Normikäyttäjille 24H2 ei tarjoa mitään sellaista, miksi se kannattaisi päivittää. Uutuudenviehätys voi olla ainoa peruste.
Windowsin uusi Super Resolution ominaisuus lupailee enemmän FPS:ää pelaajille, sekä parempaa kuvanlaatua, mutta vanhat merkit huomioiden kohta saatetaan käydä keskustelua "Auto RS on or off?" ja suositellaan ominaisuuden disabloimista, joka vähentää stutteria ja framedroppeja. Kohta nähdään, miten käy.
Valtaosa päivittäjistä tulee disabloimaan Copilotin, joka normikäyttäjälle ei tarjoa sellaista, mitä ei pystyisi itse tekemään. Se on myös turvallisuusriski, koska se toimii kuin vanhat perinteiset vakoiluohjelmat, jotka monitoroi kaikkea koneen käyttöä ja tallentaa kuvakaappaukset, käydyt sivustot, kirjoitetut tekstit jne.
Itse ainakin tulen pysymään 23H2-versiossa ja käytän sitä niin kauan kuin siihen saa päivityksiä. Sen jälkeen saatan ehkä kokeilla jotain Linuxin distroa, vaikka se käyttöjärjestelmä ei minua ole koskaan houkutellut yhteensopivuuteen, käytön helppouteen jne. liittyvien haasteiden ja ongelmien vuoksi.
Windows 11 24H2 on turha päivitys normikäyttäjille ja ehkä pelaajillekin.
41
1074
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä linuxeihin tulee, ei se ole vaikeakäyttöinen, ongelmallinen ja yhteensopimaton. Lähes kaikki oheislaitteet toimii linuxien kanssa ja myös osa windowssoftistakin toimii Winen avulla, tosin osasta ohjelmia on myös natiivi linux-versio. Plus että linuxeille on tuhansittain juuri näitä natiiveja linuxohjelmia.
- Anonyymi
On se vaikeakäyttöinen, ongelmallinen ja yhteensopimaton, jonka vuoksi se on lähinnä ammattikäytössä ja nörttien sormileluna. Tavikselle ei sovi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se vaikeakäyttöinen, ongelmallinen ja yhteensopimaton, jonka vuoksi se on lähinnä ammattikäytössä ja nörttien sormileluna. Tavikselle ei sovi.
Älä valehtele, windowshihu. Minunkin 80-vuotias äitini joka ei ole perillä tietotekniikasta, osaa käyttää linuxia eli ei todellakaan ole vaikeakäyttöinen ja ongelmallinen. Eikä ole yhteensopimaton. Kaikki väitteesi on siis silkkaa paskanjauhantaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
WINDOWS ON LELU!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
WINDOWS ON LELU!
Täysin samaa mieltä!
- Anonyymi
Kamalasti hidastaa tuo päivitys.
Anonyymi kirjoitti:
Älä valehtele, windowshihu. Minunkin 80-vuotias äitini joka ei ole perillä tietotekniikasta, osaa käyttää linuxia eli ei todellakaan ole vaikeakäyttöinen ja ongelmallinen. Eikä ole yhteensopimaton. Kaikki väitteesi on siis silkkaa paskanjauhantaa!
Noin se on kuten kirjoitit.Minä en ole lainkaan nörtti enkä käyttöjärjestelmien asiantuntia.Silti olen asentanut useammalle tietokoneelleni Linux ytimellä varustettuja käyttöjärjestelmiä.Asiasta selviää kun tietää muutaman perusasian.Loput neuvoo asennusmedia kun järjestelmää asentaa.
Samoin sovellusten asennus on helppoa,valitsee sovellusvalikosta jonkin soveluksen syöttää sanasanan ja odottaa hetken niin sovellus on käyttövalmis.
Kaikessa yksinkertaisuudessaan pitää osata lukea ja toimia ohjeiden mukaan juuri muuta
ei Linuxiin perustuvien käyttöjärjestelmiän asennus/käyttö käyttäjältä vaadi.- Anonyymi
UBUNTU on helppokäyttöinen, Windows vaikea on!
- Anonyymi
Tapio-Tre kirjoitti:
Noin se on kuten kirjoitit.Minä en ole lainkaan nörtti enkä käyttöjärjestelmien asiantuntia.Silti olen asentanut useammalle tietokoneelleni Linux ytimellä varustettuja käyttöjärjestelmiä.Asiasta selviää kun tietää muutaman perusasian.Loput neuvoo asennusmedia kun järjestelmää asentaa.
Samoin sovellusten asennus on helppoa,valitsee sovellusvalikosta jonkin soveluksen syöttää sanasanan ja odottaa hetken niin sovellus on käyttövalmis.
Kaikessa yksinkertaisuudessaan pitää osata lukea ja toimia ohjeiden mukaan juuri muuta
ei Linuxiin perustuvien käyttöjärjestelmiän asennus/käyttö käyttäjältä vaadi.Linux jakeluita on vaikeitakin kuten Arch Linux.
Ubuntu on helpompi kuin Windows! Anonyymi kirjoitti:
Linux jakeluita on vaikeitakin kuten Arch Linux.
Ubuntu on helpompi kuin Windows!Pitää paikaansa Arch Linux ei taida olla helpoimasta päästä.Kokemusta minulla ei
kyseisestä käyttöjärjestelmästä ole,mutta saman käsityksen olen itsekkin asiasta saanut.
- Anonyymi
Kaikki pitää tietenkin päivittää aina uusimpiin versioihin. Senhän sanoo jo järkikin.
- Anonyymi
Ei tietenkään pidä. Senhän sanoo jo järkikin. 23H2 tulee toimimaan tulevaisuudessa ihan yhtä hyvin kuin tälläkin hetkellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään pidä. Senhän sanoo jo järkikin. 23H2 tulee toimimaan tulevaisuudessa ihan yhtä hyvin kuin tälläkin hetkellä.
Sinähän vannoit muutama vuosi sitten, ettet luovu Windows 7:sta. Missä vaiheessa muutit mielesi?
- Anonyymi
24H2 pistää koneen ihan hyrskyn myrskyn jos sen päivittäminen onnistuu.
- Anonyymi
Se tuntui hidastavan konetta noin 20%
i7-13700f - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tuntui hidastavan konetta noin 20%
i7-13700fEi pelkästään hidastaminen vaan myös se että se (24H2-päivitys) pakkosyöttää Bitlocker salausta oletuksena päälle ja jos koneesi menee solmuun tai hukkaat salasanasi et saa tiedostojasi auki enää ikinä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkästään hidastaminen vaan myös se että se (24H2-päivitys) pakkosyöttää Bitlocker salausta oletuksena päälle ja jos koneesi menee solmuun tai hukkaat salasanasi et saa tiedostojasi auki enää ikinä!!
Se pitä ottaa pois heti aloituskessa tietenkin. Ja jos salasanaa näyttää ruuduss aniin kuvia äkkiä ottaa kännykällä ja sitten talteen vaikka piilokuviin ja ulkoselle kovolle talteen.
- Anonyymi
Asensin ja kone nopeutui ehkä 1/3.
- Anonyymi
Puhut pehmeitä, se hidasti ton verran!
- Anonyymi
Windows 11 24H2 päivitys hidastaa jälleen konetta huomattavasti!
- Anonyymi
Se vaan hidastaa taas konetta hirveästi!
- Anonyymi
Suomalaisia varoitetaan postitse WEF:n ja YK:n globalistieliitin agendasta,
- Anonyymi
Kyllä, paskasta voi tulla paskempi!
- Anonyymi
24H2 päivitys hidastaa konetta noin 30%
- Anonyymi
Poliisi varoittaa uudesta huijauksesta: ”Puhelu tulee päättää, eikä annettuja ohjeita tule noudattaa”
Yhteydenotto tulee perintätoimiston nimissä. - Anonyymi
Aika paljon tuo päivitys nopeutti konetta.
- Anonyymi
W11 24H2 päivitys hidasti konetta ainaki 1/3 osan lisää.
- Anonyymi
Linux on helppo! Windows ei ole helppo!
- Anonyymi
Asensin tuon päivityksen ja kone ainakin nopeutui.
- Anonyymi
W11 on kamalan vaikea OS
- Anonyymi
Microsoftin kvanttitietokone on surkein mailmassa! Tekee enemmän virheitä kuin laskee oikein!
MS väittää kehittäneensä alkoritmin jolla virheet poistuu, eli väärä onkin oikea?
Parhaimmillaankin se laskeen Pii arvon päin honkia jo neljännessä desimaalissa.
Puppugeneraattorilla tietysti salasanoja voi murtaa. hyvällä säkällä.
Nää mitä kehitetään ei ole kvanttikoneita, vaihka niin väitetään.
Ilmiö mitä ne hyödyntää on osittain vielä tutkimatta. - Anonyymi
Näytti tuo 24H2 päivitys nopeuttavan konetta selvästi.
- Anonyymi
Taas on aika tulut, jolloin M$ kertoo itse kuinka surkea Windows on!
- Anonyymi
Win11 24H2 kryptaa kaikki kovalevyt automaattisesti asennuksen yhteydessä. Tuolla on ohjeet, miten kryptauksen saa pois päältä asennuksen alkuvaiheessa:
https://www.neowin.net/guides/how-to-prevent-windows-11-from-encrypting-your-disks-during-installation/
24H2:ssa on myös muitakin toimintoja, jotka haluaa ottaa heti asennuksen jälkeen pois käytöstä. Esim. Windows Recall tallentaa kuvankaappauksia kaikesta mitä tekee koneellaan. Jos käyttää esim. yksityisyysselaimia, recall-toiminto paljastaa perheenjäsenille kaiken mitä on koneella tehnyt.- Anonyymi
Niin, sekin vielä! Ei mitään syytä päivittää 24H2:een, tai ylipäätään Windows 11:een.
- Anonyymi
Linuxissa voi asennusvaiheessa valita haluaako salata levyt ja tahtooko automaattisesti kirjautua ilman salasanaa. Sitä en tiedä miten onnistuu jälkeenpäin käynnistyslevyn salaus ja kirjautumissalasanan asettaminen, sama toisinpäin jos tahtoo salaukset pois. Tietääkö joku Linux asiantuntija?
- Anonyymi
"Itse ainakin tulen pysymään 23H2-versiossa ja käytän sitä niin kauan kuin siihen saa päivityksiä."
23H2 on tuettu 2025 syksyyn asti.
Viimeistään vuoden päästä on pakko päivittää kaikki koneet (myös win10 koneet joista myös tuki loppuu) win11 24h2 tai 25h2 versioihin.- Anonyymi
Ei ole mikään pakko, sitäpaitsi koneisiin voi laittaa jonkun linuxjakelun, esim. Mintin tai Ubuntun jolloin koneen käyttöikä pitenee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mikään pakko, sitäpaitsi koneisiin voi laittaa jonkun linuxjakelun, esim. Mintin tai Ubuntun jolloin koneen käyttöikä pitenee.
Vanhoihin koneisiin kannattaa asentaa Win11 IoT Enterprise LTSC 2024:n, jolloin niistä tulee käyttökelpoisia vielä pitkäksi aikaa. Se on tuettu 10 vuotta, ei vaadi tpm-piiriä vastoin kuin normaali enterprise ltsc, ei encryptaa kovalevyjä, ei sisällä copilottia. Tukee hwid digitaalista lisenssiä ja sen voi aktivoida massgravelilla turvallisesti ja pysyvästi.
- Anonyymi
Etäkäyttö sovellus lataus
- Anonyymi
Olen "paluumuuttaja" Linuxista Winkuraan. Ihmettelen kyllä tätä sotaa Windows-käyttäjien ja Linux-käyttäjien välillä. Kummassakin järjestelmässä hyvät ja huonot puolet, eikä kumpikaan ole sinänsä toista parempi. Käytin viimeksi Win8:ia ja siitä siirryin Linuxiin. Nyt siitä siirtyminen Windows 11 Pro 24H2:een on ollut kivutonta ja kokemukseni on toistaiseksi erittäin hyvä Windowsin kanssa. Toistaiseksi ei mitään ongelmia ja jonkin verran kuitenkin vaivattomammin Linuxiin verrattuna. Ohjelmien asentaminen, käyttäminen ja tietokoneen ja käyttiksen hallinta on todellakin Windowsissa helpompaa. Ei ihme, että se on maailman suosituin käyttis.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882