Olen oman mieleni vanki

Anonyymi-ap

Olen yksinäinen teini. Minulla on muutama kaveri, mutta heitä näen harvoin. Kaipaan niin toisia ihmisiä, mutta silti eristäydyn kokoajan enemmän. Koulut meni pilalle huumeiden takia. Minulla ei ole edes ketään kenen kanssa käyttäisin huumeita. Senkin teen yksin. Huumeet ovat ainoa helpotus. Muuten olo on sietämätön. En halua elää, mutta pelkään kuolemaa. Mieleni tuhoaa minut. Mikään ei auta suunnattomaan ahdistukseen. Minusta ei ole tähän elämään, mutta ei myöskään kuolemaan. Minua riivaavat jatkuvat pelot. Olen niin pelkojen vallassa.

8

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! On tärkeä purkaa mielessä olevia huolia.

      Tiesitkö, että on olemassa matalan kynnyksen auttavia tahoja, joissa voi jutella mielessä olevista huolista turvallisessa ympäristössä ja luotettavasti.

      - Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Ryhmiin osallistuminmen voi lievittää myös yksinäisyyttä.

      Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat nuorille on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

    • Anonyymi

      Oletko hakenut ahdistukseen apua kouluterv.tai terveyskeskus,? Huumeet vain pahentaa oloa ajan mittaan jos jatkat käyttöä. Yksinäisyys voi tuntua tosi pahalta mut se ei meinaa etteikö myöhemmin tapaisi ystäviä kun esim.opiskelee,harrastuksissa tai työelämässä. Huumeet vie vain tuhoon samoin alkoholi,tiedän mistä puhun,joten pyydän että lopetat heti ja haet apua.Voimahalaus:)

    • Anonyymi

      Täältä kanssa aloittajalle voimia.
      Hae apua, huumeista on mahdollista päästä eroon. Peloistakin voi päästä eroon.
      Sulla on vielä koko elämä edessäsi, ja se on halutessasi paljon parempi kuin huumeiden täyttämä. Vaihtoehtoja on, elämää ei ole koskaan menetetty niin kauan kuin on elossa.
      Mullakin oli teinistä lähtien pahat päihdeongelmat, sekakäyttöä, kovia huumeita en kuitenkaan käyttänyt.
      Sieltä on pitkä ja raskas tie ylös, mutta se on mahdollinen. Olen niitäkin toipumisia nähnyt tuttavapiirissä, omani lisäksi.
      Olet arvokas ja tärkeä, luota ja usko itseesi rohkeasti. Tsemppiä.

      • Anonyymi

        Kiitos kivasta kommentista. Olen hakenut apua ja nyt sitä saankin. Näin lyhyessä ajassa ei mitään ihmeitä tietenkään tapahtunut mutta olo on pitkästä aikaa toiveikas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kivasta kommentista. Olen hakenut apua ja nyt sitä saankin. Näin lyhyessä ajassa ei mitään ihmeitä tietenkään tapahtunut mutta olo on pitkästä aikaa toiveikas.

        Sattuu sitä vanhemmillakin. Ennenvanhaan maataloissa, isoissa perheissä opetettiin työntekoon pienestä alkaen.
        Notkuin kotona vielä monia vuosia.
        Tehtiin metsätöitä syksyisin ja talvisin. Osasin lähteä sokkometsään, Etelä-Suomeen. Kekkosen ollessa vielä presidentti.

        Siehen mailmanaikaan työmaita sai valita minne lähtisi.

        Nykyään vartun jo Hungerlan Helgaa hakemaan pilvimaisemiin. On niin monta kivuliasta kremppaa, että jois jo joutais.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kivasta kommentista. Olen hakenut apua ja nyt sitä saankin. Näin lyhyessä ajassa ei mitään ihmeitä tietenkään tapahtunut mutta olo on pitkästä aikaa toiveikas.

        Hienoa, että olet hakenut apua, ja onnistunut sitä myös saamaan.
        Varmasti olosi on toiveikas. Lyhyessä ajassa ei tosiaankaan tapahdu kovin ihmeitä, mutta ajan myötä sitten näkee, miten homma etenee.
        Sellainen juttu tuli mieleen, että retkahtaminenkin on aina mahdollista, toki sitä ei toivo kenellekään. Itsekin kun aikoinaan yritin lopettaa päihteiden käyttöä moneen kertaan, retkahtelin välillä.
        Yksi viisas psykiatri ( kenties nyt jo edesmennyt ) kirjoitti minulle kerran näin :
        " Retkahdus on oppimiskokemus ".
        Kyllä silloin kauan sitten mietinkin tuota lausetta, mutta tottahan se on.
        Vähän sama kuin, " erehdyksen kautta oppii ", ym. vanhoja, mutta viisaita lausahduksia, sopii myös nykyaikaan.

        On hyvä, että olet toiveikas, on hyvä, että yrität päästä kuntoon, mutta älä ala " ruoskimaan " itseäsi, eli älä vaadi itseltäsi liikaa. Jos jokin menee takapakkia, älä syyllistä itseäsi, se ei huononna sinua mitenkään, vaan sitten on taas hyvä alkaa uudestaan tsemppaamaan.

        Edessäsi on varmasti myös tunteiden vuoristorata, välillä voi vituttaakin ja rankasti. Tulee myös hyviä hetkiä. Ja kaikkea siltä väliltä.
        Joskus ammattilaisten, auttavan tahon, sanat voivat jopa satuttaa, loukatakin ( voi olla että puhuvat aika suoraan ), mutta silti tarkoittavat hyvää sinua ajatellen.
        Toivon sinulle voimia ja jaksamista, helppoa ei varmastikaan tule hetkeen edessä olemaan, mutta lopputulos eli päämäärä on jotain hyvää, mihin kannattaa yrittää tähdätä, vaikka mahdollisesti välillä kompastellenkin, mutta silti. Tsemppiä!


    • Anonyymi

      Miten tämän voi uskoa,kun a.p esiintyy miehenä ja naisena ja nyt teininä?

      • Anonyymi

        Siis täh ?
        Ap on laittanut tuonne väliin yhden kommentin, kiitokset kivasta kommentista.
        Ei ap ainakaan esiinny kenenäkään toisena. Mitä lienee itse kuvittelet ? Joku muu tänne on kirjoitellut myös.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe