Lihavuus on yleistynyt

Anonyymi-ap

Lihavuus on yleistynyt ja siihen yhdistettyjen syöpien ilmaantuvuus näyttää kasvavan nuorilla aikuisilla. Tutkijoita huolestuttaa myös lasten ja nuorten liikkumisen väheneminen.

91

970

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kevyttuotteet, kaikki joissa lukee light, tuhoaa ihmisten terveyden, ei ne ole mitään luonnollista ravintoa.
      Prosessoitu liha ja maitotuotteet ovat täyttä skeidaa, samoin valmiiksi marinoidut lihat.
      Käsittelemätön liha ja kala, kotimaiset juurekset ja kasvikset, AB-maitotuotteet, voi, oliiviöljy, rypsiöljy, kotimaiset marjat, hedelmät, täysjyväleipä ja -puuro, niistä koostuu hyvä ravinto.
      Tupakka on alkoholia ja rasvaa suurempi myrkky ja tappaja.

• Anonyymi

Rypsiöljy se vasta prosessoitu tuote on. Ei sellaista ole ihminen aikaisemmin syönyt kun sitä ei ole saanut suoraan luonnosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rypsiöljy se vasta prosessoitu tuote on. Ei sellaista ole ihminen aikaisemmin syönyt kun sitä ei ole saanut suoraan luonnosta.

Mitä prosessoitua se on? Valmistetaan samoin kuin oliiviöljy, eli puristamalla.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Hyvin ne kevyttuotteet tekevät kauppansa. Kesällä liha ja erilaiset juomat myy hyvin.
        Lämpöä toivotaan, mutta samalla ollaan laiskoja likkumisen suhteen.

• Anonyymi

Kasvuhormoni jäämät lihassa, kalassa vaikuttavat vaikka muuta väitetään.

• Anonyymi

Ou jee asiaa :) sekä sokerinkorvike on täysin saibaa. Sokeria voi nautia järenerran.

• Anonyymi

Pikkulapsilla pitää olla älypuhelimet ja kyyditään autolla kouluun.
      Sähkölaudalla ajelleen kesällä.
      Pikaruokapaikat jatkuvassa suosiossa. Kouluruoka ei ehkä maistu vaan lähikaupan paistotiskin munkit ja muut huokuttelevat. Nopeaa valmisruokaa syödään, koska aika ei riitä ruuantekoon nykyajan kiirellisyyden takia tai ehkä älypuhelin vie niin paljon aikaa.
      Lasta päiväkodista hakevaa vanhempaa kiinnostaa enempi sen älypuhelimen tuijottaminen kuin se, että kysyisi mitenkähän lapsen päivä meni päiväkodissa.
      Sään pitää olla aurinkoinen ja lämmin ennenkuin sinne ulos voi mennä, mutta jalan ei mielellään liikuta.
      Näin kesällä liikkuminen taas lisääntyy, mutta onko se vain kesän höyryjä.

• Anonyymi

Miksi ruuan pitää olla hyvän makuista? Se on hyvää vain kun siinä on rasvaa ja sokeria. Ihminen on ainoa nisäkäs, jolle ruuan pitää olla maistuvaa. Katsokaa märäntynyttä raatoa syövää kettua tai karhua, ei sano niiden lapset että "mä en syö tota". Hyvän makuinen ruoka on syyllinen lihavuuteen. Siirtykäämme haaskansyöjiksi. Nykyinen hallituskin tukee tätä kehitystä, ainakin köyhien osalta.

• Anonyymi

Oletkos raatoa maistanut, vai mistä tiedät ettei se ole makeaa ja maistuvaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletkos raatoa maistanut, vai mistä tiedät ettei se ole makeaa ja maistuvaa?

Ruotsalaista hapansilakkaa olen maistanut. Ei ollut makeaa eikä maistuvaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruotsalaista hapansilakkaa olen maistanut. Ei ollut makeaa eikä maistuvaa.

Siitäkin jotkut tykkää kuin hullu puurosta... En ymmärrä sitä ettei ruoka saisi olla maistuvaa ja hyvän makuista ja kuulostaakin lähinnä masokismilta tai vähintään spartalaiselta touhulta syödä vain mautonta ja pahanmakuista ruokaa.
        Toki makuja on monenlaisia, kuten jo hapansilakan kohdalla todettiin, mutta elämä on lyhyt ja kaikista sen osa-alueista pitää nauttia silloin kun on vielä hengissä, myös hyvästä ruoasta.
        Eletään iloisesti, vaikka päivää vähemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitäkin jotkut tykkää kuin hullu puurosta... En ymmärrä sitä ettei ruoka saisi olla maistuvaa ja hyvän makuista ja kuulostaakin lähinnä masokismilta tai vähintään spartalaiselta touhulta syödä vain mautonta ja pahanmakuista ruokaa.
        Toki makuja on monenlaisia, kuten jo hapansilakan kohdalla todettiin, mutta elämä on lyhyt ja kaikista sen osa-alueista pitää nauttia silloin kun on vielä hengissä, myös hyvästä ruoasta.
        Eletään iloisesti, vaikka päivää vähemmän.

Ongelmana hyvässä ruuassa on se, että sitä tulee syötyä liikaa. Hyvän ruuan suhteen pitäisi olla sama kuin lasten karkkipäivä, kerran viikossa. Muuna aikana silakkapihvit ja hernesoppaa. Hymy hyytyy iloisimmaltakin pullukalta, kun diabetes alkaa päälle painaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelmana hyvässä ruuassa on se, että sitä tulee syötyä liikaa. Hyvän ruuan suhteen pitäisi olla sama kuin lasten karkkipäivä, kerran viikossa. Muuna aikana silakkapihvit ja hernesoppaa. Hymy hyytyy iloisimmaltakin pullukalta, kun diabetes alkaa päälle painaa.

Minusta silakkapihvit ja itse tehty hernesoppa ovat todella herkullisia ruokia!
        Itse luulen että lihavuus johtuu enimmäkseen alkoholista ja makeista herkuista.
        Jotkut kehuvat vetävänsä iltapalaksi fazerin sinisen suklaalevyn ja muutaman siiderin päälle, onko ihme jos nuttu kiristää?

• Anonyymi

Ei pidä olla hyvän makuista.

• Anonyymi

Ihminen taitaa olla ainoa olento, joka ei tunnista myrkyllistä ainetta, jos siitä ei ole erikseen varoitettu. Muistan kun lapsena hain lehmät metsälaitumelta lypsettäviksi, ne hotkaisivat tatit polun varrelta mutta jättivät myrkylliset kärpässienet koskematta. Samoin kielot, leinikit ja muut myrkylliset kasvit kukoistivat karjapihassa, vaikka muut ruohot oli syöty juurta myöten. Linnut jättävät myös myrkylliset näsiänmarjat pensaaseen. Nykyihmiset syövät mitä vain lihottavaa höttöä, kunhan sitä saa vaikka Woltilta tilattua ilman että tarvitsee katsetta nostaa puhelimesta. KOSHSHKA MINÄ HALUAN, sössöttää mainos.

• Anonyymi

MINÄ HALUAN taitaa nykyisessä maailman menossa olla monilla lapsillakin jo hyvin hallussa.
        Kotiin nopeasti tilattava ruoka, jotta ei tarvitse liikkua sitä hakemaan vaan voi jatkaa videopelien peluuta tai telkkarin katselua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MINÄ HALUAN taitaa nykyisessä maailman menossa olla monilla lapsillakin jo hyvin hallussa.
        Kotiin nopeasti tilattava ruoka, jotta ei tarvitse liikkua sitä hakemaan vaan voi jatkaa videopelien peluuta tai telkkarin katselua.

Taidat olla katkera vanha kurppa, joka ei osaa tilata ruokaa kotiin. Muhahahahaaaaaaaaaaaaaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat olla katkera vanha kurppa, joka ei osaa tilata ruokaa kotiin. Muhahahahaaaaaaaaaaaaaa

En kumpaakaan enkä edes lihava, mutta kirjoutuksestasi voi jokainen päätellä mitä itse taidat olla.

• Anonyymi

Ei ihmisetkään syö myrkkysieniä, eikä näsiänmarjoja tai kieloja.

Mutta linnuillekin kyllä kelpaa Woltin kuljettama höttö, vaikka sitten kadulle oksennettuna.

Itse olen sitä mieltä että jokainen saa syödä ihan mitä itse haluaa, taikka olla syömättä mitään jos niin haluaa.

Mitä se minulle kuuluu mitä muut tekee, enempää kuin kenellekään muullekaan toisten tekemiset?

Jotkut vaan ovat mielestään niin ylivertaisia että katsovat olevansa päteviä opettamaan elämää muille.

Jos joku on lihava, niin mitä se minua muka liikuttaa, itsehän hän läskinsä kantaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta linnuillekin kyllä kelpaa Woltin kuljettama höttö, vaikka sitten kadulle oksennettuna.

Itse olen sitä mieltä että jokainen saa syödä ihan mitä itse haluaa, taikka olla syömättä mitään jos niin haluaa.

Mitä se minulle kuuluu mitä muut tekee, enempää kuin kenellekään muullekaan toisten tekemiset?

Jotkut vaan ovat mielestään niin ylivertaisia että katsovat olevansa päteviä opettamaan elämää muille.

Jos joku on lihava, niin mitä se minua muka liikuttaa, itsehän hän läskinsä kantaa.

Joistakin on kivaa vituilla toisille ja osoitella sormella, syyksi kelpaa mikä tahansa joka on erilaista kuin omassa elämässä. Heikko itsetunto sellaista itsensä korostamista varmaan teettää, ihan naurattaa kun kuuntelee noita kaiken tietäviä ja itseään muita parempina pitäviä ukkoja, että voi vide missä kuplassa tuokin kääpä elää. Mutta jokainen elää niinkuin osaa, voisivat kuitenkin pitää naamansa ummessa niin edes näyttäisivät vähän älykkäämmiltä....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse kantaa läskinsä tiettyyn rajaan asti, sitten muut saavat kantaa, pyöritää ja paapoa sängyn pohjalle. Itsekästä lihottaa itsensä siihen kuntoon, että jo muutenkin vähäiset hoitajamäärät joutuvat ylettömän rasituksen kohteeksi. Lihava on itsekäs!!! Entä sitten ne lonkka- ja polvileikkaukset? Kyllä ei nämä yhteiset verorahoina kerätyt varat riitä, kun aivan pelkkää tyhmyyttään osa ihmisistä niitä lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse kantaa läskinsä tiettyyn rajaan asti, sitten muut saavat kantaa, pyöritää ja paapoa sängyn pohjalle. Itsekästä lihottaa itsensä siihen kuntoon, että jo muutenkin vähäiset hoitajamäärät joutuvat ylettömän rasituksen kohteeksi. Lihava on itsekäs!!! Entä sitten ne lonkka- ja polvileikkaukset? Kyllä ei nämä yhteiset verorahoina kerätyt varat riitä, kun aivan pelkkää tyhmyyttään osa ihmisistä niitä lisää.

Yleistätkö että kaikki ylipainoiset pyörii sängynpohjalla paapottavana ja kärsivät nivelvaurioista?

Väitän että sairaaloissa ja hoitokodeissa siellä sängyn pohjilla lojuu paljon enemmän laihoja paapottavana, joilla myös on paljon nivelvaurioita. Mistäs ne ovat tulleet kun kysymys ei ole ylipainosta?

- Kyllä on itsekästä elää yli 80 vuotiaaksi, se vasta tulee kalliiksi yhteiskunnalle...

No, toivottavasti ymmärsit että jälkimmäinen virke oli kärjistettyä ironiaa, mutta menee ihan samaan sarjaan sinun vuodatuksesi kanssa.

Kyllähän ihmisiä voidaan ruveta lajittelemaan vaikka silmien värin tai vasenkätisyyden perusteella jos sille tielle lähdetään, mutta vielä kuitenkin perustuslakimme mukaan kaikki ihmiset ovat saman arvoisia ja omaavat samat oikeudet.

• Anonyymi

Satakunnan kouluihin on pyydetty kenkälusikoita, kun oppilaista suuri osa on niin lihavia, että on vaikeuksia saada kenkiä jalkaan.

• Anonyymi

No sitä vartenhan ne kenkälusikat on, itse en keksi niille muuta tarkoitusta kuin kengän jalkaan laittaminen. Se käyttää joka tarvitsee, ei siinä mitään.

• Anonyymi

Netissä tietysti kirjoitellaan mistä vain ja mitä vain. On aivan eri asia kuka sitten huutelee ihmisille kadulla jostakin, joten silloin huutelijoista karsiutuu suurin osa.

• Anonyymi

Ei saa käyttää L-sanaa. Se on kiellettyä.

• Anonyymi

Pahimpia ohjeiden ja neuvojen huutelijoita ovat hyvässä asemassa olevia: julkkikset, personal trainerit, somevaikuttajat ... He saavat äänensä näkyvämmin ja haitallisemmin kuulumaan kuin yksittäin ihmiset jossain netin kirjoituksissa.
      Jakavat ohjeita ruokailuun, liikkumiseen, ja saattavat vielä syyllistää lihavia laiskoiksi.
      Sama syyllistävä kaava työttömien kohdalla. Helppo on sanoa, että kaikki on omaa syytä oli ihmisen tilanne mikä vain.
      Itsellä kun on kaikki hyvin, niin sitten on helppo huudella ja laittaa se huutelu vielä näkyvämmäksi, sillä ne julkkiset ym. saavat siitä näkyvyydestään vielä rahaa.

• Anonyymi

Liikkukaa ja syökää hyvin.

• Anonyymi

Nyt pitää tankata sillä syksyllä alkaa Purran suunnittelema "Keskitysleirin ruokavalio".

• Anonyymi

Siksikö sepikin ahtanu hillotolpalla laartia.Kumpu kasvaa ja puna nousee.Hyvässä kunnossa kun punottaa ja pönöttää sydän kyllä valittaa.

• Anonyymi

Kellä mikin valittaa. Ihan ne elon päivät on geeneihin kirjoitettu ja tuuristakin kiinni.
        Minun tutuistani on kuollut nuorena monta laihaa, raittiisti ja muutenkin terveesti elävää liikunnan harrastajaa, ei takuulla ole elämäntavoista johtunut heidänkään kuolemansa 40-50 vuoden iässä.
        Toisaalta taas tunnen muutaman tervaskannon jotka ovat ikänsä syöneet voita ja läskiä, juoneet viinaa lähes päivittäin ja tupakoineet kuin korsteenit, liikunta hoituu autolla tai mopolla postilaatikolla käymällä ja jäärät ovat eläneet yli 90 vuotiaiksi.
        Elämä ei ole reilua tässäkään suhteessa ja riippuu hyvin paljon suvuiltamme saadusta perinnöstä, eli geeneistä.
        Totuus on että kaikki täältä kuollaan, kysymys on vain ajasta ja tavasta. Kenelle tulee syöpä, keneltä paukahtaa pumppu, ennemmin tai myöhemmin, elimmepä miten tahansa.
        Ei huonogeeninen voi kohtaloaan välttää vaikka kuinka terveesti eläisi ja kyllähän se kyrsii jos ikänsä niuhottaa ja elää oppikirjojen mukaan mutta henki lähteekin jo alle 50 v.

• Anonyymi

Pitäähän se näkyä jossain ja näkyy todellakin kaikissa ikäluokissa.
      Eihän sitä muutoin huomaakaan, että ollaan "muka" hyvinvointivaltio/ tai hyvin huonostivoiva sellainen.....

• Anonyymi

Lihavilla on hyvin usein tapana perustella lihavuutensa juuri niillä saamillaan geeneillä. Kerronpa ihan tosi tapahtuman näistä geeneistään kertovista. Kahvipöydässä eräs tosi lihava, pituus alle 160 cm ja paino noin 125 kg, kertoi kuulijakunnalle, että hän ei syö juuri mitään, ja silti lihoo. Samalla sanojensa välissä survoi rasvaista hillomunkkia kiihkon vallassa ainoana aktiivisena työnään. Lihavat ovat kovia valehtelijoita niin itselleen kuin muillekin, ja sen lisäksi tyhmiä, koska eivät ymmärrä sitä, että se energia määrä minkä suuhunsa mättää on liikunnalla myös kulutettava. Pelkkä liike suun ja pöydän pinnan välillä ei suinkaan siihen riitä.

• Anonyymi

Millä selität sen että joku saa niitä munkkeja, läskiä, voita, makkaraa, tupakkaa, viinaa tunkea naamaansa tauotta ja eivät silti liho ja elävät vanhaksi?

Oletko itse niin tyhmä ettet ymmärrä että ihmisissä todellakin on geneettisiä ja fysiologisia eroja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä selität sen että joku saa niitä munkkeja, läskiä, voita, makkaraa, tupakkaa, viinaa tunkea naamaansa tauotta ja eivät silti liho ja elävät vanhaksi?

Oletko itse niin tyhmä ettet ymmärrä että ihmisissä todellakin on geneettisiä ja fysiologisia eroja?

Ja mistä johtuu että raittiit urheilevat idunpurijat kuolee nelikymppisenä?

• Anonyymi

Niin sanottua intuitiivista syömistä on viime vuosina mainostettu voimakkaasti vaihtoehtona erilaisille dieeteille ja ruokavalioille.

Intuitiivinen syöminen on ruokailua ilman rajoituksia.

• Anonyymi

Juhannus, grillimakkara ja nyt vahvat juomat ruokakauppoihin.

• Anonyymi

Tälläiset joensuusta täysin irrallaan olevat aloitukset täytyisi poistaa.z

• Anonyymi

Jaa, aiheko ei koske joensuulaisia millään tavalla...?

• Anonyymi

Syömällä saa itsensä läskiksi.Ei maha mittää.

• Anonyymi

Sepä on paljo mukavampi laihuttoo kun muutaman kerran päivässä syöpi oikeen rutakasti...

• Anonyymi

Kesällä on aikaa mussuttaa.

• Anonyymi

Läski on kamalaa katsottavaa, valitettavasti oikein etoo katsoa nuoria joilla kauheat mahat roikkuu, perse ja reidet löllyy, jalat ihan väärissä asennoissa ja yleensä lonkkavaivat jo nuorilla kun lihakset eivät kanna painoa. Se vielä kun joutuu toisten avitettaviksi sairaaloihin, kotipalvelu asiakkaiksi. Hikisiä, haisevia ruhoja. Ei kukaan halua sellaisiin koskea. Tiedän miehen jota 6 palomiestä kantoi kotoaan sairaalaan ja takaisin. Törkeää kun ei ole itsekuri syömisten ja juomien suhteen.

• Anonyymi

Kylläpä elämäsi on kovaa ja ankaraa on elon taisto, kun maailmassa näkyy muutakin kuin oma peilikuvasi...

• Anonyymi

Hauska uusi ilmaus " laardileidit".

• Anonyymi

Sähköpotkulaudalla pääsee kauppaan ja tas, joten helppoa on asiointi.

• Anonyymi

Helteillä makkara maistuu.

• Anonyymi

Virvoitusjuomaa ja sipsejä. Halpaa makkaraa ja sähkölaudalla ajelua.

• Anonyymi

Kouluruoka on ilmeisesti terveellistä ja hyvää?

• Anonyymi

Täytynee sitten hirvenmetsällä ampua niitä kevythirviä vain.

• Anonyymi

Kenenkään lihavuus ei kuulu ulkopuolisille.

• Anonyymi

Ei kuulu mutta näkkyy lihavuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kuulu mutta näkkyy lihavuus

Näetkö mitään muuta ympäristössäsi kuin lihavia?
        Esim. tyhmiä ihmisiä?
        Jos et, niin vilkaise peiliin, siellä näkyy yksi...

• Anonyymi

Kyllä taas viikonloppuna kalja ja makkara maistui, oikein on tukeva olo, kiitos kysymästä.

• Anonyymi

Lihavuus pitää saada verolle. Jos ihminen omalla mässäämisellään läskistyy ja sairastuu niin ei sitä voi verovaroin hoitaa. Se on tyhmyyttä ja ihmisen pitää ottaa vastuuta itsestään!!

• Anonyymi

Tyhmyys ilmenee niin monella tavalla.
        Jotkut ei osaa liikennesääntöjä ja telovat itsensä sairaalakuntoon ja verovaroin hoidetaan. Toiset ei metsällä osaa käsitellä asetta ja ampuvat jalkaansa taikka kaveriaan ja verovaroin hoidetaan.
        Toiset telovat itsensä urheillessaan vapaa-aikanaan ja verovaroin hoidetaan.
        Toiset sahaavat poikki oksan jolla itse istuvat ja verovaroin hoidetaan.
        Joku taas ei tunne sieniä mutta lähtee silti sieneen ja syö kavalakärpässienen ja verovaroin hoidetaan.
        Joku juo ikänsä viinaa ja polttaa tupakkaa ja nekin hoidetaan verovaroin.
        On myös piilevää tyhmyyttä joka putkahtelee esiin vaikkapa kirjoittamasi kommentin muodossa, mutta sitä ei ilmeisesti voi hoitaa edes verovaroin.
        Erottelepa näistä nyt sitten ne tyhmyydet mitä hoidetaan ja mitä ei...

• Anonyymi

Älypuhelin riippuvuus on jo aihettanut paljon erilaisia ongelmia käyttäjilleen.
        Jos ihminen aiheuttaa älypuhelimellaan ongelmansa ja sairastuu niin miksi sitäkään verovaroin hoidettaisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmyys ilmenee niin monella tavalla.
        Jotkut ei osaa liikennesääntöjä ja telovat itsensä sairaalakuntoon ja verovaroin hoidetaan. Toiset ei metsällä osaa käsitellä asetta ja ampuvat jalkaansa taikka kaveriaan ja verovaroin hoidetaan.
        Toiset telovat itsensä urheillessaan vapaa-aikanaan ja verovaroin hoidetaan.
        Toiset sahaavat poikki oksan jolla itse istuvat ja verovaroin hoidetaan.
        Joku taas ei tunne sieniä mutta lähtee silti sieneen ja syö kavalakärpässienen ja verovaroin hoidetaan.
        Joku juo ikänsä viinaa ja polttaa tupakkaa ja nekin hoidetaan verovaroin.
        On myös piilevää tyhmyyttä joka putkahtelee esiin vaikkapa kirjoittamasi kommentin muodossa, mutta sitä ei ilmeisesti voi hoitaa edes verovaroin.
        Erottelepa näistä nyt sitten ne tyhmyydet mitä hoidetaan ja mitä ei...

Mun mielestä tyhmyyttä on se ettei ymmärrä sitä ,että lihavuuden aiheuttamiin elintapasairauksiin ei vain ole yhteiskunnalla varaa. Se ei ole edes piilevää tyhmyyttä vaan sen on vajaaälyisyyttä. Johtuuko se sun kohdalla lihavuuden heikentämästä verenkierrosta aivoissa vai ihan pelkästään geeniperimästä. Esim kehopositiivisuus lihavien kohdalla on idioottimaisuutta. Yleensä lihavat sen ymmärtävät väkisinkin jossain vaiheessa. Eivät kaikki tietenkään. On työikäisiä ihmisiä jotka ovat kotinsa vankina polvet ym. hajalla ,ortopedien kieltäytyessä leikkauksista ylipainon takia. Siinä vaiheessa painon pudotusta vaikeutuu ja toisilla se on mahdotonta esim ylipainon ja kipujen takia otettavien lääkkeitten takia. Ja tätä minä näen työssäni. Se on sellanen rasite yhteiskunnalle ja etenkin näille ihmisille. Se on vaan järjetöntä ja niin on tupakka ja viinakin. Mutta kun luotetaan siihen ,että yhteiskunta hoitaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun mielestä tyhmyyttä on se ettei ymmärrä sitä ,että lihavuuden aiheuttamiin elintapasairauksiin ei vain ole yhteiskunnalla varaa. Se ei ole edes piilevää tyhmyyttä vaan sen on vajaaälyisyyttä. Johtuuko se sun kohdalla lihavuuden heikentämästä verenkierrosta aivoissa vai ihan pelkästään geeniperimästä. Esim kehopositiivisuus lihavien kohdalla on idioottimaisuutta. Yleensä lihavat sen ymmärtävät väkisinkin jossain vaiheessa. Eivät kaikki tietenkään. On työikäisiä ihmisiä jotka ovat kotinsa vankina polvet ym. hajalla ,ortopedien kieltäytyessä leikkauksista ylipainon takia. Siinä vaiheessa painon pudotusta vaikeutuu ja toisilla se on mahdotonta esim ylipainon ja kipujen takia otettavien lääkkeitten takia. Ja tätä minä näen työssäni. Se on sellanen rasite yhteiskunnalle ja etenkin näille ihmisille. Se on vaan järjetöntä ja niin on tupakka ja viinakin. Mutta kun luotetaan siihen ,että yhteiskunta hoitaa.

Missä työssäsi? S-marketin kassallako? Ei tuollainen hengentuote ainakaan sen kummempaa sivistystä edellytä.
        Kerropas vielä mihin muuhun yhteiskunnalla ei ole varaa, vai onko lihavuuteen liittyvät asiat ainoa mihin yhteiskunnalla ei ole varaa?
        1930-luvulla Saksanmaalla nousi pykälään ukko jolla oli vastaavia ajatuksia ihmisten lajittelusta ja siitä mitä heille pitää tehdä.
        Miksi et voi suoraan tunnustaa ilmiselvän ja läpi näkyvän asian että olet itseriittoinen narsisti, joka ei siedä mitään erilaisuutta ympärillään ja omaa erinomaisuuttaan korostaakseen halventaa ja haukkuu kaikkea omasta minästä eroavaa ?
        Mutta kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja jos saat siitä hyvän olon itsellesi ja tunnet itsesi hyväksi ihmiseksi, niin siitä vaan sitten, ole hyvä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki hiton nepsyt ja acdc:tkin hoidetaan julkisella puolella.
        Miten muuten laihoillakin on sitten nivelrikkoja, syöpiä ja sokeritauteja sun muita samoja sairauksia kuin läskeilläkin? Aika ykssilmäinen näkemys minun mielestäni, vaikuttaa enempi maalittamiselta... Maailma ei oo täydellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oohoo... kuulkaas suurta taivaallista viisautta jonka yli ei ole käyminen!
        Kyllä tuon viisaudensaarnan jälkeen nyt kaikki lihavat laihtuu niin paljon että pitää ruveta alipainoa hoitamaan ja yhteiskunnan varoin tietysti. Kiitos suuri Guru kun annoit viisautesi valon loistaa ylitsemme ja pelastit läskeihin tukehtuvan tyhmän kansamme. Hallelujaa ja aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä työssäsi? S-marketin kassallako? Ei tuollainen hengentuote ainakaan sen kummempaa sivistystä edellytä.
        Kerropas vielä mihin muuhun yhteiskunnalla ei ole varaa, vai onko lihavuuteen liittyvät asiat ainoa mihin yhteiskunnalla ei ole varaa?
        1930-luvulla Saksanmaalla nousi pykälään ukko jolla oli vastaavia ajatuksia ihmisten lajittelusta ja siitä mitä heille pitää tehdä.
        Miksi et voi suoraan tunnustaa ilmiselvän ja läpi näkyvän asian että olet itseriittoinen narsisti, joka ei siedä mitään erilaisuutta ympärillään ja omaa erinomaisuuttaan korostaakseen halventaa ja haukkuu kaikkea omasta minästä eroavaa ?
        Mutta kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja jos saat siitä hyvän olon itsellesi ja tunnet itsesi hyväksi ihmiseksi, niin siitä vaan sitten, ole hyvä!

Minä puhun nyt ihmisistä jotka eivät ymmärrä pitää itsestään huolta. Aivan selvästi sinä kuulut siihen ryhmään. Mutta mulle on aivan sama. Minä lähden ulkoilemaan .mene sinä jääkaapille ja ahmi maha oikein täyteen niin on kiva mennä nukkumaan. Mutta mittaa nyt verensokerit ensin. Sänkyyn sitten vatsalle niin on mukava keinuttaa itsensä uneen:D Sohasinko arkaan paikkaan:D Ja niin minä taidan olla sellanen nainen jota sun miehes kattelee netistä ja tiedät kyllä;) Ja tiedoksi ,että hyvä itsetunto ja ulkonäkö/muoto ei tee ihmisestä narsistia. Miksi joku haluaisi jonkun lihavan,siis sairaan? Ei kiitos. No mutta sun onneksi on kaikenlaisia fetissejä :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taiat olla persu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tuon viisaudensaarnan jälkeen nyt kaikki lihavat laihtuu niin paljon että pitää ruveta alipainoa hoitamaan ja yhteiskunnan varoin tietysti. Kiitos suuri Guru kun annoit viisautesi valon loistaa ylitsemme ja pelastit läskeihin tukehtuvan tyhmän kansamme. Hallelujaa ja aamen.

Onko täällä jotku kehopositiivisten kokoontumisajot?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taiat olla persu?

Taiat olla :D Ja sitten vielä meinataan koulutuksesta leikata :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos ja ole hyvä .Kiva että joku arvostaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä puhun nyt ihmisistä jotka eivät ymmärrä pitää itsestään huolta. Aivan selvästi sinä kuulut siihen ryhmään. Mutta mulle on aivan sama. Minä lähden ulkoilemaan .mene sinä jääkaapille ja ahmi maha oikein täyteen niin on kiva mennä nukkumaan. Mutta mittaa nyt verensokerit ensin. Sänkyyn sitten vatsalle niin on mukava keinuttaa itsensä uneen:D Sohasinko arkaan paikkaan:D Ja niin minä taidan olla sellanen nainen jota sun miehes kattelee netistä ja tiedät kyllä;) Ja tiedoksi ,että hyvä itsetunto ja ulkonäkö/muoto ei tee ihmisestä narsistia. Miksi joku haluaisi jonkun lihavan,siis sairaan? Ei kiitos. No mutta sun onneksi on kaikenlaisia fetissejä :D

Mie tykkeen aineki niistä ssbbweistä :D Onko nämä joitte kaa jutustelet sellattii?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taiat olla :D Ja sitten vielä meinataan koulutuksesta leikata :D

Kirjakieltäkö pittäis tuo yks oli iha oikeesa narsisti sie oot

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko täällä jotku kehopositiivisten kokoontumisajot?

Taitaa olla tuo kehopositiivisuus aina toimiva provo. Ei taas voinu nauramatta lukia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osuikos kaikkien miesten unelmalle, narsistiämmälle s-marketin kassa kohdalleen...?
        Mutta sinähän olet nero! Sinun mielestäsi varmaan maahanmuuttajia puolustava on automaattisesti mamu? Huono-osaisten oikeuksia puolustava on automaattisesti köyhä?
        Mm. lihavien ihmisten syyllistämistä ja pilkkaamista vastustava on automaattisesti lihava?
        Et ymmärrä että erilaisuutta ymmärtävä ja erilaisten ihmisten ihmisoikeudet tunnustava on automaattisesti jotenkin erilainen?
        Niin no, olen todellakin erilainen kuin sinä, mutta sitä en katso viaksi itselleni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sarkasmi ei koskaan ole narsistin vahvoja puolia...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juoksehan sata kilsaa kun nyt kerran lähdet. Hikinen kuivan kesän orava joka luulee olevansa kaunis ja haluttu. Hullu ämmä ja vielä itse sen noin selvästi näyttää...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti tuollainen rotua jalostava natsi, oikea Eva Braun, ei ole ainakaan terveydenhoitoalalla töissä. Jos on, niin kyllä on seula pettänyt pahemman kerran.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti tuollainen rotua jalostava natsi, oikea Eva Braun, ei ole ainakaan terveydenhoitoalalla töissä. Jos on, niin kyllä on seula pettänyt pahemman kerran.

Paskat, joku pällieläkkeellä oleva hermonsa polttanut tippa iita korkeintaan...😂🤪

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sepä oli lyhyt ulkoilu... Kurppa taitaa pelätä pimeää ja postilaatikolla käynti on 'ulkoilua'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sepä oli lyhyt ulkoilu... Kurppa taitaa pelätä pimeää ja postilaatikolla käynti on 'ulkoilua'.

On kyllä sellanen kurppa ettei hetkeen oo vastaan tullu. Mä oon ainakin tyytyväinen itseeni vaikka vähän on muutakin kun luuta ja nahkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paskat, joku pällieläkkeellä oleva hermonsa polttanut tippa iita korkeintaan...😂🤪

Täällä taas niin paljon "anonyymeja" ettei tiedä montako oikeaa ihmistä täällä kirjottelee. Mutta onhan melkosta pask.. taas kerran.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjakieltäkö pittäis tuo yks oli iha oikeesa narsisti sie oot

Mieki haluun olla narsissi :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On kyllä sellanen kurppa ettei hetkeen oo vastaan tullu. Mä oon ainakin tyytyväinen itseeni vaikka vähän on muutakin kun luuta ja nahkaa.

Siinäpä läpeensä tyytyväinen ämmäntunkio...😂🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä taas niin paljon "anonyymeja" ettei tiedä montako oikeaa ihmistä täällä kirjottelee. Mutta onhan melkosta pask.. taas kerran.

Ja sinun nimesi on...? No, anonyymihan se.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taisi olla vaan muutama pikkupoika jotka aikansa kuluksi prosovivat paria muikkelia. Saivat ainaki naurunsa. Kyllä on ihmset yksinkertaisia .

• Anonyymi

Hyvä alku ainaki on makeisten alvin nosto. En oikein ymmärrä,että miten vasta nyt.

• Anonyymi

Ei se paljon auta. Rasvainen pikaruoka vetää puoleensa. Suuret karkkialet houkuttelee. Sähköskuutit ovat jo lasten suosiossa. Lapsia viedään autoilla kouluun. Suuri muutos on jo tapahtunut.

• Anonyymi

Päättäjät vetää itse karkkia.

• Anonyymi

Sähkölaudalla ovelta ovelle ja kävely minimiin, niin ei hyvä tule.

• Anonyymi

Karkkien hinta nostettava samaan tasoon kun tupakki.

• Anonyymi

ei lisäänny enää ainakaan rantakylän ostarilla.meni grilli ja pizza kiinni osin kammarin sakin takia.tuholaisia taitavat olla.

• Anonyymi

Ne tuhoaa sekä itsensä että ympärillä olevat ihmiset, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Hyöty irti ja sen jälkeen hylky niin ihmisille kuin omaisuudelle.

• Anonyymi

Usein siitä tila-autostakin vyöryy esille... tila-ihminen.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      16
      2168
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2098
    3. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1387
    4. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1256
    5. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      146
      1188
    6. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1183
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      886
    8. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      864
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      854
    10. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      71