Fjord 19 HT

-StArFuRy-

Olen hankkimassa Fjord 19 HT venettä. Olisiko jollain omistajalla vähän kertoa kokemuksia veneestä? Ihan vaan ajettavuudesta, tehon tarpeesta, kulutuksesta/matkanopeuksista ja millaisilla moottoreilla ja kaikesta muustakin mitä kyseiseen venemalliin liittyy. Itselleni tulee veneeseen Yamahan 85hp perämoottori, mahtaako teho riittää lähes 1000kg painavalle veneelle? Aaltoihin ei Fjordilla ilmeisesti paljoa tarvitse hidastella?

16

7738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo 40v

      Painavaa ja vettynyttä lasikitua 60-Luvulta.

      Aja varovasti aaltoihin!

      • -StArFuRy-

        No ensinnäkään.. Vene ei ole 60-luvulta. Ja toiseksi, vene sai katsastusmieheltä täydet pisteet. Kehuivat vielä, että kyseinen venemalli on erittäin kestävä ja ikäisekseen huippuhyvä ajettavuudeltaan. Myöskään omassa veneessäni ei ole pieniäkään jälkiä, että sitä olisi kolhittu rantautuessa tms. Joten veneen runko pitäisi olla hyvässä kunnossa.


      • aromipesä 1

        mä en löytäny 21 ht 1972 fjordista runkoa ollenkaan. konepukin jälkeen pelkkää uretaania. et jos jonkun käsitys hyvästä rungosta on 1,5 kuutioo vettynyttä uretaanii niin olkoon


      • aromipesä 1 kirjoitti:

        mä en löytäny 21 ht 1972 fjordista runkoa ollenkaan. konepukin jälkeen pelkkää uretaania. et jos jonkun käsitys hyvästä rungosta on 1,5 kuutioo vettynyttä uretaanii niin olkoon

        Missä kohtaa 21 jalkaisessa on uretaania? Fjordlingissä sitä on, ja se on tuottanut ongelmia (tosin ainakin ruotsissa kyseisen venemallin uretaanien poistamiseen ja sen korvaavien jäykisteiden asentamiseen erikoistunut yritys)


    • jouni881

      vene ihan jees ajella pikku aallokossakin mut kone tuntuu aika pieneltä kun itellä on samas botskissa sisäperä 120hp ja enemmänkin sais olla.koeajolla se selviää miten plaanaa..mun paattilla matkanop.22-25 ja kulutus aika pieni.noihin on kyllä laitettu reilusti yli 200 heppasia koneita aikanaan.kovin paljon näitä klassikoita ei suomessa varmaan ole.pesusieni tai ei,pinnalla pysyy ja tyytyväisiä ollaan hinta/laatu suhde ok

      • -StArFuRy-

        Entinen omistaja lupaili koneelle n.20 solmun matkavauhtia (joka kyllä minulle riittää) ja kulutusta tällä nopeudella sinne n.17l/h. Itse en ole vielä paljoa muuta ehtinyt ajamaan, muuta kuin laskurampilta kotiin tyynellä kelillä, mutta kyllä vene nousi hyvin liukuun 85hp moottorilla.


    • B.F.

      Jos vain on mahdollista niin katso myös Fjord 21 HT:ta Siinäpä vasta klassikoiden klassikko josta löytyy myös hiukan matkavene potentiaalia suljettavan hytin ansiosta. Venepörssissä oli myytävänä erittin hieno yksilö 10.000 euroon.

      • -StArFuRy-

    • kuukkelimestari

      Vene painaa 710 kiloa, eli saman verran kuin lähes identtisen kokoinen Yamarin. Laminaattipaksuus on siis samaa hyvää tasoa, paino/koko suurempi kuin joissakin Bellan tai Flipperin malleissa, saati halpamerkeissä

      Fjord Wing data:

      Fjord Wing Cabin och HT
      Löa (LOA) 5,69m
      Längd i vattenlinje 4,57m
      Bredd 2,19m
      Höjd över hardtopp 1,3m
      Bensintank 100 liter
      Vikt med Volvo AQ115/100 920kg

      Fjord Wing SP
      Enligt ovan
      Vikt med Volvo AQ115/100 875kg

      Vikt AQ115/100 210kg

      Lars Lundbladh

      • Minulla löytyy skannattuna Fjord Wingin alkuperäinen suomenkielinen myyntiesite, sekä pari vuotta nuorempi englanninkielinen mallistoesite ja 21 Weekenderin/DC:n esite. Eli voin tarvittaessa laittaa sähköpostilla.


      • kuukkelmeister
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Minulla löytyy skannattuna Fjord Wingin alkuperäinen suomenkielinen myyntiesite, sekä pari vuotta nuorempi englanninkielinen mallistoesite ja 21 Weekenderin/DC:n esite. Eli voin tarvittaessa laittaa sähköpostilla.

        Eli viestitätkö että näissä esitteissä aloittajan veneen massa oleellisesti eroaa esittämistäni arvoista, jotka toistuvat Skandinavisten Fjord- kerhojen sivuilla. Sivuilla, joilla harrastetaan tätä Skandinavista, ei Brittiläistä tai Balttimerkkiä.

        Vaikka kuinka fanittaisi vanhoja kiuluja, kannattaa pysyä tosiasiossa eikä leipaista 30% lisäpainoja tukeakseen omia mileikuviaan museovehkeiden superiorisuudesta,


      • kuukkelmeister kirjoitti:

        Eli viestitätkö että näissä esitteissä aloittajan veneen massa oleellisesti eroaa esittämistäni arvoista, jotka toistuvat Skandinavisten Fjord- kerhojen sivuilla. Sivuilla, joilla harrastetaan tätä Skandinavista, ei Brittiläistä tai Balttimerkkiä.

        Vaikka kuinka fanittaisi vanhoja kiuluja, kannattaa pysyä tosiasiossa eikä leipaista 30% lisäpainoja tukeakseen omia mileikuviaan museovehkeiden superiorisuudesta,

        En tietenkään. Sen sijaan viestitän kyseisistä veneistä kiinnostuneille, että on mahdollisuus pieneen nostalgiaretkeen, ja aivan ilmaiseksi.

        Eikö tämä foorumi ole tarkoitettu juuri siihen tarkoitukseen, eli veneilyyn? Vai oppimiskyvyttömien penskojen hormoonipurkauspaikaksi?


      • hepskukkuu223
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        En tietenkään. Sen sijaan viestitän kyseisistä veneistä kiinnostuneille, että on mahdollisuus pieneen nostalgiaretkeen, ja aivan ilmaiseksi.

        Eikö tämä foorumi ole tarkoitettu juuri siihen tarkoitukseen, eli veneilyyn? Vai oppimiskyvyttömien penskojen hormoonipurkauspaikaksi?

        Vai inkontinenssivaivastaan mielensä hapattanaeiden setämiesten epäloogisuuksien purkauspaikaksi?


      • Välittäjä_LKV
        hepskukkuu223 kirjoitti:

        Vai inkontinenssivaivastaan mielensä hapattanaeiden setämiesten epäloogisuuksien purkauspaikaksi?

        Hyvä kysymys, käyppä sinä vaihtamassa kalsarit, niin minä käyn vaihtamassa vaippani..

        Oliko sinulla ihan jotain asiaakin?


      • vanhempi kippari
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Hyvä kysymys, käyppä sinä vaihtamassa kalsarit, niin minä käyn vaihtamassa vaippani..

        Oliko sinulla ihan jotain asiaakin?

        Mielenkiintoista jopa hupaisaa lukea joidenkin "kippareiden" mielipiteitä Fjordeista. Itselläni on ollut Fjordling ja pari Wingiä ja voin vain sanoa, että nämä kotimaiset tuotteet kalpenee näille norjalaisille .Tosin ne vaativat konetehoja, mutta ovathan ne v-runkoisia ja massaakin on. Vettymiset rungossa ovat hyvin normaaleja kaikissa merkeissä, jos pinta menee rikki , eikä sitä heti korjata. Olosuhteet on huomioitava ,missä milläkin veneellä on turvallista veneillä.


      • Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Minulla löytyy skannattuna Fjord Wingin alkuperäinen suomenkielinen myyntiesite, sekä pari vuotta nuorempi englanninkielinen mallistoesite ja 21 Weekenderin/DC:n esite. Eli voin tarvittaessa laittaa sähköpostilla.

        Vieläkö kirjoittaja kuulolla? Täällä olisi myös kiinnostusta tuosta Wingin myyntiesitteestä, vahvasti harkitsen kyseisenlaisen veneen ostamista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      482
      3485
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3411
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      140
      2986
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2282
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2150
    6. 211
      1562
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1271
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1270
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe