Muutin ulkomaille TK-eläkkeellä (työeläke). Saan nyt käteen noin 1600 dollaria kuussa. Asun nyt Vietnamissa Vung Taulla. Vuokra yksiöstä täällä Aurinkorannikolla on alle 150 dollaria kuussa nyt.
Miten elämä? Voin taata ja alleviivata, että minun kohdalla asia oli ehdoton viisas ja paras valinta. Asuin ensin Kambodzassa ja nyt asun Vietnamissa. Elämänlaatu ja elintaso on huimasti parempi mitä vastaavalla tulotasolla Suomessa saa. Että puuttuuko täältä mitään mitä rahalla ei voisi ostaa. Jokainen voi katsoa vaikka Tubelta kauppojen ja Shopping maalien tarjontaa jos ihmetyttää. Olihan teillä se forexin elintaso vertailu myös juuri netissä, että missä on halvinta elää ( Vietnam oli aika kärjessä ).
Itseni tilanne olisi Suomessa aika kurja jos ajatellaan, että Helsinkiläinen ei oikein sopeudu asumaan maalla ja pöndellä. Kaupunkilainen on kaupunkilainen. Mitä minulle jäisi säästöön siellä ja millainen elintaso olisi. Minä luulen, että siitä onko se joku 600 euroa mitä kuukaudessa jäisi elämiseen eri tukipylväiden jälkeen. .. ? Siitä ei kyllä enää pahemmin säästettäisi ulkomaanmatkaa tai muutakaan. No, loput voi vain kuvitella ja moni kokee sitä nyt siellä. Sääli.
Itselläni oli myös hyvä onni tai sanoisinko Jumalan siunaus mukana. Isäni ja Veljeni kuolivat ja molemmat ovat jättäneet perintöä minulle, jota en ole saanut vielä. Toki jouduin maksamaan perintöverot. Hullu Oulun sisareni yrittää miehensä kanssa pitkittää perinnönjakoa ja ovat sitä pitkittäneetkin jo kohta 6 vuotta. Talo meni harakoille, mutta metsä kasvaa.
Kyseessä on kiristys, että Suomessa oleva elintaso ja ongelmat pakottaisi antamaan heille enemmän mitä isäni Testamentissa on määrännyt. Toki perinnönjako on jo tehty ihan käräjäoikeuden määräämän pesänjakajan mukaan. . . Moitekanteet on olleet oikeudessa jo yli kolme vuotta. Hullu Oulun sisareni ja hänen eläkeläisukkonsa, molemmat ehkä KELA-eläkkeellä iskivät kirveensä kiveen, että joutuisin rahapulassa myymään heille pilkkahintaan osuuteni. Toisin Ruotsin sisareni teki jo heille halvan tarjouksen ja ajattelin, että se on siinä. Mutta ymmärrsin, että heillä ei ole luottoa ottaa sitä siihen hintaan. He itse on vetäneet tilinsä tappiin ja nyt taitaa olla, että voitin pitkällä juoksulla heidät. Minun elinkustannukset eivät pakota minua myymään rahapulassa.
Mutta todella kiitän Jumalaa Jeesusta Kristusta, että on säästänyt minut tuolta. Itselleni olisi käynyt todella huonosti Suomessa tässä tilanteessa.
Ruotsin sisareni pelästyi sitä, että hän ei saa enää KELA eläkettä ja terveydenhoito mahdollisesti, kun Asuu Ruotsissa ja Suomeen ei aio muuttaa eikä hänen miehensä myöskään. Asuvat rajaseudun kunnassa.
Mutta miksi ihmeessä näitä 6 kuukauden sääntöjä muuten tarvitaan, kuin siksi, että porukkaa ei valuisi ulkomaille eläkkeellä. Mielenkiintoista on, että miten sitä valvotaan EU:n sisällä, missä rajavalvontaa ei ole. Tuleeko jalkapanta eläkeläisille?
Yksi nainen asuu Kreikassa ja kertoo Tubella, että maksaa oman asuntonsa kuluja vuodessa 650 euroa ja siinä on kaikki. Sähköt, vedet ym.
Eläkeläiset on olleet puheenaiheena jo varsin paljon valtion puheissa. Kyllä maastamuuttoveroa on myös esitelty. Toki kansainvälistyminen ja nuoremman polven osaaminen saattaa tyhjentää Suomen. Se on varsin todennäköistä näillä hinnoilla. No, sittenhän ei tarvitse enää palveluita eikö niin. Toki lääkäri saa ottaa vastaan enää 10 potilasta päivässä voisi olla sääntö.
Oma elämänkerta
10
620
Vastaukset
- Anonyymi
Olet näemmä palannut takaisin tarinoinesi…. Samat vanhat jutut taas…
- Anonyymi
Pahempi kuin pyhä tussahdus, sen haju ja poika sentään kadonneet, mutta Tapsa jää.
- Anonyymi
🦜🦜🦜🖕🖕🖕🤣
- Anonyymi
Kiitos pyhälle hengelle harakoiden talosta..
- Anonyymi
Kiitos pyhälle hengelle Vietnamin messiaasta!
- Anonyymi
Karmee kohtalo!
Kyllä Suomen puhdas luonto ja Järvi-Suomi on oikeaa elämää eikä maksa oikeasti yli tulojen. - Anonyymi
Ketä kiinnostaa,🦜🦜🦜🦜🥱🥱
- Anonyymi
Työurani vuodesta -83 lähtien on ollut teollisella alalla norjan Finnmarkissa ja Svalbardissa bortsett fra kaksi vuotta Islannissa. Eläköidyin täkäläisittäin, eli 67 vuotiaana. Nettoeläkkeeni nykyisellä kruunun kurssilla on 2902 euroa. Haaveilen myös muutosta kauas etelään, halvempaan kustannustasoon. Suomen pirkanmaalle. Jos maksan 208 euroa boretsavgiftia / moned, niin varmasti riittää eläke muihinkin kostnader. Mitä pohjoisemmassa teet arbeiskarriere, sitä enemmän on halpismaita å velge mellom.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793