoisat foorumilaiset !

        Ikään, sukupuoleen asuinkuntaan katsomatta. Nyt olemme tulleet foorumin elinkaaren päähän. Olette ilmaisseet paheksuntanne myös minua kohtaan foorumin ilmapiirissä vaikuttaneeseen epäkohtaan ja sen eliminointia koskevaan päätökseen.

        Tarkoituksemme oli tarjota keskustelufoorumilaisille mahdollisuuden keskustella foorumillamme,
        rekisteröidyttää keskustelijat uudestaan ja tarjota mahdollisuuden keskusteluun, missä ainitsemani "epäkohdat" eivät ole vaikuttamassa. Miten mukamas teknisesti mahdotonta?? Epäilen.

        Haluan vielä täsmentää minun rooliani tämän instituution eteenpäin viennissä. Minun tehtäväni on
        ainoastaan musiikin tekeminen ja sen esittäminen... ja siihen se jääkin. Oletan, että kaikki varmaan ovat minun kanssani asiasta yhtä mieltä. Täst edespäin internetsivustoni on informatiivinen, ei interaktiivinen.

        Kaikille hyvää kesää. Nähdään keikoilla."


      • - - -

        ja te jotka sitä palautetta sinne BMG:lle ootte pistänyt menemään, ette varmastikaan tiedä, mitä siitä seuraa. Tai on jo seurannut. Aika näyttää, aika näyttää..Ei kannattais tehdä äkkinäisiä johtopäätöksiä yhden ihmisen perusteella vaan selvittää faktat. Faktaa on kyllä että Jani teki oman päätöksensä itsenäisesti. Miksköhän? Jaa'a, sitäpä ei moni täällä näytä tietävän.    


    • a v a

      Foorumi avataan tänään iltapäivällä uudestaan. Suljetaan uudelleen 1.8.05.

      • james.burton

        Toivottavasti tietyt ihmiset osaavat käyttäytyä jos näin tapahtuu. Pask*n heittäminen vois jo loppua. Se ei paranna kenenkään päivää.


      • *******
        james.burton kirjoitti:

        Toivottavasti tietyt ihmiset osaavat käyttäytyä jos näin tapahtuu. Pask*n heittäminen vois jo loppua. Se ei paranna kenenkään päivää.

        Paskan heittäminen todellakin olis voinu loppua :( ! Ja kyllä sitä riittikin... itse kullekin.


      • jees
        ******* kirjoitti:

        Paskan heittäminen todellakin olis voinu loppua :( ! Ja kyllä sitä riittikin... itse kullekin.

        Foorumin vakinaisiin käyttäjiin kuulun ja siksi oonkin vähän pihalla että mistä tää kaikki johtuu. Mun silmiin ei ole kyllä osunut mitään kamalaa, jonka takia foorumi ois pitänyt sulkea. Ainut viimeaikainen negatiivinen keskustelu mihin olen törmännyt oli tää vertaus Gary Mooren biisiin. Voisko joku valottaa syitä?


      • Kiva juttu!

        Niin se aukesi ja niin kuin viestissä sanotaan: menee kiinni 1.8. Nyt se lukee Wickholmin sivujen etusivulla, että sivut suljetaan tuolloin.


      • jaygirl-3
        jees kirjoitti:

        Foorumin vakinaisiin käyttäjiin kuulun ja siksi oonkin vähän pihalla että mistä tää kaikki johtuu. Mun silmiin ei ole kyllä osunut mitään kamalaa, jonka takia foorumi ois pitänyt sulkea. Ainut viimeaikainen negatiivinen keskustelu mihin olen törmännyt oli tää vertaus Gary Mooren biisiin. Voisko joku valottaa syitä?

        foorumi jälleen avattu


      • jiiwee
        Kiva juttu! kirjoitti:

        Niin se aukesi ja niin kuin viestissä sanotaan: menee kiinni 1.8. Nyt se lukee Wickholmin sivujen etusivulla, että sivut suljetaan tuolloin.

        kävi idolsin varjolla hirvee munkki, pääsi tekemään levyn ja keikoille. eiköhän toisen levy heikompi myynti palauta maan pinnalle. ok, ihan hyvä laulaja kai, mutta eihän se oo itse ees tehny niitä biisejä. tällaista..


      • JIWE
        jiiwee kirjoitti:

        kävi idolsin varjolla hirvee munkki, pääsi tekemään levyn ja keikoille. eiköhän toisen levy heikompi myynti palauta maan pinnalle. ok, ihan hyvä laulaja kai, mutta eihän se oo itse ees tehny niitä biisejä. tällaista..

        Huomatkaapa tuttavat että tämä jiiwee, ei ole sama kuin JIWE! ;)


      • luulo ei ole tiedon väärtti
        jiiwee kirjoitti:

        kävi idolsin varjolla hirvee munkki, pääsi tekemään levyn ja keikoille. eiköhän toisen levy heikompi myynti palauta maan pinnalle. ok, ihan hyvä laulaja kai, mutta eihän se oo itse ees tehny niitä biisejä. tällaista..

        sulle vaan tiedoksi ja vähä muillekkin, että Jani Wickholm oli muusikko jo ennen idolsia, idols-formaatti toi hänet suuren yleisön tietoisuuteen. Jani on itse tehnyt useita biisejä. Ekalla levylläkin on oikeastaan 2 hänen biisiään ja toisesta ei vielä osaa sanoa kuinka monta siihen pääsee hänen biisejään. Jani ei ole mikään tähden lento vaan kiintotähti, alapa asennoitua siihen
        :)


      • hah hah
        luulo ei ole tiedon väärtti kirjoitti:

        sulle vaan tiedoksi ja vähä muillekkin, että Jani Wickholm oli muusikko jo ennen idolsia, idols-formaatti toi hänet suuren yleisön tietoisuuteen. Jani on itse tehnyt useita biisejä. Ekalla levylläkin on oikeastaan 2 hänen biisiään ja toisesta ei vielä osaa sanoa kuinka monta siihen pääsee hänen biisejään. Jani ei ole mikään tähden lento vaan kiintotähti, alapa asennoitua siihen
        :)

        salli mun nyt nauraa..levyllä on kaksi JW:n sävellystä ja toisessa näistä hän on ollut osasanoittajana. Eli sillä levyllä ei ole yhtään artistin omaa biisiä.


      • laikki
        hah hah kirjoitti:

        salli mun nyt nauraa..levyllä on kaksi JW:n sävellystä ja toisessa näistä hän on ollut osasanoittajana. Eli sillä levyllä ei ole yhtään artistin omaa biisiä.

        Kun pistät riviin edes kaikki suomessa levyttäneet artistit niin kuinka monella on tuonkaan verran omaa levyillään? Saati että ruvettaisiin maailman mittakaavassa puhumaan...


      • myönnä jo
        laikki kirjoitti:

        Kun pistät riviin edes kaikki suomessa levyttäneet artistit niin kuinka monella on tuonkaan verran omaa levyillään? Saati että ruvettaisiin maailman mittakaavassa puhumaan...

        Jani vetää Edun ja muiden biisejä.


      • So what?
        myönnä jo kirjoitti:

        Jani vetää Edun ja muiden biisejä.

        Mitä häpeemistä siinä sitten on? Keikoilla Jani vetää usein myös Elvistä, Pauli Hanhiniemeä etc...

        Pointtihan oli kai se, että tosi monet artistit esittää jonkun muun tekemiä biisejä kuin omiaan. Ja onhan levyllä myös Janin omaa tuotantoa. Monilla suosikkiartisteilla ei ole mitään omaa.


      • a.v.a
        myönnä jo kirjoitti:

        Jani vetää Edun ja muiden biisejä.

        >>>Jani vetää Edun ja muiden biisejä.


      • Janifani
        So what? kirjoitti:

        Mitä häpeemistä siinä sitten on? Keikoilla Jani vetää usein myös Elvistä, Pauli Hanhiniemeä etc...

        Pointtihan oli kai se, että tosi monet artistit esittää jonkun muun tekemiä biisejä kuin omiaan. Ja onhan levyllä myös Janin omaa tuotantoa. Monilla suosikkiartisteilla ei ole mitään omaa.

        Juuri niin, useilla artisteilla ei ole yhden yhtä omaa biisiä esittää levyillensä, ikinä ! Ja Janilla on vasta 1 cd plakkarissa ja siinä on jo 1 kpl täysin hänen omansa ja toinenkin pääosin Janin !


      • JW-fani
        Janifani kirjoitti:

        Juuri niin, useilla artisteilla ei ole yhden yhtä omaa biisiä esittää levyillensä, ikinä ! Ja Janilla on vasta 1 cd plakkarissa ja siinä on jo 1 kpl täysin hänen omansa ja toinenkin pääosin Janin !

        JA jos olen oikein ymmärtänyt myös uudella, ALUMIINITÄHDET-levyllä,
        on ainakin yksi Janin oma biisi !
        HIANOA JANI !


      • .kommentoija
        Janifani kirjoitti:

        Juuri niin, useilla artisteilla ei ole yhden yhtä omaa biisiä esittää levyillensä, ikinä ! Ja Janilla on vasta 1 cd plakkarissa ja siinä on jo 1 kpl täysin hänen omansa ja toinenkin pääosin Janin !

        Ei ole levyllä yhtään Janin täysin omaa kappaletta. Lähimmäksi pääsee tuossa:

        Saat mut uskomaan - Säv. Jani Wickholm, San. Jani Wickholm, Edu Kettunen

        Osallistunut myös toisen tekoon:

        Siivet - Säv. Jani Wickholm & Leri Leskinen, San. Timo Kiiskinen)

        Ei kannata laittaa tietoa, joka ei pidä paikkaansa.


    • asku

      Siis mikä ihme juttu tää on, että fanit jaetaan "hyviin ja pahoihin" faneihin? Hyväksytään tai ei hyväksytä. Todella faniystävällistä meininkiä. Tai lähinnä karseeta toimintaa. En sen enempää tiedä Janin foorumin kuvioista ja mitä siellä ikinä on tapahtunutkaan, mutta tuosta Pippin selostuksesta kyllä läsähti tämä kohta erittäin pahasti silmille. En voisi kyllä todellakaan kuvitella, että erään toisen artistin foorumilla (jossa itse käyn päivittäin), tapahtuisi tällaista. Sen enempää nenääni tähän soppaan tunkematta jatkan kyllä mielenkiinnolla tämän jutun seuraamista.

      • minä...

        Yritin käydä katsomassa, minkälainen paikka tuo foorumi on, mutta eihän sinne pääse edes tavallinen tallaaja vierailemaan. Johan on kumma jos artistin/hänen fooruminsa on pakko valikoida ihmiset, jotka sivuilla käyvät. Eikös foorumin ole tarkoitus olla sekä uusien että vanhojen fanien kohtaamispaikka, eikä mikään suljettu, vip-porukan yksityisalue, jonne pääsijät valikoidaan, ja josta heitetään ulos heti kun mielipide on yleisestä eriävä tai jollain tavalla kriittinen (tästä on kokemusta). Tulee mieleen jotain ihan muuta kuin koko kansan lempeä lemppariartisti taikka taustajoukkonsa. :-/

        Siitä, mitä foorumilla on nyt tapahtunut, on paha sanoa mitään, kun kukaan ei ole suostunut avoimesti kertomaan mikä on ongelma, mutta luulisi että muitakin keinoja löytyy kuin pistää koko putiikki kiinni silloin kuin meno ei enää miellytä. Vapaassa maassa kun on mielipiteitä, jotka vaihtelevat laidasta laitaan - niin hyvässä kuin pahassa. Ehkäpä tämä silti oli parempi vaihtoehto kuin vielä suurempi seulonta ja jäsenten valikoiminen. Näin suhteellisen ulkopuolisena ihmetyttää, missä on foorumin alkuperäinen tarkoitus (?) kaikenlaisten Janin ystävien kohtauspaikkana...

        Tuskin kaikkea tarvitsisi ylipäätään ottaa niin henkilökohtaisesti tai edes vakavasti...tämä kaikille asianosaille.


      • onhan taas

        Tuntematta sen tarkemmin taustoja pistää kuitenkin ihmettelemään tuo foorumin sulkeminen (ja avaaminen uudelleen sulkeminen myöhemmin). Eikös tuo foorumi pitäisi olla paikka, jossa voidaan keskustella artistista ja hänen musiikistaan?! Silloinhan ei kaikki voi olla samaa mieltä asiasta ja varmasti löytyy myös niitä, jotka eivät Janin musiikista piittaa. Itse esim. kuulun siihen joukkoon.

        Foorumilla on yleensä adminit ja moderaattorit, jotka voivat estää tiettyjen häiriköiden hillumisen siellä. Mutta jos häirikkönä pidetään sellaista, joka ei Janin musiikista tai Janista itsestään piittaa, kuten noista hyvä/huono fani jutuista voi rivien välistä lukea, niin voi hyvänen aika sentään. Olen kyllä aiemminkin kuullut tämän herran herkkänahkaisuudesta kritiikkiä kohtaan mutta kyllä tämä ylittää nyt senkin tapauksen.


      • elämä on
        onhan taas kirjoitti:

        Tuntematta sen tarkemmin taustoja pistää kuitenkin ihmettelemään tuo foorumin sulkeminen (ja avaaminen uudelleen sulkeminen myöhemmin). Eikös tuo foorumi pitäisi olla paikka, jossa voidaan keskustella artistista ja hänen musiikistaan?! Silloinhan ei kaikki voi olla samaa mieltä asiasta ja varmasti löytyy myös niitä, jotka eivät Janin musiikista piittaa. Itse esim. kuulun siihen joukkoon.

        Foorumilla on yleensä adminit ja moderaattorit, jotka voivat estää tiettyjen häiriköiden hillumisen siellä. Mutta jos häirikkönä pidetään sellaista, joka ei Janin musiikista tai Janista itsestään piittaa, kuten noista hyvä/huono fani jutuista voi rivien välistä lukea, niin voi hyvänen aika sentään. Olen kyllä aiemminkin kuullut tämän herran herkkänahkaisuudesta kritiikkiä kohtaan mutta kyllä tämä ylittää nyt senkin tapauksen.

        ”pippi: Tilanne on se, että Jani ylläpito yhdessä päättivät, että foorumi jaettaisiin kahtia niin, että uuteen foorumiin joko kutsutaan, tai ainakin ilmoitetaan tällaisesta mahdollisuudesta.”

        Todella faniystävällistä toimintaa, jos olisi edes ylläpito ollut kyseessä, mutta että Janikin tahtoo jakaa faninsa eri ryhmiin. Mitä ne fanit, joita ei kutsuta niin ovatko he jotenkin vähempi arvoisia? Eivätkö kaikki keskustelufoorumilla olevat ole yhtä tärkeitä, ovat sitten sitä sisäpiiriä tai eivät ole. Mun mielestäni tuo on pöyristyttävää kuulla, että artisti jakaa fanejansa millään tavalla. Totta kai jokainen voi tehdä sen mielessään, mutta että julkisesti tuollainen asia pääsee läpi kertoo valitettavan paljon siitä kuinka hyvää tekisi Janinkin ottaa etäisyyttä kaikkiin faneihinsa varsinkin näihin sisäpiiriläisiin, jos tilanne menee tuollaiseksi. Luultavasti vielä nuoremmat fanit ovat tässä lähinnä niitä kärsijöitä kuten myös ne, jotka eivät sisäpiiriläisten kanssa tule kauhean hyvin juttuun. Janin pitäisi pysyä tuollaisesta täysin ulkopuolisena ja todella keskittyä siihen mitä kirjoituksessaan sanoi tekemään musiikkia ja keikkailemaan eikä ottamaan kantaa käytännössä joitakin faneja vastaan.

        En tiedä mikä foorumilla on ollut niin vaikeaa häiriköiden kanssa, heidäthän voi ylläpito poistaa ip-numeroineen pois, toki sitä voi aina vaihtaa, mutta foorumilla on kuitenkin monta moderaattoria, joten törkyviestit varmasti saadaan nopeasti pois ja jokaisella foorumillahan häiriköitä on, ei pidä ottaa niin vakavasti vaikka omalla foorumilla olisikin jonkun aikaa jotain sontaa, moderaattorit/ylläpito sen siivoa, kun sattuvat siihen kohtaan tulemaan. Mutta jotenkin on ristiriitaista infoa ollut, kun koko ajan mainitaan, että kulisseissa tapahtuu paljon ja vakkarikäyttäjät eivät edes ymmärrä mistä on kysymys (eivät ole sisäpiiriläisiä), joten onko häiriköt oikea syy vai onko nyt pipinkin antama kuvaus kateudesta astunut peliin. Onko sisäpiiri täysin erakoitunut muista, vai joku lentänyt porukasta ulos vai jotain muuta. Ainahan kateutta on niitä henkilöitä kohtaa, jotka saavat (tai joutuvat =) olla artistin lähistöllä enemmän, mutta onko tuo asia riistäytynyt käsistä? Kauhea kuhina tuntuu olevan, toivottavasti saatte asiat kuntoon.

        Eiköhän Jani tästä nouse ja jatkaa uraansa, kolhuja tulee matkan varrella kaikille, mutta musiikki soi myös tulevaisuudessa. Ja varmasti tuleva levy tulee olemaan musiikillisesti ensimmäisestä poikkeava, joten nämä Idolsissa Janiin ihastuneet saavat hekin kuulla sitä musiikkia mitä odottivat Janilta jo ensimmäisen levyn aikoina.

        Nyt sai kuitenkin Janin imago aikamoisen kolhun, koska juuri tätähän on taidettu enemmän tai vähemmän peitellä, eikä kritiikille ole ollut Janin foorumilla tilaa. Jossain vaiheessa kuitenkin tulee esille ainakin joku puolittainen totuus asioista. Ei Janikaan mikään kiiltokuvapoika ja nöyryydestäkin voidaan olla montaa mieltä. Hyvä mies Jani on laulamaan ja esiintymään. Monestihan artistit ovat enemmän tai vähemmän hankalia tyyppejä ja se heille suotakoon.

        Olisi vaikka pipiltä tai muilta asianosaisilta kiva kuulla vähän enemmän suoraa tekstiä, että mitä siellä tapahtuu. Alkaa kiinnostamaan sellaisiakin, joita ei muuten kauheasti kiinnosta.


      • moilanen
        minä... kirjoitti:

        Yritin käydä katsomassa, minkälainen paikka tuo foorumi on, mutta eihän sinne pääse edes tavallinen tallaaja vierailemaan. Johan on kumma jos artistin/hänen fooruminsa on pakko valikoida ihmiset, jotka sivuilla käyvät. Eikös foorumin ole tarkoitus olla sekä uusien että vanhojen fanien kohtaamispaikka, eikä mikään suljettu, vip-porukan yksityisalue, jonne pääsijät valikoidaan, ja josta heitetään ulos heti kun mielipide on yleisestä eriävä tai jollain tavalla kriittinen (tästä on kokemusta). Tulee mieleen jotain ihan muuta kuin koko kansan lempeä lemppariartisti taikka taustajoukkonsa. :-/

        Siitä, mitä foorumilla on nyt tapahtunut, on paha sanoa mitään, kun kukaan ei ole suostunut avoimesti kertomaan mikä on ongelma, mutta luulisi että muitakin keinoja löytyy kuin pistää koko putiikki kiinni silloin kuin meno ei enää miellytä. Vapaassa maassa kun on mielipiteitä, jotka vaihtelevat laidasta laitaan - niin hyvässä kuin pahassa. Ehkäpä tämä silti oli parempi vaihtoehto kuin vielä suurempi seulonta ja jäsenten valikoiminen. Näin suhteellisen ulkopuolisena ihmetyttää, missä on foorumin alkuperäinen tarkoitus (?) kaikenlaisten Janin ystävien kohtauspaikkana...

        Tuskin kaikkea tarvitsisi ylipäätään ottaa niin henkilökohtaisesti tai edes vakavasti...tämä kaikille asianosaille.

        Luin tämän ketjun eilisiä viestejä ja olen yrittänyt saada mielessäni jokinlaisen käsityksen, mitä on oikeastaan tapahtunut, kun kukaan ei suoraan kerro tapahtumien kulkua eikä tietenkään koko totuutta. Janin oman vastineenkin ehdin hänen foorumiltaan lukea, ennenkuin se pikapikaa poistettiin.

        Janin viesti oli varsin vaikeaselkoinen, ilmeisesti se oli kiireessä ja melkoisen tunnekuohun vallassa kirjoitettu. Sen verran oletan ymmärtäneeni, että kyse oli keskustelufoorumin muuttaminen sellaiseksi, että sitä ei edes pysty lukemaan rekisteröitymättä sisään ja että jäsenyyttä pitää erikseen anoa ja että se voidaan myös yhtä hyvin evätä.

        Tällainen ilmoitus tuli minulle täytenä yllätyksenä. Mitään kähinää tai riitaa ei foorumia edellisen kerran lukiessani ollut saati mitään virallista "jäsenkyselyä" siitä, miten foorumille kirjautumista pitäisi muuttaa tai onko sitä ylipäätään syytä muuttaa. Kuitenkin monet eilen täällä kirjoitelleet tuntuivat olevan- tai ainakin sellaista kuvaa pyrkivät antamaan- että he ovat varsin hyvin perillä siitä, mistä on kyse. Ihmettelen kuinka se on mahdollista?

        A.V.A.:n kirjoituksessa kiinnitti huomioni lause "kyseessä oli Janin päätös, hän sivuutti fanien lähes yksimielisen toiveen tilanteen ratkaisemiseksi tavalla A". Keiden fanien, kun suurin osa ei oletettavasti ollut edes tietoinen koko asiasta?

        Pipin kirjoituksesta jutun idea selkiää paremmin: kyse oli foorumilaisten jakamisesta lampaisiin, vuohiin ja hylkyjoukkoon joko tavalla A tai B. Kumpikin tapa olisi mielestäni ollut huono, varsinkin kun Jania on niin mainostettu kansanmiehenä, jonka foorumi "on tarkoitettu KAIKKIEN hänestä ja hänen musiikista pitävilleen" ja että hän mielellään tapaa keikkojen jälkeen KAIKKIA, jotka haluavat ja uskaltavat hänen juttusilleen tulla. Ihmettelen, että Jani oli suostunut kumpaakaan vaihtoehtoon, vaan olisi halunnut jatkaa saittinsa toimintaa entiseen malliin.

        Pipin kirjoituksesta paistaa myös läpi sanat "fanien vaatimus" ja vieläpä kahteen kertaan.??? Mikä se on sellainen fani, joka VAATII idoliltaan jotain ja peräti joukkiona? Mitä tulee "fanien" vaatimukseen "kinaajien" erottamiseksi keskustelufoorumilla, niin uskoakseni moderaattoreilla oli mahdollisuus ja keinot bännätä ulos toisille toistuvasti solvauksia ja peräti uhkaavansävyisiä viestejä syytävät nimimerkit. Näin ei kuitenkaan tapahtunut.

        En voi muuta kuin ihmetellä, mikä on tässä koko sopassa Janin oma osuus vai onko sitä ollenkaan. Osa kirjoittajista tuntuu kuitenkin osoittavan yksin häntä syyttävällä sormellaan ja luultavasti osa faneista tulee hänet foorumin sulkemispäätöksen takia hylkäämään. Ainakin hän on saanut (ehkä ilman omaa myötävaikutustaan) tämän jupakan myötä ikävää julkisuutta, kun itse Ilta-Sanomatkin jo asiasta kertoo. Erittäin ikävää ja valitettavaa herkälle ihmiselle ja sympaattisena ja lämminsydämisenä tunnetuksi tulleelle muusikolle.


      • james.burton
        elämä on kirjoitti:

        ”pippi: Tilanne on se, että Jani ylläpito yhdessä päättivät, että foorumi jaettaisiin kahtia niin, että uuteen foorumiin joko kutsutaan, tai ainakin ilmoitetaan tällaisesta mahdollisuudesta.”

        Todella faniystävällistä toimintaa, jos olisi edes ylläpito ollut kyseessä, mutta että Janikin tahtoo jakaa faninsa eri ryhmiin. Mitä ne fanit, joita ei kutsuta niin ovatko he jotenkin vähempi arvoisia? Eivätkö kaikki keskustelufoorumilla olevat ole yhtä tärkeitä, ovat sitten sitä sisäpiiriä tai eivät ole. Mun mielestäni tuo on pöyristyttävää kuulla, että artisti jakaa fanejansa millään tavalla. Totta kai jokainen voi tehdä sen mielessään, mutta että julkisesti tuollainen asia pääsee läpi kertoo valitettavan paljon siitä kuinka hyvää tekisi Janinkin ottaa etäisyyttä kaikkiin faneihinsa varsinkin näihin sisäpiiriläisiin, jos tilanne menee tuollaiseksi. Luultavasti vielä nuoremmat fanit ovat tässä lähinnä niitä kärsijöitä kuten myös ne, jotka eivät sisäpiiriläisten kanssa tule kauhean hyvin juttuun. Janin pitäisi pysyä tuollaisesta täysin ulkopuolisena ja todella keskittyä siihen mitä kirjoituksessaan sanoi tekemään musiikkia ja keikkailemaan eikä ottamaan kantaa käytännössä joitakin faneja vastaan.

        En tiedä mikä foorumilla on ollut niin vaikeaa häiriköiden kanssa, heidäthän voi ylläpito poistaa ip-numeroineen pois, toki sitä voi aina vaihtaa, mutta foorumilla on kuitenkin monta moderaattoria, joten törkyviestit varmasti saadaan nopeasti pois ja jokaisella foorumillahan häiriköitä on, ei pidä ottaa niin vakavasti vaikka omalla foorumilla olisikin jonkun aikaa jotain sontaa, moderaattorit/ylläpito sen siivoa, kun sattuvat siihen kohtaan tulemaan. Mutta jotenkin on ristiriitaista infoa ollut, kun koko ajan mainitaan, että kulisseissa tapahtuu paljon ja vakkarikäyttäjät eivät edes ymmärrä mistä on kysymys (eivät ole sisäpiiriläisiä), joten onko häiriköt oikea syy vai onko nyt pipinkin antama kuvaus kateudesta astunut peliin. Onko sisäpiiri täysin erakoitunut muista, vai joku lentänyt porukasta ulos vai jotain muuta. Ainahan kateutta on niitä henkilöitä kohtaa, jotka saavat (tai joutuvat =) olla artistin lähistöllä enemmän, mutta onko tuo asia riistäytynyt käsistä? Kauhea kuhina tuntuu olevan, toivottavasti saatte asiat kuntoon.

        Eiköhän Jani tästä nouse ja jatkaa uraansa, kolhuja tulee matkan varrella kaikille, mutta musiikki soi myös tulevaisuudessa. Ja varmasti tuleva levy tulee olemaan musiikillisesti ensimmäisestä poikkeava, joten nämä Idolsissa Janiin ihastuneet saavat hekin kuulla sitä musiikkia mitä odottivat Janilta jo ensimmäisen levyn aikoina.

        Nyt sai kuitenkin Janin imago aikamoisen kolhun, koska juuri tätähän on taidettu enemmän tai vähemmän peitellä, eikä kritiikille ole ollut Janin foorumilla tilaa. Jossain vaiheessa kuitenkin tulee esille ainakin joku puolittainen totuus asioista. Ei Janikaan mikään kiiltokuvapoika ja nöyryydestäkin voidaan olla montaa mieltä. Hyvä mies Jani on laulamaan ja esiintymään. Monestihan artistit ovat enemmän tai vähemmän hankalia tyyppejä ja se heille suotakoon.

        Olisi vaikka pipiltä tai muilta asianosaisilta kiva kuulla vähän enemmän suoraa tekstiä, että mitä siellä tapahtuu. Alkaa kiinnostamaan sellaisiakin, joita ei muuten kauheasti kiinnosta.

        ei siellä mitään erityiskohtelua oo ollu. Samaan paattiin kaikki on laitettu. Jokaiselle keskustelupalstalle eksyy aina muutama hörhö. Ne onkin ainoot ketä siel on riehuneet. Eivät raukat vaan tajunneet että on menny vähä överiks fanittaminen. Kaikki muut on siel tosi asiallisii. Kyl teitäki harmittais jos kärpänen pörrää ympärillä ettekä sa sitä tajumaan vaikka kuinka sitä häätäis. :) Hyvä kun aukes uudestaan.


      • ...
        moilanen kirjoitti:

        Luin tämän ketjun eilisiä viestejä ja olen yrittänyt saada mielessäni jokinlaisen käsityksen, mitä on oikeastaan tapahtunut, kun kukaan ei suoraan kerro tapahtumien kulkua eikä tietenkään koko totuutta. Janin oman vastineenkin ehdin hänen foorumiltaan lukea, ennenkuin se pikapikaa poistettiin.

        Janin viesti oli varsin vaikeaselkoinen, ilmeisesti se oli kiireessä ja melkoisen tunnekuohun vallassa kirjoitettu. Sen verran oletan ymmärtäneeni, että kyse oli keskustelufoorumin muuttaminen sellaiseksi, että sitä ei edes pysty lukemaan rekisteröitymättä sisään ja että jäsenyyttä pitää erikseen anoa ja että se voidaan myös yhtä hyvin evätä.

        Tällainen ilmoitus tuli minulle täytenä yllätyksenä. Mitään kähinää tai riitaa ei foorumia edellisen kerran lukiessani ollut saati mitään virallista "jäsenkyselyä" siitä, miten foorumille kirjautumista pitäisi muuttaa tai onko sitä ylipäätään syytä muuttaa. Kuitenkin monet eilen täällä kirjoitelleet tuntuivat olevan- tai ainakin sellaista kuvaa pyrkivät antamaan- että he ovat varsin hyvin perillä siitä, mistä on kyse. Ihmettelen kuinka se on mahdollista?

        A.V.A.:n kirjoituksessa kiinnitti huomioni lause "kyseessä oli Janin päätös, hän sivuutti fanien lähes yksimielisen toiveen tilanteen ratkaisemiseksi tavalla A". Keiden fanien, kun suurin osa ei oletettavasti ollut edes tietoinen koko asiasta?

        Pipin kirjoituksesta jutun idea selkiää paremmin: kyse oli foorumilaisten jakamisesta lampaisiin, vuohiin ja hylkyjoukkoon joko tavalla A tai B. Kumpikin tapa olisi mielestäni ollut huono, varsinkin kun Jania on niin mainostettu kansanmiehenä, jonka foorumi "on tarkoitettu KAIKKIEN hänestä ja hänen musiikista pitävilleen" ja että hän mielellään tapaa keikkojen jälkeen KAIKKIA, jotka haluavat ja uskaltavat hänen juttusilleen tulla. Ihmettelen, että Jani oli suostunut kumpaakaan vaihtoehtoon, vaan olisi halunnut jatkaa saittinsa toimintaa entiseen malliin.

        Pipin kirjoituksesta paistaa myös läpi sanat "fanien vaatimus" ja vieläpä kahteen kertaan.??? Mikä se on sellainen fani, joka VAATII idoliltaan jotain ja peräti joukkiona? Mitä tulee "fanien" vaatimukseen "kinaajien" erottamiseksi keskustelufoorumilla, niin uskoakseni moderaattoreilla oli mahdollisuus ja keinot bännätä ulos toisille toistuvasti solvauksia ja peräti uhkaavansävyisiä viestejä syytävät nimimerkit. Näin ei kuitenkaan tapahtunut.

        En voi muuta kuin ihmetellä, mikä on tässä koko sopassa Janin oma osuus vai onko sitä ollenkaan. Osa kirjoittajista tuntuu kuitenkin osoittavan yksin häntä syyttävällä sormellaan ja luultavasti osa faneista tulee hänet foorumin sulkemispäätöksen takia hylkäämään. Ainakin hän on saanut (ehkä ilman omaa myötävaikutustaan) tämän jupakan myötä ikävää julkisuutta, kun itse Ilta-Sanomatkin jo asiasta kertoo. Erittäin ikävää ja valitettavaa herkälle ihmiselle ja sympaattisena ja lämminsydämisenä tunnetuksi tulleelle muusikolle.

        Nyt kun olette miettineet näitä vaihtoehtoja, joita oli ja arvostelleet ne niin kerrotaampa mitä nyt oikein on päätetty...
        Siis, Jani hylkäsi nämä jaot ja muut toiminnat ja sanoi että laittaa koko paikan kiinni. Huom. Tästä oli varoitettu jos homma ei toimi!
        Se että foorumille pitää kirjautua ja se menee modejen läpi on ollu aina sielä. Se ei tullut nyt vasta!
        Tämä sulkemisaika (tietääkseni) tarkoittaa sitä että jos homma ei toimi se suljetaan silloin tai sitten se vaan suljetaan... En tiedä!
        Nyt asia on niin ratkaistu että sieltä on otettu ne häiriköt pois ja rauha maassa. Toivotaan että tämä nyt toimii...


      • JoopaJoo
        elämä on kirjoitti:

        ”pippi: Tilanne on se, että Jani ylläpito yhdessä päättivät, että foorumi jaettaisiin kahtia niin, että uuteen foorumiin joko kutsutaan, tai ainakin ilmoitetaan tällaisesta mahdollisuudesta.”

        Todella faniystävällistä toimintaa, jos olisi edes ylläpito ollut kyseessä, mutta että Janikin tahtoo jakaa faninsa eri ryhmiin. Mitä ne fanit, joita ei kutsuta niin ovatko he jotenkin vähempi arvoisia? Eivätkö kaikki keskustelufoorumilla olevat ole yhtä tärkeitä, ovat sitten sitä sisäpiiriä tai eivät ole. Mun mielestäni tuo on pöyristyttävää kuulla, että artisti jakaa fanejansa millään tavalla. Totta kai jokainen voi tehdä sen mielessään, mutta että julkisesti tuollainen asia pääsee läpi kertoo valitettavan paljon siitä kuinka hyvää tekisi Janinkin ottaa etäisyyttä kaikkiin faneihinsa varsinkin näihin sisäpiiriläisiin, jos tilanne menee tuollaiseksi. Luultavasti vielä nuoremmat fanit ovat tässä lähinnä niitä kärsijöitä kuten myös ne, jotka eivät sisäpiiriläisten kanssa tule kauhean hyvin juttuun. Janin pitäisi pysyä tuollaisesta täysin ulkopuolisena ja todella keskittyä siihen mitä kirjoituksessaan sanoi tekemään musiikkia ja keikkailemaan eikä ottamaan kantaa käytännössä joitakin faneja vastaan.

        En tiedä mikä foorumilla on ollut niin vaikeaa häiriköiden kanssa, heidäthän voi ylläpito poistaa ip-numeroineen pois, toki sitä voi aina vaihtaa, mutta foorumilla on kuitenkin monta moderaattoria, joten törkyviestit varmasti saadaan nopeasti pois ja jokaisella foorumillahan häiriköitä on, ei pidä ottaa niin vakavasti vaikka omalla foorumilla olisikin jonkun aikaa jotain sontaa, moderaattorit/ylläpito sen siivoa, kun sattuvat siihen kohtaan tulemaan. Mutta jotenkin on ristiriitaista infoa ollut, kun koko ajan mainitaan, että kulisseissa tapahtuu paljon ja vakkarikäyttäjät eivät edes ymmärrä mistä on kysymys (eivät ole sisäpiiriläisiä), joten onko häiriköt oikea syy vai onko nyt pipinkin antama kuvaus kateudesta astunut peliin. Onko sisäpiiri täysin erakoitunut muista, vai joku lentänyt porukasta ulos vai jotain muuta. Ainahan kateutta on niitä henkilöitä kohtaa, jotka saavat (tai joutuvat =) olla artistin lähistöllä enemmän, mutta onko tuo asia riistäytynyt käsistä? Kauhea kuhina tuntuu olevan, toivottavasti saatte asiat kuntoon.

        Eiköhän Jani tästä nouse ja jatkaa uraansa, kolhuja tulee matkan varrella kaikille, mutta musiikki soi myös tulevaisuudessa. Ja varmasti tuleva levy tulee olemaan musiikillisesti ensimmäisestä poikkeava, joten nämä Idolsissa Janiin ihastuneet saavat hekin kuulla sitä musiikkia mitä odottivat Janilta jo ensimmäisen levyn aikoina.

        Nyt sai kuitenkin Janin imago aikamoisen kolhun, koska juuri tätähän on taidettu enemmän tai vähemmän peitellä, eikä kritiikille ole ollut Janin foorumilla tilaa. Jossain vaiheessa kuitenkin tulee esille ainakin joku puolittainen totuus asioista. Ei Janikaan mikään kiiltokuvapoika ja nöyryydestäkin voidaan olla montaa mieltä. Hyvä mies Jani on laulamaan ja esiintymään. Monestihan artistit ovat enemmän tai vähemmän hankalia tyyppejä ja se heille suotakoon.

        Olisi vaikka pipiltä tai muilta asianosaisilta kiva kuulla vähän enemmän suoraa tekstiä, että mitä siellä tapahtuu. Alkaa kiinnostamaan sellaisiakin, joita ei muuten kauheasti kiinnosta.

        Fanit on jo siis jaettu kahteen ryhmään: sisäpiiriläiset (hyvät fanit) ja ulkopiiriläiset (huonot fanit). Fanit ovat kaikki tärkeitä, ei niitä voi alkaa jakamaan. Olen seurannut läheltä muutama vuosi sitten erään esiintyjän vähän vastaavaa tilannetta. Sisäpiiriä ei sentään ollut. Ko. esiintyjä alkoi valikoimaan faneja (onneksi ei sentään julkisesti), niin suosio alkoi laskemaan. Tänä päivänäkään ei esiintyjä ole saanu enää uusia faneja menetettyjen tilalle ja keikkojen saanti on myös ollut kehnoa. Toivottavasti ainakin Jani tajuaisi sen, että faneja ei pitäisi ruveta valikoimaan. Valikoivaa toimintaa ei saa sallia myöskään foorumissa.

        Keskustelufoorumit ovat kaikki sellaisia, että niissä on sekä kehuja että kritisointia ja se on aivan normaalia. Kyllä ihmisten pitäisi kestää kritisointia, muutenhan pitäisi kaikki foorumit lakkauttaa. Foorumilla pitäisi olla sana vapaa. Eikä foorumeja ole tarkoitettu vain sisäpiiriläisten keskustelukanavaksi.


    • mie.

      ..on jokainen voinut lukea tämän päivän ilta-sanomista herran itsensä kertomana.

      • KARKKI76

        ...herra itse ei ehkä tiedä missä mennään. Jokainen kirjoittamani sana oli totta, toivon mukaan Jani EDES JOSKUS ymmärtää missä mentiin ja missä kohtaa mentiin metsään.


      • minä vain
        KARKKI76 kirjoitti:

        ...herra itse ei ehkä tiedä missä mennään. Jokainen kirjoittamani sana oli totta, toivon mukaan Jani EDES JOSKUS ymmärtää missä mentiin ja missä kohtaa mentiin metsään.

        Tätä lukiessa kyllä nousee karvat pystyyn - miten tuommonen foorumi on edes päässyt syntymään? Ja tulee hyvä olo siitä, että itse viihtyy sellaisissa paikoissa, joissa on mielipidevapaus ja jossa käydään siistiä, RENTOA ja joskus hyvinkin kriittistä keskustelua...


      • Kervoo
        KARKKI76 kirjoitti:

        ...herra itse ei ehkä tiedä missä mennään. Jokainen kirjoittamani sana oli totta, toivon mukaan Jani EDES JOSKUS ymmärtää missä mentiin ja missä kohtaa mentiin metsään.

        sivusta katsojana tosta huokuu vaan järjetöntä hyökkäävyyttä.eiköhän kaikilla keskustelusivuilla ole ylläpitäjät jotka katsoo asiaa kaikkien kannalta.
        mä en ainakaan kehtais nakata fanina tuomoista olipa SUN henk.koh. näkemys totuudesta what ever.se kato ei välttämättä sitä oo muiden mielestä.loppujen lopuks se ei oo hyvät pahat ja rumat tai kukaan käyttäjä joka sen määrittäis.
        eiköhän ylläpitäjiin syystä tai toisesta luoteta yleensäkkin niin artistin ku ylemmiltäkin tahoilta,siis joka sivuilla?

        http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=10214


      • KARKKI76
        Kervoo kirjoitti:

        sivusta katsojana tosta huokuu vaan järjetöntä hyökkäävyyttä.eiköhän kaikilla keskustelusivuilla ole ylläpitäjät jotka katsoo asiaa kaikkien kannalta.
        mä en ainakaan kehtais nakata fanina tuomoista olipa SUN henk.koh. näkemys totuudesta what ever.se kato ei välttämättä sitä oo muiden mielestä.loppujen lopuks se ei oo hyvät pahat ja rumat tai kukaan käyttäjä joka sen määrittäis.
        eiköhän ylläpitäjiin syystä tai toisesta luoteta yleensäkkin niin artistin ku ylemmiltäkin tahoilta,siis joka sivuilla?

        http://www.mesta.net/musa/uutiset/?aid=10214

        Vastaan vielä kerran, ihan yhteisesti kaikille minun kirjoitustani ihmetelleille ja samalla kitän heitä, jotka ovat seisoneet rinnallani -> myös heitä, jotka eivät ole tänne kirjoittaneet mutta olleet hengessä mukana.

        Tottakai halusin sanoa miten asiat minun kannaltani menivät ja nyt se on sanottu, ei mitään lisättävää. Itsekullakin on oikeus suuttua epäreilusta kohtelusta.

        Foorumi jatkaa toimintaansa omilla ehdoillaan ja hyvää jatkoa sinne kaikille, oikeasti.

        En katso aiheelliseksi vastata yksitellen enää mihinkään, paitsi kommenttiin Jani is the boss - paidan pitämisestä :

        En ole missään vaiheessa kyseenalaistanut Jania vaan hänen fooruminsa toimintaa. Paitaa en halua pitää päälläni siksi, että Jani ei enää merkitse minulle sitä mitä ennen : paita on ollut myytävänä nettikirpparilla jo jonkin aikaa.

        Kiitos ja kumarrus.


      • Sanon vaan...
        KARKKI76 kirjoitti:

        Vastaan vielä kerran, ihan yhteisesti kaikille minun kirjoitustani ihmetelleille ja samalla kitän heitä, jotka ovat seisoneet rinnallani -> myös heitä, jotka eivät ole tänne kirjoittaneet mutta olleet hengessä mukana.

        Tottakai halusin sanoa miten asiat minun kannaltani menivät ja nyt se on sanottu, ei mitään lisättävää. Itsekullakin on oikeus suuttua epäreilusta kohtelusta.

        Foorumi jatkaa toimintaansa omilla ehdoillaan ja hyvää jatkoa sinne kaikille, oikeasti.

        En katso aiheelliseksi vastata yksitellen enää mihinkään, paitsi kommenttiin Jani is the boss - paidan pitämisestä :

        En ole missään vaiheessa kyseenalaistanut Jania vaan hänen fooruminsa toimintaa. Paitaa en halua pitää päälläni siksi, että Jani ei enää merkitse minulle sitä mitä ennen : paita on ollut myytävänä nettikirpparilla jo jonkin aikaa.

        Kiitos ja kumarrus.

        Ehkä sä oot hullun rohkee, mutta avasit suusi vain väärässä paikassa... Mutta en olisi uskonut että siitä olisi tullut noin iso juttu! En itse nähnyt siinä mitään väärää...    


      • KARKKI76
        Sanon vaan... kirjoitti:

        Ehkä sä oot hullun rohkee, mutta avasit suusi vain väärässä paikassa... Mutta en olisi uskonut että siitä olisi tullut noin iso juttu! En itse nähnyt siinä mitään väärää...    

        "Ehkä sä oot se hullun rohkee, mutta avasit suusi vain väärässä paikassa... Mutta en olisi uskonut että siitä olisi tullut noin iso juttu! En itse nähnyt siinä mitään väärää... " TÄSSÄ OLI SE POINTTI !!!!! Mä avasin suuni väärässä paikassa, olin siis HERTSISDYYDELIS eri mieltä -> ja toinen pointti : EIPÄ OLIS KUKAAN MUUKAAN VISSIIN USKONU ET SIITÄ TULEE JOKU ISO JUTTU !!!!!! Ja KUKAAN, siis EI KUKAAN uskalla kirjoittaa näitä juttuja Janilandiaan. Kiitos vaan sulle :) kuka sit lienetkin       


      • "Takapiru"
        KARKKI76 kirjoitti:

        "Ehkä sä oot se hullun rohkee, mutta avasit suusi vain väärässä paikassa... Mutta en olisi uskonut että siitä olisi tullut noin iso juttu! En itse nähnyt siinä mitään väärää... " TÄSSÄ OLI SE POINTTI !!!!! Mä avasin suuni väärässä paikassa, olin siis HERTSISDYYDELIS eri mieltä -> ja toinen pointti : EIPÄ OLIS KUKAAN MUUKAAN VISSIIN USKONU ET SIITÄ TULEE JOKU ISO JUTTU !!!!!! Ja KUKAAN, siis EI KUKAAN uskalla kirjoittaa näitä juttuja Janilandiaan. Kiitos vaan sulle :) kuka sit lienetkin       

           Kiitos sulle siitä että valotit foorumin sulkemisen taustoja! Huuli pyöreenä eilen ihmettelin että mikä tää juttu on ja esim. Pipin selvityksestä tällä palstalla ei saanut mitään irti. Ei siis yhtään mitään. No nyt tiedän enemmän ja en voi sanoa olevani yllättynyt tällaisesta toiminnasta. Ite oon ollut JW:n foorumilla nimimerkkini mukaisesti takapiruna eli olen rekisteröitynyt aikaaaaaa sitten mutta viestejä oon kirjottanu vain muutaman. Aina on ollut se tunne että tungen noukkani keskusteluihin joihin ei tarttis ulkopuolisten tulla. No nämä nyt taas on mun omassa päässäni olevia juttuja... Anyway... keskusteluja seuranneena on tullut hyvinkin vahvaksi se tunne että mitään negatiivista mistään ei saa sanoa eikä varsinkaan kenestäkään. Kaikille pitää olla mielin kielin ja vähän enemmänkin. Valitettavaa että asiat päästetään tähän jamaan! Toivotan sulle hyvää jatkoa ja toivottavasti et saa enempää paskaa niskaan tämän fiksun ja rehellisen "paljastukses" takia! Aurinkoista kesää!       


      • joku vaan
        "Takapiru" kirjoitti:

           Kiitos sulle siitä että valotit foorumin sulkemisen taustoja! Huuli pyöreenä eilen ihmettelin että mikä tää juttu on ja esim. Pipin selvityksestä tällä palstalla ei saanut mitään irti. Ei siis yhtään mitään. No nyt tiedän enemmän ja en voi sanoa olevani yllättynyt tällaisesta toiminnasta. Ite oon ollut JW:n foorumilla nimimerkkini mukaisesti takapiruna eli olen rekisteröitynyt aikaaaaaa sitten mutta viestejä oon kirjottanu vain muutaman. Aina on ollut se tunne että tungen noukkani keskusteluihin joihin ei tarttis ulkopuolisten tulla. No nämä nyt taas on mun omassa päässäni olevia juttuja... Anyway... keskusteluja seuranneena on tullut hyvinkin vahvaksi se tunne että mitään negatiivista mistään ei saa sanoa eikä varsinkaan kenestäkään. Kaikille pitää olla mielin kielin ja vähän enemmänkin. Valitettavaa että asiat päästetään tähän jamaan! Toivotan sulle hyvää jatkoa ja toivottavasti et saa enempää paskaa niskaan tämän fiksun ja rehellisen "paljastukses" takia! Aurinkoista kesää!       

        Onpahan tällä palstalla tullut selville muutama asia... Karkki, jos et ole mielestäsi tehnyt mitään pahaa/kirjoittanut ikäviä viestejä, tuskin sinua olisi ollut mitään syytä poistaa foorumilta. Monella foorumilla olen kirjoitellut, eikä ketään ole poistettu ilman hyvää syytä. Onkohan sittenkin tekemisissäsi/sanomisissasi/kirjoittamissasi miettimisen varaa???    


      • kummastelija
        KARKKI76 kirjoitti:

        Vastaan vielä kerran, ihan yhteisesti kaikille minun kirjoitustani ihmetelleille ja samalla kitän heitä, jotka ovat seisoneet rinnallani -> myös heitä, jotka eivät ole tänne kirjoittaneet mutta olleet hengessä mukana.

        Tottakai halusin sanoa miten asiat minun kannaltani menivät ja nyt se on sanottu, ei mitään lisättävää. Itsekullakin on oikeus suuttua epäreilusta kohtelusta.

        Foorumi jatkaa toimintaansa omilla ehdoillaan ja hyvää jatkoa sinne kaikille, oikeasti.

        En katso aiheelliseksi vastata yksitellen enää mihinkään, paitsi kommenttiin Jani is the boss - paidan pitämisestä :

        En ole missään vaiheessa kyseenalaistanut Jania vaan hänen fooruminsa toimintaa. Paitaa en halua pitää päälläni siksi, että Jani ei enää merkitse minulle sitä mitä ennen : paita on ollut myytävänä nettikirpparilla jo jonkin aikaa.

        Kiitos ja kumarrus.

        KARKKI/76, olen tässä asiassa täysin sinun puolellasi. Mikään Janifani en ole, enkä näinollen tiedä asioiden perimmäisiä taustoja, ainoastaan sen, mitä tässä keskustelussa on käyty. Mutta olen saanut sen käsityksen, että Jani-foorumilla ei ole hyväksytty minkäänlaisia vastakkaisia mielipiteitä, vaan fanit ovat hyväksyttyjä vain ja ainoastaan, jos he ovat mielin kielin artistia ja foorumin ylläpitoa kohtaan. Minkäänlaista vastakkaista mielipidettä ei saa, eikä uskalleta esittää. Tämähän on suorastaan pöyristyttävää. Tottakai kritiikkiä saa olla ja pitääkin olla, kunhan se esitetään asiallisesti. Jos negatiivisen kritiikin takia potkaistaan foorumilta pihalle, on foorumissa todella jotain mätää ja ansaitsee tulla suljetuksi.Sitten toinen itseänikin ihmetyttänyt asia. Luin itsekin Jani-foorumilta keskustelun koskien Siivet-kappaletta ja erästä Gary Mooren kappaletta. Tässä keskustelussa aloitteentekijä sai todella "faneilta" melkoisen ryöpytyksen niskaansa. Itse kiinnitin kertosäkeiden hämmästyttävään yhtäläisyyteen huomiota jo kauan aikaa sitten, eikä todellakaan kukaan voi väittää päinvastaista, jos kappaleita on kuunnellut. Ei pidä peittää silmiään totuudelta vaikka fani olisikin. Sitäpaitsi ei asialla ole edes mitään merkitystä mihinkään. Monissa muissakin kappaleissa on yhtymäkohtia, mutta tällaisen huomion esilletuominen foorumille oli fanien mielestä sopimatonta ja se ihmetyttää suuresti. Myös artistin tulee kestää negatiivistäkin kritiikkiä, niin herkkänahkainen ei ihminen saa olla. Sitten vielä kommentoin täällä kerrotun erillisen sisäpiiri-kuppikunnan muodostamisesta foorumin sisälle. Todella naurettavaa. Tällainen on varmasti omiaan aiheuttamaan kateutta ja toraa fanien keskuudessa. Ei kukaan fani saa olla idolilleen paremmassa asemassa toiseen nähden ja vielä että fanit jaettaisiin hyviin ja "huonoihin". Miten tällaisesta asiasta edes keskustellaan. Todella outoa. En voi tähän loppuun muuta kuin pahoitella, että kylläpä olette itsellenne idolin valinneet oikein ISOLLA I:LLÄ.


      • Kervoo
        kummastelija kirjoitti:

        KARKKI/76, olen tässä asiassa täysin sinun puolellasi. Mikään Janifani en ole, enkä näinollen tiedä asioiden perimmäisiä taustoja, ainoastaan sen, mitä tässä keskustelussa on käyty. Mutta olen saanut sen käsityksen, että Jani-foorumilla ei ole hyväksytty minkäänlaisia vastakkaisia mielipiteitä, vaan fanit ovat hyväksyttyjä vain ja ainoastaan, jos he ovat mielin kielin artistia ja foorumin ylläpitoa kohtaan. Minkäänlaista vastakkaista mielipidettä ei saa, eikä uskalleta esittää. Tämähän on suorastaan pöyristyttävää. Tottakai kritiikkiä saa olla ja pitääkin olla, kunhan se esitetään asiallisesti. Jos negatiivisen kritiikin takia potkaistaan foorumilta pihalle, on foorumissa todella jotain mätää ja ansaitsee tulla suljetuksi.Sitten toinen itseänikin ihmetyttänyt asia. Luin itsekin Jani-foorumilta keskustelun koskien Siivet-kappaletta ja erästä Gary Mooren kappaletta. Tässä keskustelussa aloitteentekijä sai todella "faneilta" melkoisen ryöpytyksen niskaansa. Itse kiinnitin kertosäkeiden hämmästyttävään yhtäläisyyteen huomiota jo kauan aikaa sitten, eikä todellakaan kukaan voi väittää päinvastaista, jos kappaleita on kuunnellut. Ei pidä peittää silmiään totuudelta vaikka fani olisikin. Sitäpaitsi ei asialla ole edes mitään merkitystä mihinkään. Monissa muissakin kappaleissa on yhtymäkohtia, mutta tällaisen huomion esilletuominen foorumille oli fanien mielestä sopimatonta ja se ihmetyttää suuresti. Myös artistin tulee kestää negatiivistäkin kritiikkiä, niin herkkänahkainen ei ihminen saa olla. Sitten vielä kommentoin täällä kerrotun erillisen sisäpiiri-kuppikunnan muodostamisesta foorumin sisälle. Todella naurettavaa. Tällainen on varmasti omiaan aiheuttamaan kateutta ja toraa fanien keskuudessa. Ei kukaan fani saa olla idolilleen paremmassa asemassa toiseen nähden ja vielä että fanit jaettaisiin hyviin ja "huonoihin". Miten tällaisesta asiasta edes keskustellaan. Todella outoa. En voi tähän loppuun muuta kuin pahoitella, että kylläpä olette itsellenne idolin valinneet oikein ISOLLA I:LLÄ.

        hienoa Karkki! sulla on oikeus olla näreissäs mutta huutelet täällä mielipiteitäs TOTUUKSINA.
        SO? mitä siitä seuraa? sä väität muka olevas fani vaikka aiheutat näillä omilla "totuuksillas" just tämän minkä mä arvasinkin,mitä tää edellinen henkilö kirjoittaa:

        "Ei kukaan fani saa olla idolilleen paremmassa asemassa toiseen nähden ja vielä että fanit jaettaisiin hyviin ja "huonoihin". Miten tällaisesta asiasta edes keskustellaan. Todella outoa. En voi tähän loppuun muuta kuin pahoitella, että kylläpä olette itsellenne idolin valinneet oikein ISOLLA I:LLÄ"

        purnaat muille omia agressioitas ja leimaat koko porukan joka sit kostautuu Janille!pitiks sen olla sun idoli vai?en voi sanoa muuta ku et oikeestaan säälin sua todella paljon, en haluais olla asemassas.ja näille muille huutelijoille vois todeta et kannattaa tarkistaa korvien välinsä jos ton kaltasen paatoksen perusteella lähtee jeesustelemaan meininkiä ja tuki joukkoihin.ANYBODY HOME???
        mä en edelleenkään ota kantaa näihin "totuuksiin",koska nää jälki hässäkät on ihan turhia.
        ihmetyttää toi Karkin katkeruus, ja se et sillä mogaat Janin mainetta!.ja toisekseen huvittaa jo tää muun tuki armeijan sokeus,HEI HELOU FOLKS, miettikää millä perusteilla?
        Mä kuulun noihin 0-kirjoittajiin aivan alku ajoista asti. Sattuu tutun kaverin musa kiinnostamaan sen verran, et tuli liityttyä.on siis tullu luettuja foorumiakin,joten jotain mäkin sävystä tiedän.monet naurut on tullu naurettua,mulla ei oo mitään valittamista.
        tosin onhan sielä osa tekstistä semmosta et se hyppää paranoidisesti silmille.suosittelen siis nöyhdän kaivelua myös sieltä omasta navasta.
        kävin mäkin lukemassa ton siivet-moore-vertauksen.siittä oon samaa mieltä et kritiikki näitä hemmoja kohtaan on kovaa. mut toi aloittaja olis voinu funtsia kannattaaks aloittaa uus tuttavuus vinkkaamalla toiseksi säveltäjäks moorea. mun piti oikeen lukee teksti pariin otteeseen.sahan puruja täytyy olla päässä jos menee nakkaan tommosta MUUSIKOLLE ja sen omilla sivuilla!mä luulen et kelle vaan muusikolle tommosen lausuminen on ku raipan sivallus.


      • amalia
        KARKKI76 kirjoitti:

        Vastaan vielä kerran, ihan yhteisesti kaikille minun kirjoitustani ihmetelleille ja samalla kitän heitä, jotka ovat seisoneet rinnallani -> myös heitä, jotka eivät ole tänne kirjoittaneet mutta olleet hengessä mukana.

        Tottakai halusin sanoa miten asiat minun kannaltani menivät ja nyt se on sanottu, ei mitään lisättävää. Itsekullakin on oikeus suuttua epäreilusta kohtelusta.

        Foorumi jatkaa toimintaansa omilla ehdoillaan ja hyvää jatkoa sinne kaikille, oikeasti.

        En katso aiheelliseksi vastata yksitellen enää mihinkään, paitsi kommenttiin Jani is the boss - paidan pitämisestä :

        En ole missään vaiheessa kyseenalaistanut Jania vaan hänen fooruminsa toimintaa. Paitaa en halua pitää päälläni siksi, että Jani ei enää merkitse minulle sitä mitä ennen : paita on ollut myytävänä nettikirpparilla jo jonkin aikaa.

        Kiitos ja kumarrus.

        Toivottavasti olet Karkki tyytyväinen tähän "soppaan". Varmasti tuntuu kivalta katsoa miten nuoret helposti johdateltavissa olevat lapsukaiset marssivat riveissäsi uskoen kaiken mitä sanot.

        Sen voin sinulle luvata että valheet kaatuu aina niskaan. Jonain päivänä nuo rinnallasi seisovat joukot ehkä näkevät sinun lävitsesi samalla tavalla kuin mitä allekirjoittanut. Sillä hetkellä tiedät mistä puhun, kun sanon että itsekkyys ja sen ajamat valheet ovat ruminta mitä tässä maailmassa on.

        Minä tiedän kenen riveissä seison ja voin vannoa että siellä seison loppuun asti. Totuus voittaa aina. Valitse itsellesi uusi uhr.. idoli niin voit painaa tämän asian pois päiväjärjestyksestä.


    • pippi

      pikkuisen on "kiirettä" mutta sain pyynnön tulla kommentoimaan tänne, kun ei muuta keinoa oikein ole tällä hetkellä. Osa ehkä tietää, että saattaisin aiheesta jotakin tietää. Kyllä oli vaihtoehtoja. Tilanne on se, että Jani ylläpito yhdessä päättivät, että foorumi jaettaisiin kahtia niin, että uuteen foorumiin joko kutsutaan , tai ainakin ilmoitetaan tällaisesta mahdollisuudesta. Tämä olis vaatinut ainakin seuraavia toimia, joita foorumin tekniset osaajat tutkivat: a)foorumin kaikkien käyttäjien profiilit olisi pitänyt käydä yksitellen läpi ja määrittää mihin osioihin kukakin jaetaan, samoin osioit olisi pitänyt luokitella tasoittain !! b)kokonaan uusi foorumi eli olis lähdetty nollasta=kaikki rekisteröinnit alusta ja joko hyväksyminen tai hylkäys. Pikaisesti mietittynä todella järkyttävä työmäärä! Näistä vaihtoehdoista meni Janille tieto, että ei homma ihan noin vaan onnistu, ja että onko ylläpitäjillä sekä foorumin maksajilla halua tähän kaikkeen,onko resursseja?Eikö fanien vaatimus olisi yksinkertaisin ratkaisu, sillä lopputulos olisi kuitenkin sama? ---> TÄMÄN JÄLKEEN Jani ilmoitti, että foorumi lakkautetaan! Resursseihin hän ei ottanut siten mitään kantaa!! Hänelle oli esitetty, että ylläpito ei jaksa ainaista kinaa foorumilla ja että enemmistö faneista vaatii joko kinaajien erottamista tai ylläpito suunnilleen kivitetään. Jani ratkaisi ongelman näin, mikä on tosi valitettavaa. Suomeksi sanottuna, edes minä en ala puolustamaan tai valehtelemaan, sillä lopettamispäätös OLI loppupeleissä Janin itsensä tekemä. Koitin selventää, että näin äkkipikaista toiminta EI saa olla, mutta ei niin ei. Janin päätöksen taustoihin en ota kantaa.

      • Outolintu

        Mun mielestä ei oo mitään aihetta lähettää palautetta BMG:lle. Ei Jani tätä kiusallaan tehnyt. Foorumin kulisseissa ei vaan kaikki ollut hyvin. Tähän pisteeseen tultiin nyt, luultavasti olisi tultu joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Jani välittää kyllä faneistaan. Jani on syytön tähän. Tämä on mun mielipide.    


    • Jani-Fani 4-ever^^

      Foorumi suljetaan 1.8. Ei vielä.
      Voisiko tänne vaikka kokoontua sitten sen jälkeen me jani FANIT? :)

      • Katja

        Epäilenpä, että tavallisilla faneilla ei ole aavistustakaan, missä salaseura 1.8. lähtien kokoontuu.


      • emilia
        Katja kirjoitti:

        Epäilenpä, että tavallisilla faneilla ei ole aavistustakaan, missä salaseura 1.8. lähtien kokoontuu.

        Samaa epäilen minäkin.


      • JW-fani
        Katja kirjoitti:

        Epäilenpä, että tavallisilla faneilla ei ole aavistustakaan, missä salaseura 1.8. lähtien kokoontuu.

        Tiedän ainakin yhden foorumin, jonka ainoa päämäärä on olla keskustelupaikkana KAIKILLE Janin faneille.
        Tulkaa itse toteamaan kyseisen foorumin rento meininki.

        http://fender.forumup.com/index.php?mforum=fender

        ps. mä en myöskään usko edelleenkään Janin alkavan fanejaan jakamaan mihinkään kasteihin.
        Janille KAIKKI fanit ovat tasa-arvoisia. Piste.


      • janifani4ever
        JW-fani kirjoitti:

        Tiedän ainakin yhden foorumin, jonka ainoa päämäärä on olla keskustelupaikkana KAIKILLE Janin faneille.
        Tulkaa itse toteamaan kyseisen foorumin rento meininki.

        http://fender.forumup.com/index.php?mforum=fender

        ps. mä en myöskään usko edelleenkään Janin alkavan fanejaan jakamaan mihinkään kasteihin.
        Janille KAIKKI fanit ovat tasa-arvoisia. Piste.

        Niin just. Jani ei ala luokittelemaan Fanejaan, kaikki ovat saman arvosia, ollaan huomattu. :)
        Juu, kyllä mie ton osotteen tiedän. :)


      • ...pala tulessakaan.
        JW-fani kirjoitti:

        Tiedän ainakin yhden foorumin, jonka ainoa päämäärä on olla keskustelupaikkana KAIKILLE Janin faneille.
        Tulkaa itse toteamaan kyseisen foorumin rento meininki.

        http://fender.forumup.com/index.php?mforum=fender

        ps. mä en myöskään usko edelleenkään Janin alkavan fanejaan jakamaan mihinkään kasteihin.
        Janille KAIKKI fanit ovat tasa-arvoisia. Piste.

        Janin virallinen foorumi on sulkeutumassa ja salat selviämässä -> paha saa palkkansa tässäkin tapauksessa ja tämä paha taho EI ole foorumilta poispotkitut ;) !

        Tervetuloa tosiaan tuolle toiselle foorumille :
        ei kieroilua
        ei kulissipeliä
        ei valehtelua
        ei oman edun tavoittelua
        ei mitään rumaa ja ikävää


      • Tsou
        JW-fani kirjoitti:

        Tiedän ainakin yhden foorumin, jonka ainoa päämäärä on olla keskustelupaikkana KAIKILLE Janin faneille.
        Tulkaa itse toteamaan kyseisen foorumin rento meininki.

        http://fender.forumup.com/index.php?mforum=fender

        ps. mä en myöskään usko edelleenkään Janin alkavan fanejaan jakamaan mihinkään kasteihin.
        Janille KAIKKI fanit ovat tasa-arvoisia. Piste.

        "ps. mä en myöskään usko edelleenkään Janin alkavan fanejaan jakamaan mihinkään kasteihin.
        Janille KAIKKI fanit ovat tasa-arvoisia. Piste."

        Näin on. JANI ei ala fanejaan jakamaan erilaisiin ryhmiin, se on jotkut henkilöt fanien joukosta jotka ilmeisesti haluaisivat poistaa nämä "epäkohdat".
        Mut joo, enköhän mä oo ilmassu oman mielipiteeni ihan tarpeeks hyvin.
        Jos vaan tän palstan valvoja olis voinu olla poistamatta mun viestit niin ois ollu ihan kiva.


      • Ihmettelijä
        ...pala tulessakaan. kirjoitti:

        Janin virallinen foorumi on sulkeutumassa ja salat selviämässä -> paha saa palkkansa tässäkin tapauksessa ja tämä paha taho EI ole foorumilta poispotkitut ;) !

        Tervetuloa tosiaan tuolle toiselle foorumille :
        ei kieroilua
        ei kulissipeliä
        ei valehtelua
        ei oman edun tavoittelua
        ei mitään rumaa ja ikävää

        Näinhän se on, että vaikka kuiinka yrittää lakaista roskia maton alle, niin kyllä ne sieltä jossain vaiheessa sieltä ulos pursuavat. Minun ja tuttavienikin havaintoni on, että virallisen J.W-foorumin todellinen paha taho EI ole ne poispotkitut jäsenet, joita häiriköiksikin yritettiin jopa Ilta-Sanomia myöten leimata.

        Kiva, että keskustelu Janista ja hänen musiikista jatkuu edelleen. Mutta... Eiköhän edellisessä viestissä luvattu vähän liikoja... Eihän tuollaisia yleviä asioita voi suoralta kädeltä luvata. Ihmiset ovat ihmisiä, olipa yhteisö mikä tahansa, vaikkapa nyt internetin keskustelufoorumi. Toiset on luotu johtotähdiksi ja toiset on perässähiihtäjiä aina vaan. Vaikka joku yhteisö perustettaisiinkin ihan hyvässä hengessä, niin jossain vaiheessa joku kumminkin käy kokeilemaan, saisiko valtaa ja kannattajia. Oman edun tavoittelultakaan ei voi välttyä Sori vaan folks, mutta näin se ihmiselo toimii.

        Onnea kuitenkin uudelle Jani-foorumi-yritelmälle! Ihmetyttää vaan, että miksi se on pidetty "suurelta yleisöltä" salassa kuukauden päivät ja miksi lähes kaikki sen osiot ovat suljettuja, niin, että lukeminenkin vaatii rekisteröitymistä?


      • janifanitar
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Näinhän se on, että vaikka kuiinka yrittää lakaista roskia maton alle, niin kyllä ne sieltä jossain vaiheessa sieltä ulos pursuavat. Minun ja tuttavienikin havaintoni on, että virallisen J.W-foorumin todellinen paha taho EI ole ne poispotkitut jäsenet, joita häiriköiksikin yritettiin jopa Ilta-Sanomia myöten leimata.

        Kiva, että keskustelu Janista ja hänen musiikista jatkuu edelleen. Mutta... Eiköhän edellisessä viestissä luvattu vähän liikoja... Eihän tuollaisia yleviä asioita voi suoralta kädeltä luvata. Ihmiset ovat ihmisiä, olipa yhteisö mikä tahansa, vaikkapa nyt internetin keskustelufoorumi. Toiset on luotu johtotähdiksi ja toiset on perässähiihtäjiä aina vaan. Vaikka joku yhteisö perustettaisiinkin ihan hyvässä hengessä, niin jossain vaiheessa joku kumminkin käy kokeilemaan, saisiko valtaa ja kannattajia. Oman edun tavoittelultakaan ei voi välttyä Sori vaan folks, mutta näin se ihmiselo toimii.

        Onnea kuitenkin uudelle Jani-foorumi-yritelmälle! Ihmetyttää vaan, että miksi se on pidetty "suurelta yleisöltä" salassa kuukauden päivät ja miksi lähes kaikki sen osiot ovat suljettuja, niin, että lukeminenkin vaatii rekisteröitymistä?

        Kysyit ihan tärkeitä asioita. Ensinnäkin... Ko. foorumia EI ole pidetty "suurelta yleisöltä" salassa. Tuo EI ole virallinen foorumi, joten ei voi mennä mainostamaan ympäriämpäri, että "tulkaa keskustelemaan JaniWickholm-foorumille". Mm. täällä ja virallisella sivulla on ollut ko. foorumin linkki useaankin otteeseen.
        Se, että tuonne ei pääse tuosta vaan lukemaan juttuja , on lienee ko. foorumin ylläpitäjän oma tahto. Oletan että hän haluaa pitää foorumin avoimena paikkana, jossa halutaan, että jokainen tulee omana itsenään keskustelemaan. Jos ei ole valmis rekisteröitymään, ei minun mielestäni pitäisi olla tarvetta lukeakaan . Miksi haluat lukea sitä foorumia, muttet voi rekisteröityä ? Sitä en ymmärrä.
        Suosittelen http://fender.forumup.com/


      • hemmo
        janifanitar kirjoitti:

        Kysyit ihan tärkeitä asioita. Ensinnäkin... Ko. foorumia EI ole pidetty "suurelta yleisöltä" salassa. Tuo EI ole virallinen foorumi, joten ei voi mennä mainostamaan ympäriämpäri, että "tulkaa keskustelemaan JaniWickholm-foorumille". Mm. täällä ja virallisella sivulla on ollut ko. foorumin linkki useaankin otteeseen.
        Se, että tuonne ei pääse tuosta vaan lukemaan juttuja , on lienee ko. foorumin ylläpitäjän oma tahto. Oletan että hän haluaa pitää foorumin avoimena paikkana, jossa halutaan, että jokainen tulee omana itsenään keskustelemaan. Jos ei ole valmis rekisteröitymään, ei minun mielestäni pitäisi olla tarvetta lukeakaan . Miksi haluat lukea sitä foorumia, muttet voi rekisteröityä ? Sitä en ymmärrä.
        Suosittelen http://fender.forumup.com/

        Tuo rekisteröityminen on sinänsä aivan yhtä tyhjän kanssa, koska tunnukset voi luoda anonyymisti ja toisaalta yksi ja sama henkilö voi luoda useita eri tunnuksia.


      • Ohilukija
        hemmo kirjoitti:

        Tuo rekisteröityminen on sinänsä aivan yhtä tyhjän kanssa, koska tunnukset voi luoda anonyymisti ja toisaalta yksi ja sama henkilö voi luoda useita eri tunnuksia.

        Miksi sitten ihmiset eivät voi rekisteröityä, jos kerran on niin kova tarve päästä lukemaan niitä muiden kirjoittamia tekstejä ? Mikä siinä nyt on niin hankalaa ? Mitä asiaa pitää piilotella tai salailla, ettei voi tulla sinne ihan hyvin mielin ja rekisteröityä ja fiilistellä muiden mukana. En ymmärrä minäkään.


      • Ihmettelijä
        janifanitar kirjoitti:

        Kysyit ihan tärkeitä asioita. Ensinnäkin... Ko. foorumia EI ole pidetty "suurelta yleisöltä" salassa. Tuo EI ole virallinen foorumi, joten ei voi mennä mainostamaan ympäriämpäri, että "tulkaa keskustelemaan JaniWickholm-foorumille". Mm. täällä ja virallisella sivulla on ollut ko. foorumin linkki useaankin otteeseen.
        Se, että tuonne ei pääse tuosta vaan lukemaan juttuja , on lienee ko. foorumin ylläpitäjän oma tahto. Oletan että hän haluaa pitää foorumin avoimena paikkana, jossa halutaan, että jokainen tulee omana itsenään keskustelemaan. Jos ei ole valmis rekisteröitymään, ei minun mielestäni pitäisi olla tarvetta lukeakaan . Miksi haluat lukea sitä foorumia, muttet voi rekisteröityä ? Sitä en ymmärrä.
        Suosittelen http://fender.forumup.com/

        Vastaanpa kysymykseesi, että syy, miksi en suinpäin halua rekisteröityä mihinkään on, että haluan ensin rauhassa katsella, mikä yhteisössä on meininki ja päättää sitten, onko tuo paikka minua varten vai ei. Ko. fender-foorumihan on niin suljettu, ettei rekisteröitymättä pääse lukemaan muuta kuin infoa ja Jania koskevia lehtiartikkeleita. Miten niiden perusteella voisi muka päästä jyvälle, millaiseen toimintaan on mukaan pyrkimässä?

        Periaatteellisena ja suoraselkäisenä ihmisenä en voi kannattaa mitään toimintaa, missä vallitsee epäreilu meininki ja säännöt eivät ole samat kaikille enkä halua mitenkään leimautua tällaista harjoittavaan yhteisöön.

        Mikä sitten Janissa ja hänen musiikissaan on niin salailtavaa, ettei niistä käytävää keskustelua voida näyttää kaikille halukkaille? Osaako tätä kukaan pätevästi perustella? Janihan tuli jo Idolsin myötä ja viimeistään nykyisen työnsä kautta julkiseksi henkilöksi, niin kyllähän nyt hänestä pitäisi voida julkisesti keskustella myös internetissä.

        Ymmärrän kyllä, että kirjoittaakseen juttuja nettiin on rekisteröidyttävä, jotta mahdolliset herjauksien suoltajat saataisiin edes jotenkin kuriin. Tai jos keskustelufoorumi on sellainen, jossa paljastellaan ammattisalaisuuksia tai puhutaan erityisen arkaluontoisista asioista, ei sitä päästetä lukemaan muita kuin asiaankuuluvia henkilöitä. Itsekin ammattini puolesta olen mukana tällaisella nettifoorumilla ja kirjoittelen sinne omalla nimelläni. Mutta että Janista ei voida tuon vapaammin keskustella, varsinkin kun palstoilla on valvojatkin, ei mene minulle mitenkään jakeluun...


      • Ihmettelijä
        hemmo kirjoitti:

        Tuo rekisteröityminen on sinänsä aivan yhtä tyhjän kanssa, koska tunnukset voi luoda anonyymisti ja toisaalta yksi ja sama henkilö voi luoda useita eri tunnuksia.

        ...jos joku haluaa luoda, niin kyllähän palstan moderaattori sen huomaa ip-osoitteista ja huomauttaa asiasta. Toisaalta taas, jos keskustelija on modelle tuttu, niin mode voi hyvinkin sallia tällaisen "kaksoiselämän"...


      • Jani on pop
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Näinhän se on, että vaikka kuiinka yrittää lakaista roskia maton alle, niin kyllä ne sieltä jossain vaiheessa sieltä ulos pursuavat. Minun ja tuttavienikin havaintoni on, että virallisen J.W-foorumin todellinen paha taho EI ole ne poispotkitut jäsenet, joita häiriköiksikin yritettiin jopa Ilta-Sanomia myöten leimata.

        Kiva, että keskustelu Janista ja hänen musiikista jatkuu edelleen. Mutta... Eiköhän edellisessä viestissä luvattu vähän liikoja... Eihän tuollaisia yleviä asioita voi suoralta kädeltä luvata. Ihmiset ovat ihmisiä, olipa yhteisö mikä tahansa, vaikkapa nyt internetin keskustelufoorumi. Toiset on luotu johtotähdiksi ja toiset on perässähiihtäjiä aina vaan. Vaikka joku yhteisö perustettaisiinkin ihan hyvässä hengessä, niin jossain vaiheessa joku kumminkin käy kokeilemaan, saisiko valtaa ja kannattajia. Oman edun tavoittelultakaan ei voi välttyä Sori vaan folks, mutta näin se ihmiselo toimii.

        Onnea kuitenkin uudelle Jani-foorumi-yritelmälle! Ihmetyttää vaan, että miksi se on pidetty "suurelta yleisöltä" salassa kuukauden päivät ja miksi lähes kaikki sen osiot ovat suljettuja, niin, että lukeminenkin vaatii rekisteröitymistä?

        "Onnea kuitenkin uudelle Jani-foorumi-yritelmälle! Ihmetyttää vaan, että miksi se on pidetty "suurelta yleisöltä" salassa kuukauden päivät ja miksi lähes kaikki sen osiot ovat suljettuja, niin, että lukeminenkin vaatii rekisteröitymistä? "

        Tässä osuttiin asian ytimeen, eikä kyse ole nyt siitä foorumista , josta täälläkin on ollut puhetta, ja jonne jokainen fani on tervetullut, vaan siitä foorumista, jonne ehkä kaikilla ei sittenkään ole vapaata pääsyä :(
        Outoa toimintaa näinkin mukavan asian tiimoilta.


      • Fani-satoi tai paistoi:)
        Jani on pop kirjoitti:

        "Onnea kuitenkin uudelle Jani-foorumi-yritelmälle! Ihmetyttää vaan, että miksi se on pidetty "suurelta yleisöltä" salassa kuukauden päivät ja miksi lähes kaikki sen osiot ovat suljettuja, niin, että lukeminenkin vaatii rekisteröitymistä? "

        Tässä osuttiin asian ytimeen, eikä kyse ole nyt siitä foorumista , josta täälläkin on ollut puhetta, ja jonne jokainen fani on tervetullut, vaan siitä foorumista, jonne ehkä kaikilla ei sittenkään ole vapaata pääsyä :(
        Outoa toimintaa näinkin mukavan asian tiimoilta.

        Janin virallisen keskustelufoorumin lakkautusilmoituksen tultua KUKA
        tahansa tai KETKÄ tahansa olivat,ja ovat edelleen, täysin vapaita
        perustamaan yhden tai vaikka kymmeniä epävirallisia foorumeita
        internettiin, kuten Jani on itse sanonut ellei kehoittanut toimimaan.
        Epäviralliset foorumit ovat ryhmien tai henkilöiden muodostamia
        yhteisöjä jonkun yhdistävän asian ympäriltä.
        Epävirallisen foorumin ylläpito voi täysin vapaasti hyväksyä tai olla
        hyväksymättä jäseniä, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko
        Janin vai jonkun muun fani. Yhdistävä tekijähän voi olla vaikka
        suunnistus!
        Epävirallisella foorumilla voi siis keskustelun käymiseksi olla olemassa
        vain 2 jäsentä, eikä tälle asialle kukaan muu voi mitään.

        Virallinen foorumi on lakannut, epäviralliset saavat elää.
        Janilla tai SonyBMG:llä EI OLE enää tämän asian kanssa mitään tekemistä,
        siten nämä turhat puheet fanien "luokittelusta" ovat suora loukkaus
        artistin suuntaan, tässä tapauksessa Jania kohtaan.Miettikää.
        Toivottavasti nämä puheet lakkaavat viimeistään nyt.
        Foorumeihin tyytymättömät voivat vapaasti perustaa omanlaisensa
        kokoontumispaikan ja hyväksyä sinne jäsenet mieltymystensä mukaan.


      • a.v.a
        Fani-satoi tai paistoi:) kirjoitti:

        Janin virallisen keskustelufoorumin lakkautusilmoituksen tultua KUKA
        tahansa tai KETKÄ tahansa olivat,ja ovat edelleen, täysin vapaita
        perustamaan yhden tai vaikka kymmeniä epävirallisia foorumeita
        internettiin, kuten Jani on itse sanonut ellei kehoittanut toimimaan.
        Epäviralliset foorumit ovat ryhmien tai henkilöiden muodostamia
        yhteisöjä jonkun yhdistävän asian ympäriltä.
        Epävirallisen foorumin ylläpito voi täysin vapaasti hyväksyä tai olla
        hyväksymättä jäseniä, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko
        Janin vai jonkun muun fani. Yhdistävä tekijähän voi olla vaikka
        suunnistus!
        Epävirallisella foorumilla voi siis keskustelun käymiseksi olla olemassa
        vain 2 jäsentä, eikä tälle asialle kukaan muu voi mitään.

        Virallinen foorumi on lakannut, epäviralliset saavat elää.
        Janilla tai SonyBMG:llä EI OLE enää tämän asian kanssa mitään tekemistä,
        siten nämä turhat puheet fanien "luokittelusta" ovat suora loukkaus
        artistin suuntaan, tässä tapauksessa Jania kohtaan.Miettikää.
        Toivottavasti nämä puheet lakkaavat viimeistään nyt.
        Foorumeihin tyytymättömät voivat vapaasti perustaa omanlaisensa
        kokoontumispaikan ja hyväksyä sinne jäsenet mieltymystensä mukaan.

        Jani Wickholmin ainoat olemassaolevat viralliset sivut löytyvät täältä:

        http://www.janiwickholm.net/

        Muut olemassaolevat foorumit ovat epävirallisia. Niiden ylläpitäjillä on täysi vapaus päättää jäsenistönsä koostumuksesta.

        Kaikilla meillä on vapaus perustaa näköisemme foorumi, mikäli niin tahdomme tehdä =)


      • Ohilukija
        Fani-satoi tai paistoi:) kirjoitti:

        Janin virallisen keskustelufoorumin lakkautusilmoituksen tultua KUKA
        tahansa tai KETKÄ tahansa olivat,ja ovat edelleen, täysin vapaita
        perustamaan yhden tai vaikka kymmeniä epävirallisia foorumeita
        internettiin, kuten Jani on itse sanonut ellei kehoittanut toimimaan.
        Epäviralliset foorumit ovat ryhmien tai henkilöiden muodostamia
        yhteisöjä jonkun yhdistävän asian ympäriltä.
        Epävirallisen foorumin ylläpito voi täysin vapaasti hyväksyä tai olla
        hyväksymättä jäseniä, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko
        Janin vai jonkun muun fani. Yhdistävä tekijähän voi olla vaikka
        suunnistus!
        Epävirallisella foorumilla voi siis keskustelun käymiseksi olla olemassa
        vain 2 jäsentä, eikä tälle asialle kukaan muu voi mitään.

        Virallinen foorumi on lakannut, epäviralliset saavat elää.
        Janilla tai SonyBMG:llä EI OLE enää tämän asian kanssa mitään tekemistä,
        siten nämä turhat puheet fanien "luokittelusta" ovat suora loukkaus
        artistin suuntaan, tässä tapauksessa Jania kohtaan.Miettikää.
        Toivottavasti nämä puheet lakkaavat viimeistään nyt.
        Foorumeihin tyytymättömät voivat vapaasti perustaa omanlaisensa
        kokoontumispaikan ja hyväksyä sinne jäsenet mieltymystensä mukaan.

        "Virallinen foorumi on lakannut, epäviralliset saavat elää.
        Janilla tai SonyBMG:llä EI OLE enää tämän asian kanssa mitään tekemistä,
        siten nämä turhat puheet fanien "luokittelusta" ovat suora loukkaus
        artistin suuntaan, tässä tapauksessa Jania kohtaan.Miettikää.
        Toivottavasti nämä puheet lakkaavat viimeistään nyt. "

        Missä kohtaa se kirjoittaja, jolle tämä yllä olevan vuodatuksen kirjoittaja vastasi, puhui fanien luokittelusta ? :O


      • Fani.
        Ohilukija kirjoitti:

        "Virallinen foorumi on lakannut, epäviralliset saavat elää.
        Janilla tai SonyBMG:llä EI OLE enää tämän asian kanssa mitään tekemistä,
        siten nämä turhat puheet fanien "luokittelusta" ovat suora loukkaus
        artistin suuntaan, tässä tapauksessa Jania kohtaan.Miettikää.
        Toivottavasti nämä puheet lakkaavat viimeistään nyt. "

        Missä kohtaa se kirjoittaja, jolle tämä yllä olevan vuodatuksen kirjoittaja vastasi, puhui fanien luokittelusta ? :O

        Eikös tuossa ollut otsikko "Yleisesti aiheesta"? Vähän sisälukutaitoa kiitos...;) Ja just noinhan se on, jokainen voi perustaa jus semmosen keskusteluareenan kun haluaa ja kuttua sinne ketä haluaa. Ei pitäis olla kenelläkään valittamista ainaskaan mun mielestä. Pääasia on kumminkin että Janin musa kolahtaa. Ja sehän kolahtaa:) Tuskin tässä malttaa nahoissaan pysyä kun uutta levyä oottelee.


      • Karkki76
        Tsou kirjoitti:

        "ps. mä en myöskään usko edelleenkään Janin alkavan fanejaan jakamaan mihinkään kasteihin.
        Janille KAIKKI fanit ovat tasa-arvoisia. Piste."

        Näin on. JANI ei ala fanejaan jakamaan erilaisiin ryhmiin, se on jotkut henkilöt fanien joukosta jotka ilmeisesti haluaisivat poistaa nämä "epäkohdat".
        Mut joo, enköhän mä oo ilmassu oman mielipiteeni ihan tarpeeks hyvin.
        Jos vaan tän palstan valvoja olis voinu olla poistamatta mun viestit niin ois ollu ihan kiva.

        ...olisi tosiaan ollut ihan jees, jos asiallisia totuuden sisältäviä viestejä ei olisi poistettu VAAN ne, jotka suoraan muita kirjoittajia loukkasivat. Noh, tyylinsä kullakin...

        hiukan faktaa :

        Janille KAIKKI FANIT ovat samanarvoisia, hän ei halunnut heittää ketään omalta foorumiltaan pihalle VAIKKA oli niitä natisijoita ja nitkuttajia, jotka eivät voineet eriäviä mielipiteitä sietää -> SIKSI jani veti töpselin seinästä ensimmäisen kerran : hänelle todellakin kaikki ovat samanarvoisia eikä muutaman ihmisen kyykyttäminen ole tällaisen rehellisen suomalaisen miehen mielestä oikein.

        Janin foorumin olemassa oloa 1.8. jälkeen on mietitty siellä sun täällä. Kaikkien "selvitysten" jälkeen en usko, että "Janilandia" olisi vielä toiminnassa. Se, missä kukakin haluaa JW:stä keskustella, on jokaisen oma asia. Perustakoon kukin omat fooruminsa, niinkuin on tehtykin. Itse en muutamien kaksinaamaisten lurkkien kanssa edes samalle foorumille haluaisi - ihan uskomatonta mitä kaikkea muutamista henkilöistä onkaan selvinnyt ja oikein mukavia ovat myös olleet ne viestit, kun ihmisille on alkanut totuus näistä tyypeistä selvitä ;) vaan ei vielä ikävä kyllä kaikille.

        Meillä on hauska ja rento foorumi, jossa SANA ON VAPAA ! Olen erinomaisen tyytyväinen tähän paikkaan :D

        Aurinkoista alkavaa syksyä!


      • Hohhoijjakkaa
        Karkki76 kirjoitti:

        ...olisi tosiaan ollut ihan jees, jos asiallisia totuuden sisältäviä viestejä ei olisi poistettu VAAN ne, jotka suoraan muita kirjoittajia loukkasivat. Noh, tyylinsä kullakin...

        hiukan faktaa :

        Janille KAIKKI FANIT ovat samanarvoisia, hän ei halunnut heittää ketään omalta foorumiltaan pihalle VAIKKA oli niitä natisijoita ja nitkuttajia, jotka eivät voineet eriäviä mielipiteitä sietää -> SIKSI jani veti töpselin seinästä ensimmäisen kerran : hänelle todellakin kaikki ovat samanarvoisia eikä muutaman ihmisen kyykyttäminen ole tällaisen rehellisen suomalaisen miehen mielestä oikein.

        Janin foorumin olemassa oloa 1.8. jälkeen on mietitty siellä sun täällä. Kaikkien "selvitysten" jälkeen en usko, että "Janilandia" olisi vielä toiminnassa. Se, missä kukakin haluaa JW:stä keskustella, on jokaisen oma asia. Perustakoon kukin omat fooruminsa, niinkuin on tehtykin. Itse en muutamien kaksinaamaisten lurkkien kanssa edes samalle foorumille haluaisi - ihan uskomatonta mitä kaikkea muutamista henkilöistä onkaan selvinnyt ja oikein mukavia ovat myös olleet ne viestit, kun ihmisille on alkanut totuus näistä tyypeistä selvitä ;) vaan ei vielä ikävä kyllä kaikille.

        Meillä on hauska ja rento foorumi, jossa SANA ON VAPAA ! Olen erinomaisen tyytyväinen tähän paikkaan :D

        Aurinkoista alkavaa syksyä!

        >ihan uskomatonta mitä kaikkea muutamista henkilöistä onkaan selvinnyt ja oikein mukavia ovat myös olleet ne viestit, kun ihmisille on alkanut totuus näistä tyypeistä selvitä ;) vaan ei vielä ikävä kyllä kaikille>
        No jopas on asiallista sulta. Kylvä vaan lisää riidansiemeniä ja jaa porukkaa - sitähän juuri teet. Jani varmaan tykkää. Tai sitten ei....


      • huvittavaa...
        Karkki76 kirjoitti:

        ...olisi tosiaan ollut ihan jees, jos asiallisia totuuden sisältäviä viestejä ei olisi poistettu VAAN ne, jotka suoraan muita kirjoittajia loukkasivat. Noh, tyylinsä kullakin...

        hiukan faktaa :

        Janille KAIKKI FANIT ovat samanarvoisia, hän ei halunnut heittää ketään omalta foorumiltaan pihalle VAIKKA oli niitä natisijoita ja nitkuttajia, jotka eivät voineet eriäviä mielipiteitä sietää -> SIKSI jani veti töpselin seinästä ensimmäisen kerran : hänelle todellakin kaikki ovat samanarvoisia eikä muutaman ihmisen kyykyttäminen ole tällaisen rehellisen suomalaisen miehen mielestä oikein.

        Janin foorumin olemassa oloa 1.8. jälkeen on mietitty siellä sun täällä. Kaikkien "selvitysten" jälkeen en usko, että "Janilandia" olisi vielä toiminnassa. Se, missä kukakin haluaa JW:stä keskustella, on jokaisen oma asia. Perustakoon kukin omat fooruminsa, niinkuin on tehtykin. Itse en muutamien kaksinaamaisten lurkkien kanssa edes samalle foorumille haluaisi - ihan uskomatonta mitä kaikkea muutamista henkilöistä onkaan selvinnyt ja oikein mukavia ovat myös olleet ne viestit, kun ihmisille on alkanut totuus näistä tyypeistä selvitä ;) vaan ei vielä ikävä kyllä kaikille.

        Meillä on hauska ja rento foorumi, jossa SANA ON VAPAA ! Olen erinomaisen tyytyväinen tähän paikkaan :D

        Aurinkoista alkavaa syksyä!

        ..oli lukea tämä ketju läpi.
        En tiennytkään Janilla olevan omaa Sigmund Freudia joka laittaa ajatuksia,mielipiteitä ja sanomisia hänen suuhunsa??Eikö hän osaakkaan ajatella itse?Toivon mukaan osaa. Karkki76:delle suosittelen ilmiselvän agressios purkamista jossain muualla, näin et avaa foorumia uudelleen.Poljet vain Jania,sääli että oot itse sille noin sokea.Säälittävää oikeastaan, sulla on varman paha olla.

        Muille:Ei yks foorumi ole mitään musiikin rinnalla ja uusi levykin tulee, se on pääasia.


      • Fani.
        huvittavaa... kirjoitti:

        ..oli lukea tämä ketju läpi.
        En tiennytkään Janilla olevan omaa Sigmund Freudia joka laittaa ajatuksia,mielipiteitä ja sanomisia hänen suuhunsa??Eikö hän osaakkaan ajatella itse?Toivon mukaan osaa. Karkki76:delle suosittelen ilmiselvän agressios purkamista jossain muualla, näin et avaa foorumia uudelleen.Poljet vain Jania,sääli että oot itse sille noin sokea.Säälittävää oikeastaan, sulla on varman paha olla.

        Muille:Ei yks foorumi ole mitään musiikin rinnalla ja uusi levykin tulee, se on pääasia.

        Karkki76 voisi miettiä mitä tekee ennen kuin tekee. Mä ihan luulin että kyseinen Karkki76 olisi Janin fani, mutta niin ei voi missään nimessä olla, koska aika paljon hän on jo Janille harmia aiheuttanut näillä katkeruuksien viljelemisillään. Eikä ketään Janilandiasta ihan tuosta vaan ilman syytä varmaan ulos laitettu. Tarkoittaa että on sulla peiliin katsomisen paikka, Karkki76.

        Ilmestyisipä Janin uusi levy jo :):)


      • JW-fani
        huvittavaa... kirjoitti:

        ..oli lukea tämä ketju läpi.
        En tiennytkään Janilla olevan omaa Sigmund Freudia joka laittaa ajatuksia,mielipiteitä ja sanomisia hänen suuhunsa??Eikö hän osaakkaan ajatella itse?Toivon mukaan osaa. Karkki76:delle suosittelen ilmiselvän agressios purkamista jossain muualla, näin et avaa foorumia uudelleen.Poljet vain Jania,sääli että oot itse sille noin sokea.Säälittävää oikeastaan, sulla on varman paha olla.

        Muille:Ei yks foorumi ole mitään musiikin rinnalla ja uusi levykin tulee, se on pääasia.

        Ei tosiaan huvita pätkääkään.

        Annetaan nyt jo Janin tehdä työtänsä!

        Jani on koko kansan artisti joka tekee työtään suurella sydämellä ja upealla ammattitaidolla. Olkaamme tyytyväisiä siihen, eikä vedetä Jania mukaan näihin fanien välisiin henkilökohtaisiin(?) kiistoihin.

        Jani on YKKÖNEN ! Enää kuukausi ja pari viikkoa, kun saamme uudesta levystä nauttia =D ! YES!

        t:ikuinen fani


      • Jani on paras
        JW-fani kirjoitti:

        Ei tosiaan huvita pätkääkään.

        Annetaan nyt jo Janin tehdä työtänsä!

        Jani on koko kansan artisti joka tekee työtään suurella sydämellä ja upealla ammattitaidolla. Olkaamme tyytyväisiä siihen, eikä vedetä Jania mukaan näihin fanien välisiin henkilökohtaisiin(?) kiistoihin.

        Jani on YKKÖNEN ! Enää kuukausi ja pari viikkoa, kun saamme uudesta levystä nauttia =D ! YES!

        t:ikuinen fani

        Karkki, nyt on aika lopettaa nuo raivot, ja alkaa katsoa eteenpäin. Menneet on nyt menneitä, ja Jani tarvitsee työrauhan.

        Jani ON koko kansan artisti, ja ansaitsee iloiset ja ystävälliset fanit, jookos.

        Levyyn aikaa enää reilu kuukausi, ja sitä levyä kannattaa odottaa !!!!!


      • karkki76
        huvittavaa... kirjoitti:

        ..oli lukea tämä ketju läpi.
        En tiennytkään Janilla olevan omaa Sigmund Freudia joka laittaa ajatuksia,mielipiteitä ja sanomisia hänen suuhunsa??Eikö hän osaakkaan ajatella itse?Toivon mukaan osaa. Karkki76:delle suosittelen ilmiselvän agressios purkamista jossain muualla, näin et avaa foorumia uudelleen.Poljet vain Jania,sääli että oot itse sille noin sokea.Säälittävää oikeastaan, sulla on varman paha olla.

        Muille:Ei yks foorumi ole mitään musiikin rinnalla ja uusi levykin tulee, se on pääasia.

        Hupsista vaan :)

        Kerroin vain miten asiat meni, ei sen enempää eikä ole kysymys Janista vaan näistä henkilökohtaisuuksista, niinkuin on ollutkin.

        Enkä mä jaksa olla katkera, elämässä tapahtuu HIUKAN ENEMMÄN kuin pelkkä virtuaalimaailma ja ihmiset sen takana, onneksi ;)

        Kuten sanottua, hienoa että sananvapaus on olemassa.


      • Hylje
        Karkki76 kirjoitti:

        ...olisi tosiaan ollut ihan jees, jos asiallisia totuuden sisältäviä viestejä ei olisi poistettu VAAN ne, jotka suoraan muita kirjoittajia loukkasivat. Noh, tyylinsä kullakin...

        hiukan faktaa :

        Janille KAIKKI FANIT ovat samanarvoisia, hän ei halunnut heittää ketään omalta foorumiltaan pihalle VAIKKA oli niitä natisijoita ja nitkuttajia, jotka eivät voineet eriäviä mielipiteitä sietää -> SIKSI jani veti töpselin seinästä ensimmäisen kerran : hänelle todellakin kaikki ovat samanarvoisia eikä muutaman ihmisen kyykyttäminen ole tällaisen rehellisen suomalaisen miehen mielestä oikein.

        Janin foorumin olemassa oloa 1.8. jälkeen on mietitty siellä sun täällä. Kaikkien "selvitysten" jälkeen en usko, että "Janilandia" olisi vielä toiminnassa. Se, missä kukakin haluaa JW:stä keskustella, on jokaisen oma asia. Perustakoon kukin omat fooruminsa, niinkuin on tehtykin. Itse en muutamien kaksinaamaisten lurkkien kanssa edes samalle foorumille haluaisi - ihan uskomatonta mitä kaikkea muutamista henkilöistä onkaan selvinnyt ja oikein mukavia ovat myös olleet ne viestit, kun ihmisille on alkanut totuus näistä tyypeistä selvitä ;) vaan ei vielä ikävä kyllä kaikille.

        Meillä on hauska ja rento foorumi, jossa SANA ON VAPAA ! Olen erinomaisen tyytyväinen tähän paikkaan :D

        Aurinkoista alkavaa syksyä!

        Karkki kaikella ystävyydellä sanon sinulle älä sorru siihen minkä uhriksi itse koet joutuneesi.

        Vaikka monilta osin olen ollut kanssasi samaa mieltä, en voi sanoa, että kaikki viimeaikaiset tekemisesi olisivat olleet sellaisia, että suostuisin nekin allekirjoittamaan. (Huomaa aikamuodot ja ehtolauseet!)

        Ihmisillä on vapaa tahto, suurimmalla osalla ainakin. Syytät vastapuoltasi vähän siellä ja täällä mustamaalaamisesta, luokittelusta ja vaikka mistä. Voitko itse sanoa olevasi täysin syytön edellisiin? Ensimmäisen kiven heittäköön se kuka on viaton.

        Ole iloinen että foorumillasi on käyttäjiä, mutta älä rupea kateellisiksi muille. Raamattua vielä lainatakseni älä himoitse toisen omaa.


      • juuri näin
        JW-fani kirjoitti:

        Ei tosiaan huvita pätkääkään.

        Annetaan nyt jo Janin tehdä työtänsä!

        Jani on koko kansan artisti joka tekee työtään suurella sydämellä ja upealla ammattitaidolla. Olkaamme tyytyväisiä siihen, eikä vedetä Jania mukaan näihin fanien välisiin henkilökohtaisiin(?) kiistoihin.

        Jani on YKKÖNEN ! Enää kuukausi ja pari viikkoa, kun saamme uudesta levystä nauttia =D ! YES!

        t:ikuinen fani

        >>>>>>>Annetaan nyt jo Janin tehdä työtänsä!

        Jani on koko kansan artisti joka tekee työtään suurella sydämellä ja upealla ammattitaidolla. Olkaamme tyytyväisiä siihen, eikä vedetä Jania mukaan näihin fanien välisiin henkilökohtaisiin(?) kiistoihin.


    Ketjusta on poistettu 88 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe