Bussilla Pietariin - miten??

Loikoilija

Oon kuullu joskus, että Pietariin matkustaminen bussilla on junaa halvempaa. Mistä saisin tietää aikataulut?

Entä pitääkö lippu ostaa jostain matkatoimistosta etukäteen vai voiko vaan hypätä bussiin?

Saattaa kuulostaa tyhmiltä nää kysymykset, mutta viittiskö joku vastata?

10

3437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pietariin pääsee

      Ja mikseipä saman tien Kremliin asti
      jos on tiedossa muhkea öljylasti.

    • Enska

      Siinähän se matkahuollon ja Bussepressin linkki on Suomi24 etusivulla oik.alkulmassa. Siellä aikataulut ja puh. numerot katsoin juuri hyvää matkaa.

    • uula

      niin matkahuolto vie ja sitten esim. Nevatours järjestää matkoja, joihin voit ostaa pelkät bussiliput tai vaikkapa majoituksen kera. Lisäksi Helsingistä kulkee jatkuvasti venäläisiä busseja 8lienevät kaikkein halvimmat kyydit. Ja lisäksi ainakin Joensuusta ja Kuopiosta lähtee säännölliset bussivuorot Pietariin. Mutta kokemuksesta voin sanoa, että juna on mukavin, ei tarvitse odotella rajalla jonottamassa oman bussin vuoroa.

      • sep2

        Rajanylityksen ongelmia helposti liioitellaan. Toukokuun lopulla kävin Neva Toursilla Pietarissa. Uusi bussi, hyvä kuski, rajalla meni puolisen tuntia mennen tullen vaikka olikin viikonvaihde. Samalla voi katsella Kannaksen maisemia ja liikennettä.


      • fontanka
        sep2 kirjoitti:

        Rajanylityksen ongelmia helposti liioitellaan. Toukokuun lopulla kävin Neva Toursilla Pietarissa. Uusi bussi, hyvä kuski, rajalla meni puolisen tuntia mennen tullen vaikka olikin viikonvaihde. Samalla voi katsella Kannaksen maisemia ja liikennettä.

        hh-kuriirin kyydissä on hyvä pyyhkässä pietariin.nopiaan pääsee.


      • Kolja007
        fontanka kirjoitti:

        hh-kuriirin kyydissä on hyvä pyyhkässä pietariin.nopiaan pääsee.

        Kyyti HH:lla on hyvää, nopeaa ja varmaa, mutta itse HH ei oikein hallitse asiakaspalvelun saloja.

        Tilasin herralta kyydin sähköpostilla ja asiakkaan aikataulun muutoksesta johtuen jouduin perumaan diilin viisi päivää ennen lähtöä. Vastaus jonka sain HH:lta sähköpostilla oli aika pöyristyttävä joten jätän sen nyt tähän laittamatta.

        Kun vielä kehtasin kysyä HH:lta miksi moinen provo asikkaan suuntaan niin vastausta ei koskaan tullut.

        Jos muailmassa ei olisi HH-Kuriirin lisäksi muuta kyytiä Pietariin tai Viipuriin niin minä lähtisin tallaamaan jalkaisin kohti rajaa!


      • jjkkoo
        Kolja007 kirjoitti:

        Kyyti HH:lla on hyvää, nopeaa ja varmaa, mutta itse HH ei oikein hallitse asiakaspalvelun saloja.

        Tilasin herralta kyydin sähköpostilla ja asiakkaan aikataulun muutoksesta johtuen jouduin perumaan diilin viisi päivää ennen lähtöä. Vastaus jonka sain HH:lta sähköpostilla oli aika pöyristyttävä joten jätän sen nyt tähän laittamatta.

        Kun vielä kehtasin kysyä HH:lta miksi moinen provo asikkaan suuntaan niin vastausta ei koskaan tullut.

        Jos muailmassa ei olisi HH-Kuriirin lisäksi muuta kyytiä Pietariin tai Viipuriin niin minä lähtisin tallaamaan jalkaisin kohti rajaa!

        Tilasin kyydin tuttavalleni Viipuri -Lpr,HH-Kuriiri oli myöhässä paljon,sihteeri myönsi sen jälkeen päin puhelimessa.Tuttavani ei tiennyt tuleeko kyyti vai ei,hän tuli muulla kyydillä suomeen.Lasku tuli viikon päästä,yritin selvittää asiaa ,että olitte myöhässä aika paljon ,että en ole mielestäni velvollinen maksamaan,luuri lyötiin KORVAAN noin minuutin puhelun jälkeen.En olisi kyllä ikinä uskonut että tämmöistä asikas palvelua on SUOMESSA.Entisessä Neuvostoliitossa asiakas oli aina väärässä.En käytä ,enkä suosittele muille HH-Kuriiria.


    • tosiaan että et pysty tämmöistä asiaa selvittää paikallisen matkahuollon kanssa taikka katsomalla mh sivut netistä?

      • Loikoilija

        Haista *****!


    • Tanja

      Halusin säästää työmatkalla aikaa. Hieman ennen puoltayötä torstaina lähdettiin liikkeelle ja perillä oltiin marraskuisena aamuna niin aikasin ettei Pietarissa vielä kukaan muu ollutkaan liikenteessä. Päivä meni messuilla ja neuvottelussa ja kahvia kului. Onneksi pääsin kaverin luokse lämpimään nukkumaan pariksi tunniksi ennenku illalla oli aika lähteä paluumatkalle. Ja lauantaiaamuna pääsin suoraan jatkoille kun tulin kotiin ja tupa oli täynnä väkeä... Tehokas reissu, mutta en aio noin lyhyenä versiona enää tehdä uusiksi enkä suosittele kellekään ;) Järkevämmällä aikataululla tehtäville reissuille löytyy tiedot osotteesta http://www.savonlinja.fi/linjaliikenne/hkipietari.html . Liput saa ostaa bussissa, mutta hintaa en muista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe