Psykoosilääkkeistä vaarallisia sairauksia

Anonyymi-ap

Tämän päivän Iltalehdessä on kirjoitus psykoosilääkkeiden aiheuttamista sairauksista. Aivohalvaus on yksi sairaus. Käytän verenpainelääkkeitä, mutta se ei tunnu haittaavan lääkäreitä. Haluaisin irti psykoosilääkkeistä, muutta ei muuta kuin hoitotasapainoa etsitään, eli sopivaa annosta psykoosilääkkeille. Todella kärsin psykoosilääkkeistä.

58

619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lääkkeet eivät suoranaisesti aiheuta sairauksia, vaan ne voivat aiheuttaa, mahdollisesti aiheuttavat, ym.
      Se ei tarkoita, että ne varmasti aiheuttaisivat.
      Jos lääkityksestä kärsit, niin eikö kannattaisi puhua lääkkeet määränneen lääkärin kanssa ? Ehkä voisitte keksiä, olisiko asialle tehtävissä jotain.

• Anonyymi

On yritetty puhua, mutta ei kuunnella eikä uskota. Minulle ei sovi psykoosilääkkeet.

• Anonyymi

Unohtuiko linkki lähteisiin vahingossa vai tahallaan?

• Anonyymi

Miksi ap joutuu käyttämään psykoosilääkkeitä ?
      Avohoidossa niitä ei kukaan pakota käyttämään. Jos vaaditaan pakolla käyttämään, sitten voivat laittaa pakkohoitoon, siellä voinevat tehdä pakolla mitä vaan.

• Anonyymi

Juuri siitä ja tästä syystä psykiatria pitäisi lopettaa toiminnasta kokonaan. Ihmisoikeuksien ja kaikkien eettisten sääntöjen rikkomisen takia.

• Anonyymi

Olen injektiolla. Siitä ei niin vaan pääse irti.

• Anonyymi

Miksi sitte avohoidossakin paljon kysellään lääkkeitenkäytöstä?
        Ja sitte seuraataan että onko lääkkeet ostettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos lääkäri määrää lääkkeitä, niin yleensä se silloin tarkoittaa, että niitä pitäisi käyttää.
        Sen takia ne kyselevät, onko käyttänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri siitä ja tästä syystä psykiatria pitäisi lopettaa toiminnasta kokonaan. Ihmisoikeuksien ja kaikkien eettisten sääntöjen rikkomisen takia.

On turhaa puhua psykiatrian lopettamisesta. Minulla on monia ystäviä, jotka lääkityksen turvin ovat olleet työelämässä. Samoin minä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eipä ole kyselty. Että ihan turha yleistää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla kun on psykiatrian diagnoosit näkyvissä terveystiedoissa, niin jopa päivystyksen yleislääkäri kysyi kerran " etkö käytä mitään mielialalääkkeitä ? ".
        Olin ihan muista kuin psyykkisistä syistä käymässä lääkärillä, mutta hän näki tietoni ja lääkitykseni koneelta.
        Että näinkin tämä " leima " vaikuttaa elämässä, vedetään esiin tilanteissa, joissa siihen ei ole mitään tarvetta. Onneksi ei sentään jokaisen lääkärikäynnin yhteydessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos sulta ei ole kyselty niin ei tarkoita että kaikilla sama homma.Ethän sä voi tietää miten monilta kysellään.

• Anonyymi

Mulla on psykoosilääke unettomuuteen ,vaikka ikinä todettu psykoosia. Päinvastoin on mainittu etten vaikuta psykoottiselta. Tosin 16 vuoden jälkeen lääkkeet tehoaa nopeasti ja antaa unen. Jos jotain huonoa haetaan niin lääke aiheuttaa huimausta. Sen takia yöllä pitää olla varovainen kun käy vessassa. Mutta sängyssä sitä huimausta ei huomaa.Pääasia että saaa nukuttua

• Anonyymi

Eihän siinä mitään, jos jotkut ovat lääkkeisiin tyytyväisiä.

• Anonyymi

On annettu ymmärtää, että ilman lääkkeiden ottoa ei saa b-lausuntoa vaan terveen paperit. Siksi otan lääkkeet, etten joudu töihin.

• Anonyymi

Entä jos on jo eläkkeellä? Loppuuko eläke jos ei käytä lääkkeitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä jos on jo eläkkeellä? Loppuuko eläke jos ei käytä lääkkeitä?

Ei lopu. Mutta siksihän tuolla roikotetaan vuoden pätkissä, etteivät potilaat lopet lääkkeitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei lopu. Mutta siksihän tuolla roikotetaan vuoden pätkissä, etteivät potilaat lopet lääkkeitä.

Ai? Mä kun luulin että sitä roikotetaan sen takia, että sairaudentunnoton potilas tulisi järkiinsä ja alkaisi hoitamaan itseään, kun huomaa että pelkkä uhriutuminen ei aina riitä...

No jokapäivä jotain uutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai? Mä kun luulin että sitä roikotetaan sen takia, että sairaudentunnoton potilas tulisi järkiinsä ja alkaisi hoitamaan itseään, kun huomaa että pelkkä uhriutuminen ei aina riitä...

No jokapäivä jotain uutta.

On ihmisiä, jotka pystyvät palaamaan työelämään, ja sitten on ihmisiä, jotka valitettavasti eivät enää pysty.
        Mutta joo, paljon on itsestäkin kiinni näissä psyykkisten sairauksienkin hoidossa.
        Mitään ei tapahdu, jos ei mitään edes yritä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ihmisiä, jotka pystyvät palaamaan työelämään, ja sitten on ihmisiä, jotka valitettavasti eivät enää pysty.
        Mutta joo, paljon on itsestäkin kiinni näissä psyykkisten sairauksienkin hoidossa.
        Mitään ei tapahdu, jos ei mitään edes yritä.

Toisten syyttäminen omista ongelmista ei ole yrittämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommentoin turhanpäiväistä lääkitsemistä. Se ei ole toisten syyttämistä omista ongelmista. Sitä ratkaisua tarjotaan kaikkeen, vaikkei se mitään korjaa. Joitain ongelmia vain ei voi korjata. Kumpi pahempi tunteva ja ajatteleva harhainen vai turrutettu zombie?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Monet on lopettanut lääkkeiten käytön muttei ostamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olekaan, koska ihmisellä itsellään ne ongelmat ovat ja hän itse saattaa oireilla.
        Omia ongelmia voi yrittää selvittää, hoitaa, ym., ettei tarvitse muita syytellä.
        Pääsääntöisesti ihminen on itse vastuussa omasta itsestään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä.
        Paljonkohan Kelalla menee rahaa hukkaan, kun maksavat isojakin korvauksia lääkkeistä, jotka lopulta voivat jäädä syömättä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Injektiolääkkeissä toimii seuranta kun sairaanhoitaja pistää lääkkeen lihakseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Injektiolääkkeissä toimii seuranta kun sairaanhoitaja pistää lääkkeen lihakseen.

Toimii sillä tavalla ettei joudu injektoitavaksi.Mulle ne ei laittanut yhtäkään injektiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toimii sillä tavalla ettei joudu injektoitavaksi.Mulle ne ei laittanut yhtäkään injektiota.

Lääkkeitä piilottelemallako ajattelit välttää injektoitavaksi joutumisen? Tällainen suunnitelma oli valmiina hoitoon joutuessasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki kokeilevat lääkkeiden lopettamista. Kaikki ei onnistu.

• Anonyymi

No kuka sun niitä niellä käskee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi yleistää. Eivät kaikki kokeile lopettamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kuka sun niitä niellä käskee.

Oikeastaan juurikin näin.
        Itse en ole syyttänyt lääkäreitä lääkitsemisistä, mitkä ovat ongelmiakin joskus aiheuttaneet.
        Itsehän olin lääkkeet ostanut ja nieleskellyt. Kotiin ei ikinä kukaan tullut niitä kurkkuun väkisin kaatamaan. Joskus aikoinaan osastoilla saattoi olla hieman toisenlaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitte loppuu jos jättää ostamatta.Kela seuraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki ei ole välttämättä lääkitystä alottanut ollenkaan.Jos hoitoruljanssi ei ole pakkohoidon kautta alkanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi yleistää. Eivät kaikki kokeile lopettamista.

Näytä minulle sellainen psykoosissiras, joka ei ole yrittänyt lopettaa lääkkeiden ottamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näytä minulle sellainen psykoosissiras, joka ei ole yrittänyt lopettaa lääkkeiden ottamista.

En enää ole yhteydessä psykoosisairaiden kanssa, takavuosina tunsin heitä paljonkin johtuen omastakin menneisyydestä, laitoshoidoista, ym.
        Tosin, kyllä kaksi henkilöä tiedän edelleen, mutta heihinkään en ole ollut pitkään aikaan sen kummemmin yhteydessä. En heitä näytille tuo, tuskin edes haluaisivat näyttäytyä. Sen tiedän, että he eivät ole yrittäneet lopettaa lääkityksiään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä.
        Paljonkohan Kelalla menee rahaa hukkaan, kun maksavat isojakin korvauksia lääkkeistä, jotka lopulta voivat jäädä syömättä ?

On sullakin ongelma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä.

Terveyslehessä oli juttua että vuosittain 43miljoonaa edestä jätetään käyttämättä.Tässä ei ollut mainintaa kylläkään psykiatrisista lääkkeistä vaan somattisen puolenlääkkeistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On sullakin ongelma.

Ei minulla ole ongelmaa sen takia, mitä Kela menettänee rahoja, tai syövätkö ihmiset lääkkeensä vai eivät.
        Se ei todellakaan ole minulle mikään ongelma.
        Tuli vain mieleen mainita asiasta, koska tuollaista tapahtuu.

• Anonyymi

Psykoosi itsessään on vaarallinen sairaus.

• Anonyymi

Riippuu kait minkälaisesta psykoosista on kysymys.Ei kaikki psykoosit ole vaarallisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu kait minkälaisesta psykoosista on kysymys.Ei kaikki psykoosit ole vaarallisia.

Enempi niin päin että niistä toipuminen riippuu siitä minkälainen psykoosi on ollut.

• Anonyymi

Jaa että niitä on oikeen psykoosejaki olemassa?hehehe.

• Anonyymi

Jotkin neuroleptilääkkeistä aiheuttavat veritulppia. Etenkin, jos on siihen geenialttiutta, eli omassa suvussa ollut sairauksia, jotka altistavat herkästi veritulppien muodostumiselle. Lisäksi jotkin neuroleptit nostavat verenpainetta ja sydämen sykettä. Eli eivät ne nyt ihan vaarattomiakaan käytettäessä ole. Jostakin kumman syystä alalla olevat eivät lääkkeiden haittavaikutuksista joko piittaa, tai katsovat, että sairauden hoito on etusijalla lääkkeitä määrätessä.

Psykiatriassa toimivat eivät vieläkään ymmärrä sitä, että mt-oireista kärsiviä voitaisiin hoitaa myös toisilla tavoilla, kuten avoimen dialogin hoitokäytännöin. Syventymällä yksilön menneisyydessä tapahtuneisiin asioihin ja tapahtumiin, stressitekijöiden ja psykososiaalisten suhteiden selvittäminen olisi tärkeämpää, kuin niiden lääkkeiden määrääminen. Psykiatriassa on näin toimittu jo useiden vuosikymmenten ajan, ilmeisesti ajatellen, että noin toimimalla, liukuhihnatapaan, pääsee helpommalla, eikä tarvitse nähdä enempää vaivaa. Resurssien säästäminen lienee ollut myös takaa-ajatuksena. Tosiasia on se, että hyvin aniharva on oikeasti hyötynyt nykypsykiarian tavoista "hoitaa" heitä. Auttaminen ja tukeminen ei ole ollut heillä avainasemassa. Empaattisuudesta puhumattakaan. Ilmeisesti he ovat kuvitelleet, että heidän edustamansa lääketiede on uskottavampaa, kun siitä tehtiin kylmän kliinistä. Itse asiassa siinähän kävi aivan päinvastoin. Suurin osa esim. skitsofreniadiagnoiduista joutui työkyvyttömyyseläkkeelle, eikä suinkaan sairautensa, vaan heille määrättyjen lääkkeiden takia.

• Anonyymi

Mitä järkeä syventyä uhrin menneisyyteen kun menneisyydessä niiden asioiden annettiin tapahtua yhteyskunnan taholta uhrille?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä järkeä syventyä uhrin menneisyyteen kun menneisyydessä niiden asioiden annettiin tapahtua yhteyskunnan taholta uhrille?

Kun ne " uhrit " eivät pääse kokemastaan eroon, niin jonkinlainen terapiointi olisi hyväksi, että oppisivat elämään menneiden asioiden kanssa.
        Menneitä ei pysty poistamaan, mutta niiden kanssa on mahdollista oppia elämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun ne " uhrit " eivät pääse kokemastaan eroon, niin jonkinlainen terapiointi olisi hyväksi, että oppisivat elämään menneiden asioiden kanssa.
        Menneitä ei pysty poistamaan, mutta niiden kanssa on mahdollista oppia elämään.

Kyllä se menneisyys välillä kummittelee mielessä vaikka mitä tekisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se menneisyys välillä kummittelee mielessä vaikka mitä tekisi.

Totta kai kummittelee, ja voi vaivata rankemminkin.
        Juuri sen takia olisi hyvä oppia ymmärtämään, ettei se sieltä katoa minnekään, silti elämä voi jatkua, kenties parempana kuin joskus ennen.
        Kun hyväksyy, että menneisyys tulee ajoittain kummittelemaan, oppii siihen, ettei se muuta nykyhetkeä kummemmin, vaikka joskus käykin kummittelemassa.

• Anonyymi

mitä väliä? kun sisä sota tulee suomeen niin kuitenki suuri osa ihmisistä menehtyy. katso asioita perspektiivissä. ps sisä sota on jo mikrotasolla käynnissä eri yhteiskunnan tasoissa ja alueissa

• Anonyymi

yleisesti arviotunu, mieli ala lääkeitä määrätään keyven perustein , niin varnainen sairaus jää otematta,

• Anonyymi

No älkää syöttäkö vanhuksille hoitopaikoissaan pillereitä kun karkkia.

• Anonyymi

Ei se auta ku opetella säätämään päätään itse. Ja siihen kuuluu elimellisesti pitää huolta kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista. Kuten uni, liikunta, ravinto. Psykoottiset kokemukset ovat luultua tavallisempia. Muun muassa traumaattiset tai stressaavat elämänkokemukset, vaikeat ihmissuhteet, huumeet voivat laukaista näitä. Myös asuminen kaupunkiympäristössä. Jotkut tutkimukset ovat osoittaneet, että asuminen kantakaupungin alueella lisää psykoosiriskiä. Geneettinen alttius. Jota vaikea erottaa ympäristöstä.
      Opetella tunnistamaan sisäiset ja ulkoiset triggerinsä. Kognitiivisen kayttaytymisterapian keinot. Elämä on otettava omiin käsiin. Ei nämä edes kovin paljon välitä sun hyvinvoinnista. Vaivattomuus muille ja sinä kärsit nahoissasi sivuvaikutukset. Etsit jonkun lokeron systeemistä missä pysyt tasapainossa.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Minäkin luin tuon yhtenä päivänä.
        Tuo nuori nainen ei ole lainkaan ainoa, joka on kohdannut kaikenlaista. Harvat tulevat julkisuuteen, koska mielenterveysongelmilla on edelleen vahva leima.
        Kristian Wahlbäck kertoi jutun yhteydessä, kuinka vaikeaa mt-ongelmaisten on saada apua ja hoitoa fyysisten vaivojen kanssa. Hän on täysin oikeassa.
        Häntä tuskin kuitenkaan väitetään mahdolliseen psykoosiin sairastuneeksi, kuten omalla kohdallani kävi.

Puhuin kerran yleislääkärille, kuinka vaikeaa on mt-taustalla saada apua fyysisiin ongelmiin. Ensin hän kysyi " siltäkö susta tuntuu ? ".
        Vastasin " ei sen tarvitse tuntua, kun sen kyllä huomaa ".
        Taisi sillä perusteella ( sekä lyhyen väittelyn ) tuo lääkäri kirjata käyntiteksteihin " potilaalla ehkä alkava psykoosi ".
        Sanomalla mielipiteensä ääneen, voidaan luokitella potilas jo lähes psykoottiseksi.
        Lähetekin siitä meni psykiatrian puolelle. Hehän eivät siihen pahemmin kantaa ottaneet, muuta kuin ihmettelivät. Ajoittain mt-tausta voi aiheuttaa todellakin joitain ongelmia fyysisen hoidon puolella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin luin tuon yhtenä päivänä.
        Tuo nuori nainen ei ole lainkaan ainoa, joka on kohdannut kaikenlaista. Harvat tulevat julkisuuteen, koska mielenterveysongelmilla on edelleen vahva leima.
        Kristian Wahlbäck kertoi jutun yhteydessä, kuinka vaikeaa mt-ongelmaisten on saada apua ja hoitoa fyysisten vaivojen kanssa. Hän on täysin oikeassa.
        Häntä tuskin kuitenkaan väitetään mahdolliseen psykoosiin sairastuneeksi, kuten omalla kohdallani kävi.

Puhuin kerran yleislääkärille, kuinka vaikeaa on mt-taustalla saada apua fyysisiin ongelmiin. Ensin hän kysyi " siltäkö susta tuntuu ? ".
        Vastasin " ei sen tarvitse tuntua, kun sen kyllä huomaa ".
        Taisi sillä perusteella ( sekä lyhyen väittelyn ) tuo lääkäri kirjata käyntiteksteihin " potilaalla ehkä alkava psykoosi ".
        Sanomalla mielipiteensä ääneen, voidaan luokitella potilas jo lähes psykoottiseksi.
        Lähetekin siitä meni psykiatrian puolelle. Hehän eivät siihen pahemmin kantaa ottaneet, muuta kuin ihmettelivät. Ajoittain mt-tausta voi aiheuttaa todellakin joitain ongelmia fyysisen hoidon puolella.

Tai ahd tai psykoosi kun on vain tukijaliikunta vaivasta kysymys.kaikkea sitä ihan normaali ihminen saa kuullakin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai ahd tai psykoosi kun on vain tukijaliikunta vaivasta kysymys.kaikkea sitä ihan normaali ihminen saa kuullakin!

Jos sitä sais olla normaali,ettei väkisin keksimällä tehdä pimeeks jos suoraan sanotaan!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sitä sais olla normaali,ettei väkisin keksimällä tehdä pimeeks jos suoraan sanotaan!!

Jos itse haluaa, voi olla normaali, ainakin yrittää olla.
        Jos joku muu näkee asian toisin, niin sillehän ei itse voi mitään.
        Minä ainakin elelen lähestulkoon normaalisti ( mitä se normaali sitten ikinä onkaan ).
        Joskus jossain voidaan yrittää leimata " pimeeks ", mutta yritän olla välittämättä. Toki se vähän tunteita kirpaisee, mutta menee pian ohi.

• Anonyymi

Koronarokotteistakin voi tulla KUOLEMA onhan se JO NÄHTY!

• Anonyymi

Elämä loppuu aina kuolemaan, jossain vaiheessa, ihan jokaisen kohdalla.
        Kukaan ei ole tullut tänne jäädäkseen, elääkseen ikuisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2692
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2292
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2170
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1782
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1642
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1576
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      293
      1461
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    Aihe