En halua enää elää. Tiedän että monet tulevat sanomaan että pitäisi hakea apua mutta juuri terveys alan ammattilaiset ovat aiheuttaneet minulle itsemmurha ajatuksia. He ovat vieneet minulta osan ystävistäni, luottamukseni muihin, muiden luottamukseni minuun, uskontoni, liikumisoikeuteni, en saa päättää mitä syön vaan he antavat ruokaa kunnes oksennan ja perheeni. Minulla on ahdistus, sosiaalinen ahdistus, itsetuhoisuutta. Sairastan syömishäiriötä mutten halua parantua siitä. Olen alaikäinen joten en voi pyytää eutanasiaakaan. Kertokaa helpoimmat tavat kuolla... pliis
Miten kuolla helposti
6
193
Vastaukset
Hei ja hyvä, että kirjoitit tänne,
On tärkeää purkaa mielessä olevia huolia ja vertaistuki voi olla hyvä voimavara. On tärkeää, että kerrot ajatuksistasi rehellisesti myös mahdollisille hoitotahoillesi sekä vanhemmillesi.
Lisäksi on olemassa myös auttavia tahoja, joista voi saada tukea matalalla kynnyksellä. Alla tiedoksi tahoja joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja maksutta:
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Esimerkkeinä Syömishäiriöliiton järjestämät ryhmächatit https://tukinet.net/teemat/syli-chat-1903200558/ryhmachatit/. Myös Etelän-SYLI ry järjestää Tukinetissä ryhmähcattejä syömishäiröihin liittyvistä teemoista https://tukinet.net/toimijat/etelan-syli-ry/
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Keskusteluapua kriisissä on mahdollista saada matalalla kynnyksellä myös:
Nuorille suunnattu Sekasin-chat on auki joka päivä: ma–pe klo 9–24, la–su 15–24. https://sekasin247.fi/
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin MIELI Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Ymmärrän että tämä on työtäsi mutta olisiko mitenkään mahdollista että jättäisit rauhaan edes sellaiset jotka mainitsevat erikseen etteivät halua ammattiapua vaan vastauksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän että tämä on työtäsi mutta olisiko mitenkään mahdollista että jättäisit rauhaan edes sellaiset jotka mainitsevat erikseen etteivät halua ammattiapua vaan vastauksia?
Miten kukaan haluaisi ruveta neuvomaan toiselle, miten voisi kuolla ?
Hyvähän se on, että apua tarjotaan. Eri asia toki on, haluaako ottaa apua vastaan.
Ap on nyt alaikäinen, mutta joskus tulevaisuudessa hän voi vielä pohtia menneitä, ja kenties kiitellä, että on hengissä vielä silloin.
Mullakin oli nuoruudessa ja vielä nuorena aikuisenakin tosi vaikeaa, mutta nyt alkaa jo ikää olemaan, ja olen ihan kiitollinen, että olen saanut elää ( nuoruuden monista itsemurhayrityksistä selvinneenä ).
Nuorena en olisi voinut epätoivoissani uskoa, mitä kaikkea elämä voi vielä tuoda tulevaisuudessa.
Jos tilanne on aloittajallakin nyt huono/paha, se ei ole sitä välttämättä jossain vaiheessa myöhemmin.
Kukaan ei aiheuta toiselle itsetuhoisia ajatuksia, kun ihminen voi huonosti, on ahdistunut, epätoivoinen, hän voi itse alkaa ajattelemaan myös kaikkea ikäviä juttuja.
Jos ahdistaa, masentaa, tms. muista, että olet silti hyvä ja tärkeä ihminen, ongelmat eivät huononna sinua ihmisenä millään tavalla.
Yleensä ongelmat ovat monen tekijän tulosta, ei johdu vain jostain yhdestä syystä.
Toivon, että aloittajallakin menee vielä joskus paremmin, toki kaikilla muillakin, jos jollain on juuri nyt vaikeaa.
- Anonyymi
Monet masentuneet ja mielialahäiriöistä kärsivät ihmiset tappavat itsensä
Jos Te-keskus ohjaisi heidät ajoissa hoitoon , tuhansien henki säästyisi - Anonyymi
Moi. Kyllä on täysin kivuton ja nopeakin keino. Käyt ostamassa Helium kaasua tai Hiilidioksidi kaasua pullon ja laitat letkun pullon liittimeen ja sitten laitat muovikassin {kinkunpaistopussi) on paras päähäsi ja työnnät kaasupullosta tulevan letkun muovipussin sisälle ja tämän jälkeen teippaat ilmastointiteipillä pussin tiiviisti kaulaasi kiinni ja avaat kaasupullon hanan. Menetät tajuntasi alle minuutissa ja 5 = 10 minuutissa olet kuollut. Nämä kaasut syrjäyttävät hapen elimistöstäsi todella nopeasti, tunnet vielä jopa pienen humalan ennen kuin tajusi lähtee, mutta et tunne kipua.
- Anonyymi
Olet kyllä typerä, kuka sitten oletkaan...
( siis tuo 23:31:45 )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v37229Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3821991Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2661702Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku291653Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2911372- 731112
- 731053
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61799- 47786
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25749