Autooni vaihdettiin termostaatti + termostaattikotelontiiviste, jne. Tuo tapahtui 2/2022. Nyt ilmennyt, että rintapellin puolella moottoria, hieman vuotoa jäähdytysjärjestlemän liitoksissa. Onko termostaatti kotelo juurikin taka-osassa moottoria eli rintapellin puolella "hankalassa paikassa" eli voisko vuoto johtua aiemmasta huonohkosta asennuksesta? Tuohon termostaatin vaihtoon jne. oli työtä tehty laskun mukaan 3tuntia joten lie hankala paikka.. Nyt arviotiin tuon "tihkuttavan" vuotokohdan, joka rintapeltiä liki, korjaustyöhön menevän se 2tuntia.. Ei haluttais maksaa senttiäkään siitä, jos aiemmin tehty työ on ollut huolimatonta, vai onko jo liiankin pitkään liitokset olleet vuotamatta, kun reilut 2vuotta jo aikaa kulunut termostaatti-alueen korjauksista?
Audi A4, B7(E8), 1.8T
12
170
Vastaukset
- Anonyymi
Huonolaatuisia tiivisteitä käytetty asennuksessa, onneksi neste on punaista.
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=muJ1z4fa1IY
Termostaatti on aivan eri paikassa kuin minkä mainitset, joten tuskin on kysymys aiemmasta korjauksesta.
Kun auto vanhenee niin vikamäärä kasvaa. Autosi alkaa olla siinä iässä ettei sitä enää kannata viedä korjaamolle kuin äärimmäistä erikoisosaamista tai erikoistyökaluja vaativissa hommissa. Tee-se-itse miesten hommia siis.- Anonyymi
Jeps siellä kannen päässä rintapellin puolella ei ole termostaattia vaan semmonen muovinen laippa jossa letkulähtö ja moottorin ohjauksen ja lämpömittarin anturi.
On aivan tyyppivika että vuotaa tuolta joko tiivisteistä tai on halki -pahimmillaan vuotaa suoraan kytkimeen kun on kytkinkopassa aukot suoraan siinä alla niin että alkaa luistamaan -ainakin jos konetta piristetty...
Kannattaa hommata uusi laippa ja ehkä lämpöanturi ja sen sokkakin, kun ovat nekin "kulutustavaraa" -heti valmiiksi, kun on hieman ahdas paikka vaihtaa ettei tarvi hommaa uusia kohtapuolin,.
Homman saa kyllä tehtyä vaikka vähän ahdasta onkin kunhan on kunnon työkalut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeps siellä kannen päässä rintapellin puolella ei ole termostaattia vaan semmonen muovinen laippa jossa letkulähtö ja moottorin ohjauksen ja lämpömittarin anturi.
On aivan tyyppivika että vuotaa tuolta joko tiivisteistä tai on halki -pahimmillaan vuotaa suoraan kytkimeen kun on kytkinkopassa aukot suoraan siinä alla niin että alkaa luistamaan -ainakin jos konetta piristetty...
Kannattaa hommata uusi laippa ja ehkä lämpöanturi ja sen sokkakin, kun ovat nekin "kulutustavaraa" -heti valmiiksi, kun on hieman ahdas paikka vaihtaa ettei tarvi hommaa uusia kohtapuolin,.
Homman saa kyllä tehtyä vaikka vähän ahdasta onkin kunhan on kunnon työkalutJatketaas:
Laipan varaosanumero on 06B 121 132 E
Tuollakin nimetty virheellisesti termostaattikoteloksi:
https://www.autodoc.fi/autonosat/oem/06b121132e?utm_medium=cpc&utm_source=google&tb_prm=872162130&gadw=1&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsPCyBhD4ARIsAPaaRf3GSK5nQYm9TG99BHqhzyo6saAsnfVeZQCKVOKER39U5xD_EXYH8jkaAuSFEALw_wcB
Kiinnityspultit ahtaassa välissä ja niitä pääsee pyörittämään vähän kerrallaan -en muista tarkkaan mitä työkalua tarvi, mutta räikkälenkki, nivelhylsysarja ym... kannattaa varata hommaan ja sitten jotkut pitkäkärkiset pihdit oli tarpeen -lukittavat kirurgin pihdit hyvät - Anonyymi
Tuo video B6 koneesta ja vanhemmasta mallista muutenkin. Itsellä 2007 mallin B7, 1.8T.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo video B6 koneesta ja vanhemmasta mallista muutenkin. Itsellä 2007 mallin B7, 1.8T.
No onko termotaatin sijoitus oleellisesti muuttunut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No onko termotaatin sijoitus oleellisesti muuttunut?
Sama BFB-moottori noissa oli loppuun asti, itse korissa pieniä eroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama BFB-moottori noissa oli loppuun asti, itse korissa pieniä eroja.
Tästä alkujaan kyse eli: B7(8EC) BFB, 1.8 T, 120 kW(2004-2008)..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tästä alkujaan kyse eli: B7(8EC) BFB, 1.8 T, 120 kW(2004-2008)..
Ja tuo sama BFB myös viimeisimmissä B6:ssa tuota edeltävässä AVJ:ssa myös sama osa eli B6 ja B7 eivät eroa mitenkään homman osalta.
Ja korostettakoon vielä että jos aiemmin on vaihdettu oikeasti termostaatti niin näillä osilla ei ole mitään tekemistä keskenään ja ovat aivan eri paikoissa eli korjaamoa ei voi syyttää mitenkään.
- Anonyymi
Kyllähän korjaamot antavat vuosien takuun varsinkin ikivanhojen paskojen korjauksille. Ilman muuta vaatimaan kaikki uusiksi ilman maksua.
- Anonyymi
Audi ei ole mikään laatuauto.
- Anonyymi
No siitäkö oli nyt keskustelun aihe..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska513387- 1532035
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli1971678Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1311583- 801135
- 2341094
Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä266996- 122926
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari52909- 72855