Kesäihmiset erilaisia

Hintriika

Olen moneen otteeseen viime päivinä törmännyt lausuntoon, että suomalaiset ovat kesällä vallan eri ihmisiä kuin talvella. Onko todella näin?

Siis: Kun kuoriudumme talvitamineista, paljastamme samalla jotakin sisimmästämme. Meistä tulee avoimempia, iloisempia ja kaikin tavoin myönteisempiä kesäihmisiä, jotka taas syksyn viimojen myötä sulkeutuvat kuoreensa ja muuttuvat.

46

2259

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsestäni tuntuu, että olen kesät talvet samanlainen, 'tasainen luonne'. (En viitsi tähän lisätä sitä vitsintynkää, että aina vih...:D)

Saattaa se lämpö joihinkin vaikuttaa, ainakin siihen pukeutumiseen ja sitä kautta sitten ties mihin. :)

• beataBarbara*

Kerro nyt se vitsi, kun kerran alotit.

En minä tiijä

beataB (kuuntelen..)

• beataBarbara*
        beataBarbara* kirjoitti:

En minä tiijä

beataB (kuuntelen..)

se on niin kuin näyttäisi karkkia lapselle,
        ja sitten ottaisi pois.

• beataBarbara* kirjoitti:

En minä tiijä

beataB (kuuntelen..)

Kerron kuitenkin vain lopun....REÄ
        Joku voi tietää muitakin lopetuksia. :D

• Juuso
        TiaLiinu kirjoitti:

Kerron kuitenkin vain lopun....REÄ
        Joku voi tietää muitakin lopetuksia. :D

Tasainen luonne, aina vihainen.

• Juuso kirjoitti:

Tasainen luonne, aina vihainen.

Pitikö se vaihtoehto nyt kaikille paljastaa. :DDDD

• BeataBarbara*

Sehän on aivan kuin luonnonlaki.

Kevyesti kesässä joka suhteessa.

Syksyllä taas vetäydymme kuin karhut pesään.

Talviunta viettämään.

beataB (jo herännyt..)

• Kesämuori

Kesä panee hormoonit hyrräämään silleen mukavasti. Sitä vanhakin nuortuu juhannuksena eikä jouluna niinkään. Muori tuntee olevansa nuori, mieleltään ainakin!

• Kesävaari

Kesällä vaari vaanii kaikkialla...

• Mum-mum-nam
        Kesävaari kirjoitti:

Vaari on kai ruvennut ihan papparazziksi! Ajaa rollaattorilla takaa mummoja...

• Roope63
        Mum-mum-nam kirjoitti:

Vaari on kai ruvennut ihan papparazziksi! Ajaa rollaattorilla takaa mummoja...

kyllä fillari kyytin antaa
        ja mummon pään kääntää
        vaarikun sortsit jalassa polkee
        kypärä päässä ja aurinkolasit silmillä vääntää
        on ruskettuneet reidet hällä
        ja keltainen liivi päällä
        hän kummasti tietä saa
        ja mummojen silmät väpättää

• Hintriika
        Roope63 kirjoitti:

kyllä fillari kyytin antaa
        ja mummon pään kääntää
        vaarikun sortsit jalassa polkee
        kypärä päässä ja aurinkolasit silmillä vääntää
        on ruskettuneet reidet hällä
        ja keltainen liivi päällä
        hän kummasti tietä saa
        ja mummojen silmät väpättää

Roope takuulla polkeissaan tietä saa,
        kaipa mummotkin väistävät fillaroijaa.
        Tämä shortseissaan kiitää kuin tuulispää.
        Auta armias, mummo jos alle jää...

• Roope63
        Hintriika kirjoitti:

Roope takuulla polkeissaan tietä saa,
        kaipa mummotkin väistävät fillaroijaa.
        Tämä shortseissaan kiitää kuin tuulispää.
        Auta armias, mummo jos alle jää...

ei mummoja kumoon ajaa saa
        ja pyörällä turvallisesti matkustaa
        nyt arkiaskareet taakse jää
        on sateella aika ne temmeltää......

• Kesävaari kirjoitti:

Vanha konsti parempi mutta eipä olekaan! Tekin olette sytyttäneet "kakluuniin" tulen aina väärin.

Kasa puita ja tulta alle, eikö?

Yläpuolella olevien puiden "puuhöyryt" menevät piipusta ulos.

Sytytys tulee tapahtua päältäpäin! Kun alapuolella olevat puut kuumenevat niin puuhöyryt kulkeutuvat yläpuolella olevien liekkien läpi palaen eivätkä mene hukkaan.

Miksikö minä kesähelteellä lämmityksestä? Tuli vaan mieleen. Juhannuskokossa ei tästä varmaan ole päljon hyötyä kun tuuli puhaltelee höyryjä taivaan tuuliin.

Ajatelkaa kuinka väärin me monia asioita teemme kun emme pohdi syntyjä syviä.

Taidankin ruveta pohtimaan arjen asioita, etsimään parannuksia. Ties mikä Eedisonni minusta vielä tulee!

P.S. Luin tämän jostain lehdestä ja hämmästyin. Tällainen itsestäänselvyys.

• Ruuneperi kirjoitti:

Vanha konsti parempi mutta eipä olekaan! Tekin olette sytyttäneet "kakluuniin" tulen aina väärin.

Kasa puita ja tulta alle, eikö?

Yläpuolella olevien puiden "puuhöyryt" menevät piipusta ulos.

Sytytys tulee tapahtua päältäpäin! Kun alapuolella olevat puut kuumenevat niin puuhöyryt kulkeutuvat yläpuolella olevien liekkien läpi palaen eivätkä mene hukkaan.

Miksikö minä kesähelteellä lämmityksestä? Tuli vaan mieleen. Juhannuskokossa ei tästä varmaan ole päljon hyötyä kun tuuli puhaltelee höyryjä taivaan tuuliin.

Ajatelkaa kuinka väärin me monia asioita teemme kun emme pohdi syntyjä syviä.

Taidankin ruveta pohtimaan arjen asioita, etsimään parannuksia. Ties mikä Eedisonni minusta vielä tulee!

P.S. Luin tämän jostain lehdestä ja hämmästyin. Tällainen itsestäänselvyys.

Mistähän syystä olen kirjoittanut viestini ihan väärään paikkaan?????

• Heh heh
        Ruuneperi kirjoitti:

se oli vain tilapäinen dementiakohtaus. Sattuu itse kullekin.

• Leny
        Ruuneperi kirjoitti:

mihin Sinun piti tuo edellinen kirjoittaa?

• Leny kirjoitti:

mihin Sinun piti tuo edellinen kirjoittaa?

Kun en saanut viestiä lähtemään siirryin sivun taaksepäin ja kopion. Tänne se tuli liitteenä vahingossa.

• Suvi2

että ainakin käyttäydymme toisin eri vuodenaikoina.

Talvella viimassa ja pakkasessa ei monenkaan tee mieli viipyä rupattelemassa, vaan helposti vain murahdamme hyvän päivän ja kiiruhdamme lämpimään.
      Mutta kesäisin kun on ihanan lämmintä, kauniit kesäpäivät ja -illat, juttu luistaa tuttavan ja vähemmän tuttavan kanssa.

• Jos kuoriutuja on sellainen sexy naisihminen niin kuoriutuminen innostaa kummasti.

Ymmärsikö väärin?

• Muorikas

Jos kuoriutuja on sellainen sexy miesihminen, niin miksikähän se ei naisihmistä innosta yhtään niin kummasti?

• Muorikas kirjoitti:

Jos kuoriutuja on sellainen sexy miesihminen, niin miksikähän se ei naisihmistä innosta yhtään niin kummasti?

Mitä siinä äijärumiluksessa nyt sitten - katseltavaa. Kyllä jonku nuori bodari Sinuakin innostaisi.

• Otontytär
        Muorikas kirjoitti:

Kylläpäs innostaa! -Ainakin jos kuoriutuneella ei ole tuulipuvun- tai verkkarihousuja vaan kivat shortsit tai vastaavat! Ja kevyt kesäpaita tietenkin kruunaa asun:)) .

• Muorikas

Yäk, anabolisteroidiset lihakset!

• Mimmu

Meinaan, oikeassa se Ruuneperi on, kyllä ne nuoret adonikset vielä mummoikäisen silmääkin hivelee... tulin justiinsa parvekkeelta, jossa tuli ihan hiki, kun seurasin komeiden asfalttimiehien työskentelyä kadun varrella, kiiltävät, jäntevät ja ruskettuneet kropat oli komeeta katseltavaa, joten ei se aurinko ole ainoa, mikä saa hien mummonkin pintaan, ... saahan sitä katsella, vai mitä?

• Muorikas
        Mimmu kirjoitti:

Meinaan, oikeassa se Ruuneperi on, kyllä ne nuoret adonikset vielä mummoikäisen silmääkin hivelee... tulin justiinsa parvekkeelta, jossa tuli ihan hiki, kun seurasin komeiden asfalttimiehien työskentelyä kadun varrella, kiiltävät, jäntevät ja ruskettuneet kropat oli komeeta katseltavaa, joten ei se aurinko ole ainoa, mikä saa hien mummonkin pintaan, ... saahan sitä katsella, vai mitä?

Työnteolla hankitut lihakset onkin eriä kuin öjytyt, solariumissa paistetut pullistelulihakset. Minä voin pahoin, kun joskus telkkarissa näytetään niitä narsistisia pillerinpopsijoita.

• Muorikas kirjoitti:

Työnteolla hankitut lihakset onkin eriä kuin öjytyt, solariumissa paistetut pullistelulihakset. Minä voin pahoin, kun joskus telkkarissa näytetään niitä narsistisia pillerinpopsijoita.

lihasten kanssa joutuu kun kyllästyy niihin,eihän ikuisesti halua raahata mukana sellaisia möykkyjä minua kyllä säälittää ne kaverit,

• Leny
        pääsky kirjoitti:

lihasten kanssa joutuu kun kyllästyy niihin,eihän ikuisesti halua raahata mukana sellaisia möykkyjä minua kyllä säälittää ne kaverit,

Niille käy niinkuin Schwarzeneggerin (Kalifornian kuvernööri) lihaksille; ne kutistuvat. Miehestä on tullut ihan normaali miehen näköinen. Hyväkuntoisen sellaisen.

• pääsky kirjoitti:

sitä pienemmät ----hmmm, lauloi Irwin ennen.
        Niin se on että pillerinpurijoitten lihakset pullistuu, paitsi yhdessä paikassa, missä ne kuihtuu kuin pyy maailmanlopun edellä :DD
        Ei me mummot sellaisista välitetä!

• ellumari
        MdK-MdK kirjoitti:

Niin se on että pillerinpurijoitten lihakset pullistuu, paitsi yhdessä paikassa, missä ne kuihtuu kuin pyy maailmanlopun edellä :DD

ja kun pahasti korvien välissä alkaa ilmetä 'puutostauteja', niin me, minä ainakin hakeudumme henkevämpään seuraan.
        Eli pitäkää pojat järkenne edelleenkin veitsenterävänä.
        Tytöt.. me fiksuimmat tykätään älykkäistä miehistä!´:) DDD
        Eikä tällä palstalla onneksi ole muita näyttäytynytkään.....ellei sitten...oteta lukuun joitain nikittömoiä puskasta huutelijoita.

• Pikkumummu
        MdK-MdK kirjoitti:

Suurmiehistä puhutaan suurempia kuin ovatkaan!

• Isomummu
        ellumari kirjoitti:

ja kun pahasti korvien välissä alkaa ilmetä 'puutostauteja', niin me, minä ainakin hakeudumme henkevämpään seuraan.
        Eli pitäkää pojat järkenne edelleenkin veitsenterävänä.
        Tytöt.. me fiksuimmat tykätään älykkäistä miehistä!´:) DDD
        Eikä tällä palstalla onneksi ole muita näyttäytynytkään.....ellei sitten...oteta lukuun joitain nikittömoiä puskasta huutelijoita.

mitä noitten kaikkien kanssa...
        Miehet vaan ovat palstoilla aika harvinaisia, ainakin täällä kypsempien sarjassa, joten niistä kannattaa kilvoitella!. :)))

• Leny
        Isomummu kirjoitti:

mitä noitten kaikkien kanssa...
        Miehet vaan ovat palstoilla aika harvinaisia, ainakin täällä kypsempien sarjassa, joten niistä kannattaa kilvoitella!. :)))

Kyllä tämän ikäisten miesten kelpaa. On varaa mistä valita. Ajatelkaa kuinka paljon enemmän on yksinäisiä "vanhoja" naisia kuin teitä armaat uroot.

• Hintriika

Ihan oma lajinsa suomalaisia on terassikansa, joka herää talvihorroksesta vapun tienoilla ja sinnittelee niin pitkään kuin yksikin terassi on vielä auki.

• (hauska nimitys :)) sai minut ajattelemaan että itse en ole koskaan istuskellut terasseilla muuta kuin etelän matkoilla, kun sisätiloissa on ollut liian lämmintä ja tupakansavuista.
        No, Kööpenhaminassa Strögetillä on ehkä tullut viivyttyä jollakin terassilla jalkoja lepuuttamassa ja katselemassa ihmisvilinää, mutta terassielämä ei kuulu normaaliin päiväjärjestykseen. Oma terassi riittää :))

• Kesämuori
        MdK-MdK kirjoitti:

(hauska nimitys :)) sai minut ajattelemaan että itse en ole koskaan istuskellut terasseilla muuta kuin etelän matkoilla, kun sisätiloissa on ollut liian lämmintä ja tupakansavuista.
        No, Kööpenhaminassa Strögetillä on ehkä tullut viivyttyä jollakin terassilla jalkoja lepuuttamassa ja katselemassa ihmisvilinää, mutta terassielämä ei kuulu normaaliin päiväjärjestykseen. Oma terassi riittää :))

Kauniina päivänä on kiva käydä jalkoja lepuuttamassa terassilla kaupunkireissulla, mutta ei siellä jaksaisi joka päivä ja ilta istua. Terassejakin on tasoltaan monenlaisia.

• Leny
        Kesämuori kirjoitti:

Kauniina päivänä on kiva käydä jalkoja lepuuttamassa terassilla kaupunkireissulla, mutta ei siellä jaksaisi joka päivä ja ilta istua. Terassejakin on tasoltaan monenlaisia.

Silloin, kun näitä nk. terasseja alkoi ilmaantua, ne eivät vastanneet mielikuviani terasseista. Minun mielikuvissani terassi olisi rakennukseen (yleensä kesäahuvilaan)kuuluva osa, jossa on lasi- tai avoterassi. Nyt sanotaan terasseiksi aluetta, jossa on pöytäryhmiä vaikka jalkakäytävällä. Alue on eristetty naruilla. Terassi-nimityksellä ikäänkuin imagoa noustetaan näille muovipurkeista kaljaa tarjoaville alueille.

• Roope63

kyllähän se kahvikin maistuu torikahvilassa aurinkoisena aamupäivänä ja samalla seurata torielämää kun kiirekään ei enää ole minnekkään ;))

• Hintriika
        Roope63 kirjoitti:

kyllähän se kahvikin maistuu torikahvilassa aurinkoisena aamupäivänä ja samalla seurata torielämää kun kiirekään ei enää ole minnekkään ;))

Torikahvilat ovatkin parhaita paikkoja! Siinä kahvia ryystäessä voi panna mielikuvituksen liikkeelle ja vaikkapa ruveta rustailemaan ohikulkijoille elämäkertoja...

Fiktiivisestä leikistä on moni romaanikin saanut alkunsa. Onneksi päittemme sisään ei kukaan pääse tutkimaan, mitä niissä tapahtuu. Ääneen ei tietenkään pidä mennä sanomaan kaikkea, mitä pääkopassa liikkuu.

• Otontytär
        Hintriika kirjoitti:

Torikahvilat ovatkin parhaita paikkoja! Siinä kahvia ryystäessä voi panna mielikuvituksen liikkeelle ja vaikkapa ruveta rustailemaan ohikulkijoille elämäkertoja...

Fiktiivisestä leikistä on moni romaanikin saanut alkunsa. Onneksi päittemme sisään ei kukaan pääse tutkimaan, mitä niissä tapahtuu. Ääneen ei tietenkään pidä mennä sanomaan kaikkea, mitä pääkopassa liikkuu.

Tuli mieleen ("Hintriikan pääkopasta") hassu leikki, jota joskus harrastamme ystävättäreni kanssa liikkuessamme yhdessä.
        Jos näemme jotain mieltä kiinnittävää, vaikkapa lapasen ojassa, alamme heittää juttua mistä lapanen on ojaan joutunut. Vuoronperään lisäämme juttuun uusia olettamuksia... Meillä on monta kertaa niin hulvattoman hauskaa, että ohikulkijat varmaan arvelevan meidän karanneen jostakin:))).
        Kerran kehittelimme huiman jutun hylätystä polkupyörästä; lopuksi tulimme siihen tulokseen, että se oli avaruusolion hylkäämä kulkuneuvo ja ehkä maan ihmisille vaarallinenkin. -Kokeilkaahan joskus; jos olette sopivalla tuulella, saattaa syntyä mahtavia tarinoita!

• Hintriika
        Otontytär kirjoitti:

Tuli mieleen ("Hintriikan pääkopasta") hassu leikki, jota joskus harrastamme ystävättäreni kanssa liikkuessamme yhdessä.
        Jos näemme jotain mieltä kiinnittävää, vaikkapa lapasen ojassa, alamme heittää juttua mistä lapanen on ojaan joutunut. Vuoronperään lisäämme juttuun uusia olettamuksia... Meillä on monta kertaa niin hulvattoman hauskaa, että ohikulkijat varmaan arvelevan meidän karanneen jostakin:))).
        Kerran kehittelimme huiman jutun hylätystä polkupyörästä; lopuksi tulimme siihen tulokseen, että se oli avaruusolion hylkäämä kulkuneuvo ja ehkä maan ihmisille vaarallinenkin. -Kokeilkaahan joskus; jos olette sopivalla tuulella, saattaa syntyä mahtavia tarinoita!

Oijoi! Teillä pitäisi olla nauhuri (tai kirjuri) mukana! Ajattele, mitä maailman kirjallisuus on menettänyt, kun teidän juttunne vaipuvat unholaan...

• Kesämuori
        Leny kirjoitti:

Silloin, kun näitä nk. terasseja alkoi ilmaantua, ne eivät vastanneet mielikuviani terasseista. Minun mielikuvissani terassi olisi rakennukseen (yleensä kesäahuvilaan)kuuluva osa, jossa on lasi- tai avoterassi. Nyt sanotaan terasseiksi aluetta, jossa on pöytäryhmiä vaikka jalkakäytävällä. Alue on eristetty naruilla. Terassi-nimityksellä ikäänkuin imagoa noustetaan näille muovipurkeista kaljaa tarjoaville alueille.

Minun mielikuvani sanoo, että terasseja oli hienoilla ihmisillä. Tavallisella kansalla oli vain kuisteja. Saattaa olla, että eri puolilla Suomea sanojen merkitys on erilainen.

• Leny
        Kesämuori kirjoitti:

Minun mielikuvani sanoo, että terasseja oli hienoilla ihmisillä. Tavallisella kansalla oli vain kuisteja. Saattaa olla, että eri puolilla Suomea sanojen merkitys on erilainen.

Sinä sen sanoit. Hienoilla ihmisillä. Valkoisissa kesähuviloissa oli semmoiset isot terassit. Muilla oli kuisteja ja verannat.

• Leny kirjoitti:

Sinä sen sanoit. Hienoilla ihmisillä. Valkoisissa kesähuviloissa oli semmoiset isot terassit. Muilla oli kuisteja ja verannat.

tällä helsingin reissullani ilta aurinkoisella terassilla jossa sireenit kukki ja linnut lailoivat,puut olivat korkeita,ja siiderinkin join,seuraa oli fiksuja herrasmiehiä ja tanssia sai punertavassa auringon loisteessa, siinä kerrakseen onkin hyvin alkanut etelän kesäreissu,nyt kun malttaisi pysyä lestissään,

• Hintriika kirjoitti:

Oijoi! Teillä pitäisi olla nauhuri (tai kirjuri) mukana! Ajattele, mitä maailman kirjallisuus on menettänyt, kun teidän juttunne vaipuvat unholaan...

eräs kommentti jonka sanoi yli 80.ppinen herra ,että hänen vieressä voi istua ihan huoletta hänellä ei ole ollut "sellaisia"tuntemutksia enää luuli tietenkin että minä tykkään ettei tunne mitään,no minä että saahan sitä olla tuntemuksia ,että tsemppiähän pitää olla, älä nyt sellaista vähättele,anna palaa vain !jäi se varmaan toisiin aatoksiin sen jälkeen,

• Vielä töissä

Minä ainakin olen ihan sama vuodenajasta riippumatta. Olen vähän kummastellut niitä, joille sää on niin tavattoman tärkeää. Eritoten lomasää on joillekin suoranainen stressin lähde.

Minulla on tapana sanoa, että pitäkää lomanne minun kanssani samaan aikaan, koska minun lomani kestäessä on aina hyvä sää.

Tarkennan ajatustani sillä, että koska minulle on yhdentekevää sataako vai paistaako loman aikana, niin säänhaltijat ovat jättäneet minut rauhaan, eivätkä viitsi kiusata minua.

Ihan oikeasti: minun lomillani on aina hyvä sää. Kesä on kesä ja loma on loma, molemmat ovat iloinen asia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      196
      1512
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      140
      944
    3. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      931
    4. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      902
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      816
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      719
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      710
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      338
      671
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      664
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      646
    Aihe