😋🍵👎 Kannattaa syödä vain kotona puhtaista raaka-aineista tehtyjä pöperöitä. Ettei tarvitse lukea lehdestä syöneensä jotakin, josta varoitellaan.
Tänään lukee netissä, että Valion profeel mousseissa on metallipalasia. Tarkistin roskiksessa olevan rasian päiväyksen ja se sopii vialliseen sarjaan jonka parasta ennen päiväys on välillä 22.6-8.7. Minkälainen laadunvalvonta noilla ruokatehtailla on, kun koneiden hajoamiset huomataan vasta viikkojen päästä.
Herkuttelu on vaarallista
29
313
Vastaukset
- Anonyymi
Kirjoita vaihteeks nikillä originaalipieninainen🤣
- Anonyymi
Oletko jäänyt pahiten koukkuun juuri tuohon ko miehen pykälään hahmoon😉
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko jäänyt pahiten koukkuun juuri tuohon ko miehen pykälään hahmoon😉
Sä voisit välillä käydä vaikka pesemäs römpsäs.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä voisit välillä käydä vaikka pesemäs römpsäs.
Olipa sofistikoitunut argumentti🤦♀️ Taidat puhua siitä pakkomielteestäsi miehen räpsätinkerrontaan. Kertoo kyllä sinusta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa sofistikoitunut argumentti🤦♀️ Taidat puhua siitä pakkomielteestäsi miehen räpsätinkerrontaan. Kertoo kyllä sinusta
Ilahduttavaa, että olet asioista perillä.
- Anonyymi
Makaronien vetäminen markkinoilta, oliko se viime kesää tai syksyä, johtui myös jostain laiteviasta. Yhteiskunnan rattaat toimivat siten että yritetään aina vain tavoitella voittoja yhä kiihtyvällä tahdilla. Huolto ja turvallisuus siinä kärsivät. Itsekin olen ollut tuotantohommissa missä oli turvalaitteen laiminlyönti ja silti meno jatkui kuten ennenkin. Eli vaikka ongelma oli tiedossa niin mitään ei tehty asian edistämiseksi. Se jatkui vähintään kuukausia. Voi se olla että jopa vuosia. Sitten häippäsin sieltä kun tympäännyin niihin systeemeihin. Ns. elämänkutsumukseni on muutenkin muissa piireissä.
Turvalaitteista räikeimpiä taitaa olla kasvupaikkakuntani paperitehtaan "pulpperi" eli jätepaperisilppuri. Palokunta kävi sieltä monesti onkimassa ruumiita, ennenkuin tuli suojalaitteet.
- Anonyymi
Just. Harvoin syön noita mutta kyllä tänä keväänä montakin.
Profeelit olivat sittarin mammuttipäivillä tarjouksessa neljä viitosella. Ostin eri makuja maistiaisiksi. Eivät olleet niin hyviä, että jäisivät ruokavaliooni.
Väitän vahvasti että metallin/ muovin/lasinpalat ovat se terveellisin ainesosa noissa teollisesti tuotetuissa moskissa.
Noin yleisesti ottaen historian kaikkien aikojen haitallisin aine on rypsiöljy ja erityisesti kovetettu kasviöljy (rypsi/rapsi/puuvilla jne) mitä tungetaan ns. "herkkuihin". Tai jos nyt tiukasti vertaillaan niin ilmeisesti haitallisuudessa puuvillaöljy on kaikkein pahinta, mutta rypsiöljyä käytetään eniten kaikessa.Onhan nykyisin lisäaineita vähennetty tuotteissa onneksi. Eikä herkuissa esim sipsit ole mitään kovetettuja rasvoja käytetty. Ihan juoksevassa öljyssä ne on paistettu. Tutkijoiden mielestä rypai ja rapsiöljyt ovat jopa terveellisempiä kuin kauppiaiden mainostama kalliimpi oliiviöljy. Kotimaisissa rypsissä ja rapsissa on enemmän omegoita ja tyydyttämättömiä rasvahappoja.
Vältettäviä kasvisrasvoja on palmuöljy jonka kerääminen tuhoaa sademetsiä. Kookosrasvat on yhtä haitallisia verisuonistolle, kuin eläinrasvatkin. Katselin joku aika sitten sydänliiton rasvaluennon. Siinä oli uusinta tietoa rasvojen terveellisyyksistä.
Tässä linkki sydänliiton rasvaluentoon.
https://www.youtube.com/watch?v=FDVtV4szGhAlounas.ajatus kirjoitti:
Onhan nykyisin lisäaineita vähennetty tuotteissa onneksi. Eikä herkuissa esim sipsit ole mitään kovetettuja rasvoja käytetty. Ihan juoksevassa öljyssä ne on paistettu. Tutkijoiden mielestä rypai ja rapsiöljyt ovat jopa terveellisempiä kuin kauppiaiden mainostama kalliimpi oliiviöljy. Kotimaisissa rypsissä ja rapsissa on enemmän omegoita ja tyydyttämättömiä rasvahappoja.
Vältettäviä kasvisrasvoja on palmuöljy jonka kerääminen tuhoaa sademetsiä. Kookosrasvat on yhtä haitallisia verisuonistolle, kuin eläinrasvatkin. Katselin joku aika sitten sydänliiton rasvaluennon. Siinä oli uusinta tietoa rasvojen terveellisyyksistä.
https://www.youtube.com/watch?v=FDVtV4szGhAJoo no, voit kuunnella niitä öljyteollisuuden asiantuntijoita jos haluat, itse vastaat lopulta seurauksista jos niitten oppeja noudatat. Tee ihan vapaasti mitä lystäät, en minä välitä.
Mielestäsi sipsit ovat siis terveellisiä.... heh...
Kookosöljy on eräs terveellisin rasva mitä on olemassa. Vain oliiviöljy on ennen sitä listalla.- Anonyymi
Mistä kiskoit tuon rypsiöljyväitteen?
Kun tiede taas kertoo meille, että käyttämällä rypsi- ja oliiviöljyä molempia, saa kaikki ihmiselle välttämättömät rasvahapot. Kumpikaan yksistään ei riitä. - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Joo no, voit kuunnella niitä öljyteollisuuden asiantuntijoita jos haluat, itse vastaat lopulta seurauksista jos niitten oppeja noudatat. Tee ihan vapaasti mitä lystäät, en minä välitä.
Mielestäsi sipsit ovat siis terveellisiä.... heh...
Kookosöljy on eräs terveellisin rasva mitä on olemassa. Vain oliiviöljy on ennen sitä listalla.Kookosöljy ei todellakaan ole terveellistä. 92-prosenttisesti tyydyttynyttä rasvaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kun tiede taas kertoo meille, että käyttämällä rypsi- ja oliiviöljyä molempia, saa kaikki ihmiselle välttämättömät rasvahapot. Kumpikaan yksistään ei riitä.Esim. Täällä kerrotaan, että oliiviöljy jää rypsille kakkoseksi kun vertaillaan niiden rasvakoostumusta:
https://keventajat.fi/ruoka/jopa-oliivioljya-terveellisempi-vaihtoehto-suosi-tata-ruokavaliossasi/
Täälläkin kehutaan rypsiöljyä:"Arkiruoan kannalta paras on rypsiöljy, jossa tyydyttynyttä rasvaa on vain 6 prosenttia ja omega-3:a 11 prosenttia."
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/lyomattomat_perustelut_oljy_hyodyksi_terveydelle
Sydänliitto suosittelee rypsiöljyä:"Rypsiöljyä voikin suositella juuri sen suuremman alfalinoleenihappopitoisuuden vuoksi. Elimistö muokkaa pienen osan alfalinoleenihaposta pitkäketjuisiksi EPA:ksi ja DHA:ksi, joita saadaan myös rasvaisesta kalasta. Öljyissä on myös E- ja K-vitamiinia sekä kasvisteroleja, joita on rypsiöljyssä enemmän kuin oliiviöljyssä."
https://sydan.fi/fakta/rypsi-vai-oliivioljy-kumpi-valita/lounas.ajatus kirjoitti:
Esim. Täällä kerrotaan, että oliiviöljy jää rypsille kakkoseksi kun vertaillaan niiden rasvakoostumusta:
https://keventajat.fi/ruoka/jopa-oliivioljya-terveellisempi-vaihtoehto-suosi-tata-ruokavaliossasi/
Täälläkin kehutaan rypsiöljyä:"Arkiruoan kannalta paras on rypsiöljy, jossa tyydyttynyttä rasvaa on vain 6 prosenttia ja omega-3:a 11 prosenttia."
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/lyomattomat_perustelut_oljy_hyodyksi_terveydelle
Sydänliitto suosittelee rypsiöljyä:"Rypsiöljyä voikin suositella juuri sen suuremman alfalinoleenihappopitoisuuden vuoksi. Elimistö muokkaa pienen osan alfalinoleenihaposta pitkäketjuisiksi EPA:ksi ja DHA:ksi, joita saadaan myös rasvaisesta kalasta. Öljyissä on myös E- ja K-vitamiinia sekä kasvisteroleja, joita on rypsiöljyssä enemmän kuin oliiviöljyssä."
https://sydan.fi/fakta/rypsi-vai-oliivioljy-kumpi-valita/En voi olla lisäämättä, että nämä yli ysikymppiset ihmiset eivät ikänään ole mitään öljyjä syöneet. Voi, rasvainen maito ja kerma ovat heille maistuneet pulavuosia lukuunottamatta. Joulukinkuissakin oli kunnon rasvakerros. Eli ei siitä syömisestä kauheata stressiä kannata ottaa. Kunhan muistaa syödä kuituja tarpeeksi.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Esim. Täällä kerrotaan, että oliiviöljy jää rypsille kakkoseksi kun vertaillaan niiden rasvakoostumusta:
https://sydan.fi/fakta/rypsi-vai-oliivioljy-kumpi-valita/En kysynyt sinulta vaan Darknessinilta.
Anonyymi kirjoitti:
Kun tiede taas kertoo meille, että käyttämällä rypsi- ja oliiviöljyä molempia, saa kaikki ihmiselle välttämättömät rasvahapot. Kumpikaan yksistään ei riitä.Voit uskoa ihan vapaasti mitä haluat.
Jos valitset uskoa öljyteollisuuden tuottamiin tutkimuksiin niin voit ihan vapaasti tehdä niin. Minulle sillä ei ole pienintäkään merkitystä, en ihan oikeasti välitä pätkääkään.
Netti on avoinna sinullekin, varmasti löydät tietoa jos sitä vaan avoimin mielin etsit.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Voit uskoa ihan vapaasti mitä haluat.
Jos valitset uskoa öljyteollisuuden tuottamiin tutkimuksiin niin voit ihan vapaasti tehdä niin. Minulle sillä ei ole pienintäkään merkitystä, en ihan oikeasti välitä pätkääkään.
Netti on avoinna sinullekin, varmasti löydät tietoa jos sitä vaan avoimin mielin etsit.Netistä haettu tieto on epäluotettavaa. Siellä kuka tahansa voi uskotella olevansa asiantuntija. Kannattaa käydä ihan ravitsemustiedon kursseja, kuten minä olen tehnyt. Niiden informaatio perustuu vertaisarvioituun tieteeseen.
Anonyymi kirjoitti:
En kysynyt sinulta vaan Darknessinilta.
Oi sori. No noissa linkeissä on asiantuntijatietoa. Etenkin sydänliiton sydan.fi sivuilla on luotettavaa tietoa asiantuntijoilta valmiiksi mietittynä. Terveyskyla.fi on myös sellainen sivusto, jonka kirjoittajat ovat suomalaisia asiantuntijoita
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Onhan nykyisin lisäaineita vähennetty tuotteissa onneksi. Eikä herkuissa esim sipsit ole mitään kovetettuja rasvoja käytetty. Ihan juoksevassa öljyssä ne on paistettu. Tutkijoiden mielestä rypai ja rapsiöljyt ovat jopa terveellisempiä kuin kauppiaiden mainostama kalliimpi oliiviöljy. Kotimaisissa rypsissä ja rapsissa on enemmän omegoita ja tyydyttämättömiä rasvahappoja.
https://www.youtube.com/watch?v=FDVtV4szGhAKape Aihinen tekee itse kotiruokaa lapsilleen. Ei syötä eineksiä esim.
Anonyymi kirjoitti:
Kape Aihinen tekee itse kotiruokaa lapsilleen. Ei syötä eineksiä esim.
Silloin, kun poikani asui kotona tein kotiruokaa. Nyt en ole niin tarkka, kun syön yksin. Esim. kauppäivänä lintsaan ja syön jonkun eineksen jos sellainen sattuu kaupassa jäämään käteen. Niissähän on nykyisin hyvät tuoteselosteet, joten tietää mitä ostaa.
- Anonyymi
Ostin mökille erilaisia marjoja ja kasviksia. Ei lainkaa lihaa tai herkkuja.
Ihana kevyt ruokavalio, tekee niin hyvää.Onpas terveellinen ruokavalio. Minä olen veriryhmäni mukaan lihansyöjä. En tulisi toimeen ilman päivittäistä liha-annosta.
- Anonyymi
Tämmöinen helppo suklainen herkku, on, puoli litraa maitoa ja kaakaojauhetta sekä 5tl agar hyytelöjauhetta...Keitele kattilassa se noin 5min ja anna jäähtyä. Jos käyttää sokeritonta kaakaojauhetta niin makuonvahva.
- Anonyymi
lounas.ajatus kirjoitti:
Onpa helppotekoinen. Täytyy kokeilla. Kiitos vinkistä.
Paljon onnea, sulla on tänään henkiset nimpparit 🎂
Anonyymi kirjoitti:
Paljon onnea, sulla on tänään henkiset nimpparit 🎂
Kiitos vain. On aina kiva, kun joku onnittelee!🎊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294