Macro tms. jolla voisin tallentaa selainkkunalta tiedostoa automaattisesti...

Anonyymi-ap

Minun pitää säännöllisesi tallentaa nettiselaimella eräästä palvelusta lasku syöttämällä kenttään laskunumero ja painamalla tallenna-painiketta, joka on koodattu ns. "perinteisillä" lomakekomennoilla (input type="submit"/ class="button"). Tällä toimenpiteellä lasku tallentuu koneelleni.

Välillä laskunumeron saanti vaan viivästyy vaikka lasku onkin jo järjestelmässä saatavilla. Olen tehnyt havainnoin, että uusi laskunumero on aina noin 330-400 numeroa edellistä laskua isompi. Joskus, kun minulla on kiire saada lasku käsittelyyn niin olen yrittänyt tuurilla löytää oikean laskunumeron ja usein siinä onnistunutkin. Väärät laskunumerot tallentavat koneelleni tyhjän laskupohjan ja oikea laskunumero sen laskun, jota kaipaankin.

Minulla itselläni ei ole ohjelmointitaitoa, joten ajattelin kysäistä täältäettä olisiko antaa vinkkejä, jolla saisi tuon laskun haun automatisoitua? Ajatuksenani olisi, että syöttäisin laskunumerokenttään oletetun pienimmän mahdollisen numeron ja jollakin yksinkertaisella toiminnolla (selaimen lisäosa tms.) saisin tallennettua automaattisesti vaikka 100 peräkkäistä laskunumeroa (toiminto lisäisi automaattisesti laskunumeroon + 1 ja painaisi tallenna). Kun kone olisi tehnyt tämän ja jos yrittämäni olisi onnistunut olisi koneellani 100 laskua, joista 99 kpl olisi muutaman kilotavun kokoisia tyhjiä tiedostoja ja se oikea tiedosto olisi sitten selvästi suurempi.

7

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuvauksesi perusteella sinulla on siis on jo jonkun aikojen alussa rakentama nettisivu ja haluat saada siihen sivuun nykyaikaistetun päivityksen.

      Nyt pitäisi ehdottomasti nähdä se alkuperäinen toteutus sellaisena kuin se on, jotta koko ideaa ei tarvitsisi luoda uudelleen.

      • Anonyymi

        AP: Sivu ei ole minun luoma vaan yhteistyökumppanin, joten sitä en ole muokkaamassa. Käytännössä minun on vain tarkoitus kirjautua sivulle käyttäjätunnuksellani ja sen jälkeen minun on tiedettävä laskunumero, jonka syötän lomakekenttään ja seuraavaksi painan tallenna painiketta, jolloin saan ladattua sivulta haluamani tiedoston.

        Laskunumeron tiedän noin sadan numeron tarkkuudella ja jossakin vaiheessa saan kyllä tietooni täsmälleen oikean numeron, mutta numeron saanti viipyy välillä minusta riippumattomista syistä.


    • Anonyymi

      AP: ...käytännössä voin nytkin hakea haarukoimalla laskua syöttämällä vaikka 10 peräkkäistä laskunumeroa, painamalla "tallenna" aina välissä ja sen jälkeen käydä katsomassa olisiko joku tallentamistani laskutiedostoista oikea... Väärät ovat tyhjiä laskupohjia, oikea laskunumero on kooltaan suurempi tiedosto ja se oikea lasku, kuten aiemmin kirjoitin. Välillä etsiessäni löydän tällä menetelmällä oikean laskun, mutta välillä saatan yrittää tallentaa laskua esim. 80 kertaa löytämättä oikeaa tiedostoa. Tällöin tyydyn odottamaan toista viikkoa, jotta minulle toimitetaan se oikea laskunumero.

    • Anonyymi

      "AP: Sivu ei ole minun luoma vaan yhteistyökumppanin,"

      OK. Pesen käteni tästä jutusta kokonaan. Sinulla on yhteistyökumppanin sivu, jolloin se yhteistyökumppani on oikea osoite tekemään myös tarvitsemasi muutokset rutiineihin. Olisi vaarallisen vastuutonta lähteä ulkopuolisten sorkkimaan asiaa.

      Mukavaa kesää ja maukkaita grillaushetkiä!

      • Anonyymi

        Ongelmahan on selvästi se, että yritys, joka sinua laskuttaa, kertoo sinulle laskun numeron aivan järkyttävän myöhään, ja tuolla laskun numerolla (jos sen ennen laskun eräpäivää edes saat), voit itsepalveluna yrityksen nettisivulta tallentaa laskusi omalle koneellesi esim. PDF -tiedostona.

        Herää tietysti kysymys: Miksi ko. yritys ei toimita laskun numeroa sinulle hyvissä ajoin, jos kerran on tarkoitus, että itsepalveluna noudat ko. laskutiedoston laskun numerolla ja sitten maksat laskun.

        Voisit tietysti kysä ko. myyjäyritykseltä, voisivatko he toimittaa sinulle laskusi numeron sinulle hyvissä ajoin, ja jos heillä ei ole siihen kykyä tai halua, silloin voi tietysti kysyä, voisitko irtisanoa nykyisen sopimuksesi, ja tilata haluamasi tuotteen / palvelun jostain muualta, joka ei tee asiakkaalleen laskun maksamisesta noin vaikeata.

        Malliesimerkki nyky-IT:stä !

        Eli joku IT -johtaja on suunnitellut omasta mielestään hyvän systeemin speksit eli määrityksen, ja sitten on palkattu jokin IT -talo tekemään ko. spekseillä ohjelmiston.

        Kokonaisuuden järkevyydestä ei nykytyyliin vastaa kukaan, ja seuraus on ainakin tyytymätön asiakas, jolle laskun maksamisesta on tehty vaikeata, ja silti varmaankin yritys alkaa karhuta myöhästymismaksua, korkoja ja jopa perintäkuluja, jos laskua ei ole maksettu ajoissa.

        Kun tietäisi, mistä tuotteesta/palvelusta on kyse, niin voisi perustaa kilpailevan yrityksen, joka tietenkin hoitaa asian niin, että laskun maksaminen on asiakkaalle mahdollisimman helppoa, mutta välttää kuitenkin käyttämästä kalliita kolmansia osapuolia, sillä tuollaiset lisäkulut tietenkin siirtyisivät tuotteen/palvelun hintaan, jolloin asiakashinnat nousisivat.

        Tuosta syystä 3:nsia osapuolia EI PIDÄ käyttää, jollei hinnat ole kohtuulliset, ja lisäksi kannattaa välttää ansaa: JOS ne 3:nnen osapuolen hinnat nousevat, niin tuo 3:nnen osapuolen palvelu pitää olla korvattavissa joko toisella palvelulla tai yrityksen itse kehittämällä tietotekniikalla!

        Lisähuomiona vielä:

        Kun kyse on verkkomaksamisesta, PANKIT itse ovat suurin syyllinen tuon 3:nnen sektorin syntymiseen !

        Esimerkkinä Nordea:

        Yritykselle Nordea tarjoaa pankkipalvelua, jolla yrityksen ne asiakkaat, joilla on pankkitili Nordeassa, voivat maksaa yritykselle rahaa, ja yritys saa tiedon maksuista joko reaaliaikaisesti (lisämaksulla yrityksen maksettavaksi) tai maksusuoritusta seuraavana pankkipäivänä (sisältyy yrityksen peruspankkipalvelun hintaan).

        MUTTA:

        Kun sellainen asiakas, jolla EI ole tiliä Nordeassa, haluaa maksaa yritykselle, niin:

        Nyt yrityksellä on useita huonoja vaihtoehtoja:

        1) tehdä jokaisen pankin kanssa vastaava sopimus erikseen kuin Nordeankin.

        Kun jokainen pankki laskuttaa yritystä 40-50 €/kk, niin jos yritys sopii asiasta 10 eri pankin kanssa, kokonaiskulu yritykselle on 400-500 €/kk. Mielestäni täysin kohtuutonta !

        Lisäharmina tämä: S-Pankki palvelee kuluttaja-asiakkaita, sekä niitä yritysasiakkaita, jotka tekivät sopimuksen S-Pankin kanssa yrityksen pankkipalveluista vuosia sitten.

        Mutta S-Pankki kieltäytyy tekemästä uusia yrityksen pankkipalveluita koskevia sopimuksia.

        Tämä tietenkin jättää auki kysymyksen: Miten uusi yritys tai pankkipalveluitaan järkeistävä yritys voi saada vastaavan palvelun kuin Nordea tarjoaa, myös niitä asiakkaitaan varten, joilla on tili S-Pankissa? (Mahdollisesti ei mitenkään ???)

        Saattaa olla, että Nordea tarjoaa yritysasiakkailleen myös laajempaa ns. monipankkipalvelua, jossa myös sellaiset asiakkaat, joilla on tili muussa pankissa kuin Nordeassa, voivat maksa yritykselle, ja yritys saa reaaliaikaista maksutietoa saapuneista maksuista.

        Mutta tällainen monipankkipalvelu maksaa enemmän kuin vastaava palvelu niille asiakkaille, joilla on tili Nordeassa.

        Koska pankkien näistä palveluista perivät pankkipalvelumaksut eivät ole kohtuullisia, tämä on johtanut ns. 3:nnen sektorin syntymiseen.

        Eli 3. sektori on yksityisiä palveluyrityksiä, jotka toimivat välikätenä asiakasyrityksen ja pankkien välillä.

        Tästä tulee sinänsä huomattava kustannussäästö, koska tällainen välittäjäyritys kylläkin itse maksaa kullekin pankille em. pankkipalvelumaksut, mutta kullekin pankille vain yhteen kertaan, vaikka välittäjäyritys palvelisi esim. miljoonaa asiakasyritystä.

        Toisaalta, myös välittäjäyritys yrityksenä haluaa liikevoittoa, jonka asiakasyritys maksaa korkeampina hintoina. Tämä saattaa silti tulla halvemmaksi kun pankit ovat itse hinnoitelleet yrityspalvelunsa täysin kohtuuttomasti.

        Jos pankit olisivat pitäneet palvelunsa kohtuuhintaisina myös yritysasiakkaille, tuota 3:tta sektoria ei olisi tarvittu yhtään mihinkään. Eli kohtuuttomalla hinnoittelullaan pankit loivat tarpeen tuolle välittäjäyritysten joukolle, haittana mm. se, että jos tilaat vaikkapa kirjan AdLibriksestä, niin tiliotteella maksun saajana voi näkyä ihan muu taho kuin AdLibris, eli tiliotteella maksun saajana näkyykin välittäjäyritys, joka ottaa vastaan asiakkaan maksusuorituksen ja omalla provisiollaan vähennettynä toimittaa rahan.


    • Anonyymi

      Opiskele vähän web scraping -nimistä asiaa. Sitten tuo on helppoa. Voisin toki tehdä valmiinkin, jos olisi speksit.

    • Anonyymi

      Windows 10 ja 11 tekee sitä muutenkin 4-5 sekunnin välein!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe