kiimasta

huokaus

mun tammalla on kiimassa sellainen ärsyttävä tapa, että se litistää mut seinää vasten kun mä oon sitä satuloimassa. ei siin normaalisti muuten tee sitä. onko kukaan kokeillut koskaan sen nimistä ainetta kuin stroppy mare tai moody mare voisikohan näillä poistaa tuon inhottavan tavan?

kokemuksia kokemuksia????

7

1218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mailaif

      Heips! :) Mun suomenhevostammalla on sama tapa ja se kieltämättä on ärsyttävää, ja jopa vaarallistakin, jos jää pahasti seinän ja hevosen väliin. Se kun työntää niin voimalla eikä meinaa oikein kovassa kiimassa päästää irti ollenkaan jos sitä harjaa ihminen, jota se ei kunnioita ollenkaan. Mä en ainaskaa oo kokeillu mitää tommosia aineita, kun saan hevoseni lopettamaan sen muutenkin. Joskus riittää, kun otan raipan käteen ja lasken sen sille puolelle maahan, josta oon harjaamassa. Joskus taas riittää että raippa on kädessä, edelleen sillä mitää tekemättä. Joskus taas ei riitä mikään, vaan tamma litistää ja litistää. Silloin mun pitää mennä ulos harjaamaan, jolloin hevonen on riimunnarussa kiinni ja ei ole seiniä joiden väliin litistää. Tää mun hevonen meinaan tekee tota harjatessakin, kun se on tosi kovassa kiimassa. Mutta tosiaan en tiedä onko noista aineista hyötyä, jos haittaakaan. Siinä asiassa en osaa auttaa.

      Et siis ole yksin tämän ongelman kanssa :) Tsemppiä!!! :) :) :)

    • Jansu

      Joo, mun hoitu tammalla oli sama juttu. Se tarjosi ihmisille takapäätä ym.. Ei kuulema nuo kiiman helpotus-lääkkeet ole joillakin auttanut yhtikäs mitään..

      • tipsukka

        Moi!
        mulla oli lv tamma (siirtyi tammikuussa vihreimmille niityille) jolla oli tosi pahat noi kiimat.

        sillä oli hormonihäiriö ja niin paha että kun oli kiimassa, sai just otettua riimusta sen verran kii että sai karsinasta vietyä hevosen tarhaan ja sit taas tarhasta talliin.

        joskus saattoi olla kuukaudenkin kiimaassa ihan joka päivä. olin välillä hevosen ja seinän välissä, ulos mentiin että tallinovet paukkui.

        hevoseni "vinkaisi" jos koski ja virtsaa lensi niin että käytävän toisella puolella oleva ponikin oli ihan pissasta märkä.

        sillä oli myös takanaan vaikea menneisyys, se oli kuuma ex ravuri joka oli hakattu niin että vihasi miehiä ja kesti aikansa että se alkoi edes minuun luottamaan eikä kukaan muu saanut koskea häneen.

        kysyin eläinlääkäriltä neuvoa joka suositteli erästä hormonilääkettä jota annettaisiin parin viikon välein ja katkaisisi kiiman.

        mutta sitä ei uskaltanut piikittää, liittyen menneisyyteen joten ajattelin että pakko löytää toinen konsti.

        good as gold ja stroppy mare olivat kova sana!!!

        goos as gold on rauhoittava jauhe mm. kilpailujännityksestä, kuljetuksesta yms stressaavalle hevoselle, ei sisällä dopingia. voi sekoittaa rehuun tai juomaveteen.

        meillä oli paras tapa sekoittaa veteen!!

        stroppy marekin auttoi, parhaiten meni sekoittamalla dodson & horrellin pasture mixiin, meni hevoselle parhaiten, prixien, progressien ym seassa jäi helposti syömättä mutta kun pasture on vähän sellaista rehua että stroppy mare sopi sinne joukkoon hyvin.

        tamman kiimat eivät tulleet enää niin rajuina ja nyt sanoi jo paremmin ulkoilutettua hevosen ja valjastettua, loimitettua yms. ilman "lääkitystä" ei olisi ikinä onnistunut.

        se tuli kalliiski, mutta mielestäni kannatti kun säästi tosiasiassa oman terveytensä ja hevonenkin vaikutti onnelliselta.

        valitettavasti ikävät muistot alkoivat kummittelemaan ja hevoseni sairastui niin pahasti että joudun tekemään päätöksen päästää hevonen vihreimmille niityille.

        vikkis oli vaikea hevonen, mutta sisimmässään kiltti ja hyvä hevonen jossei vuosien varrella olisi elämä liikaa kolhinut. hevonen jonka avulla sain lisää rohkeutta ja kokemusta käsitellä vaikeitakin hevosia.

        suosittelen että kokeilet hevoselle good as goldia tai stoppy marea.

        goos as gold maksaa n. 4.50 e pussi mutta se on kerta-annos. niitä saa kyllä 6 kpl laatikossa, tai niin monta pussia kuin haluaa, ostin itse wahlstenilta ja kentaurista ja kentaurin kaisa laski mulle tarjouksen siitä.

        stroppy marea ostin Captain`s Store Ltd Oy:ltä, ensin ostin 1 kg purkkeja kerralla mutta hintaa tuli jotain 50 euroo purkki, kunnes sit ostin 5 kg säkkejä jotka kesti huomattavasti pidempään ja 5 kg maksoi n. 100 e eli se mitä osti 2 kpl 1 kg purkkeja, olis saanut samalla hinnalla 5 kg säkin


      • huokaus
        tipsukka kirjoitti:

        Moi!
        mulla oli lv tamma (siirtyi tammikuussa vihreimmille niityille) jolla oli tosi pahat noi kiimat.

        sillä oli hormonihäiriö ja niin paha että kun oli kiimassa, sai just otettua riimusta sen verran kii että sai karsinasta vietyä hevosen tarhaan ja sit taas tarhasta talliin.

        joskus saattoi olla kuukaudenkin kiimaassa ihan joka päivä. olin välillä hevosen ja seinän välissä, ulos mentiin että tallinovet paukkui.

        hevoseni "vinkaisi" jos koski ja virtsaa lensi niin että käytävän toisella puolella oleva ponikin oli ihan pissasta märkä.

        sillä oli myös takanaan vaikea menneisyys, se oli kuuma ex ravuri joka oli hakattu niin että vihasi miehiä ja kesti aikansa että se alkoi edes minuun luottamaan eikä kukaan muu saanut koskea häneen.

        kysyin eläinlääkäriltä neuvoa joka suositteli erästä hormonilääkettä jota annettaisiin parin viikon välein ja katkaisisi kiiman.

        mutta sitä ei uskaltanut piikittää, liittyen menneisyyteen joten ajattelin että pakko löytää toinen konsti.

        good as gold ja stroppy mare olivat kova sana!!!

        goos as gold on rauhoittava jauhe mm. kilpailujännityksestä, kuljetuksesta yms stressaavalle hevoselle, ei sisällä dopingia. voi sekoittaa rehuun tai juomaveteen.

        meillä oli paras tapa sekoittaa veteen!!

        stroppy marekin auttoi, parhaiten meni sekoittamalla dodson & horrellin pasture mixiin, meni hevoselle parhaiten, prixien, progressien ym seassa jäi helposti syömättä mutta kun pasture on vähän sellaista rehua että stroppy mare sopi sinne joukkoon hyvin.

        tamman kiimat eivät tulleet enää niin rajuina ja nyt sanoi jo paremmin ulkoilutettua hevosen ja valjastettua, loimitettua yms. ilman "lääkitystä" ei olisi ikinä onnistunut.

        se tuli kalliiski, mutta mielestäni kannatti kun säästi tosiasiassa oman terveytensä ja hevonenkin vaikutti onnelliselta.

        valitettavasti ikävät muistot alkoivat kummittelemaan ja hevoseni sairastui niin pahasti että joudun tekemään päätöksen päästää hevonen vihreimmille niityille.

        vikkis oli vaikea hevonen, mutta sisimmässään kiltti ja hyvä hevonen jossei vuosien varrella olisi elämä liikaa kolhinut. hevonen jonka avulla sain lisää rohkeutta ja kokemusta käsitellä vaikeitakin hevosia.

        suosittelen että kokeilet hevoselle good as goldia tai stoppy marea.

        goos as gold maksaa n. 4.50 e pussi mutta se on kerta-annos. niitä saa kyllä 6 kpl laatikossa, tai niin monta pussia kuin haluaa, ostin itse wahlstenilta ja kentaurista ja kentaurin kaisa laski mulle tarjouksen siitä.

        stroppy marea ostin Captain`s Store Ltd Oy:ltä, ensin ostin 1 kg purkkeja kerralla mutta hintaa tuli jotain 50 euroo purkki, kunnes sit ostin 5 kg säkkejä jotka kesti huomattavasti pidempään ja 5 kg maksoi n. 100 e eli se mitä osti 2 kpl 1 kg purkkeja, olis saanut samalla hinnalla 5 kg säkin

        kuinka kauan tuota goog as goldia pitää syöttää ennenkuin vaikutus alkaa näkyä? entäs sitten sitä stroppy marea?

        ollaan mietitty myös regumatea sille syöttää. se on sellaista ainetta joka siirtää kiiman, mutta tuokin puteli amaksaa 100e ja sitä saa vain ell. oten kiinnostaii kyllä nuo luonnon mukaiset aineet enemmän :)


      • tipsukka
        huokaus kirjoitti:

        kuinka kauan tuota goog as goldia pitää syöttää ennenkuin vaikutus alkaa näkyä? entäs sitten sitä stroppy marea?

        ollaan mietitty myös regumatea sille syöttää. se on sellaista ainetta joka siirtää kiiman, mutta tuokin puteli amaksaa 100e ja sitä saa vain ell. oten kiinnostaii kyllä nuo luonnon mukaiset aineet enemmän :)

        yleensä kestää pari viikkoa ennen kuin tehon huomaa, good as gold pitäisi alkaa vaikuttaan jo ihan parin päivän sisällä. stroppy marea kannattaa aloittaa antaan suurimmalla annoksella eli 2 mitallista/päivä (noin 2 dl), tein ainakin näin, pikkuhiljaa annoksen voi pienentää 1½ ja 1 mitalliseen, siinä kyl sit lukee et ponit ja pienet hevoset 1-1½ ja isot hevoset 1½-2 mitallista. sen huomaa kyllä sitten mikä noista on omalle hepalle sopivin annos.


      • tipsukka
        tipsukka kirjoitti:

        yleensä kestää pari viikkoa ennen kuin tehon huomaa, good as gold pitäisi alkaa vaikuttaan jo ihan parin päivän sisällä. stroppy marea kannattaa aloittaa antaan suurimmalla annoksella eli 2 mitallista/päivä (noin 2 dl), tein ainakin näin, pikkuhiljaa annoksen voi pienentää 1½ ja 1 mitalliseen, siinä kyl sit lukee et ponit ja pienet hevoset 1-1½ ja isot hevoset 1½-2 mitallista. sen huomaa kyllä sitten mikä noista on omalle hepalle sopivin annos.

        ei saa sitten antaa imettäville tai kantaville tammoille (ei saa antaa varsalle)


    • aloittaja

      ostin nyt sitten stroppy marea. ja muutaman kerran on sitä syötetty ilta ruoissa ja hyvin on mennyt alas:D

      tuli vain mieleen että onko tuossa aineessa minkälainen doping varoaika?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2988
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1900
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1572
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1360
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      78
      1231
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      263
      1172
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      971
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      831
    Aihe