Positiiviseen luottorekisteriin on murtauduttu

Anonyymi-ap

Posỉtỉỉvỉseen luottorekỉsterỉỉn on murtauduttu.

”Verohallỉnnon mukaan luotonantajan ohjelmỉstoon on tehty tỉetomurto, jonka seurauksena posỉtỉỉvỉselta luottotỉetorekỉsterỉltä on kysytty luottotỉetoja ỉlman perustetta”

https://www.hs.fi/talous/art-2000010431979.html

7

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sellasta se, kaikki on murrettavissa. Odotas vaan kun tulee digi id, digi lompakko ym.....

    • Anonyymi

      Tuon rekisterin tiedot pitäisi jokaisen nähdä omassa verkkopankissa. Elis jos olet asiakas pankissa X ja olet velkaa pankin X ja E korttiyhtiöille niin näet ne yhdessä paikassa eriteltynä. Sillä ei ole mitään väliä vaikka verottaja ylläpitää rekisterin.

      Veropäätöksetkin oisi tulla verkkopankin kautta.

      Minulla ei penniäkään velkaa eikä ole ollut yli 20v, eikä minulla ole mitään intressiä nähdä muiden asioita.

      • Anonyymi

        Minua kiinnostaisi kyllä nähdä naapurien tulot ja velat sekä heidän rikosrekisterinsä. Olisi hyvä jos samassa yhteenvedossa näkyisi myös heidän mahdolliset ulosottotietonsa viimeiseltä viideltä vuodelta sekä lastensuojeluviranomaisten merkinnät. Sen sijaan terapiatiedot ovat vahvasti yksityisiä juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi kyllä nähdä naapurien tulot ja velat sekä heidän rikosrekisterinsä. Olisi hyvä jos samassa yhteenvedossa näkyisi myös heidän mahdolliset ulosottotietonsa viimeiseltä viideltä vuodelta sekä lastensuojeluviranomaisten merkinnät. Sen sijaan terapiatiedot ovat vahvasti yksityisiä juttuja.

        Kirjesalaisuus on pahin este sille, että mämmikouraisen postinkantajan jakovirhe estää viattoman naapurin ulosottomieheltä saapuneen kirjeen sisällön selvittämisen. Ei se sen vaikeampaa ole.

        Helvetin hyvällä tuurilla voit yrittää päästä naapurin verkkopankkiin.

        1. Selvitä naapurin pankki 1/5 vaihtoehtoa. 2. Käyttäjätunnus oikeaan pankkiin 1/10000000 vaihtoehtoa ja 3. oikea avainlukistan vaihtoehto joka on luokkaa 1/100


        Mua ei kiinnosta naapureissa kuin kauan aikaa asunut nuori avoliitossa asunut nainen ja sen housussa ollut juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjesalaisuus on pahin este sille, että mämmikouraisen postinkantajan jakovirhe estää viattoman naapurin ulosottomieheltä saapuneen kirjeen sisällön selvittämisen. Ei se sen vaikeampaa ole.

        Helvetin hyvällä tuurilla voit yrittää päästä naapurin verkkopankkiin.

        1. Selvitä naapurin pankki 1/5 vaihtoehtoa. 2. Käyttäjätunnus oikeaan pankkiin 1/10000000 vaihtoehtoa ja 3. oikea avainlukistan vaihtoehto joka on luokkaa 1/100


        Mua ei kiinnosta naapureissa kuin kauan aikaa asunut nuori avoliitossa asunut nainen ja sen housussa ollut juttu.

        Ulosottotiedot ovat kylläkin osittain julkisia. Kuka tahansa pystyy tilaamaan kenestä tahansa ulosottotodistuksen.

        Ulosottokaari 1 luku 31 §:

        ”Todistus ulosottorekisteristä

        Jokaisella on oikeus saada ulosottoviranomaiselta nimeämäänsä henkilöä ulosottoasian vastaajana koskeva todistus ulosottorekisteristä. Todistukseen merkitään pyynnön esittämispäivää edeltäneiden kahden vuoden aikana talletetut seuraavat tiedot: (19.6.2019/778)

        1) hakijan ja vastaajan nimi sekä vastaajan syntymäaika ja kotikunta;

        2) ulosottoasia, sen vireilläoloaika ja passiivisaatavaksi rekisteröinti;

        3) hakijan saatavan määrä ja hakijalle tilitetty määrä;

        4) estetodistuksen laatu ja päivämäärä.

        Todistus annetaan tulosteena ulosoton tietojärjestelmästä. Jollei 1 momentissa mainittuja rekisterimerkintöjä ole, myös siitä annetaan todistus.

        Todistus voidaan antaa pyyntöä edeltävien neljän vuoden ajalta, jos pyytäjä osoittaa, että tieto on tarpeen hänen toimeentulonsa tai muutoin painavan yksityisen etunsa taikka tärkeän yleisen edun turvaamiseksi.

        Ennen todistuksen antamista todistuksen pyytäjän nimi, asuin- tai kotipaikka sekä keskeinen 3 momentissa tarkoitettu perustelu tulee tallettaa ulosoton tietojärjestelmään. Rekisteröidyn pyynnöstä hänelle on annettava tieto siitä, kenelle on viimeisten kuuden kuukauden aikana annettu häntä koskeva todistus ulosottorekisteristä. (29.4.2016/323)

        Alaikäistä koskevista todistuksista säädetään 3 luvun 113 §:n 2 momentissa.”

        https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#L1P31


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi kyllä nähdä naapurien tulot ja velat sekä heidän rikosrekisterinsä. Olisi hyvä jos samassa yhteenvedossa näkyisi myös heidän mahdolliset ulosottotietonsa viimeiseltä viideltä vuodelta sekä lastensuojeluviranomaisten merkinnät. Sen sijaan terapiatiedot ovat vahvasti yksityisiä juttuja.

        Kannattaa pyytää kirjallisena kaikki ja talon ilmoitustaululle. Loppuu se salakähmäisyys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa pyytää kirjallisena kaikki ja talon ilmoitustaululle. Loppuu se salakähmäisyys

        Mä muuten luulen, että uudesta kohteesta asunnon ostaa on syytä olla kiinnostunut samaan taloon muuttavien ihmisten taustoista , sijoittajien hankkimista asunnoista sekä myymättömistä asunnoista. Edellä oleva on ihan 30 vuotta sitten käytetyssä kauppaoppilaitoksen oikeusopin kirjassa.

        Muutama liikaa velkaa oleva luottokelpoinen osakas, siijoittajan asunnoista maksamattomat vastikkeet ja tyhjät huoneet ovat omiaan vaarantamaan myös asioittensa kanssa pärjäävien asunnot ja niissä kiinni olevat varat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe