Toyotan moottori leikkasi kiinni

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/autot/art-2000010426223.html
"...Paikallisen Toyota-huollon korjausraportin mukaan Corollan venttiilit vääntyivät, sylinterin seinämä suli ja moottoriöljyyn päätyi runsaasti metallilastuja..."

Eikö tojota ole vielä keksinyt kierroksen rajoitinta.?? Ei tuollainen pitäisi olla mahdollista nykyautoilla.

50

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Hihii, huono vastaveto. Ei tuo Toyotan hajoaminen ja järjettömän kallis remontti tuolla muuksi muutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, huono vastaveto. Ei tuo Toyotan hajoaminen ja järjettömän kallis remontti tuolla muuksi muutu.

        Pitää muistaa, että lausunto on kuskin oma! Emme oikeasti tiedä, miten siinä kävi. Monethan vähättelevät omia mokiaan.

        Toyota on edelleen autojen ykkönen, eikä se tuosta "uutisesta" miksikään muutu!


      • Anonyymi

        Jos tiyotan moottori leika kiinni se on suuri uutinen
        muissa merkeissä se joka päiväistä elämää


        Toyotan bika jihtuu suimalisen huoltomiehn virheestä jossain mussa kuin birallisessa toyta huollossa


    • Anonyymi

      Ei ole keksitty vielä sellaista kierroksen rajoitinta joka tuon estäisi manuaaliaskilla. Nykyaikaisella automaatilla tuo on hoidettu ettei noin voi käydä.

      • Anonyymi

        Kyllä oma manuaali Golffi jarruttaa moottorilla jos vaihtaa 120 km/h nopeudessa vahingossa neloselta kolmoselle.

        nimim. kokemusta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oma manuaali Golffi jarruttaa moottorilla jos vaihtaa 120 km/h nopeudessa vahingossa neloselta kolmoselle.

        nimim. kokemusta on.

        No miten käy jos rykäiset liian pienelle vaihteelle ja nostat kytkimen nopeasti, saattaa kone vähän ulvahtaa ja jopa hajota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten käy jos rykäiset liian pienelle vaihteelle ja nostat kytkimen nopeasti, saattaa kone vähän ulvahtaa ja jopa hajota.

        Jos auto on teknisesti oikein suunniteltu, kyseisessä tapauksessa käy siten että auto tekee rajun moottorijarrutuksen eli katkaisee sytytysvirran moottorilta. Enemmin siinä hajoaa vaihteisto / kytkin kuin kone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten käy jos rykäiset liian pienelle vaihteelle ja nostat kytkimen nopeasti, saattaa kone vähän ulvahtaa ja jopa hajota.

        Volkkarissa luistaa kytkin jo uutena ja dsg sekoilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten käy jos rykäiset liian pienelle vaihteelle ja nostat kytkimen nopeasti, saattaa kone vähän ulvahtaa ja jopa hajota.

        Ainaki fordin kone kestää kun laittaa noin 100km/h vauhdista ykkösen päälle. Tosin vaihteisto taisi hajota. Videossa kohta 3:50.
        https://www.youtube.com/watch?v=dzVqP9sem98


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oma manuaali Golffi jarruttaa moottorilla jos vaihtaa 120 km/h nopeudessa vahingossa neloselta kolmoselle.

        nimim. kokemusta on.

        Ei 120 km/h nopeudessa kolmosvaihteella moottori ole vielä ylikierroksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos auto on teknisesti oikein suunniteltu, kyseisessä tapauksessa käy siten että auto tekee rajun moottorijarrutuksen eli katkaisee sytytysvirran moottorilta. Enemmin siinä hajoaa vaihteisto / kytkin kuin kone.

        Ei se sytytyksen katkaisu ehdi jos vetäisee liian pienen vaihteen pesään. Auton massa ja voimansiirto kuitenkin pyörittää konetta ja rikkoo tekniikkaa. Corollan pieni kolmepyttyinen moottorin vastus tuskin "jaksaa" rikkoa muita paikkoja ennen kuin itse korkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Volkkarissa luistaa kytkin jo uutena ja dsg sekoilee.

        Terolle kova paikka kun Toyotasta joutuu lukemaan ilkeitä uutisia, auts!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainaki fordin kone kestää kun laittaa noin 100km/h vauhdista ykkösen päälle. Tosin vaihteisto taisi hajota. Videossa kohta 3:50.
        https://www.youtube.com/watch?v=dzVqP9sem98

        Se on vähän tekniikasta ja tuurista kiinni mikä paikka hajoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos auto on teknisesti oikein suunniteltu, kyseisessä tapauksessa käy siten että auto tekee rajun moottorijarrutuksen eli katkaisee sytytysvirran moottorilta. Enemmin siinä hajoaa vaihteisto / kytkin kuin kone.

        Millä tavalla sytytyksen katkaisu mielestäsi vaikuttaisi asiaan?
        Ymmärrätkö millään tasolla polttomoottorin/voimansiirron toimintaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oma manuaali Golffi jarruttaa moottorilla jos vaihtaa 120 km/h nopeudessa vahingossa neloselta kolmoselle.

        nimim. kokemusta on.

        Paljonko koneessa on kierroksia nelosvaihteella 120 nopeudella? Alle 4000?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko koneessa on kierroksia nelosvaihteella 120 nopeudella? Alle 4000?

        Mutta kolmosella tuossa vauhdissa 1.6 kone kiertää yli 6000rpm.. Kierroksen rajoitin menee päälle noin 6 tuhannessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kolmosella tuossa vauhdissa 1.6 kone kiertää yli 6000rpm.. Kierroksen rajoitin menee päälle noin 6 tuhannessa.

        Miten kuvittelet kierrosrajoittimen estävän kierrosten nousun, jos se johtuu liian pienelle vaihteelle kytkemisestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kuvittelet kierrosrajoittimen estävän kierrosten nousun, jos se johtuu liian pienelle vaihteelle kytkemisestä?

        Kierrosrajoitin jarruttaa autoa (paitsi ei tojotassa). Kytkin ja vaihteisto on tosin kovilla mutta kyllä se vetää vaikka jarrut lukkoon kuten tuossa videolla.
        https://www.youtube.com/watch?v=dzVqP9sem98


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kierrosrajoitin jarruttaa autoa (paitsi ei tojotassa). Kytkin ja vaihteisto on tosin kovilla mutta kyllä se vetää vaikka jarrut lukkoon kuten tuossa videolla.
        https://www.youtube.com/watch?v=dzVqP9sem98

        Et siis ymmärrä autoista yhtään mitään.
        Kierrosluvunrajoitin katkaisee sytytyksen, muuttaa polttoaineensyöttöä, mutta ei tee mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärrä autoista yhtään mitään.
        Kierrosluvunrajoitin katkaisee sytytyksen, muuttaa polttoaineensyöttöä, mutta ei tee mitään muuta.

        Etkä sinä ymmärrä autoista pätkän vertaa. Kun kierroksen rajoitin katkaisee sytytyksen, moottori ei mene ylikierroksille vaikka nopeutta olisikin liikaa. Video on todisteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkä sinä ymmärrä autoista pätkän vertaa. Kun kierroksen rajoitin katkaisee sytytyksen, moottori ei mene ylikierroksille vaikka nopeutta olisikin liikaa. Video on todisteena.

        Moottori menee ylikierroksille kun voimansiirto pyörittää moottoria, silloin on aivan sama vaikka moottorista olisi virrat pois.
        Video on todisteena.
        Ellet ymmärrä videota, pyydä itseäsi viisaampi selittämään se sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos auto on teknisesti oikein suunniteltu, kyseisessä tapauksessa käy siten että auto tekee rajun moottorijarrutuksen eli katkaisee sytytysvirran moottorilta. Enemmin siinä hajoaa vaihteisto / kytkin kuin kone.

        Eli vlonkswagenissa aina kytkin luistaa sen verran, ettei moottoria saa pakotettua ylikierroksille?

        Tai kommentteja jakelee taas teini, joka ei ajokorttiakaan vielä ole?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kolmosella tuossa vauhdissa 1.6 kone kiertää yli 6000rpm.. Kierroksen rajoitin menee päälle noin 6 tuhannessa.

        No ei siis ole kovin paljoa ylikierroksia. Ehkä joku +10 %. Kun se kolmonen kuitenkin venyy jonnekin 110 nopeuksiin.

        Vaan nyt oli kyse kakkosesta. Kokeile tempaista kakkonen päälle 120 vauhdissa. Taitaa heilahtaa rundit jonnekin 8000+ rmp kuten atikkelin tapauksessa.

        Aika totaalituhon sain myös aikaan jänkkilässä sankari, joka hinasi "kauppakassiaan" (maasturi) isolla matkailuautolla. Eipä ollut hinattavassa vaihde vapaalla, vaan peräti hitaalla välityksellä, joten matkavauhdissa koneelle jenkaa sitten joku 50 000 rpm. Sieltä tuli ulos kaikki muu paitsi kampiakseli.


    • Anonyymi

      Suunnattoman kateuden aiheuttama törkeä valhe, Toyota ei hajoa!

      • Anonyymi

        Hahhahh toyota köyhän tuulipukukansan itäkippo.. 🤣🤣😁🤬😆💥💥


    • Anonyymi

      Lujaa laatua Toyota

      • Anonyymi

        Perinteet kunniassa. Esim. turbovarikset sai mainetta siitä, että mäntäpistiäiset kävi tekemässä mäntiin reikiä. Muka-atkinssoneista tulee kiertokanget katsomaan ulkoilmaa. Dieseleissä vaihdetaan kannentiiiviste vaihtamalla koko kone.


      • Anonyymi

        Alunperin mainos oli "Lujaa laatua Lada", mutta onhan Toyota perinteisesti ollut Ladamiesten ensimmäinen länsiauto. Monesti siinä onkin sitten pysytty lopun elämää muita kokeilematta.


    • Anonyymi

      Mitä korkeampi viritysaste, sitä helpommin kilahtaa kuskin töppöilystä.
      Itsekin sain ensimmäisellä 20 kierroksen kartting-kokeilulla koneen leikkaamaan kiinni kun vaihdoin liian kovilla kierroksilla alaspäin. tosin siinä otettiin noin 40 hevosvoimaa 125cc koneesta joten kierrokset oli tietysti ameriikkaaa jo ennen kohtalokasta alaspäin vaihtoa. mutta kun koneesta otetaan tehoa vähän reippaammin, alkaa varmuusmarginaalit kaveta.

    • Anonyymi

      Moottori, joka ei kestä 9000 rpm normiajossa, ei ansaitse mitään racing-tunnusta

    • Anonyymi

      TOYOTA on täyttä PASSSKAA !!!!

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        GR86:ssa Subarun bokseripaska.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        GR86:ssa Subarun bokseripaska.

        On se ehtaa tohjolaatua, kun laitetaan vessanpöntön kantta esittävä logo keulaan.

        Sama logiikka toimii myös pakettiautoissa.


      • Anonyymi

        Tojokuski yritti saada Golffia kiinni. Vaihto pienemmälle ja moottori laukesi. 🤣🤣Juutuub videon 6.05 kohdassa.


    • Anonyymi

      Rata-ajo on oppimisprosessi jossa laskut maksaa oppilas.
      Eikä tässä ole ihan selvää edes, oliko tuo viimeinen vaihtovirhe myös ensimmäinen. Jos ei osaa ajaa keppivaihteisella, kannattaisi valita tehokotteroksi Tesla. Täydellä paristolla ajaa 2-3 kierrosta Nurburgringillä ja automatiikka hiljentää vauhdin kun paristo kuumenee. Sopii niille, jotka eivät osaa käyttää keppivaihteista tahi osaa seurata moottorin lämpöjä.

      • Anonyymi

        Kumma kun muut merkit kestää rata-ajoa mutta tojota ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun muut merkit kestää rata-ajoa mutta tojota ei.

        Koogleta youtubea ja huomaat, että ei ole idiootin rata-ajoa kestävää autoa.
        Keppivaihteisuus lisää tietysti mahdollisuuksia.
        Bemareissa motti näyttää kestävän aika hyvin, mutta ehkä sen takia, että ne ajetaan seinään ennen kuin koneesta on otettu savut ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koogleta youtubea ja huomaat, että ei ole idiootin rata-ajoa kestävää autoa.
        Keppivaihteisuus lisää tietysti mahdollisuuksia.
        Bemareissa motti näyttää kestävän aika hyvin, mutta ehkä sen takia, että ne ajetaan seinään ennen kuin koneesta on otettu savut ulos.

        Youtubessa katoin niin ainoa auto joka jäi radan varteen kone hajonneena oli Toyota Yaris Gr.


    • Anonyymi

      Mulla oli Ford bda 1987 rajoitin oli säädettävä Max kierrokset 10700 rpm ajaessa ei Tojos oo tänä päivänäkään

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Varis kuskilla ei ollu edes vaihtovirhe. Silti GR moottori sano kilinkolin kesken ajon.


    • Anonyymi

      Halpoja korjata noi Toyotan koneet? No ei taida olla.

    • Anonyymi

      Varikset kestää vain mummojen ja pappojen kauppakassi-ajoa.

    • Anonyymi

      Rajoitin katkasee,jos ylikierroksille.

    • Anonyymi

      Passkaa laatua tojota..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe