Narsistin tunnustus

Anonyymi-ap

Kun oli huono itsetunto, uskoin ettei kukaan minusta kauheasti pidä. En halua sanoa mistä sen kehitin, jottei kukaan tunnista, mutta tunsin että tein ja olin mitä tahansa niin olo oli tyhjä ja tunsin aina olevani muita huonompi. Vaikka todellisuudessa meni ainakin ulkopuolelta tarkastellen huikean hyvin

En läheskään aina tehnyt mitä halusin, vaan tein asioita joilla toivoin saavani haluamani reaktion. Eli rakkauden tai ystävyyden tms. Ihan siksi koska uskoin, ettei minusta pidetä. Vain siitä mitä voin tarjota.

Tämä johti vuosien saatossa siihen, että musta tuli todella nopea lukemaan ihmisten tunnetiloja. Kun sanon näin, ihminen reagoi noin. Kun teen näin, ihminen tekee noin. Ja aloin ollq aika pidettykin. Tosin mielessäni koin vähän olevani muiden palvelija ja itsetunto kärsi lisää.
Hieman myöhemmin osasin myös sanoa mitä ihmiset haluavat ja pystyin tarjoamaan sitä. Vilpittömänä haluna olla rakastettu.
Tämä johti menestykseen naismarkkinoilla. Sain nopeasti suhteen jos halusin. Ja toki olin epävarmuuttani treenannut itseni kovaan kuntoon. Sixpack näkyy ja no, olenhan mä komea, en mä sitä vieläkään kiistä.

Mutta en koska tehnyt mitä halusin, vaan mitä uskoin toisen haluavan, aloin aina nopeasti ajatella että rakkaus on yksipuolista.
Toinen saa kaiken ja minä en saa mitään. Olen vain hänen palvelijansa. Mutta ylpeys ja huono itsetunto estää sanomasta tätä ääneen. Tuollaiset ajatuksethan ovat huonon itsetunnon merkki, enkä minä ole sellainen.
Siispä testaan. Pyydän toista tekemään jotain jota en ei normaalisti tekisi, ihan vain nähdäkseni että rakkaus on molemminpuolista. Hän ottaa sen tavaksi ja jossain vaiheessa unohdan, että hän tekee sen minun vuokseni. Ajattelen taas, että rakkaus on yksipuolista ja minä teen kaiken. Testaan lisää. Ok hän näköjään tykkää joten voin jatkaa hänen miellyttämistään. Ei se ollut mitään harkittua narsistin tekemää palkitsemista (gaslighting tai mitä sitä sanotaan) vaan ihan minun oma vilpittömästi rakkautta toivova yritys. Testaan ja lisää. Ja lopulta tulee ero. Mitä vittua!! Taas ero vaikka tein kaikkeni naisen eteen. Mikä hitto mussa on vikana?
No seuraavassa suhteessa meno jatkuu samalla kaavalla, mutta itseluottamus alempana ja kaikki vain tehdään entistä hurjemmin. Osa testeistä oli aika kuvottaviakin näin jälkikäteen muisteltuna.

Toivottavasti tästä joku saa apua!
Itse olin hyvin pahasti narsistinen, mutta itsetunto korjaantui ja tuo on historiaa. Mä kuitenkin ymmärrän erittäin hyvin narsisteja. Eivät ole pahoja ihmisiä, vain tosi rikki.

Ja muille narsisteille ja muillekin. Olkaa aina oma itsenne. Ei koskaan mitään vain muiden mieliksi. Se johtaa narsismiin tai siihen, että teistä tulee narsistin uhreja

Ja jos joku haluaa, niin saatan pystyä tarjoamaan vastauksia joihinkin narsistin uhrien päissä varmasti pyöriviin kysymyksiin. Lyhyt vastaus kuitenkin on, että mieti millainen olisit jos kaipaisit rakkautta kuin hullu ja osaisit manipuloida ihmisiä. Mutta silti et koskaan, vaikka mitä tekisit, uskoisi olevasi rakastettu

4

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sen verran vielä jatkan, että puhun toki vain omasta puolestani. Jokainen ihminen on erilainen.
      Mutta lähtökohtaisesti lähes jokainen ihminen uskoo tai vähintään haluaa uskoa olevansa hyvä.

Jos haluaisit vahingoittaa toista, et voi uskotella itsellesi tekeväsi kenellekään hyvää, joten uskon, että oma kokemukseni vastaa valtaosaa narsistisesti käyttäytyvistä ihmisistä

• Anonyymi

Monesti narsisti toimii siten että hän ensiksi huomaa tehneensä virheen, sitten häpeää sitä niin että ei pysty myöntämään tekemäänsä virhettä ja jatkaa kuin ei olisi tehnyt mitään, sitten kun uhri huomaa että "ahaa... tosta tässä saattaa olla kyse", niin sitten narsisti menee paniikkiin ja keksii menetelmän miten peitellä virheitään ja on valmis vaikka tuhoamaan toisen henkisesti jotta pysyisi salassa! :)

Basically narsisti siis tosiaankin kantaa siinä sen suurimman taakan... narsisti on haavoittuvaisempi kuin uhrinsa ja usein heikompi henkisesti! :) Narsistilla siis on moniulotteinen taakka:

1. Pitää kiinni omasta imagostaan.
      2. PItää roolia että "en mä tuollaista koskaa tekis" (vaikka teki)
      3. Peitellä heikkouksiaan
      4. Yrittää pitää yllä pokeri naamaa
      5. Keskittää kaikki aivokapasiteettinsa edelläoleviin plus ihmisten analysointiin!

et basically tässä oma analysointini miten narsisti toimii

Ja yksi miten terveen erottaa narsistista: Terve pyytää anteeksi aina jossain vaiheessa, narsisti ei KOSKAAN! Ja tämä on iso hälytys merkki! Lisäksi... narsistilla ei oo sairaudentuntoa! :)

Terv. uhri

• Anonyymi

Narsismi on siis selviytymisentila!

• Anonyymi

Eikö jokainen halua olla rakastettu? Kyllä haluaa! Sillä ei ole mitään tekemistä narsismin kanssa.

Mutta osaako narsisti rakastaa toista? Vain jakamalla rakkautta sitä voi saada itsekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      53
      3866
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      89
      2247
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      1912
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1753
    5. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1506
    6. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      23
      1420
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1142
    8. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1108
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      106
      1023
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1012
    Aihe