Valmistuva vanhustentalo

Anonyymi-ap

Mihinköhän päin meinaavat tien tehdä. Ei ainakaan siihen voi yhdistää mikä kulkee keskuskoulun takaa. Siellä on kauheen meno iltaisin. Siellä on pysäköitynä autoja ja traktoreita. Just otin yhdestä traktorista kuvan mikä tässä viikonloppuisin kulkee. Ja häiritsee ainakin Kalevala kadulta keskustaan päin. Loimaan kakarat on ihan sekasin, kauhee vauhti päällä on sit kulkupeli mikä hyvänsä
Kun vanhusten talo valmistuu, pitäisi tehdä aita koko keskuskoulun ympärille ja joka ilta lukita määrättyyn aikaan.
Sanon vaan et oli virhe ratkaisu alkaa tekee sitä lindenin tontille, edelleenkin oon sitä mieltä että se entinen lastentalontontti ois ollut vanhuksille parempi ja rauhallisempi.
Mitähän siihen muuten mahtaa tulla, en oo juttua kuullut.

23

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se voipi olla just noin. Kaipa se kulku tulee Vapaudenkadun kautta, vähän pitää kyllä sitä leventää

      lajijasuris

    • Anonyymi

      Ei vanhukset siinä uskalla kulkee, ne jää autojen alle kun ne ajaa niin kovin

    • Anonyymi

      Aika huonokuntoisia varten tämäkin rakennetaan. Tuskin liikkuvat omatoimisesti tai yksin.

    • Anonyymi

      Ai. Käsitin että sinne tulee sellaisille senioreille myös asuntoja jotka pystyy vielä itse liikkuun ja ulkoileen. Mut mires siinä keskuskoulun nurkissa ulkoilet.

      • Anonyymi

        Ja kuin myös minä käsitin ts. tulee sellanen Lomikodin tyyppinen keskus, jossa monentasoista asukasta omatoimisista petipotilaisiin. Tämmönen on paljon käytännöllisempi, kun tarvitaan palveluita, niin ei aikaa kulu autolla syhaamiseen ympäriinsä. Seniorreillakin on seuraa toisista sen sijaan että kukin asuisi yksikseen.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Mulla on käsitys että yhteisöllinen asuminen on heille kelle kotihoidon palvelut eivät enää riitä.
      He eivät siis ole luultavasti kovin hyväkuntoisia, kuka missäkin mielessä.

    • Anonyymi

      Tylsää että taas kaadettiin puita. Loimaalla ei osata puita arvostaa, se on huomattu.

    • Anonyymi

      Miten niin kotihoidon palvelut riitä, minunkin talossa asuu yli 90 v vanhus jolle ei annettu mitään kotiapua, vaikka ei pääse yksin minnekään. Tilaa kaupasta ruuat. Joutuu kulkeen taksilla jos tarvii jonnekkin mennä tilaa lääkkeet apteekista, tilaa siivoojan ym. Miks toisille annetaan kotihoidossa apuja ja toisille ei , en ymmärrä. Täällä on varmaan vanhuksia liikaa

      Ja turhaa niitä ihmisiä sieltä loimikodista on tähän uuteen siirtää kun täällä on omiakin ketkä tartte hoivallisen asunnon

      • Anonyymi

        Justiinsa ollut juttua että kotihoidolla ei ole mahdollisuutta hoitaa kaikkia. Vanhuksia alkaa olla siis siinä mielessä liikaa. On minunkin äitini 92 v. Minä häntä autan, ei käy kotipalvelu eikä mikään muukaan. Hyvin pärjätään näin. Kaikilla ei ole omaista joka auttaa. Siinä mielessä äitini on onnekas
        Ei se kotihoito ilmaista ole käyttäjälleen jos joku niin luulee.
        Aika hyvin vielä ihmisellä asiat jos kykenee itse tilaamaan ruuat ja apteekkitavarat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justiinsa ollut juttua että kotihoidolla ei ole mahdollisuutta hoitaa kaikkia. Vanhuksia alkaa olla siis siinä mielessä liikaa. On minunkin äitini 92 v. Minä häntä autan, ei käy kotipalvelu eikä mikään muukaan. Hyvin pärjätään näin. Kaikilla ei ole omaista joka auttaa. Siinä mielessä äitini on onnekas
        Ei se kotihoito ilmaista ole käyttäjälleen jos joku niin luulee.
        Aika hyvin vielä ihmisellä asiat jos kykenee itse tilaamaan ruuat ja apteekkitavarat.

        Tottakai kotihoito maksaa ja nyt vielä enemmän kun on varha. Mutta vaikka pystyy tilaan ruuat ja lääkkeet niin tarvitsisi apua suihkussa käymiseen. Ulkoiluun ,ym. Lapsia ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai kotihoito maksaa ja nyt vielä enemmän kun on varha. Mutta vaikka pystyy tilaan ruuat ja lääkkeet niin tarvitsisi apua suihkussa käymiseen. Ulkoiluun ,ym. Lapsia ei ole.

        Onko hän ottanut yhteyttä kotihoitoon ja selittänyt tilanteensa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justiinsa ollut juttua että kotihoidolla ei ole mahdollisuutta hoitaa kaikkia. Vanhuksia alkaa olla siis siinä mielessä liikaa. On minunkin äitini 92 v. Minä häntä autan, ei käy kotipalvelu eikä mikään muukaan. Hyvin pärjätään näin. Kaikilla ei ole omaista joka auttaa. Siinä mielessä äitini on onnekas
        Ei se kotihoito ilmaista ole käyttäjälleen jos joku niin luulee.
        Aika hyvin vielä ihmisellä asiat jos kykenee itse tilaamaan ruuat ja apteekkitavarat.

        "Aika hyvin vielä ihmisellä asiat jos kykenee itse tilaamaan ruuat ja apteekkitavarat."...
        Tämän täytyy olla tämmösessä joskus nopeatemposessa chaittailussa syntynyt lipsahdus vai ihanko tosissasi oot väitteesi kanssa?🤔😲Hlöllä voi olla vaikka als, alaraajahalvaus, ykskätinen, vahvasti toimintaa rajoittava MS, diabetes, avh
        Tuon ilmaisun ajatus toisin muotoiltuna sopisi kylläkin moneen mielenterveysongelmaiseen paljon paremmin. Eivät aina jaksa edes kävellä vaikka jalat pelaisi hyvin

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aika hyvin vielä ihmisellä asiat jos kykenee itse tilaamaan ruuat ja apteekkitavarat."...
        Tämän täytyy olla tämmösessä joskus nopeatemposessa chaittailussa syntynyt lipsahdus vai ihanko tosissasi oot väitteesi kanssa?🤔😲Hlöllä voi olla vaikka als, alaraajahalvaus, ykskätinen, vahvasti toimintaa rajoittava MS, diabetes, avh
        Tuon ilmaisun ajatus toisin muotoiltuna sopisi kylläkin moneen mielenterveysongelmaiseen paljon paremmin. Eivät aina jaksa edes kävellä vaikka jalat pelaisi hyvin

        lajijasuris

        Varmaan ymmärrät että jos olisi em tilanne sairauksien suhteen, hän saisi apua Varhalta tai hän ostaisi palveluja yksityiseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan ymmärrät että jos olisi em tilanne sairauksien suhteen, hän saisi apua Varhalta tai hän ostaisi palveluja yksityiseltä.

        Kommentti oli turhan yksioikoiseen johtopäätökseen. Eikä välttämättä saa koska muka on riittävän toimintakuntoinen tai sitten oikeesti on siinä rajoilla ja nyton paha resurssipula lisäksi. Eihän täällä saa edes taksikorttia vaikka vaikeasti kävelee rollaattorin kanssa mutta joku reippaampi voi saada tai jos ahistaa joku kimppakyyti. Niihän tossa joku ysikymppinenkään ei saa ja vaikee uskoo että olisi niin hyväkunbtoinen ettei mitään tarvisi. Yksityiseltä ostaminen vaatii aika paljon ylimääräistä rahaa. Osa voisi kyllä ostaakin valittamisen sijaan.

        Mä en esim. itsekään (en ole vanhus iältäni ja päällepäin mutta sisältä kyllä 😉🤔) voisi hakea kaupasta paria kassillista ruokaa ja kävellä eestaas 500m tai enemmän ja vielä huonommin tällai lämpimällä, mutta puhelimen ja netin käyttö onnistuu vallan mainiosti, ainoa miinus on kymmensormi-kirjoittiksen kykenemättömyys. Tänään kävin kokeilumielessä yhessä paikassa syömässä mutta niin sitä vaan piti mennä päikkäreille kun takas tulin. Lämpöherkkyys ei tule millään käytännön testillä esiin eikä pidempikään kuntopyörän polkemine tai soutu kerro kävelystä mitään, mutta silti niistä on vedetty johtopäätöksiä. Näin vaikka mulla ilmiselvää kävelyvaikeutta, selkävammaa, elektrolyyteissä vikaa ja voidaan päätellä kuvien ja kokemustyen perusteella lämmönsäätelyyn vikaantuneen.
        Päätöksiä ohjaa monenlaiset motiivit eikä yksin todellinen terveys ja avuntarve

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentti oli turhan yksioikoiseen johtopäätökseen. Eikä välttämättä saa koska muka on riittävän toimintakuntoinen tai sitten oikeesti on siinä rajoilla ja nyton paha resurssipula lisäksi. Eihän täällä saa edes taksikorttia vaikka vaikeasti kävelee rollaattorin kanssa mutta joku reippaampi voi saada tai jos ahistaa joku kimppakyyti. Niihän tossa joku ysikymppinenkään ei saa ja vaikee uskoo että olisi niin hyväkunbtoinen ettei mitään tarvisi. Yksityiseltä ostaminen vaatii aika paljon ylimääräistä rahaa. Osa voisi kyllä ostaakin valittamisen sijaan.

        Mä en esim. itsekään (en ole vanhus iältäni ja päällepäin mutta sisältä kyllä 😉🤔) voisi hakea kaupasta paria kassillista ruokaa ja kävellä eestaas 500m tai enemmän ja vielä huonommin tällai lämpimällä, mutta puhelimen ja netin käyttö onnistuu vallan mainiosti, ainoa miinus on kymmensormi-kirjoittiksen kykenemättömyys. Tänään kävin kokeilumielessä yhessä paikassa syömässä mutta niin sitä vaan piti mennä päikkäreille kun takas tulin. Lämpöherkkyys ei tule millään käytännön testillä esiin eikä pidempikään kuntopyörän polkemine tai soutu kerro kävelystä mitään, mutta silti niistä on vedetty johtopäätöksiä. Näin vaikka mulla ilmiselvää kävelyvaikeutta, selkävammaa, elektrolyyteissä vikaa ja voidaan päätellä kuvien ja kokemustyen perusteella lämmönsäätelyyn vikaantuneen.
        Päätöksiä ohjaa monenlaiset motiivit eikä yksin todellinen terveys ja avuntarve

        lajijasuris

        Olen pahoillani puolestasi kun et saa yhteiskunnalta tarvitsemiasi palveluita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pahoillani puolestasi kun et saa yhteiskunnalta tarvitsemiasi palveluita.

        Kiitos🙏E n tiedä olisko jotain palvelua josta nyt suoranaista hyötyä olisi tällä hetkellä, vaan mieluummin olis tehty ja tuettu aiemmin tiettyjä juttuja. En mä ainakaan kotiapua tarvi arjessa, pärjään sen verran että pärjää. No ehkä liikkumisen suhteen kutsutaksi-järjestelmän laajentaminen Huitsikan tapaisen suuntaan sekä sitten eräs tuki, jota maksetaan yhtä kirjavin perustein kuin mitä saa kotiapua tai taksikortin. Siivousapua saan tavallaan sen mitä tarvin - kotitalousvähennyksen kautta.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hän ottanut yhteyttä kotihoitoon ja selittänyt tilanteensa?

        Kotihoito on käynyt ja haastatellut ei luvattu apuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotihoito on käynyt ja haastatellut ei luvattu apuja

        Se voi olla, että nyt niukkojen resurssien aikana ei tule apua, jos apusi on riittävää.

        Kuitenkin voisin vaikka vetoa lyödä että silti joku semmonen saa apua ketä ei välttämättä tarvi. Nimittäin kun pärstäkerroin, nepotismi ja hyväveli&hyväsisko -suhteet näissäkin ratkaisee sekä ehkä sikäli kun tiedetään tai voi päätellä, että ns. saldoo ostaa itse palvelut yksityiseltä. Saattaapa se joku ysikymppinen olla ihmeen hyvässä kunnossa - tulipa vaan mieleen telkkarista Sadan vuoden sankarit, joista osa on hämmästyttävän omatoimisia ja touhukkaita - raihnaisempi minä olen! Että tässä mielessä pitää pyörtää vähän aiempaa kirjotusta

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se voi olla, että nyt niukkojen resurssien aikana ei tule apua, jos apusi on riittävää.

        Kuitenkin voisin vaikka vetoa lyödä että silti joku semmonen saa apua ketä ei välttämättä tarvi. Nimittäin kun pärstäkerroin, nepotismi ja hyväveli&hyväsisko -suhteet näissäkin ratkaisee sekä ehkä sikäli kun tiedetään tai voi päätellä, että ns. saldoo ostaa itse palvelut yksityiseltä. Saattaapa se joku ysikymppinen olla ihmeen hyvässä kunnossa - tulipa vaan mieleen telkkarista Sadan vuoden sankarit, joista osa on hämmästyttävän omatoimisia ja touhukkaita - raihnaisempi minä olen! Että tässä mielessä pitää pyörtää vähän aiempaa kirjotusta

        lajijasuris

        Äitini olisi kyllä saanut kotipalvelun käymään luonaan joka päivä. Hän itse halusi että minä hoidan häntä. Pystyy kyllä itsekkin jonkin verran tekemään kotitöitä ja menemään ulos rollaatorin avulla pienelle lenkille jos sattuu olemaan hyvä päivä.
        Olisi siis saanut kotipalvelusta apua, vaikka meillä ei ole mtn henkilökohtaisia yhteyksiä sinnepäin joiden avulla oltaisiin apuja saatu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini olisi kyllä saanut kotipalvelun käymään luonaan joka päivä. Hän itse halusi että minä hoidan häntä. Pystyy kyllä itsekkin jonkin verran tekemään kotitöitä ja menemään ulos rollaatorin avulla pienelle lenkille jos sattuu olemaan hyvä päivä.
        Olisi siis saanut kotipalvelusta apua, vaikka meillä ei ole mtn henkilökohtaisia yhteyksiä sinnepäin joiden avulla oltaisiin apuja saatu.

        Vai sillai sitten ja se onkin kiva kuulla että asiat on noin. Eipä se sote ihan semmosessa kriisissä ole mitä median uutisoinnista voi käsittää, mutta siitä ei pääse mihinkään etteikö kotihoito olisi aliresursoitua.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Lindenin tontilta tulikin paljon puita. Kukahan ne sai

      • Anonyymi

        Kaipa kaupunki pistää ne hakkeeksi ja omaan lämpövoimalaan.

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaipa kaupunki pistää ne hakkeeksi ja omaan lämpövoimalaan.

        lajijasuris

        niillä puilla lämpiää kauppalan johtajan sauna


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe