Kun oli huono itsetunto, uskoin ettei kukaan minusta kauheasti pidä. En halua sanoa mistä sen kehitin, jottei kukaan tunnista, mutta tunsin että tein ja olin mitä tahansa niin olo oli tyhjä ja tunsin aina olevani muita huonompi. Vaikka todellisuudessa meni ainakin ulkopuolelta tarkastellen huikean hyvin
En läheskään aina tehnyt mitä halusin, vaan tein asioita joilla toivoin saavani haluamani reaktion. Eli rakkauden tai ystävyyden tms. Ihan siksi koska uskoin, ettei minusta pidetä. Vain siitä mitä voin tarjota.
Tämä johti vuosien saatossa siihen, että musta tuli todella nopea lukemaan ihmisten tunnetiloja. Kun sanon näin, ihminen reagoi noin. Kun teen näin, ihminen tekee noin. Ja aloin ollq aika pidettykin. Tosin mielessäni koin vähän olevani muiden palvelija ja itsetunto kärsi lisää.
Hieman myöhemmin osasin myös sanoa mitä ihmiset haluavat ja pystyin tarjoamaan sitä. Vilpittömänä haluna olla rakastettu.
Tämä johti menestykseen naismarkkinoilla. Sain nopeasti suhteen jos halusin. Ja toki olin epävarmuuttani treenannut itseni kovaan kuntoon. Sixpack näkyy ja no, olenhan mä komea, en mä sitä vieläkään kiistä.
Mutta en koska tehnyt mitä halusin, vaan mitä uskoin toisen haluavan, aloin aina nopeasti ajatella että rakkaus on yksipuolista.
Toinen saa kaiken ja minä en saa mitään. Olen vain hänen palvelijansa. Mutta ylpeys ja huono itsetunto estää sanomasta tätä ääneen. Tuollaiset ajatuksethan ovat huonon itsetunnon merkki, enkä minä ole sellainen.
Siispä testaan. Pyydän toista tekemään jotain jota en ei normaalisti tekisi, ihan vain nähdäkseni että rakkaus on molemminpuolista. Hän ottaa sen tavaksi ja jossain vaiheessa unohdan, että hän tekee sen minun vuokseni. Ajattelen taas, että rakkaus on yksipuolista ja minä teen kaiken. Testaan lisää. Ok hän näköjään tykkää joten voin jatkaa hänen miellyttämistään. Ei se ollut mitään harkittua narsistin tekemää palkitsemista (gaslighting tai mitä sitä sanotaan) vaan ihan minun oma vilpittömästi rakkautta toivova yritys. Testaan ja lisää. Ja lopulta tulee ero. Mitä vittua!! Taas ero vaikka tein kaikkeni naisen eteen. Mikä hitto mussa on vikana?
No seuraavassa suhteessa meno jatkuu samalla kaavalla, mutta itseluottamus alempana ja kaikki vain tehdään entistä hurjemmin. Osa testeistä oli aika kuvottaviakin näin jälkikäteen muisteltuna.
Toivottavasti tästä joku saa apua!
Itse olin hyvin pahasti narsistinen, mutta itsetunto korjaantui ja tuo on historiaa. Mä kuitenkin ymmärrän erittäin hyvin narsisteja. Eivät ole pahoja ihmisiä, vain tosi rikki.
Ja muille narsisteille ja muillekin. Olkaa aina oma itsenne. Ei koskaan mitään vain muiden mieliksi. Se johtaa narsismiin tai siihen, että teistä tulee narsistin uhreja
Ja jos joku haluaa, niin saatan pystyä tarjoamaan vastauksia joihinkin narsistin uhrien päissä varmasti pyöriviin kysymyksiin. Lyhyt vastaus kuitenkin on, että mieti millainen olisit jos kaipaisit rakkautta kuin hullu ja osaisit manipuloida ihmisiä. Mutta silti et koskaan, vaikka mitä tekisit, uskoisi olevasi rakastettu
Narsistin tunnustus
Anonyymi-ap
1
159
Vastaukset
- Anonyymi
Sen verran vielä jatkan, että puhun toki vain omasta puolestani. Jokainen ihminen on erilainen.
Mutta lähtökohtaisesti lähes jokainen ihminen uskoo tai vähintään haluaa uskoa olevansa hyvä.
Jos haluaisit vahingoittaa toista, et voi uskotella itsellesi tekeväsi kenellekään hyvää, joten uskon, että oma kokemukseni vastaa valtaosaa narsistisesti käyttäytyvistä ihmisistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v37229Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3821991Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2661702Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku291653Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2911372- 731112
- 731053
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61799- 47786
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25749