Narsistin tunnustus

Anonyymi-ap

Kun oli huono itsetunto, uskoin ettei kukaan minusta kauheasti pidä. En halua sanoa mistä sen kehitin, jottei kukaan tunnista, mutta tunsin että tein ja olin mitä tahansa niin olo oli tyhjä ja tunsin aina olevani muita huonompi. Vaikka todellisuudessa meni ainakin ulkopuolelta tarkastellen huikean hyvin

En läheskään aina tehnyt mitä halusin, vaan tein asioita joilla toivoin saavani haluamani reaktion. Eli rakkauden tai ystävyyden tms. Ihan siksi koska uskoin, ettei minusta pidetä. Vain siitä mitä voin tarjota.

Tämä johti vuosien saatossa siihen, että musta tuli todella nopea lukemaan ihmisten tunnetiloja. Kun sanon näin, ihminen reagoi noin. Kun teen näin, ihminen tekee noin. Ja aloin ollq aika pidettykin. Tosin mielessäni koin vähän olevani muiden palvelija ja itsetunto kärsi lisää.
Hieman myöhemmin osasin myös sanoa mitä ihmiset haluavat ja pystyin tarjoamaan sitä. Vilpittömänä haluna olla rakastettu.
Tämä johti menestykseen naismarkkinoilla. Sain nopeasti suhteen jos halusin. Ja toki olin epävarmuuttani treenannut itseni kovaan kuntoon. Sixpack näkyy ja no, olenhan mä komea, en mä sitä vieläkään kiistä.

Mutta en koska tehnyt mitä halusin, vaan mitä uskoin toisen haluavan, aloin aina nopeasti ajatella että rakkaus on yksipuolista.
Toinen saa kaiken ja minä en saa mitään. Olen vain hänen palvelijansa. Mutta ylpeys ja huono itsetunto estää sanomasta tätä ääneen. Tuollaiset ajatuksethan ovat huonon itsetunnon merkki, enkä minä ole sellainen.
Siispä testaan. Pyydän toista tekemään jotain jota en ei normaalisti tekisi, ihan vain nähdäkseni että rakkaus on molemminpuolista. Hän ottaa sen tavaksi ja jossain vaiheessa unohdan, että hän tekee sen minun vuokseni. Ajattelen taas, että rakkaus on yksipuolista ja minä teen kaiken. Testaan lisää. Ok hän näköjään tykkää joten voin jatkaa hänen miellyttämistään. Ei se ollut mitään harkittua narsistin tekemää palkitsemista (gaslighting tai mitä sitä sanotaan) vaan ihan minun oma vilpittömästi rakkautta toivova yritys. Testaan ja lisää. Ja lopulta tulee ero. Mitä vittua!! Taas ero vaikka tein kaikkeni naisen eteen. Mikä hitto mussa on vikana?
No seuraavassa suhteessa meno jatkuu samalla kaavalla, mutta itseluottamus alempana ja kaikki vain tehdään entistä hurjemmin. Osa testeistä oli aika kuvottaviakin näin jälkikäteen muisteltuna.

Toivottavasti tästä joku saa apua!
Itse olin hyvin pahasti narsistinen, mutta itsetunto korjaantui ja tuo on historiaa. Mä kuitenkin ymmärrän erittäin hyvin narsisteja. Eivät ole pahoja ihmisiä, vain tosi rikki.

Ja muille narsisteille ja muillekin. Olkaa aina oma itsenne. Ei koskaan mitään vain muiden mieliksi. Se johtaa narsismiin tai siihen, että teistä tulee narsistin uhreja

Ja jos joku haluaa, niin saatan pystyä tarjoamaan vastauksia joihinkin narsistin uhrien päissä varmasti pyöriviin kysymyksiin. Lyhyt vastaus kuitenkin on, että mieti millainen olisit jos kaipaisit rakkautta kuin hullu ja osaisit manipuloida ihmisiä. Mutta silti et koskaan, vaikka mitä tekisit, uskoisi olevasi rakastettu

1

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sen verran vielä jatkan, että puhun toki vain omasta puolestani. Jokainen ihminen on erilainen.
      Mutta lähtökohtaisesti lähes jokainen ihminen uskoo tai vähintään haluaa uskoa olevansa hyvä.

      Jos haluaisit vahingoittaa toista, et voi uskotella itsellesi tekeväsi kenellekään hyvää, joten uskon, että oma kokemukseni vastaa valtaosaa narsistisesti käyttäytyvistä ihmisistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      37
      3306
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2005
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      195
      1622
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1513
    5. 80
      1115
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      264
      971
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      121
      899
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      889
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      68
      810
    Aihe