että sellaista https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-0da4-4ad9-a1fc-5209f25abad4
Hii haa Orpo
4
543
Vastaukset
- Anonyymi
Olen nyt seurannut tämän hallituksen toimintaa vaaleista lähtien mielenkiinnolla. Ainakin sen voi sanoa, että tämä hallitus ei ole toiminut sillä tavalla kuin oli lupaillut vaalien aikana. Sekä Orpo (kokoomus) että Purra (PS) ovat molemmat toimineet aivan eri tavalla kuin mitä olivat lupailleet ennen vaaleja. Uskottavuus on jo mennyt, eikä se palaudu. "Kyllä kansa tietää" ja muistaa kaiken mitä tapahtui ennen vaaleja. Se mitä on sen jälkeen tapahtunut ei ole ollut sen parempaa. Suomen tilanne on katastrofaalisen huono. Ei tätä nykytilaa voi kuvata mulla tavoin. Sote-asiat ovat myös menneet lähes katastrofaaliseen tilanteeseen. Kunnallisen puolen terveydenhoito on luisunut huonoon suuntaan ja kauan aikaa. Tämä "ns uudistus" on mielestäni täydellisesti epäonnistunut. Olen kokenut sen henkilökohtaisesti - olen sitä ikäluokkaa, joka on kokenut sen kantapään kautta, siis aivan arkitodellisuudessa. Sillä alueella tilanne on huonontunut merkittävästi - siis terveydenhoito - sairaudenhoito, ja nimenomaan eläkeläisten ja yleensä vanhemman väen kannalta katsottuna. Se on todellisuus, joka kohdistuu nykyään eläkeläisiin ja vanhempaan väkeen. Pyritään säästämään vippaskonstein. Ei se niin onnistu. Vanha tapa oli paljon inhimillisempi ja parempi kuin nykyinen malli. Ei siinä kikkailu auta - tarvitaan oikeita diagnooseja ja oikeita hoitoja myös eläkeläisille ja vanhuksille yleensä. Myös eläkeläiset ja vanhukset ovat täysivaltaisia kansalaisia ja ihmisiä. Kyllä Orpon asenne on siinä suhteessa loukkaus vanhempaa väkeä kohtaan. Tässä on menty vikaan. Kyllä terveydenhoidon palvelut kuuluvat kaikille, niin nuorille kuin vanhemmillekin - siis kaikille kansalaisille. Muutenkin hallitus vaikuttaa heikolta ja saamattomalta riippumatta puoluekannoista. Heikko mikä heikko!
- Anonyymi
Orpo on jo henkilaita.
- Anonyymi
Paikatut on huutolais orpo pojan housut .
- Anonyymi
on ihmeelistä orpon keräämät verot valuvat suoraan ulkomaille.
olisi kiva kun verot käytettäisiin oman maan teidennylläpitoon, sairaaloihin, lasten sairaalaan, vanhuksiin avustajiin kouluihin mutta ei kaikki hemmetin verotulot laitetaan ulkomaille sairaaaloihin,vanhuksille lapsille ym....itse täällä kurjistumme kun pitäisi valtiono hoitaa omia ensin niin kuin kaikki muutkin tekevät ja sittennjos jää rahaa avustetaan muita.
itseään ei saa laittaa vararikkoon auttamalla muita ensin, vain jos jää ylimääräistä niin voi antaa jos kykenee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 634996
- 734032
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2693730- 1243198
- 482964
- 232648
Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi3292545Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192266- 411984
- 1101932