enkä saanut kokea itse. Aikuisiälläkin määräävät ja olen jäänyt kuin ikuiseksi lellityksi uhmaikäiseksi vaikka olen jo reilusti aikuinen. Koen katkeruuden ja kateellisuuden tunteita koska en koe olevani vapaa. En usko pärjääväni omin päin ja olen ikuisesti sidottu vanhempiini. En näe ulospääsyä.
Elin liian suojattua lapsuutta ja vanhemmat päättivät elämänkulkuni
27
419
Vastaukset
- Anonyymi
Minua äiti nolasi ihmisten kuullen, vaikka olin jo reippaasti aikuinen. Oli todella hirveää olla hänen nöyryytettävänä, hirvittävän huonommuuden tunteen sai aina aikaiseksi.
Koita miettiä mitkä asiat ovat niitä, minkä kanssa et pärjää ilman vanhempiasi. Onko se jotain aineellista, vai onko se psyykkistä riippuvuutta? Mitä tapahtuisi jos vetäisit selkeät rajat, joiden yli ei tulla? Ehkä jo asioiden ääneen sanominen auttaisi sinua voimaantumaan?
Itse muutin aikoinaan toiseen lääniin, että pääsin äidistäni eroon. Sinä päätät elämästäsi, eivät vanhempasi. Napanuoran katkaiseminen olisi parasta, mitä voisit kokea. Tsemppiä sinulle, älä anna muiden hallita sinun ainutkertaista elämääsi.- Anonyymi
Äitini on voimakasluonteinen matriarkka, vaikka esiintyy lempeäluonteisenä. Isä vain pirullinen luonne joka on äitini tossun alla. Kumpikin kontrolloi minua. Ap
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äitini on voimakasluonteinen matriarkka, vaikka esiintyy lempeäluonteisenä. Isä vain pirullinen luonne joka on äitini tossun alla. Kumpikin kontrolloi minua. Ap
Toivottavasti teet siitä lopun. Älä anna heille tuota sairasta valtaa satuttaa enää. Heidän olisi pitänyt rakastaa sinua niin, että jaksaisit maailman koettelemukset, vaikka ihan yksin. Tuolla tavalla sadistiset vanhemmat eivät olisi edes ansainneet omaa lasta. Koita irrottautua heistä, että saat elää omannäköistä elämää. Voimaannut, kun pääset heidän vaikutuspiiristään irti. Mielummin ei mitään siteitä, joskus on vaan välttämätöntä toimia niin. Ota se elämä, mikä sinulle kuuluu ❤️
(Laitoin tämän ensin vahingossa väärään paikkaan, kun oli lähetys ongelmia) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti teet siitä lopun. Älä anna heille tuota sairasta valtaa satuttaa enää. Heidän olisi pitänyt rakastaa sinua niin, että jaksaisit maailman koettelemukset, vaikka ihan yksin. Tuolla tavalla sadistiset vanhemmat eivät olisi edes ansainneet omaa lasta. Koita irrottautua heistä, että saat elää omannäköistä elämää. Voimaannut, kun pääset heidän vaikutuspiiristään irti. Mielummin ei mitään siteitä, joskus on vaan välttämätöntä toimia niin. Ota se elämä, mikä sinulle kuuluu ❤️
(Laitoin tämän ensin vahingossa väärään paikkaan, kun oli lähetys ongelmia)Väärin, vanhempien tehtävä on antaa lapsille pettymyksiä ikätasoonsa nähden.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, vanhempien tehtävä on antaa lapsille pettymyksiä ikätasoonsa nähden.
Kyllä se rakkaus siinä tärkeintä on. Rakkaudellisia ovat myös rajat, jolloin tulee vastaan joskus pettymyksiä. Niistä pääsee yli, kun ymmärtää sen, että rajat on tehdyt rakkaudesta. Omaksi parhaaksi ja lapsuudessa. Mielivaltaista vanhemman alistavaa käytöstä ei kenenkään pitäisi joutua kokemaan.
Aivan toista on vanhempien tarkoituksellinen pettymysten tuottaminen aikuisiällä lapselleen. Se on vallankäyttöä, jota ei pidä suvaita yhtään. Jos jatkaa siinä asemassa pitäytymistä, heijastuu se aivan kaikkeen. Ja eniten ihmissuhteisiin ja varsinkin niihin läheisinä pitämiin, koska kaikenlaisia tunteita nousee pintaan. Se toinen ihminen ei liity niihin traumoihin, mutta asioita on joskus vaikea erottaa toisistaan.
On aika miettiä, mitä omalta elämältään haluaa. Minkä verran nuo riippuvuussuhteet tuottaa hyvää oloa vs jatkuvaa pahoinvointia. Verisukulaisuus ei lopulta velvoita sinua mihinkään, varsinkin kun on omasta terveydestäsi kysymys. Sinä olet se oman elämäsi tärkein henkilö, päätähti.
Itse otin tuon hajuraon maantieteellisesti silloin aikanaan. Olisin vaan voinut pitää sen loppuun asti.
Joskus vanhemmat voivat ylittää omia valtuuksiaan, esim. pakottamalla lapsen harrastamaan jotain, kysymättä mitä hän itse mieluiten tekisi. Jos on joutunut joustamaan ja toteuttamaan toisten toiveita, voi olla jossain vaiheessa hukassa, kun pitäisi itse päättää omasta elämästä.
- Anonyymi
Jarrut pitää olla kunnossa 👏
- Anonyymi
Sitä vaikeampaa on muuttaa omilleen ja aikuistua, mitä vanhemmalla iällä sen tekee. Onneksi lähdin jo 20 v "pesästä". Jos löytää itselleen kämpän (mikä on ollut minulle aina suhteellisen sujuvaa), niin mikään ei estä muuttamista. Kuitenkin osa jämähtää vanhempiensa hoiviin. Tällaiset tapaukset voivat pelätä muutosta, yksinäisyyttä, tarvita henkilökohtaista avustajaa tai pelkäävät joutuvansa mukavuusalueensa ulkopuolelle. Mt-ongelmat voivat myös estää muuttamisen. Rahanahneuskin voi olla mukana kun itselle tulee halvemmaksi loisia vanhempiensa kämpässä kuin asua omillaan.
- Anonyymi
Asun omillani mutta se on ainoa irtaantuminen. Ap
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitän että se vanhempiensa hoteista pois lähteminen on jopa geneettistä eläimillä. Eläinkunnassa erityisesti koiraat ovat sellaisia vaeltajia joilla on tapana lähteä varhain kotipesästä maailmalle. Aina on mahdollisuus että toinen tai molemmat vanhemmat ovat jotenkin sairaita mieleltään (psykopatia, narsismi jne). Se on tällöin todella vaikea tilanne jälkikasvulle. Siihen kasvaa kiinni kun kuitenkin joutuu ainakin sen 19 vuotta viettämään sellaisessa sosiaalisessa ympäristössä. Omien vanhempien näyttämä esimerkki on olevinaan "normaalia", vaikka objektiivisesti katsottuna heidän vaikutteensa voivat olla jopa toksisia. Hulluus voi periytyä niin geneettisesti kuin sosiaalisesti. Jos lapsi on kuitenkin moraalikäsitykseltään normaali ja tunnistaa mistä on kyse, niin kannattaa lähteä maailmalle heti kuin vain voi. Tunnelukot, mt-ongelmat ja toimimattomat käyttäytymismallit voivat olla kuitenkin ehtineet muotoutua aikuiselle lapselle ennen kuin hän pääsee elämään normaalia elämäänsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko napanuora kuitenki mies kiinni vähän äidissä, iso poika? Kroohpyyh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko napanuora kuitenki mies kiinni vähän äidissä, iso poika? Kroohpyyh
Mikä sinäkin pösilö olet toisia pilkkaamaan. Itselläkin äiti jäi orvoksi sota-aikana. Menetti molemmat vanhemmat 5 vuotiaana. Ei sellaista ihmistä, omaa äitiä jätetä omilleen niin vain. Sinä et tiedä mistään mitään onneton kusihousu!
sivusta
- Anonyymi
Kaipaat voimakasta miestä joka auttaa sinua irtaantumaan. Sellainen joka ei ole riippuvainen vanhemmistasi.
- Anonyymi
Pahin on jos mies on yhtä riippuvainen kuin ap.
- Anonyymi
Siinä mennään ojasta allikkoon. Ei enää päätäntävaltaa muille.
- Anonyymi
Miespuolinen aloittaja- se olisi varmasti paras saumasi sellainen issue, mutta ei
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahin on jos mies on yhtä riippuvainen kuin ap.
Eli yhtä ongelmallinen äijä kuin aapee, jonka on pakko fantasioida naisille joku trauma, että voisi edes ajatella, että rahkeet riittää. Hyihyi ja hyi
- Anonyymi
- Anonyymi
Tiedän tunteesi...Voisinko olla se tukipylvääsi uuteen elämääsi. Mennään elämään jota muut ei hallitse vain me kaksi
- Anonyymi
Usko Herraan Jeesukseen. Ja koska nykyaikana voi olla vaikeuksia ihmisillä ymmärtää, mitä "Herra", tarkoittaa, niin: isolla kirjoitettuna se tarkoittaa kaiken auktoriteetin päätä, siis Jumalaa ja Luojaa Raamatussa.
Itselläni oli osittain suojeltu lapsuus, mutta teini-iässä koin jääväni yksin kaikessa. En kanna asiasta kaunaa. Vanhempani ovat minulle rakkaita, ja ovat kuitenkin vain ihmisiä, eivätkä siksi pystyneet minua tukemaan. Jälkeenpäin olisin toivonut että heillä olisi ollut vahvempi ote minuun, olisivat kasvattaneet, eivätkä jättäneet kasvamaan omin avuin. Mutta en kanna tuosta siis mitään kaunaa, se on mennyttä, eikä mennyt muutu vatvomalla. Pitää elää ja toimia siinä osassa jonka on saanut. Oppia tekemään hyviä asioita omassa elämässä, oli se sitten miten kurjaa tahansa.
Jeesus on sellainen kasvattaja, että hän tuuraa hyvin vanhempia. Mutta uskoa pitää ensin ja sitä uskoa ihmiset ympärillä yrittävät tahallisesti ja tahtomattaan sammuttaa. Jeesus on myös ulospääsy omista ja muiden virheistä. Häntä on rangaistu siitä pahasta mitä me olemme tehneet ja siitä mitä meille on tehty. Ihmisen, joka tämän uskoo, ei enää tarvitse jäädä kiinni omiin ja muiden virheisiin. Hän on vapaa toimimaan erilailla ja olemaan erilainen. Se joka ei usko, joutuu elämään menneisyyden orjana. - Anonyymi
minun äitini haluaa etten pärjää häntä paremmin ja olisin hänestä riippuvainen, vähän jo hellittänyt, haluaa että koska pidän mummostani, että elän kaikki asiat mitkä hän on elänyt jotta todistettaisiin miten asiat me i ja tuntumisimme kaikki sympatiaa häntä kohtaan, ja tietäisimme miksi meidän kaikkien pitäisi antaa hänelle kaikkea ihanaa ja upeita kokemuksia, ja ettei hänen tarvitsisi tehdä mitään. huomaa itsessäni välillä katkeruutta, yritän päästää irti, kateutta en osaa tuntea, mutta katkeruus on kyllä periytyvää, siitä pitää päästää irti. toisaalta äitini haluaa mummoni huomion, en uskalla edes enää käydä sukulaisissa tai elää paljoakaan omaa elämää tai semmoista minkä aito voisi haluta tai omaksua itselleen. tuo touhu pitäisi saada loppumaan. en haluaisi että joskus omat lapset kärsisi noin. osa on jo niin pastuneota, ettei sitä pahalla saada loppumaan. eikä viitsisi vain maata, ja tuntea kiukkua ja kaikkia epämieluisia tunteita. varmaan sille on syynsä mutta ei jaksaisi enää. ja sitten kun olet oma itsesi ja tunnet jotenkin hyvää mutta vähän masennusta alkaa se fyysinen kiukku. ei tule edes minulta, vaan kun kerrot noista ihmisistä koska et jaksa niiden touhua, niin alkaa se fyysinen toiminta. ei onneksi enää paljoa ja vain kun olen yksin.
- Anonyymi
Muutat toiselle puolelle suomea tai ulkomaille
Ja katkaset yhteydet.
Sit alat elämään kuten oikeasti haluat.
Sillä et edes itsenäisty aikuisena vauvana.
Kuitenkin vanhempasi kuolee ennen sinua
Silloin on pärjättävä .
Olis hyvä ette voivyttele
Nolosti Mamman helmoissa enää hetkeäkään pidemmälle . Tulisi mieleen että kyseessä uskovaiset henkilöt.
Ovatko siteet taloudelliset?
Mitkä asiat sinua sitovat heihin?
Jos otat etäisyyttä kaikin mahdollisin tavoin, niin mitä tapahtuu?
Etäisyyden ottaminen kannattaa aloittaa vähän kerrassaan, huomaamattomasti.
Tottelemattomuus on ratkaisu.- Anonyymi
Toiset kokee , että lapsi on heidän luomansa tuote ja siksi lapsella on vähemmän oikeuksia ja enemmän velvollisuuksia. Vanhemmuuden etuja monelle on alistaa lapsi toteuttamaan heidän etuja. Toisilla voi olla jopa pakko mielle toteuttaa lapsen kautta sitä, mikä heiltä jäi kokematta omassa alapsuudessaan? Harva on ihanne vanhempi? Itse todennäköisesti en olisi ollut, siksi tyydyin sinkun rooliin.
- Anonyymi
Miten elämä on mennyt vanhempien ohjauksessa?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?927200Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit277129Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1216765Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t646285Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik975618Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t35564Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455434Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa655275Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus435148Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274656