Viime päivät on koko ajan tehnyt vaan mieli jotain suolaista. Sipsejä, salmiakkia, kananmunaa missä on paljon suolaa yms.
Ei varmaan kauheen terveellistä antaa noille himoille periksi, mutta voisko toi kertoa että mulla on jostain aineesta puutetta kropassa ja se uupuu normaalista ruokavaliosta?
Vai onko tää vaan näitä raskauden aiheuttamia ihmehimoja :)
Suolaisen himo
6
2113
Vastaukset
- kukka
en tiedä uskaltaako noista himoista koskaan mennä sanomaan mistä olisivat puutetta ja ovatko mistään. Maalaisjärki toki sanoo, että liika suola ei voi olla hyväksi, joten siltä pohjalta ainakaan suolan puutteesta tuskin kyse, tai siis natriumin. Jossain hömppä-testissä suolaisen ja rasvaisen himo viittasi poikaan ja makean taas tyttöön... =D
- tapa!
Ainakaan jos sitä ei koko elämäänsä syö päivittäin shipsejä tai suolakurkkuja. Antaa mennä vaan, kyllä se himo jossain vaiheessa loppuun. (Ainakin toivottavasti).
Itse söin 3. raskauden aikana ylenmäärin tomaatteja ja ekan kanssa vähintään Fazerin sinisen päivässä. Himonsa kullakin.- kukka
suolahan se nimen omaan on joka tappaa jos joku, siis ruokavaliossa. Suomalaiset syövät ihan liikaa suolaa!Moninkertaisesti suosituksen. moni ei tuu ajatelleeksi kuinka paljon piilosuolaa sitä tulee syötyä, siitä lisätystä (näkyvästä) nyt puhumattakaan. Ehkä nuorilla nyt ei niinkään tätä ongelmaa ole, mutta keski-ikäisellä ylipainoisella liika suolan käyttö voi olla jo kohtalokasta. Natriumin runsas saanti lisää verenpaineen nousua sekä suurentaa sydäninfarktin ja aivohalvauksen vaaraa.
Enkä kyllä suosittelisi syömään fazerin sinistäkään päivässä, mutta kukin tyylillään.... - kukka
kukka kirjoitti:
suolahan se nimen omaan on joka tappaa jos joku, siis ruokavaliossa. Suomalaiset syövät ihan liikaa suolaa!Moninkertaisesti suosituksen. moni ei tuu ajatelleeksi kuinka paljon piilosuolaa sitä tulee syötyä, siitä lisätystä (näkyvästä) nyt puhumattakaan. Ehkä nuorilla nyt ei niinkään tätä ongelmaa ole, mutta keski-ikäisellä ylipainoisella liika suolan käyttö voi olla jo kohtalokasta. Natriumin runsas saanti lisää verenpaineen nousua sekä suurentaa sydäninfarktin ja aivohalvauksen vaaraa.
Enkä kyllä suosittelisi syömään fazerin sinistäkään päivässä, mutta kukin tyylillään....ja suolan saanti suositus on 5g päivässä, joten siitä voi ruveta laskemaan paljonko sitä todella tulee liikaa syötyä...(valmisruuat, leivät yms. sisältävät yllättäviä määriä nekin jo suolaa)
- rv40+
...suola koskaan ole terveellistä. Mulle kuitenkin neuvolassa oikein suositeltiin syömään jonkin verran suolaa (lue:suolaisia ruokia), koska mulla on jatkuvasti aika alhainen verenpaine ja jossain vaiheessa oli vähän huippaustakin. Oon kyllä koko raskauden ajan syönyt kohtuullisesti salmiakkia, sipsejä ja kerran viikossa kananmunaa.
- Sara
Mulla on luonnostaan alhainen verenpaine ja raskauden aikana (nyt rv32) olen kyllä himoinnut salmiakkia ja lakua... suolaista ruokaa...enempi kuin ennen. Keho vaatii suolaa, alhainen verenpaine on saanut oloni nimittäin välillä todella huonoksi. Mutta tietenkin kohtuus kaikessa!!! Hyvää odotusta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o1584938Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.942126"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää1861881Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol571474Talousasiantuntija sanoo säästämisestä
" parin kuukauden tulo on sellainen, joka voi olla vaikka tilillä tai jossain korkorahastossa, eikä se ole tuottohakuine2671278Lieksa tukee kuntoutumista reilusti
Lieksan sosiaalitoimi käynnistää uuden tukihankkeen – työttömille veneitä hyvinvoinnin edistämiseksi Lieksan sosiaalito841120Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki111041Siinäpä jäät
Punapää kaipaamaan, kun päätän maallisen vaellukseni. Oma oli valintasi. Sillä minä en jaksa enää kovin pitkää tätä. Ole79989Nato on käytännössä kuollut!
Puolustusliitto Nato on toki natissut liitoksistaan ennenkin, mutta koskaan aiemmin sen vahvin maa Yhdysvallat ei ole uh288944Oot mun sielunpuolikas
Nainen. Harmi vaan että tavattiin väärään aikaan ja synnyttiin tälle planeetalle eri aikaan. 👩❤️👩❤️44862