Uuslestadiolaisuus pelasti!

UL vuodesta -94

Uuslestadiolaisuus pelasti elämäni! Minun ei tarvinnut tehdä uraa synnyttäjänä!

9

2033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UL ww

      sama täällä olemme kohtalo ystäviä

    • minkävuoksi

      Mistä johtuu, että niin monet haluavat ratsastaa lestadiolaisuuden nimellä. Luuletteko tekin, että sillä sanalla pääsee taivaaseen. Ei suinkaan se nimi ketään pelasta. Olen ymmärtänyt, että Laestadius opetti Raamatun pohjalta. Jos naiset perustaa sillä varjolla uuden herätysliikkeen, ettei tarvitse lapsia synnyttää, niin eikö ole aivan sama kun heittää uskonnon romukoppaan ja elää maailmassa niin kuin maailman lapset, eikä yritä esittää mitään muuta. Näin on moni tehnyt ja on saanut puhtaalla omallatunnolla olla, eikä ole tarvinnut esittää uskovaista kun ei ole sitä ollut. Kun uskovaisena täytyisi elää Raamatun mukaan, jättämättä siitä mitään pois, niin lasten synnyttäminen on annettu naisten tehtäväksi jo luomiskertomuksessa. Jos ei halua tehdä lapsia, niin jättää menemästä naimisiin, niin ei sitten tarvitse perustaa omaa lahkoa. Ja olisihan Suomesta löytynyt kyllä sellaisia lahkoja, joiden ei tarvitse lapsia tehdä.

      • matti (ul)

        Uskossanne on paljon hyvää!
        Ja yhdyn täysin samoihin juttuihin ku kuka tahansa vl. Vl-seurat ovat mulle paljon kivempia ku jotku körttiseurat tms.

        Olen kanssanne samaa mieltä, että esim. rytmimusiikki voi viedä uskon. Sen takia en sellaista "maailmallista musiikkia" kuuntele.
        Toisekseen, mulla ei ole televisiota. En hyväksy esiaviollista seksiä ja uskon kuten te, että toinen uskovainen voi antaa toiselta synnit anteeksi.

        Ja luen edelleen päivämiestä ja käyn seuroissa.
        Ainut, mikä minut erottaa vl:istä on se, että minä ja vaimoni käytetään ehkäisyä. Emmeme tästä mitään meteliä haluta nostaa. Emme haluta pahentaa muiden uskovaisten mieltä. Me emme vain jaksa ottaa kaikkia lapsia vastaan.
        Olemme paikallisen ry:n jäseniä ja itsekin osallistutaan ry:n työvuoroihin.

        Yksikään vl ei tiedä, että me käytetään ehkäisyä ja hyvä niin. Ei mun mielestä uskoa pitäs sen takia jättää, jos ei jaksa ottaa kaikkia lapsia vastaan. Yhdessä puolison kans nimitämmekin meitä leikkimielisesti uuslestadiolaisiksi. Sitähän me oikeasti olemmekin.
        Siis samoja uskovaisia, ku vanhoillislestadiolaisetkin.


      • Kilpikonna ;)
        matti (ul) kirjoitti:

        Uskossanne on paljon hyvää!
        Ja yhdyn täysin samoihin juttuihin ku kuka tahansa vl. Vl-seurat ovat mulle paljon kivempia ku jotku körttiseurat tms.

        Olen kanssanne samaa mieltä, että esim. rytmimusiikki voi viedä uskon. Sen takia en sellaista "maailmallista musiikkia" kuuntele.
        Toisekseen, mulla ei ole televisiota. En hyväksy esiaviollista seksiä ja uskon kuten te, että toinen uskovainen voi antaa toiselta synnit anteeksi.

        Ja luen edelleen päivämiestä ja käyn seuroissa.
        Ainut, mikä minut erottaa vl:istä on se, että minä ja vaimoni käytetään ehkäisyä. Emmeme tästä mitään meteliä haluta nostaa. Emme haluta pahentaa muiden uskovaisten mieltä. Me emme vain jaksa ottaa kaikkia lapsia vastaan.
        Olemme paikallisen ry:n jäseniä ja itsekin osallistutaan ry:n työvuoroihin.

        Yksikään vl ei tiedä, että me käytetään ehkäisyä ja hyvä niin. Ei mun mielestä uskoa pitäs sen takia jättää, jos ei jaksa ottaa kaikkia lapsia vastaan. Yhdessä puolison kans nimitämmekin meitä leikkimielisesti uuslestadiolaisiksi. Sitähän me oikeasti olemmekin.
        Siis samoja uskovaisia, ku vanhoillislestadiolaisetkin.

        Usko tulee kuulemisesta. Hyvä että käytte seuroissa, jos vielä joskus saisitte parannuksen armon. Muista iltarukouksessasi Isämeidän rukous ; "tapahtukoon sinun tahtosi...".


      • TIETÄISI
        matti (ul) kirjoitti:

        Uskossanne on paljon hyvää!
        Ja yhdyn täysin samoihin juttuihin ku kuka tahansa vl. Vl-seurat ovat mulle paljon kivempia ku jotku körttiseurat tms.

        Olen kanssanne samaa mieltä, että esim. rytmimusiikki voi viedä uskon. Sen takia en sellaista "maailmallista musiikkia" kuuntele.
        Toisekseen, mulla ei ole televisiota. En hyväksy esiaviollista seksiä ja uskon kuten te, että toinen uskovainen voi antaa toiselta synnit anteeksi.

        Ja luen edelleen päivämiestä ja käyn seuroissa.
        Ainut, mikä minut erottaa vl:istä on se, että minä ja vaimoni käytetään ehkäisyä. Emmeme tästä mitään meteliä haluta nostaa. Emme haluta pahentaa muiden uskovaisten mieltä. Me emme vain jaksa ottaa kaikkia lapsia vastaan.
        Olemme paikallisen ry:n jäseniä ja itsekin osallistutaan ry:n työvuoroihin.

        Yksikään vl ei tiedä, että me käytetään ehkäisyä ja hyvä niin. Ei mun mielestä uskoa pitäs sen takia jättää, jos ei jaksa ottaa kaikkia lapsia vastaan. Yhdessä puolison kans nimitämmekin meitä leikkimielisesti uuslestadiolaisiksi. Sitähän me oikeasti olemmekin.
        Siis samoja uskovaisia, ku vanhoillislestadiolaisetkin.

        Vaikka muut eivät tietäsi teidän ehkäisevän, Jumalaa ette voi pettää. Siksi toivon, että saisitte parannuksen armon, sillä synnin luvallisuudessa eläminen on vaarallinen tie. Petätte itseänne jos luulette, että olette samoja uskovaisia kuin vl, vaikka kuuluisittekin johonkin paikallis ry:n. Jos pitäisitte ehkäisyä oikeana, miksi salaatte sen muilta eli eikö sekin todista, että tiedätte sisimmässänne tekevänne väärin.


    • elämä on

      mun elämän pelasti se että kieltäydyin uskosta jo rippikouluiässä.. nyt on elämä mallillaan ikää yli 30 ja ei vakituista suhdetta,ei lapsia. elämä on kunnossa kun vertaan sitä samanikäisiin vl tuttaviin.

      • minun

        Minun elämäni tuhosi se, kun nuorena kielsin uskoni.
        Nyt vanhempana sain parannuksen armon ja nyt on suuri huoli siitä kun mieheni ja lapseni ovat matkalla kadotukseen. Kunpa olisin jaksanut silloin pitää uskoni, niin nyt olisin varmaan huomattavasti onnellisempi. Rukoilen päivittäin, että Jumala antaisi armon, että he pääsisivät sisälle Jumalan valtakuntaan. Kyllä oli ilo katsella Perhossa sitä nuorten ja lasten määrää, mikä siellä oli.
        Siellä näkyi Jumalan siunaus. Ei voi kyllä epäillä mistä se oikea usko löytyy.
        Sinun iässäsi luulin, että asiani ovat kunnossa, mutta nyt tiedän, että olin täysin väärässä.
        En oasannut kasvattaa lapsia kristillisen uskon opin mukaan ja nyt saan murheella seurata heitä. Oma nuoruuteni oli paljon turvatumpaa, kun sain kulkea uskovaisten seurassa. Kumpa vaan olisin sen ymmärtänyt. Ei maailmasta löydä sitä rauhaa, mikä löytyy Jumalan valtakunnasta. Nyt sinunkin pitäisi ajatella, kuten minunkin silloin olisi pitänyt, minkälaisen uskonperinnön jätät lapsillesi. Vaikka lapseni ovatkin lainkuuliaisia kansalaisia, niin heiltä kuitenkin puuttuu se tärkein, taivastoivo.
        Uskoisin että nämä vl tuttavasi ovat paljon onnellisemmassa osassa kuin sinä ja minäkin tuonikäisenä. Kummasti sen vaan on nyt alkanut ymmärtämään. Nyt kun mummoikäisenä seuraan niitä nuoria vl perheitä, niin oikein kateeksi käy, ettei itse sitä ymmärtänyt silloin kun olin nuori.
        En kyllä oikein usko, että maailmasta löytyy sitä oikeaa iloa, mikä on Jumalan valtakunnassa.


      • perusti uskonnon
        minun kirjoitti:

        Minun elämäni tuhosi se, kun nuorena kielsin uskoni.
        Nyt vanhempana sain parannuksen armon ja nyt on suuri huoli siitä kun mieheni ja lapseni ovat matkalla kadotukseen. Kunpa olisin jaksanut silloin pitää uskoni, niin nyt olisin varmaan huomattavasti onnellisempi. Rukoilen päivittäin, että Jumala antaisi armon, että he pääsisivät sisälle Jumalan valtakuntaan. Kyllä oli ilo katsella Perhossa sitä nuorten ja lasten määrää, mikä siellä oli.
        Siellä näkyi Jumalan siunaus. Ei voi kyllä epäillä mistä se oikea usko löytyy.
        Sinun iässäsi luulin, että asiani ovat kunnossa, mutta nyt tiedän, että olin täysin väärässä.
        En oasannut kasvattaa lapsia kristillisen uskon opin mukaan ja nyt saan murheella seurata heitä. Oma nuoruuteni oli paljon turvatumpaa, kun sain kulkea uskovaisten seurassa. Kumpa vaan olisin sen ymmärtänyt. Ei maailmasta löydä sitä rauhaa, mikä löytyy Jumalan valtakunnasta. Nyt sinunkin pitäisi ajatella, kuten minunkin silloin olisi pitänyt, minkälaisen uskonperinnön jätät lapsillesi. Vaikka lapseni ovatkin lainkuuliaisia kansalaisia, niin heiltä kuitenkin puuttuu se tärkein, taivastoivo.
        Uskoisin että nämä vl tuttavasi ovat paljon onnellisemmassa osassa kuin sinä ja minäkin tuonikäisenä. Kummasti sen vaan on nyt alkanut ymmärtämään. Nyt kun mummoikäisenä seuraan niitä nuoria vl perheitä, niin oikein kateeksi käy, ettei itse sitä ymmärtänyt silloin kun olin nuori.
        En kyllä oikein usko, että maailmasta löytyy sitä oikeaa iloa, mikä on Jumalan valtakunnassa.

        kun varsinkin miehet elivät riettaasti,mutta nais parat joutuivat uhreiksi tämän hullun lisääntymisen vaatimuksen takia.
        Muistakaa ettei lesdatius ollut Jumala ei edes umalan poika vaan tavallinen syntinen ihminen.


      • Ei voi ymmärtää...
        minun kirjoitti:

        Minun elämäni tuhosi se, kun nuorena kielsin uskoni.
        Nyt vanhempana sain parannuksen armon ja nyt on suuri huoli siitä kun mieheni ja lapseni ovat matkalla kadotukseen. Kunpa olisin jaksanut silloin pitää uskoni, niin nyt olisin varmaan huomattavasti onnellisempi. Rukoilen päivittäin, että Jumala antaisi armon, että he pääsisivät sisälle Jumalan valtakuntaan. Kyllä oli ilo katsella Perhossa sitä nuorten ja lasten määrää, mikä siellä oli.
        Siellä näkyi Jumalan siunaus. Ei voi kyllä epäillä mistä se oikea usko löytyy.
        Sinun iässäsi luulin, että asiani ovat kunnossa, mutta nyt tiedän, että olin täysin väärässä.
        En oasannut kasvattaa lapsia kristillisen uskon opin mukaan ja nyt saan murheella seurata heitä. Oma nuoruuteni oli paljon turvatumpaa, kun sain kulkea uskovaisten seurassa. Kumpa vaan olisin sen ymmärtänyt. Ei maailmasta löydä sitä rauhaa, mikä löytyy Jumalan valtakunnasta. Nyt sinunkin pitäisi ajatella, kuten minunkin silloin olisi pitänyt, minkälaisen uskonperinnön jätät lapsillesi. Vaikka lapseni ovatkin lainkuuliaisia kansalaisia, niin heiltä kuitenkin puuttuu se tärkein, taivastoivo.
        Uskoisin että nämä vl tuttavasi ovat paljon onnellisemmassa osassa kuin sinä ja minäkin tuonikäisenä. Kummasti sen vaan on nyt alkanut ymmärtämään. Nyt kun mummoikäisenä seuraan niitä nuoria vl perheitä, niin oikein kateeksi käy, ettei itse sitä ymmärtänyt silloin kun olin nuori.
        En kyllä oikein usko, että maailmasta löytyy sitä oikeaa iloa, mikä on Jumalan valtakunnassa.

        Sinun elämän tuhosi...? Aika katkeraa puhetta. Jos lapsesi ja miehesi tuon viestisi lukisivat, voisivat he syvästi loukkaantua puheistasi. Jos et olisi silloin nuorena kieltänyt uskoasi, et saisi elää sen miehen kanssa, jonka kanssa elät nyt, eikä näin ollen teillä olisi lapsianne.

        Toisaalta onhan se hienoa, kun olet taas löytänyt sinulle oikean uskon, mutta älä ole katkera perheellesi. Sinulla ei olisi ihanaa (?) perhettäsi, jos et olisi kerran tehnyt niin kuin teit. Jokaisella tapahtuvalla on tarkoituksensa. Niinhän sitä opetetaan myös lestadiolaisten keskuudessa.

        Minä ainakin uskon, että Jumalan tahto ohjaa myös ihmisten tekoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe