Muistatteko?

Anonyymi-ap

Muistatteko kun Linja-autoliiton pääkonttori ratsattiin ja kaikki hämärähommat tulivat päivänvaloon?

12

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En muista.

    • Anonyymi

      Minä en tällaista muista, mutta sen muistan tämän päivän uutisista, että Suomen linja-autokaluston kerrotaan olevan hyvin heikkokuntoista. Kerrotut esimerkit viittaavat hyvin vahvasti Onnibussiin ja ns. oikeamielisiin, ketteriin yrityksiin, jotka kaluston kunnosta piittaamatta hamuavat uusia linjoja hinnalla millä tahansa. Kohu on jo tehnyt tehtävänsä, Onnibussilla on sisäisesti käsitelty vakavia kalusto-ongelmia ja muutaman epäkuntoisen bussin tilalle on varmuuden vuoksi otettu toisen firman auto. Nyt maksetaan korkojen kanssa siitä, mikä on jäänyt viime vuosina tekemättä.

      • Anonyymi

        Laurin ylvääseen johtamiskulttuuriin kuuluu, että busseja ei tarvitse huoltaa tai korjata, sillä matkustajat eivät tunne huolto-ohjelmien sisältöä.


      • Anonyymi

        Onnibussin ja koko konsernin kaluston kunto alkaa olla niin huono, että koko tulevan kesän saamme nähdä alihankkijoiden kalustoa suuressa määrin hoitamassa liikennettä. Ehkä kohu on saanut aikaan sen, että Onnibus entistä herkemmin laittaa epäkuntoisen kaluston sivuun ja yrittää paikata kalustovajetta muiden yritysten autoilla. On hyvä asia, että puutteet on nostettu päivänvaloon ja asioihin vaaditaan korjausta. Seuraava askel olisi alkaa vaatia liikenteen tilaajilta ryhdikkyyttä siinä, että tuottajat oikeasti noudattaisivat sopimuksia. Ei voi olla oikein, että kilpailutuksen halvalla voittanut pilipalifirma hoitaa liikennettä epäkuntoisella ja matkustajille epämukavilla autoilla, joissa mm. lämmitys ja ilmastointi eivät toimi.


    • Anonyymi

      Minä muistan ja HS muistaa myös:

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000002503311.html

      Minä muistan myös sen kuinka ratsiassa haltuunsaatu raskauttava aineisto oli keskeisessä roolissa kun KHO tuomitsi LAL:n, MH:n ja lukuisat suurten sukujen paronifirmat ankariin kartellisakkoihin syksyllä 2019. Keskiset ja Onnibussilaiset saivat vihdoin, vuosien taistelun jälkeen oikeutta.

      • Anonyymi

        Minä muistan, että "paronit" maksoivat perusteettomat sanktiot, eivätkä ole sen ihmeemmin niitä muistelleet tai valitelleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä muistan, että "paronit" maksoivat perusteettomat sanktiot, eivätkä ole sen ihmeemmin niitä muistelleet tai valitelleet.

        Raapaistaanpa tätä kommenttia hieman pintaa syvemmälle.

        1. Sanktiot oli todettu perusteellisiksi sekä Markkinaoikeudessa että Korkeimmassa hallinto-oikeudessa. KHO vieläpä korotti MO:n määräämiä sanktioita.

        2. Paronit kyllä jatkoivat valittamistaan mutta ei julkisesti. Yksi etenkin saadessaan viinaa. Julkisestikin jatkettiin kyllä viranomaisista ja poliitikoista valittamista. Mutta kartellijutusta toki vaiettiin. Miksi?

        3. Koska peli oli jo menetetty! Kartellituomiosta ei enää voinut valittaa minnekään. Syyllisyys oli ja pysyi! Niinikään sanktiot oli pakko maksaa. Jos asiasta olisi jatkettu julkisesti meuhkaamista, se olisi vain synkentänyt paronien mainetta ihmisten silmissä. Paroneille tuossa tilanteessa edullisinta oli että asia unohtuisi mahdollisimman äkkiä ja matkustajat unohtaisivat kuinka härskisti heitä oli kupattu vuosikaudet.

        4. Mutta pyhä NIMI ja pyhän NIMEN miehet/naiset eivät unohda, koska paronit eivät ole nöyrtyneet ja pyytäneet anteeksi (Koiviston Autoa lukuunottamatta joka armahdettiin 2018). Jos paronit todella haluavat että kartellista ei enää puhuta, heidän on pyydettävä anteeksi! Muutoin kartellista puhutaan niin kauan kuin yksikin kartellituomittu puulaaki on toiminnassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raapaistaanpa tätä kommenttia hieman pintaa syvemmälle.

        1. Sanktiot oli todettu perusteellisiksi sekä Markkinaoikeudessa että Korkeimmassa hallinto-oikeudessa. KHO vieläpä korotti MO:n määräämiä sanktioita.

        2. Paronit kyllä jatkoivat valittamistaan mutta ei julkisesti. Yksi etenkin saadessaan viinaa. Julkisestikin jatkettiin kyllä viranomaisista ja poliitikoista valittamista. Mutta kartellijutusta toki vaiettiin. Miksi?

        3. Koska peli oli jo menetetty! Kartellituomiosta ei enää voinut valittaa minnekään. Syyllisyys oli ja pysyi! Niinikään sanktiot oli pakko maksaa. Jos asiasta olisi jatkettu julkisesti meuhkaamista, se olisi vain synkentänyt paronien mainetta ihmisten silmissä. Paroneille tuossa tilanteessa edullisinta oli että asia unohtuisi mahdollisimman äkkiä ja matkustajat unohtaisivat kuinka härskisti heitä oli kupattu vuosikaudet.

        4. Mutta pyhä NIMI ja pyhän NIMEN miehet/naiset eivät unohda, koska paronit eivät ole nöyrtyneet ja pyytäneet anteeksi (Koiviston Autoa lukuunottamatta joka armahdettiin 2018). Jos paronit todella haluavat että kartellista ei enää puhuta, heidän on pyydettävä anteeksi! Muutoin kartellista puhutaan niin kauan kuin yksikin kartellituomittu puulaaki on toiminnassa!

        Lauri on oikeudentunnossaan tinkimätön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raapaistaanpa tätä kommenttia hieman pintaa syvemmälle.

        1. Sanktiot oli todettu perusteellisiksi sekä Markkinaoikeudessa että Korkeimmassa hallinto-oikeudessa. KHO vieläpä korotti MO:n määräämiä sanktioita.

        2. Paronit kyllä jatkoivat valittamistaan mutta ei julkisesti. Yksi etenkin saadessaan viinaa. Julkisestikin jatkettiin kyllä viranomaisista ja poliitikoista valittamista. Mutta kartellijutusta toki vaiettiin. Miksi?

        3. Koska peli oli jo menetetty! Kartellituomiosta ei enää voinut valittaa minnekään. Syyllisyys oli ja pysyi! Niinikään sanktiot oli pakko maksaa. Jos asiasta olisi jatkettu julkisesti meuhkaamista, se olisi vain synkentänyt paronien mainetta ihmisten silmissä. Paroneille tuossa tilanteessa edullisinta oli että asia unohtuisi mahdollisimman äkkiä ja matkustajat unohtaisivat kuinka härskisti heitä oli kupattu vuosikaudet.

        4. Mutta pyhä NIMI ja pyhän NIMEN miehet/naiset eivät unohda, koska paronit eivät ole nöyrtyneet ja pyytäneet anteeksi (Koiviston Autoa lukuunottamatta joka armahdettiin 2018). Jos paronit todella haluavat että kartellista ei enää puhuta, heidän on pyydettävä anteeksi! Muutoin kartellista puhutaan niin kauan kuin yksikin kartellituomittu puulaaki on toiminnassa!

        Muistellaanpa hieman tarkemmin. Tosiasiassa lopulliset sanktiot olivat 20..25 % siitä, mitä kilpailuvirasto alkujaan esitti. Sanktiot siis pienenivät merkittävästi. Syynä oli se, että myös viranomainen tiedosti mm. siirtymäajan sopimusten ja kilpailulainsäädännön ristiriitaisuuden.

        Tilanne oli hieman saman tyyppinen kuin Jussi Halla-Ahon saadessa syytteen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Mitään varsinaista rikkomusta ei todettu, mutta tilanne oli sellainen, että jostakin piti syyte saada aikaiseksi, ns. sosiaalinen tilaus siis. Tässäkin tapauksessa syytetty osapuoli yritti pitää liikennejärjestelmää yllä tavalla, josta olisi hyötynyt koko yhteiskunta, mutta viranomainen katsoi sen lain rikkomiseksi. Yhteiskunta tavallaan ampui itseään jalkaan ja nyt huomataan seuraukset. Tämä prosessi seurauksineen on jo tähän mennessä tullut maksamaan yhteiskunnalle kymmeniä kertoja sen, mitä se aikoinaan tienasi seuraamusmaksuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raapaistaanpa tätä kommenttia hieman pintaa syvemmälle.

        1. Sanktiot oli todettu perusteellisiksi sekä Markkinaoikeudessa että Korkeimmassa hallinto-oikeudessa. KHO vieläpä korotti MO:n määräämiä sanktioita.

        2. Paronit kyllä jatkoivat valittamistaan mutta ei julkisesti. Yksi etenkin saadessaan viinaa. Julkisestikin jatkettiin kyllä viranomaisista ja poliitikoista valittamista. Mutta kartellijutusta toki vaiettiin. Miksi?

        3. Koska peli oli jo menetetty! Kartellituomiosta ei enää voinut valittaa minnekään. Syyllisyys oli ja pysyi! Niinikään sanktiot oli pakko maksaa. Jos asiasta olisi jatkettu julkisesti meuhkaamista, se olisi vain synkentänyt paronien mainetta ihmisten silmissä. Paroneille tuossa tilanteessa edullisinta oli että asia unohtuisi mahdollisimman äkkiä ja matkustajat unohtaisivat kuinka härskisti heitä oli kupattu vuosikaudet.

        4. Mutta pyhä NIMI ja pyhän NIMEN miehet/naiset eivät unohda, koska paronit eivät ole nöyrtyneet ja pyytäneet anteeksi (Koiviston Autoa lukuunottamatta joka armahdettiin 2018). Jos paronit todella haluavat että kartellista ei enää puhuta, heidän on pyydettävä anteeksi! Muutoin kartellista puhutaan niin kauan kuin yksikin kartellituomittu puulaaki on toiminnassa!

        Ainoa kuka tästä edelleen viitsii keuhkota on punahousuinen junanlähettäjä ja hänen harhaoppiset opetuslapsensa.
        Syynä taitaakin olla huomion vetäminen pois Tamponin edelleen jatkuvista noloista yrittelyistä esittää oikeata linja-autoyhtiötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistellaanpa hieman tarkemmin. Tosiasiassa lopulliset sanktiot olivat 20..25 % siitä, mitä kilpailuvirasto alkujaan esitti. Sanktiot siis pienenivät merkittävästi. Syynä oli se, että myös viranomainen tiedosti mm. siirtymäajan sopimusten ja kilpailulainsäädännön ristiriitaisuuden.

        Tilanne oli hieman saman tyyppinen kuin Jussi Halla-Ahon saadessa syytteen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Mitään varsinaista rikkomusta ei todettu, mutta tilanne oli sellainen, että jostakin piti syyte saada aikaiseksi, ns. sosiaalinen tilaus siis. Tässäkin tapauksessa syytetty osapuoli yritti pitää liikennejärjestelmää yllä tavalla, josta olisi hyötynyt koko yhteiskunta, mutta viranomainen katsoi sen lain rikkomiseksi. Yhteiskunta tavallaan ampui itseään jalkaan ja nyt huomataan seuraukset. Tämä prosessi seurauksineen on jo tähän mennessä tullut maksamaan yhteiskunnalle kymmeniä kertoja sen, mitä se aikoinaan tienasi seuraamusmaksuilla.

        Mielenkiintoinen tuo vertaus Jussi Halla-ahoon. Omasta mielestäni kuitenkin varsin erityyppisiä asioita. Muuten olen kirjoittajan kanssa pitkälle samaa mieltä. MO näki jutun kimuranttina kokonaisuutena ja antoi muodollisen tasasumman kaikille maksettavaa ja olisi laittanut asialle pisteen. Kilpailuviranomaiselle tämä ei käynyt ja se vei asian eteen päin. Seuraukset ovat yksi syy siihen, että maamme joukkoliikenteen tarjonta on romahtanut ja nykyinen tilanne tulee yhteiskunnalle hyvin kalliiksi. Tosin seuraamusmaksujen lisäksi asiaan ovat vaikuttaneet uusi, epäonnistunut joukkoliikennelaki ja sen soveltaminen sekä tietysti korona, joka pääsi yllättämään kaikki osapuolet.


    • Anonyymi

      Kun esim. Koiviston auto Tampereen kalustoa katsoo niin onhan se ihan sysipaskassa kunnossa joka suhteessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe