Moi,
minulla on ollut noin 1v juomaputki. Olutta ja iltaisiun oluen seuralaisena puolenkymmentä terävää päivittäin. Välillä seuraavana aamuna olen puhaltanut nollan mutta toisina aamuna on ollut huuruja sen verran, etten olisi ollut ajokunnossa.
Nyt olen ollut noin kuukauden vesilinjalla. Alkuun oli ihan kaikki tutut vieroitusoireet mutta sellaisia ei enää ole. Muutama tosi ikävä/hankala oire on kuitenkin jäänyt!
1. Minulla on ollut jo vuosia verenpainelääkitys (myöh. vp) ja alkoholin käytön aikana hoitotaso pysyi kohtalaisina. Mutta nyt samoilla annostuksilla vp on levossa hyvä, kun nousen istumaan kohtalainen (putoaa liian alhaiseksk) mutta kun nousen seisomaan en pysypystyssä minuuttia pidempää (ylä vp 90). Olen yrittänyt säädellä annostusta mutta nyt näyttää siltä, että pystyäkseni elää ns. normaalia elämää joudun pitämään lääkkeillä ylä vp tason 150:ssä, jolloin se seisomaannoustessa putoa niin alas, ettei pysy pystyssä.
Toinen vaihtoehto olisi se, että liikkunin olisi rajattua niin, että noustuttua istumaan 15min odottelu ja tämän jälkeen seisominen paikallaan tuettuna seuraava 15 min ennen liikkeelle lähtöä.
Onko joku muu törmännyt saman kaltaisiin ongelmiin?
Minun tapauksessa vp lekurin ovat nostaneet kädet pystyyn :(
minulla on ollut noin 1v juomaputki. Olutta ja iltaisiun oluen seuralaisena puolenkymmentä terävää päivittäin. Välillä seuraavana aamuna olen puhaltanut nollan mutta toisina aamuna on ollut huuruja sen verran, etten olisi ollut ajokunnossa.
Nyt olen ollut noin kuukauden vesilinjalla. Alkuun oli ihan kaikki tutut vieroitusoireet mutta sellaisia ei enää ole. Muutama tosi ikävä/hankala oire on kuitenkin jäänyt!
1. Minulla on ollut jo vuosia verenpainelääkitys (myöh. vp) ja alkoholin käytön aikana hoitotaso pysyi kohtalaisina. Mutta nyt samoilla annostuksilla vp on levossa hyvä, kun nousen istumaan kohtalainen (putoaa liian alhaiseksk) mutta kun nousen seisomaan en pysypystyssä minuuttia pidempää (ylä vp 90). Olen yrittänyt säädellä annostusta mutta nyt näyttää siltä, että pystyäkseni elää ns. normaalia elämää joudun pitämään lääkkeillä ylä vp tason 150:ssä, jolloin se seisomaannoustessa putoa niin alas, ettei pysy pystyssä.
Toinen vaihtoehto olisi se, että liikkunin olisi rajattua niin, että noustuttua istumaan 15min odottelu ja tämän jälkeen seisominen paikallaan tuettuna seuraava 15 min ennen liikkeelle lähtöä.
Onko joku muu törmännyt saman kaltaisiin ongelmiin?
Minun tapauksessa vp lekurin ovat nostaneet kädet pystyyn :(
Vastaukset 7
Vanhimmat
Alcohol = Alc-hul = Body Eating Spirit. Suosittelen lopettamaan kokonaan ja siirtymään luonnon tuotteisiin.
Kokeile kannabista.
Hyviä vinkkejä ja kiitos niistä. Mutta harmi vaan etteivät ne liittynyt millään tavoin esittämääni kysymykseen.
ps: En ole tuon lopettamisen jälkeen käyttänyt mitää päihteitä enkä käytä.
Oletko myös sattumalta KD-siiven kannattajia.
Syntymävuotesi ajalta, jolloin eräs generalissimus J.Stalin kurmootti Suomea. Mainilan "laukaukset" hänellä hyökkäyssyynä.
Lääkärit saattavat nostaa ns. kädet pystyyn, jos ihminen on itse välinpitämättömyydellään aiheuttanut itselleen vaivoja, sairauksia. Puhuvat usein motivaatiosta. Jos ihminen ei itse välitä itsestään ja terveydestään, miksi lääkäreiden pitäisi ? Tai no joo, kyllähän niiden silti pitäisi.
Ehkä tuo verenpaineen tilannekin paranee tuosta, jos pitää sen korkin kiinni.
Joskus vie aikaa reilumminkin, että asiat korjaantuu, jos ovat korjautuakseen.
Kyllä ne siitä laskee, mutta sun parasympaattisen hermosto käy vielä ylikierroksilla juomattomuudesta, sillä menee tovi aikaa että ymmärtää että nyt puhaltaa uudet tuulet, kyllä se siitä rauhoittuu.
T: Nuori kokenut mies lääkäri
Kiitos paljon, vastauksesta on varmasti apua malttaa tilanteen normalisoitumista.