Muistatteko, kun Onnibus valutti polttoaineet pihalle ja hyytyi Karkkilaan?
Muistatteko?
29
383
Vastaukset
- Anonyymi
Tuosta Suomen suurimmasta kirjoitetaan päivittäin jotain. Onkohan käynyt niin että nyt ajetaan romut loppuun ja tulee sähköbussit?
- Anonyymi
Totta on se, että huoltamattomilla romuilla ajetaan, kun ei ole varaa kalustoa uusia. Tilanne alkaa olla kriittinen ja vastaavia uutisia tulemme saamaan varmuudella lisää.
- Anonyymi
Sähköbusseja ei ole tulossa kaukoliikenteeseen.
- Anonyymi
TÄMÄ SURKUHUPAISA ONNIBUSSI YHTIÖ PITÄÄ LAKKAUTTAA VAIKKA PAKOLLA ON OLLU KAATUMISIA, ULOSAJOJA, ILMASTOINTI SÖKÖ, TÖRKEITÄ OHITUKSIA AMMATTI TAIDOTTOMIA RAKKARI KUSKEJA JNE JNE. LIIKENNEMINISTERIÖ, TRAFIKOM VOIS TARTTUA KYSEISEN KIOSKIN EPÄKOHTIIN ERIKOIS TARKKAILULLA.
- Anonyymi
Eilen iltapäivän Onnibus-vuorolla Jyväskylästä Tampereelle oli reilusti yli 20-vuotias vanha satakuntalainen. Kun katseli autosta purkautuvia hikisiä matkustajia, saattoi hyvin päätellä että matkustuskokemus ei tainnut kovinkaan hyvä olla.
- Anonyymi
toki auto oli Koiviston auto Lännen
- Anonyymi
Tuossahan sanottiin, että vanha satakuntalainen. Auto oli varmasti vuosiltaan vanha, mutta vanha satakuntalainen tarkoittaa myös entinen satakuntalainen, nyk. Koiviston Auto Länsi. Tämä spekulointi ei kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että auto kuuluisi paremminkin museoon kuin viikonlopun pikavuoroliikenteeseen hellepäivänä. Koko Suomen kaukoliikenteen kalusto on tasoltaan suunnilleen samanlaista kuin 10 vuotta sitten. Koivisto-konserni erottuu muista kaikkein vanhimmilla ja huonoimmilla busseilla. Lähiaikoina ei ole myöskään parannusta näköpiirissä, vaan alamäki tulee jatkumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossahan sanottiin, että vanha satakuntalainen. Auto oli varmasti vuosiltaan vanha, mutta vanha satakuntalainen tarkoittaa myös entinen satakuntalainen, nyk. Koiviston Auto Länsi. Tämä spekulointi ei kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että auto kuuluisi paremminkin museoon kuin viikonlopun pikavuoroliikenteeseen hellepäivänä. Koko Suomen kaukoliikenteen kalusto on tasoltaan suunnilleen samanlaista kuin 10 vuotta sitten. Koivisto-konserni erottuu muista kaikkein vanhimmilla ja huonoimmilla busseilla. Lähiaikoina ei ole myöskään parannusta näköpiirissä, vaan alamäki tulee jatkumaan.
Onnibussille tulee tänä vuonna 8 uutta 2-kerros-Volvoa. Viime vuonna niitä tuli jo 2 kpl.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onnibussille tulee tänä vuonna 8 uutta 2-kerros-Volvoa. Viime vuonna niitä tuli jo 2 kpl.
Entä sitten? Sata uutta pitäisi vähintään tulla, että konsernin kalustotilanne korjaantuisi edes hieman. Tällainen muutama auto on pelkkää tekohengitystä. Valitettavasti tämä koskee montaa muutakin yritystä. Suomen joukkoliikennepolitiikka on niin heikkoa ja lyhytjänteistä, että kukaan ei tällä hetkellä uskalla investoida . Tämäkin on yksi seuraus täydellisesti epäonnistuneesta joukkoliikennelaista.
- Anonyymi
Tänään eskaloitui Porvoon seudulla täysi joukkoliikennekatastrofi. Onnibus ei onnistunut saamaan kuljettajia eikä kalustoa monille Porvoon suunnan linjoilleen kesäkauden alkaessa. Varakalustoa on yritetty haalia muilta liikennöitsijöiltä, mutta siitä huolimatta monia linjoja on jäänyt ajamatta. Viikonlopun aikana on taas kerran korjaamoille joutunut paljon kalustoa, mikä sekin pahentaa tilannetta entisestään. Tämä kalustopula sekä ajossa olevan kaluston luvattoman heikko kunto alkaa näkymään jokapäiväisessä toiminnassa.
- Anonyymi
Tulivatko lomat yllätyksenä? Mitenköhän tänään alkanut KA Lännen Nummelan liikenne (U280) on mahtanut startata?
- Anonyymi
Olipa taas surkuhupaisaa luettavaa Onnibussin perutut ja myöhässä olevat vuorot.
Miksi tämmöiseltä pellehermannifirmalta ei peruta henkilöliikennelupaa?
YLISTYS sille virkahenkilölle jo viimeinkin toimii edes jossain asiassa oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulivatko lomat yllätyksenä? Mitenköhän tänään alkanut KA Lännen Nummelan liikenne (U280) on mahtanut startata?
Minua ei kiinnosta. Valitsen aina Vainion bussin matkatessani pääkaupunkiseudulle. Minulle hintakin on sivuseikka, pääasia on se että yrityksellä ei ole mitään tekemistä Onnibussin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulivatko lomat yllätyksenä? Mitenköhän tänään alkanut KA Lännen Nummelan liikenne (U280) on mahtanut startata?
Oliko peräti samanlainen "yllätys" kuin Tampereella tapahtui Pirkanmaan Tilausliikenteen kaupan jälkeen? Yllättäen kalusto eikä varsinkaan henkilöstö riittänyt sovittuihin ajoihin. Taisipa myyjä kuse***a hyväuskoistaostajaa 10 - 0.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko peräti samanlainen "yllätys" kuin Tampereella tapahtui Pirkanmaan Tilausliikenteen kaupan jälkeen? Yllättäen kalusto eikä varsinkaan henkilöstö riittänyt sovittuihin ajoihin. Taisipa myyjä kuse***a hyväuskoistaostajaa 10 - 0.
Tampereella ongelma oli lainsäädännön äkillinen muutos ja se että kuljettajien kesälomat jatkuivat talviliikennekauden puolelle jolloin liikennettä on huomattavasti kesää enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampereella ongelma oli lainsäädännön äkillinen muutos ja se että kuljettajien kesälomat jatkuivat talviliikennekauden puolelle jolloin liikennettä on huomattavasti kesää enemmän.
Lainsäädännön äkillinen muutos? Onko hullumpaa väitettä kuultu? Todellisuudessa muutos tapahtui paikallisliikenteen työehtosopimuksessa ja se oli kaikkien osapuolten tiedossa niin paljon aikaisemmin että sen huomioiminen olisi ollut mahdollista jos olisi ollut halua. Tässä kyseisessä tapauksessa ongelmien todelliset syyt olivat aivan toisenlaisia. Nämä "oikeamielisten" kirjoitukset menevät aina vaan hullummiksi. Onkohan helle aiheuttanut paljaaseen päähän jotakin peruuttamatonta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainsäädännön äkillinen muutos? Onko hullumpaa väitettä kuultu? Todellisuudessa muutos tapahtui paikallisliikenteen työehtosopimuksessa ja se oli kaikkien osapuolten tiedossa niin paljon aikaisemmin että sen huomioiminen olisi ollut mahdollista jos olisi ollut halua. Tässä kyseisessä tapauksessa ongelmien todelliset syyt olivat aivan toisenlaisia. Nämä "oikeamielisten" kirjoitukset menevät aina vaan hullummiksi. Onkohan helle aiheuttanut paljaaseen päähän jotakin peruuttamatonta?
Punapöksyhihhuleilla syyllinen ei ole koskaan peilissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainsäädännön äkillinen muutos? Onko hullumpaa väitettä kuultu? Todellisuudessa muutos tapahtui paikallisliikenteen työehtosopimuksessa ja se oli kaikkien osapuolten tiedossa niin paljon aikaisemmin että sen huomioiminen olisi ollut mahdollista jos olisi ollut halua. Tässä kyseisessä tapauksessa ongelmien todelliset syyt olivat aivan toisenlaisia. Nämä "oikeamielisten" kirjoitukset menevät aina vaan hullummiksi. Onkohan helle aiheuttanut paljaaseen päähän jotakin peruuttamatonta?
No tessissä sitten. Mutta pointti oli että ilman ko. muutosta tai ilman kuljettajien kesälomia elo-syyskuulla mitään ongelmia liikennöinnissä ei olisi ollut. Ja tämän vahvisti minulle silloinen PirTilin tj itse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tessissä sitten. Mutta pointti oli että ilman ko. muutosta tai ilman kuljettajien kesälomia elo-syyskuulla mitään ongelmia liikennöinnissä ei olisi ollut. Ja tämän vahvisti minulle silloinen PirTilin tj itse.
Eli peilihän se olisi tässäkin tapauksessa paljastanut syyllisen.
Ja kun työvuoroja laaditaan viikkoja ennen niiden ajovuoroja ja havaitaan, ettei kuljettajia löydy, niin sittenhän oikea yhtiö palkkaa lisää työvoimaa tai neuvottelee lomalaisten kanssa lomapäivien siirrosta.
Oikea yhtiö ei vain jätä töitä tekemättä.
Jos työntekijöitä ei saa tai joustoa ei ole, niin se kertoo kaiken yhtiöstä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tessissä sitten. Mutta pointti oli että ilman ko. muutosta tai ilman kuljettajien kesälomia elo-syyskuulla mitään ongelmia liikennöinnissä ei olisi ollut. Ja tämän vahvisti minulle silloinen PirTilin tj itse.
"No tessissä sitten. Mutta pointti oli että ilman ko. muutosta tai ilman kuljettajien kesälomia elo-syyskuulla mitään ongelmia liikennöinnissä ei olisi ollut. Ja tämän vahvisti minulle silloinen PirTilin tj itse."
Kyllähän tuo kuljettajapula oli tiedossa jo hyvissä ajoi ennen syksyä 2022, koska muuttunut työaikasidonnaisuus tuli voimaan 1.1.2022.
14. Työhönsidonnaisuusaika lähi- ja paikallisliikenteessä voi olla enintään 12 tuntia.
Muutetaan ao. kohta 14 seuraavaksi 1.1.2022 lukien:
Työhönsidonnaisuusaika lähi- ja paikallisliikenteessä voi olla enintään 11 tuntia 30 minuuttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"No tessissä sitten. Mutta pointti oli että ilman ko. muutosta tai ilman kuljettajien kesälomia elo-syyskuulla mitään ongelmia liikennöinnissä ei olisi ollut. Ja tämän vahvisti minulle silloinen PirTilin tj itse."
Kyllähän tuo kuljettajapula oli tiedossa jo hyvissä ajoi ennen syksyä 2022, koska muuttunut työaikasidonnaisuus tuli voimaan 1.1.2022.
14. Työhönsidonnaisuusaika lähi- ja paikallisliikenteessä voi olla enintään 12 tuntia.
Muutetaan ao. kohta 14 seuraavaksi 1.1.2022 lukien:
Työhönsidonnaisuusaika lähi- ja paikallisliikenteessä voi olla enintään 11 tuntia 30 minuuttia.Eniten tuossa naurattaa tuon muutoksen väitetty merkitys työvoiman riittävyyteen.
Tuollaisella ei ole juurikaan merkitystä, eikä varsinkaan niin suurta, että satoja ja taisipa olla jo peräti tuhansia lähtöjä jätettiin ajamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eniten tuossa naurattaa tuon muutoksen väitetty merkitys työvoiman riittävyyteen.
Tuollaisella ei ole juurikaan merkitystä, eikä varsinkaan niin suurta, että satoja ja taisipa olla jo peräti tuhansia lähtöjä jätettiin ajamatta.Lauri kyllä varmasti tietää. Turha on tuulihattujen täällä spekuloida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauri kyllä varmasti tietää. Turha on tuulihattujen täällä spekuloida.
Eivätkö nuo viime kesän tunaroinnit kerro, että Lauri ei varmasti tiedä?
Mutta sitkeästi näyttää Laurin henki puhaltavan Tamponin toiminnassa, jälleen kymmeniä vuoroja peruttu tai aneltu alihankkijat ajamaan.
Suoraan sanottuna v*tuttaa tuollainen osaamattomuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tessissä sitten. Mutta pointti oli että ilman ko. muutosta tai ilman kuljettajien kesälomia elo-syyskuulla mitään ongelmia liikennöinnissä ei olisi ollut. Ja tämän vahvisti minulle silloinen PirTilin tj itse.
Onkin kerrassaan rehellisen tj:n rehellinen ja suoraselkäinen vastaus. Jos joku haluaa tuota sontaa uskoa, niin siitä vaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkin kerrassaan rehellisen tj:n rehellinen ja suoraselkäinen vastaus. Jos joku haluaa tuota sontaa uskoa, niin siitä vaan!
Laurin nimi on pyhä ja YLISTETTY!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laurin nimi on pyhä ja YLISTETTY!
Lauri taitaa olla vähän tyhmä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lauri taitaa olla vähän tyhmä
Nero kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tessissä sitten. Mutta pointti oli että ilman ko. muutosta tai ilman kuljettajien kesälomia elo-syyskuulla mitään ongelmia liikennöinnissä ei olisi ollut. Ja tämän vahvisti minulle silloinen PirTilin tj itse.
Oliko tämä tj Lauri silloin kun nämä suurimmat mokaukset tapahtuivat?
- Anonyymi
On syytä tutkia sabotoitiinko tätäkin autoa Kampin kellarissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1192681
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2561155- 911129
- 81084
Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791011Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr12940Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.63933- 30906
IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku41842Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie37809