YXKAXEX alias Extyökkäri päästää kylmän pierun, jos valehtelevan kekkulikokkarin hallitus kaatuu?

Anonyymi-ap

"Lohen mukaan Orpon väitteet sote-kustannuksista eivät pidä paikkaansa.

Hänen mielestään Orpo antoi ymmärtää kyselytunnilla ja pääministerin haastattelutunnilla, että sosiaali- ja terveyspalvelujen kustannusten poikkeuksellinen nousu johtuu nimenomaan sote-uudistuksesta tai hyvinvointialueiden mallista.

Lohi kertoi valtiovarainvaliokunnan selvittäneen, mistä sote-palvelujen kustannusten nopea nousu vuodesta 2022 vuoteen 2023 on seurausta.

– Asiantuntijakuulemisten perusteella pääministerin jo kahteen kertaan esittämille väitteille ei ole mitään perusteita, Lohi ilmoitti tiedotteessa.

Lohen mukaan myös ministeriöiden lausuntojen perusteella suurimmat syyt kustannusten nousulle olivat poikkeuksellisen korkea palkkaratkaisu (pelkät sopimuskorotukset 6,13 %), poikkeuksellinen inflaatio (6,2%) ja työvoimapulasta johtuva vuokralääkärikustannusten erittäin nopea kasvu.

– Asiantuntijoiden mukaan vastaava kustannusten nousu olisi pääosin toteutunut ilman sote-uudistustakin kuntapohjaisella mallilla.

Lohen mielestä mitään korjauksia ei kyetä toteuttamaan, jos päätöksenteko ei perustu oikeaan tietoon ja analyysiin.

– Erityisesti pääministerillä ja maan hallituksella olisi syytä olla päätöksenteon ja puheiden pohjalla faktat kohdallaan. Tosiasioiden tunnustaminen on kaiken viisauden alku, Lohi opasti."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010440243.html

"Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kurvinen syyttää pääministeri Petteri Orpoa (kok) valehtelusta.

– Hallituksen ministereiden eduskunnalle sanoman tulee olla totta. On vakava asia, että pääministeri antaa väärän todistuksen eduskunnalle. Keskustan eduskuntaryhmä vaatii, että pääministeri Orpo oikoo ensi tilassa paikkaansa pitämättömät väitteensä sote-kustannusten noususta eduskunnalle ja samalla suomalaisille, Kurvinen annattaa tiistaina lähettämässään tiedotteessa.

– Pääministeri ei voi sivuuttaa tätä olankohautuksella, Kurvinen jatkaa."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d6030579-d920-4756-8fa5-fa4d73f663dc

Mitäs YXKAXEX alias Extyökkäri valehtelijoille pitäisi tehdä? Päästää kuin koiran veräjästä, jotta pääsevät jatkamaan valehtelemistaan? Rinne joutui eroamaan pelkän Posti-sotkun vuoksi, mutta mitäs tämän kekkuli-Orpon valehtelemisen kanssa tulisi menetellä, kun koko hallitusohjelma voi olla rakennettu valheiden päälle? Tämähän ei ollut ensimmäinen kerta, kun Orpo jäi kiinni paskanpuhumisesta, mutta ne aiemmat kerrat hän tuli itse tunnustaneeksi. No tunnustaako nyt? Voi olla tiukassa, koska koko hallitus saattaa lentää tonttiin tästä kuprusta.

Pyydä hoitajalta lisää Samariinia, Aspiriinia ja hätäkeskuksen numero, jos juilimaan alkaa.

10

214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Extyökkäri ei ymmärrä eilistä eikä siten tänään oivalla huomista.

• Anonyymi

Nyt on high noon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt on high noon?

Petteririikkaa naurattaa.

• Anonyymi

YXKAXEX = Extyökkäri on jakomielitautinen hörhö joka saa suoltaa sontaa
      kahdella nimimerkillä.
      Kiistää asian mutta on niin typerä ettei tajua samojen toistojen paljastavan hänet.

• Anonyymi

Onneksi ko. papparainen ei joudu kirjoittelemaan juttujaan paperille. Se paperi olisi niin täynnä "ay-mafiasta" ja vasemmistosta johtuvasta vihasta sekä kiukusta syntyvää vaahdonsekaista sylkeä, ettei olisi hetken päästä enää teknisesti lukukelpoista sisällöstä puhumattakaan. Nyt ainoa tekninen haitta on tietokoneen näytön ja näppiksen pitäminen puhtaana suusta tulevan runsaan eritteen vuoksi.

• Anonyymi

Eli ihan samalainen kaheli kuin Kepu-palstan pankkomajuri, joka myöskin vanhana pieruna sotkee koko palstan hajonneen päänsä tuottamilla aivottomuuksilla.

• Anonyymi

Orpoismia pahimmillaan

• Anonyymi

41000 uutta työtöntä kiitos Orpon!

• Anonyymi

Kokoomuslaisen osaamisen tulosta.

• Anonyymi

Hohhoijaa Petteri PARADOKSI

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      138
      2534
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      359
      1948
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1617
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1453
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1340
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1193
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      917
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      107
      889
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      762
    Aihe