Voiko persoonallisuushäiriönä ilmetä vakava narsismi? Henkilö, joka manipuloi, ohjailee, sanelee, määräilee, tekee ihan kaiken itselleen edulliseksi. Useita läheisiä ihmisiä kohtaan. Ja kaiken huipuksi luulee toimivansa ihan oikein?
Vakava persoonallisuushäiriö
3
379
Vastaukset
- Anonyymi
Voipa hyvinkin, ikävä kyllä. On kahdenlaista narsismia eli hyvää tervettä itsekehua ja itsetuntoa sekä sitten haitallista, joka ilmenee mm. just noin kuin kirjoitat.
Hemmetin vaikea noita on muuttaa mutta ei se mahdotonta ole. Juuri yhtään ei pidä mennä mukaan narsistin touhuihin paitsi se mikä joskus on ikäänkuin välttämöntä. Pitäisi pysyä sinnikkäästi tiukkana ja olla johdonmukainen heti alusta pitäen. Se voi olla helpommin sanottu kuin tehty, jos itselle on esim. terveys-ja talouspulmia eikä edes voi noin vaan irtaantua vaikkapa parisuhteesta tai työstä. Suurempi pulma taitaa olla ettei läheskään aina tajuta ainakaan kovin varhaisessa vaiheessa, että sitä on narsistin kynsissä. Netissä on paljon hyviä toimintaohjeita.
Itsellä on myös jonkin verran kokemusta noista haitallista narsisteista, ja olen siinä mielessä hyvä kohde, että olen moniongelmainen, köyhä ja syrjäytynyt. Itsesä tunnistan jonkin verran siltihyvää narsismia. Kaikesta huolimatta on omaa tahtoa olemassa ja voin irtaantua huonoista ihmisistä - tarvittaessa muutakin! Tänään viimeksi juttelin aiheesta erään kanssa, jolla paljon ongelmaa ja on läheisen narsistin kynsissä. Hänellä ei ikävä kyllä omaa ajattelu ja tahto ole riittävän vahvaa. Aiheesta on puhuttu monet kerrat, mutta aina se on ja menee turhauttavaksi saman jaauhamiseksi.
lajijasuris- Anonyymi
Puolueitten jäseniksi hakeutuvat usein narsistiset henkilöt, jotta pääsevät päteen muitten kustannuksella.
Kuten SDPn marin on hyvä esimerkki.
- Anonyymi
Kyllä se on juuri tuollaista käytöstä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v14268Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3721837Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2421621Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281609Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2531206- 731033
- 581004
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen60775- 47766
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25729