Fjord 19 HT

-StArFuRy-

Olen hankkimassa Fjord 19 HT venettä. Olisiko jollain omistajalla vähän kertoa kokemuksia veneestä? Ihan vaan ajettavuudesta, tehon tarpeesta, kulutuksesta/matkanopeuksista ja millaisilla moottoreilla ja kaikesta muustakin mitä kyseiseen venemalliin liittyy. Itselleni tulee veneeseen Yamahan 85hp perämoottori, mahtaako teho riittää lähes 1000kg painavalle veneelle? Aaltoihin ei Fjordilla ilmeisesti paljoa tarvitse hidastella?

16

9466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo 40v

      Painavaa ja vettynyttä lasikitua 60-Luvulta.

      Aja varovasti aaltoihin!

      • -StArFuRy-

        No ensinnäkään.. Vene ei ole 60-luvulta. Ja toiseksi, vene sai katsastusmieheltä täydet pisteet. Kehuivat vielä, että kyseinen venemalli on erittäin kestävä ja ikäisekseen huippuhyvä ajettavuudeltaan. Myöskään omassa veneessäni ei ole pieniäkään jälkiä, että sitä olisi kolhittu rantautuessa tms. Joten veneen runko pitäisi olla hyvässä kunnossa.


      • aromipesä 1

        mä en löytäny 21 ht 1972 fjordista runkoa ollenkaan. konepukin jälkeen pelkkää uretaania. et jos jonkun käsitys hyvästä rungosta on 1,5 kuutioo vettynyttä uretaanii niin olkoon


      • aromipesä 1 kirjoitti:

        mä en löytäny 21 ht 1972 fjordista runkoa ollenkaan. konepukin jälkeen pelkkää uretaania. et jos jonkun käsitys hyvästä rungosta on 1,5 kuutioo vettynyttä uretaanii niin olkoon

        Missä kohtaa 21 jalkaisessa on uretaania? Fjordlingissä sitä on, ja se on tuottanut ongelmia (tosin ainakin ruotsissa kyseisen venemallin uretaanien poistamiseen ja sen korvaavien jäykisteiden asentamiseen erikoistunut yritys)


    • jouni881

      vene ihan jees ajella pikku aallokossakin mut kone tuntuu aika pieneltä kun itellä on samas botskissa sisäperä 120hp ja enemmänkin sais olla.koeajolla se selviää miten plaanaa..mun paattilla matkanop.22-25 ja kulutus aika pieni.noihin on kyllä laitettu reilusti yli 200 heppasia koneita aikanaan.kovin paljon näitä klassikoita ei suomessa varmaan ole.pesusieni tai ei,pinnalla pysyy ja tyytyväisiä ollaan hinta/laatu suhde ok

      • -StArFuRy-

        Entinen omistaja lupaili koneelle n.20 solmun matkavauhtia (joka kyllä minulle riittää) ja kulutusta tällä nopeudella sinne n.17l/h. Itse en ole vielä paljoa muuta ehtinyt ajamaan, muuta kuin laskurampilta kotiin tyynellä kelillä, mutta kyllä vene nousi hyvin liukuun 85hp moottorilla.


    • B.F.

      Jos vain on mahdollista niin katso myös Fjord 21 HT:ta Siinäpä vasta klassikoiden klassikko josta löytyy myös hiukan matkavene potentiaalia suljettavan hytin ansiosta. Venepörssissä oli myytävänä erittin hieno yksilö 10.000 euroon.

      • -StArFuRy-

    • kuukkelimestari

      Vene painaa 710 kiloa, eli saman verran kuin lähes identtisen kokoinen Yamarin. Laminaattipaksuus on siis samaa hyvää tasoa, paino/koko suurempi kuin joissakin Bellan tai Flipperin malleissa, saati halpamerkeissä

      Fjord Wing data:

      Fjord Wing Cabin och HT
      Löa (LOA) 5,69m
      Längd i vattenlinje 4,57m
      Bredd 2,19m
      Höjd över hardtopp 1,3m
      Bensintank 100 liter
      Vikt med Volvo AQ115/100 920kg

      Fjord Wing SP
      Enligt ovan
      Vikt med Volvo AQ115/100 875kg

      Vikt AQ115/100 210kg

      Lars Lundbladh

      • Minulla löytyy skannattuna Fjord Wingin alkuperäinen suomenkielinen myyntiesite, sekä pari vuotta nuorempi englanninkielinen mallistoesite ja 21 Weekenderin/DC:n esite. Eli voin tarvittaessa laittaa sähköpostilla.


      • kuukkelmeister
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Minulla löytyy skannattuna Fjord Wingin alkuperäinen suomenkielinen myyntiesite, sekä pari vuotta nuorempi englanninkielinen mallistoesite ja 21 Weekenderin/DC:n esite. Eli voin tarvittaessa laittaa sähköpostilla.

        Eli viestitätkö että näissä esitteissä aloittajan veneen massa oleellisesti eroaa esittämistäni arvoista, jotka toistuvat Skandinavisten Fjord- kerhojen sivuilla. Sivuilla, joilla harrastetaan tätä Skandinavista, ei Brittiläistä tai Balttimerkkiä.

        Vaikka kuinka fanittaisi vanhoja kiuluja, kannattaa pysyä tosiasiossa eikä leipaista 30% lisäpainoja tukeakseen omia mileikuviaan museovehkeiden superiorisuudesta,


      • kuukkelmeister kirjoitti:

        Eli viestitätkö että näissä esitteissä aloittajan veneen massa oleellisesti eroaa esittämistäni arvoista, jotka toistuvat Skandinavisten Fjord- kerhojen sivuilla. Sivuilla, joilla harrastetaan tätä Skandinavista, ei Brittiläistä tai Balttimerkkiä.

        Vaikka kuinka fanittaisi vanhoja kiuluja, kannattaa pysyä tosiasiossa eikä leipaista 30% lisäpainoja tukeakseen omia mileikuviaan museovehkeiden superiorisuudesta,

        En tietenkään. Sen sijaan viestitän kyseisistä veneistä kiinnostuneille, että on mahdollisuus pieneen nostalgiaretkeen, ja aivan ilmaiseksi.

        Eikö tämä foorumi ole tarkoitettu juuri siihen tarkoitukseen, eli veneilyyn? Vai oppimiskyvyttömien penskojen hormoonipurkauspaikaksi?


      • hepskukkuu223
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        En tietenkään. Sen sijaan viestitän kyseisistä veneistä kiinnostuneille, että on mahdollisuus pieneen nostalgiaretkeen, ja aivan ilmaiseksi.

        Eikö tämä foorumi ole tarkoitettu juuri siihen tarkoitukseen, eli veneilyyn? Vai oppimiskyvyttömien penskojen hormoonipurkauspaikaksi?

        Vai inkontinenssivaivastaan mielensä hapattanaeiden setämiesten epäloogisuuksien purkauspaikaksi?


      • hepskukkuu223 kirjoitti:

        Vai inkontinenssivaivastaan mielensä hapattanaeiden setämiesten epäloogisuuksien purkauspaikaksi?

        Hyvä kysymys, käyppä sinä vaihtamassa kalsarit, niin minä käyn vaihtamassa vaippani..

        Oliko sinulla ihan jotain asiaakin?


      • vanhempi kippari
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Hyvä kysymys, käyppä sinä vaihtamassa kalsarit, niin minä käyn vaihtamassa vaippani..

        Oliko sinulla ihan jotain asiaakin?

        Mielenkiintoista jopa hupaisaa lukea joidenkin "kippareiden" mielipiteitä Fjordeista. Itselläni on ollut Fjordling ja pari Wingiä ja voin vain sanoa, että nämä kotimaiset tuotteet kalpenee näille norjalaisille .Tosin ne vaativat konetehoja, mutta ovathan ne v-runkoisia ja massaakin on. Vettymiset rungossa ovat hyvin normaaleja kaikissa merkeissä, jos pinta menee rikki , eikä sitä heti korjata. Olosuhteet on huomioitava ,missä milläkin veneellä on turvallista veneillä.


      • Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Minulla löytyy skannattuna Fjord Wingin alkuperäinen suomenkielinen myyntiesite, sekä pari vuotta nuorempi englanninkielinen mallistoesite ja 21 Weekenderin/DC:n esite. Eli voin tarvittaessa laittaa sähköpostilla.

        Vieläkö kirjoittaja kuulolla? Täällä olisi myös kiinnostusta tuosta Wingin myyntiesitteestä, vahvasti harkitsen kyseisenlaisen veneen ostamista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe