Autoilijat ajavat tietyömaiden ohi liian lujaa

Anonyymi-ap

Liikenneturvan kyselyn mukaan näin kokee lähes neljä viidestä suomalaisesta.

Liikennejärjestelijä Jannika Landen väisti työmaallaan kaahailijan – tietyömaiden ohi posotetaan ylinopeutta kännykkä kädessä
https://yle.fi/a/74-20090244

54

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietyömaille pitäisi asentaa vaihtuvat nopeusrajoitukset (sähköinen nopeustaulu), jotta alinopeutta ei olisi niillä turhaan silloin, kun töitä ei kukaan tee. Silloin alennettua nopeusrajoitusta kunnioitettaisiin.

      • Anonyymi

        Miten näet sen, että iltasin tai öiseen aikaan tapahtuva ajo vaikuttaa siihen, että nopeutta ei kunnioiteta päivisin työn ollessa käynnissä? Itse en näe syy-yhteyttä tuossa sille, että nopeusrajoitusta ei kunnioiteta ja noudateta päivisin työn ollessa käynnissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten näet sen, että iltasin tai öiseen aikaan tapahtuva ajo vaikuttaa siihen, että nopeutta ei kunnioiteta päivisin työn ollessa käynnissä? Itse en näe syy-yhteyttä tuossa sille, että nopeusrajoitusta ei kunnioiteta ja noudateta päivisin työn ollessa käynnissä.

        Onhan siinä se pointti, että ei tarvitsisi arvailla, onko työ käynnissä vai ei. Yleensähän ei ole, mutta silloin kun on, olisi oikeasti syytä hidastaa reilusti.


      • Anonyymi

        Poikkevien liikennejärjestelyjen vuoksi rajoitukset, ei pelkästään työntekijöiden.


    • Anonyymi

      Kun työmailla ne alennetut rajoitukset alkaa vähintään kilometrin ennen työmaata ja ja päättyy pari kilsaa työmaan jälkeen niin olisihan se suoranainen ihme ellei moisiin matkoihin täysjärkiset nykyisellä tavalla reagoisi. Puhumattakaan näistä "unohtuneista" rajoitustauluista jotka törröttää siellä tienposkessa viikkoja, jopa kuukausikaupalla se jälkeen kun työ on tehty.

      • Anonyymi

        Kyse oli siitä, että nopeutta ei lasketa edes siinä työntekijöiden kohdalla.


    • Anonyymi

      Mä ajan saattoauton perässä 20km/h vaikka se menee 30km/h. Turvallisuus edellä.

      • Anonyymi

        Minulla ei ole saattoautoa liikenteessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole saattoautoa liikenteessä.

        Ei sitä ole jos ei koskaan käy missään mutta jos käy esim siellä missä tehdään tietöitä/asfalttihommia voi nähdä sellaisen ja se on juuri sinua varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä ole jos ei koskaan käy missään mutta jos käy esim siellä missä tehdään tietöitä/asfalttihommia voi nähdä sellaisen ja se on juuri sinua varten.

        Olen ajanut monien asfalttitöiden ohitse näkemättä yhtäkään saattoautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut monien asfalttitöiden ohitse näkemättä yhtäkään saattoautoa.

        Älä aja enää ennen kuin käyt silmälääkärissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä aja enää ennen kuin käyt silmälääkärissä.

        Silmälääkärikö sitä mahdollista saattoautoa sitten ryhtyy ajamaan?

        Harvojen asfalttitöiden yhteydessä on ylipäätään jokin saattoauto käytössä.


    • Anonyymi

      Itse ovat saaneet tuon aikaan kun jättävät 30 km h merkit vaikkeivat ole työmaalla

      • Anonyymi

        Ei työmaa ja koneet kuitenkaan poistu työpäivän päätteeksi. Kyllä se nopeusrajoitus muuttuu sitten, kun työ on tehty valmiiksi. Sinun tehtäväsi on yksinkertaisesti noudattaa liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työmaa ja koneet kuitenkaan poistu työpäivän päätteeksi. Kyllä se nopeusrajoitus muuttuu sitten, kun työ on tehty valmiiksi. Sinun tehtäväsi on yksinkertaisesti noudattaa liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia.

        Vaikka koneet ei työpäivän jälkeen poistu niin työntekijät ja työn tekeminen poistuu, joten nopeusrajoituskin olisi syytä muuttua ajaksi jolloin työmaalla ei tapahdu mitään, eikä paikalla ole ketään.
        Eikä ne rajoitukset aina edes työn valmistuttua poistu, vaan ovat joskus paikallaan viikko ja jopa kuukaupalla. Kyllä niiden nopeusrajoitusten pitäisi perustua muuhun kuin merkin asettajan unohdukseen, joten on se omienaivojenkin käyttö, mikäli sellaiset on ymmärrettävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka koneet ei työpäivän jälkeen poistu niin työntekijät ja työn tekeminen poistuu, joten nopeusrajoituskin olisi syytä muuttua ajaksi jolloin työmaalla ei tapahdu mitään, eikä paikalla ole ketään.
        Eikä ne rajoitukset aina edes työn valmistuttua poistu, vaan ovat joskus paikallaan viikko ja jopa kuukaupalla. Kyllä niiden nopeusrajoitusten pitäisi perustua muuhun kuin merkin asettajan unohdukseen, joten on se omienaivojenkin käyttö, mikäli sellaiset on ymmärrettävää.

        Liikennesäännöt ovat sellaiset, että omia aivoja ei tarvitse paljonkaan käyttää. Vähän kuitenkin pitää, että osaa toimia sääntöjen mukaan. Riittää siis yleensä vallan mainiosti, että niitä noudattaa. "Soveltaminen" ei sovi liikennesääntöjen osalta kovinkaan hyvin kuvioon. Kukaan ei tiedä, mitä soveltava tyyppi aikoo tehdä, kun ei noudata sääntöjä sellaisina kuin ovat ja sellainen vasta vaarallista on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikennesäännöt ovat sellaiset, että omia aivoja ei tarvitse paljonkaan käyttää. Vähän kuitenkin pitää, että osaa toimia sääntöjen mukaan. Riittää siis yleensä vallan mainiosti, että niitä noudattaa. "Soveltaminen" ei sovi liikennesääntöjen osalta kovinkaan hyvin kuvioon. Kukaan ei tiedä, mitä soveltava tyyppi aikoo tehdä, kun ei noudata sääntöjä sellaisina kuin ovat ja sellainen vasta vaarallista on.

        Noita sääntöjen "soveltajia" ja sanan selittäjiä löytyy liikennettä käsitteleviltä palstoilta ainakin muutamien "viisaiden" ryhmästä.
        Mitä taas tulee siihen, että työmaiden kohdalla esiintyy rajoitetun ajonopeuden asettelussa etukäteen liian aikaista ja jälkikäteen liian myöhäistä asettamista ja tai poistamista , niin kyllä niissä kohdin voi omia aivojaan, jos sellaiset on, käyttää eikä siitä kenellekään mitään vaaraa aiheudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka koneet ei työpäivän jälkeen poistu niin työntekijät ja työn tekeminen poistuu, joten nopeusrajoituskin olisi syytä muuttua ajaksi jolloin työmaalla ei tapahdu mitään, eikä paikalla ole ketään.
        Eikä ne rajoitukset aina edes työn valmistuttua poistu, vaan ovat joskus paikallaan viikko ja jopa kuukaupalla. Kyllä niiden nopeusrajoitusten pitäisi perustua muuhun kuin merkin asettajan unohdukseen, joten on se omienaivojenkin käyttö, mikäli sellaiset on ymmärrettävää.

        Tienvierustalla olevat työkoneet syy alhaisimmille nopeuksille ja muut poikkeavat liikennejärjestelyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tienvierustalla olevat työkoneet syy alhaisimmille nopeuksille ja muut poikkeavat liikennejärjestelyt.

        Ne tievarsilla olevat työkoneet on lähinnä vitsi tuolle alhaisemmalle nopeudelle ja noita poikkeavia järjestelyjä kuten shikaaneita tai ajoradan kavennuksia ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne tievarsilla olevat työkoneet on lähinnä vitsi tuolle alhaisemmalle nopeudelle ja noita poikkeavia järjestelyjä kuten shikaaneita tai ajoradan kavennuksia ei ole.

        Silti olet velvollinen noudattamaan liikennesääntöjä ja nopeusrajoituksia.


    • Anonyymi

      Se jäljelle jäävä 1/5 on bemarikuskeja ja muita liikenteen kokemattomimpia.

    • Anonyymi

      Kunnioitus noita työmaarajoituksiin menee samat nopeudet ovat voimassa, vaikka on viikonloput ja viikkoihin ei työmaalla tehdä mitään. Lisäksi Suomessa laitetaan 50 merkki ja Euroopassa vastaavalla työmaalla on 80.

      • Anonyymi

        "Kunnioitus noita työmaarajoituksiin menee samat nopeudet ovat voimassa, vaikka on viikonloput ja viikkoihin ei työmaalla tehdä mitään. Lisäksi Suomessa laitetaan 50 merkki ja Euroopassa vastaavalla työmaalla on 80."

        Satuja saa toki kirjoitella, mutta jos niihin alkaa itsekin uskoa, on tilanne jo huolestuttava.


    • Anonyymi

      Paikallisella 60/80 km/h tieosuudella oli kääntyminen työmaalle. Liikennettä sinne oli korkeintaan satunnaisesti, kertaakaan en nähnyt. Sen vuoksi oli risteyksessä "tilapäisesti" yli puoli vuotta 30 km/h rajoitus.
      Kysyin, että eikö rajoitusta voisi ottaa viikonlopuksi pois koska se aiheutti yleistä ve..tutusta ja piittaamattomuutta.
      Vastaus: "Ei voida, koska ei voida koska ei olla varmoja muistetaanko viedä sitä maanantaina takaisin. "

      Voi helvetti mikä asenne ja selitys! Ja sitten ihmetellään miksi rajoituksia ei noudateta. Samoin jos kesäkelissä puuttuu reunaviivan maalaus niin kylläpä sen vuoksi pitää nopeutta rajoittaa. Ei järjen häivää.

      • Anonyymi

        hahahaa selitys oli oikein hyvä kun ajattelee kysyjän syytä kysyä tuollaista. Mutta ei auta muu kun noudattaa liikennesääntöjä


    • Anonyymi

      Niin tekee, hyvin monet.
      Ennen tietyömaata junnutaaan naama kiinni mittarissa että ettei vaan ole 1km/h ylinopeutta vaikka satasen alueella. Sitten tulee tietyömaa osuus jossa 50km/h rajoitus niin nämä mittarijännittät painaa ohi samalla nopeudella mitä aiemmin ajelivat, nämä on joo niitä turvallisia kuljettajia he noudattavat niin tarkasti nopeusrajoituksia :) Sitten ihmetelläänkin miksi joku roikkuu perässä.

      Toisaalta, espoossa turunväylällä oli 80km/h rajoitus viikon ajan.
      Kehä II:lta tullaaa turunväylälle kohti helsinkiä niin ensin on ledi valaistu 100km/h kyltti ja sitten 50km/h päässä vanja kiinteä kyltti 80 ja tietyömerkki. No en ole koko viikkoon siellä nähnyt mitään tietyötä, kai siellä joskus on jotain ollut, johonkin aikaan. Tänään oli 80 kyltti poistunu, mikään ei ollut tiessä muuttunut eikä muuallakaan, olikohan tietyö ukot vaan unohtaneet sinne 80 kyltin, myös siellä nihtisillan liittymässä samaan suuntaan oli 80km/h kyltti.

    • Anonyymi

      On se vaikeaa ymmärtää, että nopeusrajoituksia pitää noudattaa. Ei teidän tarvitse tietää tehdäänkö jossain jotain mutta rajoitukset on siellä noudattamista varten.

      • Anonyymi

        Mutta kun sitä ja mutta kun tätä. Nopeusrajoituksien rikkojat sitten yrittävät eri tavoin puolustella sitä, etteivät suostu rajoituksia noudattamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun sitä ja mutta kun tätä. Nopeusrajoituksien rikkojat sitten yrittävät eri tavoin puolustella sitä, etteivät suostu rajoituksia noudattamaan.

        Ei niitä nopeusrajoituksia myöskään ole kaikkitietävä Ukko Ylijumala asettanut. Varmaan suurin osa rajoituksista on aiheellisia ja hyväksyttäviä, mutta aika heikkoja suorituksia sopii mukaan.
        Ehkä eniten aiheellista purnausta aiheuttaa tapa jossa työmaan jälkeen ei ole työmaarajoituksen päättävää merkkiä, vaan sen virkaa hoitaa 500 m myöhemmin seuraavan risteyken jälkeen tuleva normaali nopeusrajoitusmerkki. Harvalla kuskilla riittää pokkaa ajella 30-50 nopeutta se häntänä oleva puolikilometrinen ennen sitä seuraavaa liikennemerkkiä, jossa seisoo 80 tai 100 km/h. Poliisi tietysti voisi tuollaisessa paikassa käydä paikkaamassa valtiontalouden vajeen, mutta eivät hekään kehtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä nopeusrajoituksia myöskään ole kaikkitietävä Ukko Ylijumala asettanut. Varmaan suurin osa rajoituksista on aiheellisia ja hyväksyttäviä, mutta aika heikkoja suorituksia sopii mukaan.
        Ehkä eniten aiheellista purnausta aiheuttaa tapa jossa työmaan jälkeen ei ole työmaarajoituksen päättävää merkkiä, vaan sen virkaa hoitaa 500 m myöhemmin seuraavan risteyken jälkeen tuleva normaali nopeusrajoitusmerkki. Harvalla kuskilla riittää pokkaa ajella 30-50 nopeutta se häntänä oleva puolikilometrinen ennen sitä seuraavaa liikennemerkkiä, jossa seisoo 80 tai 100 km/h. Poliisi tietysti voisi tuollaisessa paikassa käydä paikkaamassa valtiontalouden vajeen, mutta eivät hekään kehtaa.

        Juuri kirjoittamallasi tavalla asia noiden tietyömaiden kohdalla luvattoman usein on.
        On enemmän kuin kerran havaittu, että se tietyömaan jälkeinen häntä voi olla jopa useita kilometrejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä nopeusrajoituksia myöskään ole kaikkitietävä Ukko Ylijumala asettanut. Varmaan suurin osa rajoituksista on aiheellisia ja hyväksyttäviä, mutta aika heikkoja suorituksia sopii mukaan.
        Ehkä eniten aiheellista purnausta aiheuttaa tapa jossa työmaan jälkeen ei ole työmaarajoituksen päättävää merkkiä, vaan sen virkaa hoitaa 500 m myöhemmin seuraavan risteyken jälkeen tuleva normaali nopeusrajoitusmerkki. Harvalla kuskilla riittää pokkaa ajella 30-50 nopeutta se häntänä oleva puolikilometrinen ennen sitä seuraavaa liikennemerkkiä, jossa seisoo 80 tai 100 km/h. Poliisi tietysti voisi tuollaisessa paikassa käydä paikkaamassa valtiontalouden vajeen, mutta eivät hekään kehtaa.

        On aivan sama kuka tai mikä ne merkit on sinne tienlaitaan laittanut NIITÄ PITÄÄ NOUDATTAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan sama kuka tai mikä ne merkit on sinne tienlaitaan laittanut NIITÄ PITÄÄ NOUDATTAA.

        Vmäisintä on kehätien ajelijat, jotka noudattavat jonkun paikan tietyörajoituksia vieläkin, vaikka ne poistuivat jo 5 vuotta sitten.

        Eikö voisi vähän joustaa periaatteista edes työmatkaliikenteen takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan sama kuka tai mikä ne merkit on sinne tienlaitaan laittanut NIITÄ PITÄÄ NOUDATTAA.

        Sääntöjen vastaisesta huutamisestasi huolimatta, syy noudattamattomuuteen on merkkien hälläväliä käytöllä, ainakin niiden poistamisen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan sama kuka tai mikä ne merkit on sinne tienlaitaan laittanut NIITÄ PITÄÄ NOUDATTAA.

        Elä inise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vmäisintä on kehätien ajelijat, jotka noudattavat jonkun paikan tietyörajoituksia vieläkin, vaikka ne poistuivat jo 5 vuotta sitten.

        Eikö voisi vähän joustaa periaatteista edes työmatkaliikenteen takia?

        Muuttuvat nopeusrajoitusmerkit toisivat sitä joustua. Nopeusrajoitusta pitää noudattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä inise.

        HAHAHAHHAHAHAHAAAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan sama kuka tai mikä ne merkit on sinne tienlaitaan laittanut NIITÄ PITÄÄ NOUDATTAA.

        Sinun kotipihasi poistumisväylälle pitäisi selvästi käydä pystyttämässä liikennemerkki C17.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kotipihasi poistumisväylälle pitäisi selvästi käydä pystyttämässä liikennemerkki C17.

        Tieliikennelaki ja sen liikennemerkit koskevat liikennettä tiellä. Tontilleni johtava lyhyt väylä ei ole tieliikennelain tarkoittama tie, eli vaikka pystytettäisiin mitä liikennemerkkejä, niin eivät velvoita mihinkään.

        Tieliikennelaissa tarkoitetaan: tiellä maantietä, katua, yksityistä tietä, moottorikelkkailureittiä tai muuta yleiselle liikenteelle tarkoitettua taikka yleisesti liikenteeseen käytettyä aluetta.

        Tonttiväyläni ei ole mikään noista. Sen sijaan esim. Prisman parkkipaikalle johtava väylä ja parkkipaikka ovat yleiselle liikenteelle tarkoitettu ja yleisesti liikenteeseen käytetty alue, eli tie, jolla tieliikennelaki on voimassa.


    • Anonyymi

      Näitä tietyöduunareita ei tunnu pätkääkään kiinnostavan, miten paljon he haittaavat liikennettä turhilla rajoituksillaan. Niille tulee inflaatio ja sitten sitä koneiden kohdalla olevaa rajoitustakaan ei noudateta.

      On aivan turhaa pysäyttää liikenne yksikaistaiseksi kolme kilometriä ennen työmaa-aluetta ja jatkaa pysäytystä sen kolme kilometria työmaakohdan jälkeen. Rajoitus on sitten joku 50 täysin priimalla tiellä ja parhaassa tapauksessa nämä rajoitukset jätetään sitten yöksi ja viikonlopuksi voimaan...

      Itse aiheutettu päänsärky näillä tietyöduunareilla.

      • Anonyymi

        Ei varmasti.

        "Näitä tietyöduunareita ei tunnu pätkääkään kiinnostavan, miten paljon he haittaavat liikennettä turhilla rajoituksillaan. "

        Koska ei kuule heille v.... vertaa.
        He tekee työtä, joku esimies, suunnittelija ne rajoitukset laittaa, anoo lupaa niille.

        Tietyöntekijä ei PÄÄTÄ niistä rajoituksista.

        Ratin takana istuva äö 76 ei tiedä sitäkään että aina se alennettu rajoitus ei tarkoita sitä että pitää, PITÄÄ OLLA JOKU tietyöukko jossain tien varressa. Joo ei vaan alennettu rajoitus tarkoittaa toisinaan sitäkin että tie ei ole siinä kunnossa että siellä voi äö 76 pemali autikuski vapaankasvatuksen vajakksi ajaa turvallisesti normaalia nopeutta. Syitä voi olla vaikka hiekka tiellä, tierikko, ajorajan ulkopuolella olevat poikkeamat kuten työkoneet, materiaalit jne jne jne... Äö 76 apina pirkko perheenäityliini ei tätä tiedä ja on sherlock ja ajaa sitten + mittarivirhe päälle suurimman sallitun vielä varmuuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti.

        "Näitä tietyöduunareita ei tunnu pätkääkään kiinnostavan, miten paljon he haittaavat liikennettä turhilla rajoituksillaan. "

        Koska ei kuule heille v.... vertaa.
        He tekee työtä, joku esimies, suunnittelija ne rajoitukset laittaa, anoo lupaa niille.

        Tietyöntekijä ei PÄÄTÄ niistä rajoituksista.

        Ratin takana istuva äö 76 ei tiedä sitäkään että aina se alennettu rajoitus ei tarkoita sitä että pitää, PITÄÄ OLLA JOKU tietyöukko jossain tien varressa. Joo ei vaan alennettu rajoitus tarkoittaa toisinaan sitäkin että tie ei ole siinä kunnossa että siellä voi äö 76 pemali autikuski vapaankasvatuksen vajakksi ajaa turvallisesti normaalia nopeutta. Syitä voi olla vaikka hiekka tiellä, tierikko, ajorajan ulkopuolella olevat poikkeamat kuten työkoneet, materiaalit jne jne jne... Äö 76 apina pirkko perheenäityliini ei tätä tiedä ja on sherlock ja ajaa sitten mittarivirhe päälle suurimman sallitun vielä varmuuden vuoksi.

        Asfalttiapinan ÄO taitaa jäädä alle kengännumeron. ..


    • Anonyymi

      Eiks joskus käyny niinkin huonosti että työntekijöitä kuollut kun auto pyyhkäissyt tylysti ylihe?? piittaamattomuus tulee ekana mieleen tai huolimaton tohelointi.

      • Anonyymi

        Asennevamma tulee itselläni mieleen tahallisista sääntörikkomuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asennevamma tulee itselläni mieleen tahallisista sääntörikkomuksista.

        Asennevamma tulee mieleen heistä, jotka haittaavat muiden työntekoa vain koska he voivat. Juurisyy rajoituksen takana on varmasti kaikilla tiedossa, mutta jos sen haittaa edes yritettäisiin minimoida, olisi lopputulos varmasti parempi kaikkille osapuolille.


    • Anonyymi

      Silloin kun minä olin tietyössä, käytiin rajoitukset laittamassa aamulla töiden aluksi ja poistamassa työpäivän päätteeksi. On siitä jo aikaa, ja ilmeisesti nykyään on sitten ajateltu rajoitusten vaihtelun olevan pois työnteon tehokkuudesta, tai miksi lienee tuo käytäntö lopetettu. Eipä nuo työmaat näytä silti mitenkään salamavauhtia etenevän vaikka aikaa ei rajoitusten vaihteluun tuhlatakaan.

      Se että aamulla voi unohtua, no, silloin tuo homma oli meidän mittaporukan vastuulla, ja me kyllä muistettiin tehdä työmme aamulla ja illalla.

    • Anonyymi

      Tampereella tehtiin ohitustiellä asfalttitöitä öiseen aikaan. Aikaisin aamulla oli työt jo loppuneet, mutta väliaikaisia 80 km/h nopeusrajoituksia ei vielä oltu kerätty pois. Rikoin lakia ja ajoin 100 km/h, koska liikenne erittäin vähäistä ja hyvä näkyvyys.

      Yhtenä aamuna pitkällä edessä näkyikin työmiehiä, jotka poistivat väliaikaisia nopeusrajoituksen merkkejä, joten silloin ryhdyinkin noudattamaan heidän ajoneuvoissa kyltein ilmoitettua nopeusrajoitusta, enkä vaarantanut heidän turvallisuuttaan.

    • Anonyymi

      Vihdoinkin joku ottaa tämän asian esille. Se on aivan sairasta se meno tietyömaiden kohdalla. Joka päivä saa pelätä, että joku kuolee. Miksi poliisit ei keksi tuolle ilmiölle jotain ratkaisua ? Valtio on p.a. Tästä saisi mojovat tulot kassaan ja kaahareilta kortit pois.

      • Anonyymi

        Eihän nyt poliisia voi vaatia tuollaista marginaalista menoa mitenkään erikoisti valvomaan. Tuleehan se raha sinne valtionkassaan automaattivalvonnalla eikä tarvitse turhaan korruptio kaffeilla tai ilmaisia lounaita syömässä olevia poliiseja asian takia vaivata.
        Mainittua kaahaustahan ei työmaiden kohdalla pysty edes harrastamaan joten tuohon viittaaminen on yliampuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nyt poliisia voi vaatia tuollaista marginaalista menoa mitenkään erikoisti valvomaan. Tuleehan se raha sinne valtionkassaan automaattivalvonnalla eikä tarvitse turhaan korruptio kaffeilla tai ilmaisia lounaita syömässä olevia poliiseja asian takia vaivata.
        Mainittua kaahaustahan ei työmaiden kohdalla pysty edes harrastamaan joten tuohon viittaaminen on yliampuvaa.

        1 §
        Poliisin tehtävät

        Poliisin tehtävänä on oikeus- ja yhteiskuntajärjestyksen turvaaminen, kansallisen turvallisuuden suojaaminen, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen sekä rikosten ennalta estäminen, paljastaminen, selvittäminen ja syyteharkintaan saattaminen. Poliisi toimii turvallisuuden ylläpitämiseksi yhteistyössä muiden viranomaisten sekä yhteisöjen ja asukkaiden kanssa ja huolehtii tehtäviinsä kuuluvasta kansainvälisestä yhteistyöstä. (26.4.2019/581)

        Poliisi suorittaa lisäksi lupahallintoon liittyvät ja muut sille laissa erikseen säädetyt tehtävät sekä antaa jokaiselle tehtäväpiiriinsä kuuluvaa apua. Jos on perusteltua syytä olettaa henkilön kadonneen tai joutuneen onnettomuuden uhriksi, poliisin on ryhdyttävä tarpeellisiin toimenpiteisiin henkilön löytämiseksi.

        Rikosten esitutkinnasta säädetään esitutkintalaissa (805/2011), rikosten esitutkinnassa käytettävistä pakkokeinoista pakkokeinolaissa (806/2011) ja poliisihallinnon tehtävien järjestämisestä poliisin hallinnosta annetussa laissa (110/1992). (23.3.2023/492)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 §
        Poliisin tehtävät

        Poliisin tehtävänä on oikeus- ja yhteiskuntajärjestyksen turvaaminen, kansallisen turvallisuuden suojaaminen, yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen sekä rikosten ennalta estäminen, paljastaminen, selvittäminen ja syyteharkintaan saattaminen. Poliisi toimii turvallisuuden ylläpitämiseksi yhteistyössä muiden viranomaisten sekä yhteisöjen ja asukkaiden kanssa ja huolehtii tehtäviinsä kuuluvasta kansainvälisestä yhteistyöstä. (26.4.2019/581)

        Poliisi suorittaa lisäksi lupahallintoon liittyvät ja muut sille laissa erikseen säädetyt tehtävät sekä antaa jokaiselle tehtäväpiiriinsä kuuluvaa apua. Jos on perusteltua syytä olettaa henkilön kadonneen tai joutuneen onnettomuuden uhriksi, poliisin on ryhdyttävä tarpeellisiin toimenpiteisiin henkilön löytämiseksi.

        Rikosten esitutkinnasta säädetään esitutkintalaissa (805/2011), rikosten esitutkinnassa käytettävistä pakkokeinoista pakkokeinolaissa (806/2011) ja poliisihallinnon tehtävien järjestämisestä poliisin hallinnosta annetussa laissa (110/1992). (23.3.2023/492)

        Haukotus...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nyt poliisia voi vaatia tuollaista marginaalista menoa mitenkään erikoisti valvomaan. Tuleehan se raha sinne valtionkassaan automaattivalvonnalla eikä tarvitse turhaan korruptio kaffeilla tai ilmaisia lounaita syömässä olevia poliiseja asian takia vaivata.
        Mainittua kaahaustahan ei työmaiden kohdalla pysty edes harrastamaan joten tuohon viittaaminen on yliampuvaa.

        Huono provokaatioyritys. Poliisin tehtäviin kuuluu yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen ja siihen liittyy valvonta oleellisena tekijänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huono provokaatioyritys. Poliisin tehtäviin kuuluu yleisen järjestyksen ja turvallisuuden ylläpitäminen ja siihen liittyy valvonta oleellisena tekijänä.

        Asiassahan ei ole mitään provokaatiota vaan tosiasia on, että poliisin aika menee korruptio kaffeilla ja lahjus lounailla istuessa.
        Noin vähän tapahtuvaan rikkomukseen kuin työmaiden kohdalla muutaman kilometrin ylinopeutta ajamiseen, ei volkkrin penkillä persettään levittävän konstan, edes liikkeellä ollessaan kannata huomiotaan kiinnittää.


    • Anonyymi

      Jannika voi vähentää vaatetusta ja poseerata autoilijoille.🤪

    • Anonyymi

      On itselleni vieras ajatus, että kukaan aiheuttaisi itselleen tahallaan vaarallisia tilanteita liikenteessä. Niitä tapauksia on sitten valitettavan paljon, joille muille vaaran aiheuttaminen ei tuota mitään ongelmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3005
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2093
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1688
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1540
    5. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1291
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1287
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1117
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe