Vastasin tämän toiseen ketjuun, mutta tämä olisi ihan hyvä oma aihe täällä mutustella. Olen tänne muuttanut pari vuotta sitten. Ajattelin ja oli hyviä muistoja Nurmeksesta kun mummola oli täällä. Pääsin tai jouduin eläkeelle jo näin 51v iässä. Olen kuitenkin hyvä veronmaksaja kunnalle. Ja teen edeleen pienimuotoiseti töitä jaksamisen mukaan.
Muutin tänne koska mulla oli muistikuva Nurmeksesta leppoisana ja rentona paikkana. Ja kaunishan tämä on. Muistikuvat oli lähinnä 80 ja 90 luvun alusta. Sen jälkeen en täällä käynyt, ennekuin muutin.
Heti ihmettlin negatiivista asenetta kaikeen, mutta eipä tuo minua ole haitannut. Mutta on yksi hyvä indikaatori, kun r kiska lähtee, on asiat jo huonosti. Ja nyt on jo alkanut hieman ärsyttämään Nurmeslaiset, jotka aina vaan valittaa mutta eivät tee mitään millä valituksen saisi pois!!
Samaa ihmetellyt, Nurmeksessa koko ajan kaikki häviää, edes junaan ei saa lippuja. Ihme kun se edes vielä kulkee. Olisitte kiitollisia siitä, se on tappiollista, silti jaksetaan siitäkin vaan valittaa. Jatkakaa, niin pian ei junakaan enää kulje.
Mutta nurmeslaiset vaan ns. jää tuleen makaamaan? Valitusta riittää, ja sitten hanskat tippuu kun jotain pitäisi tehdä.
Jos ei ole ostovoimaa, sille ei tieten mahda mitään. Kukaan ei kauppaa pidä tappiolla.
Mutta Nurmeslaiset on nuukia, kateellisia, palveluiden perään kyllä itketään, jos semmoinen saadaan aletaan sitä haukkua eikä tietenkään käytetä. Tämä kaava aina toistuu Nurmeksessa. Aloita jotain, samantein alkaa haukkuminen ja loan heittäminen.
Ihmettelette, miksi esin Lidl ei tule Nurmekseen? Populaatioltaan Nurmes siihen riittäsi, mutta kyllä nekin katsoo, mikä pöhinä ja jos se ei ole hyvä, ei kauppaa perusteta.
Jopa Sodankylässä on Lidl. Lieksassa on. Pienemmisäkin paikoissa on. Nurmeksessa ei, eikä tule. Miksi ei, no katsokaa peiliin, löydätte vastauksen!
Nurmeslaisten loputon kitinä ja valitus
36
907
Vastaukset
- Anonyymi
Onkohan ne kaikki siellä kuules vassareita?
Kovasti kuullostaisi kyllä näiden laimennettujen kommareiden lajityypilliseltä käyttäytymiseltä. 🤔- Anonyymi
Nurmes on täysin kepulainen kunta
- Anonyymi
Punavihervassarit on pesiytyneet nurmekseen☹️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nurmes on täysin kepulainen kunta
Vähitellen kädet irtaantuu vallan kahvoista ja tulee tavalliseksi kuolevaiseksi, eikä mahda itse mitään.
- Anonyymi
Väkevä aloitus, eikä aivan huti mene...
- Anonyymi
Kun Poroon tuli uusi baari, mitä tapauhtui? Alkoi heti uskomatan paskan heitto ja paikan mustamaalaus.
Vaikea ymmrtää miksi? Halutaanko todella, että täällä kukaan ei ikinä yritä mitään?
Että tänne jää vain alko ja kela?- Anonyymi
Samaa hieman olen ihmetellyt, ikään kuin haluttaisi, että baari lopettaa? Voi toki asialla olla ns. kiihkouskovaiset, jotka nyt periaatteessa valittaa baareista, mutten en usko aivan siihen. Mutta toki heitä äänessä, pitäisikö meidän ei uskovaisten alkaa huuttaa, että helluntailaiset pois, kirkko pois? Ei, eikä sellainen tulisi mieleenkään.
Tuntuu, että uskovaisissa sitä Jeesuksen opetusta ymmärretään vähemmän aivan väärin, että ei uskovat tajuaa sen paremmin.
- Anonyymi
Jukola kun kauppa oli vielä hengissään taisi olla melkoinen jarru Nurmeksen tasapuoliselle kehittämiselle. Pienempiä yrityksiä otti haltuunsa, josta Valtimokin sai osansa, maksamalla silloin kun oli vielä rahaa ja Nurmeksen matkailun sai lähes nurin, onneksi PKO tuli pelastajaksi. Bomban matkailualueen siirtyminen pilkkahinnalla Jukolan osaamattomiin käsiin olisi ihan toinen juttu, mutta sen tilanteen pieni porukka tietää parhaiten.
- Anonyymi
Samat kepulaisetbistuva pkon hallituksessa ja kaupungin valtuustosaa. Luuletko tosiaan, että kaavoitetaan tonttia kilpailijoille
- Anonyymi
Se tonttihan on jo kaavoitettu. Ei se ole muusta kuin Lidlistä itsestään kiinni, mutta he eivät ole kiinnostuneita.
- Anonyymi
Nurmes on Suomen mielisairaalakaupunki.
- Anonyymi
Tuskin Nurmeksessa kovinkaan olisi ilosta hypitty, kun Jukola rahanpuutteessa oli Bombaa myymässä mamujen vastaanottokeskukseksi. PKO oli paras vaihtoehto, niin tuli pääomaa investointeihin ja ammattilaiset pyörittämään matkailua, jatko sitten näyttää riittääkö asiakkaita.
- Anonyymi
Hyvä aloitus ja aivan aiheellista tekstiä. Pohjanmaalla ollaan ylpeitä itsestä ja omasta paikkakunnasta, täällä haukutaan. Karjalainen ilo taitaa olla vain karjalaista kateutta ja paskanpuhumista. Jokainen itse voi päättää, tuleeko suusta paskaa vai jotain hyvää.
- Anonyymi
Nyt puhut asiaa.
- Anonyymi
Olisikohan epäuskon luojana luottamuspula päättäjiin, sulle mulle systeemit ja kassakaapin kilinäkö pistää epäilemään.
- Anonyymi
No miten päättäjät liittyvät esim uuteen baariin joka haukuttiin heti? Kyllä ne tavalliset kuntalaiset tämän ihan itse tekevät
- Anonyymi
Baari on niin piilossa, että tieto sen tulosta saapi ilmaista mainosta sähköisesti. Onko se baari vai ravintola, onko muuta kuin viinaa tarjolla.
- Anonyymi
Tyrmäyksiä edullisesti 🤭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyrmäyksiä edullisesti 🤭
Ja taas tälle linjalle lähti… tämä kommentti kertoo kaiken karjalaisesta ilosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyrmäyksiä edullisesti 🤭
Tänään tippoja tarjolla terve tuloa tiputtelee tyrmäyksiä 🤭
- Anonyymi
Myö tarvitaan Lidl Nurmeksen!
- Anonyymi
Tota puhut! Mina olla kertoja monesti me tarvitan lidl nurmeksen!
- Anonyymi
Kunta ja kaupunki on se, minkä asukaat sen tekee. Nurmes on nyt ikävänä esimerkkinä kun omat asukkaat dissaa itseään. Miksi eivät muuta pois, jos paha olo?
Miksi teette niin? Miksi? - Anonyymi
Pitäisi pystyä parempaan!
- Anonyymi
Tä oli paha alotusss. huh
- Anonyymi
Nurmeksen pitäisi tehdä jotaan?
- Anonyymi
Me tarvitan lidl nurmeksen!
- Anonyymi
Jannika laulaa....
Paras osa mua ei oo äänekäs nauru
Tai se kuinka mä nään kaikis hyvää
Paras osa mua ei oo ees nää mun laulut - Anonyymi
Saatsi pelasti Bomban, kun Jukola oli myymässä sitä vastaanottokeskukseksi estämällä vaikutusvallallaan kaupan ja samalla matkailubisneksen tuhon.
- Anonyymi
On sanonta ilo elää Karjalassa ja matkailubisnes pyörii komeissa maisemissa.
- Anonyymi
Kerroppa mikä se ilo on?
Tunnen valtimon alueella yrittäjän jolla matkailubisnes menee hyvin, vaikka paikka on aivan peräreiässä, ehkä juuri siksi?
En mainitse nimeä, koska täällä alkaisi heti loanheitto. - Anonyymi
👍👌🙂
- Anonyymi
Eikös jonkinmoinen ilo ole sekin, jos rahaa tulee enemmän kuin menee, vähään pitää olla tyytyväinen.
- Anonyymi
Tuppisuuna ja nurkassa istumalla ei asiat hoidu, jos valitaan hoitamaan hommia.
- Anonyymi
Hyvä teksti ja ihan totta. Kitisemällä ei asiat parane.
- Anonyymi
Eipä ole enää monta Nurmeksen tasapuolisen kehityksen pysäyttänyttä jäljellä. Toivottavasti nuoremmat päättäjät elävät nykyaikaa, vaikka muutamilla sukurasite meinaa painaa päälle.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387715Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381935Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4879Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793