Asumistuen takaisinperintä, maksusopimus

Anonyymi-ap

Minulta peritään tällä hetkellä takaisin asumistukea maksusopparilla eli makselen itse joika kuukausi tietyn summan. Nyt kuitenkin olen jäämässä kelan peruspäivärahalla ja siitähän ei tietty ole vara maksella mitään. Aion hakea myös asumistukea joten kysymys kuuluu, ottavatko "väkisin" myönnetystä tuesta jonkun summan vai voiko jäljellä olevan rästin jopa saada anetteki kun tekee vaan hakemuksen? Vai jääkö ses rästi sinne jemmaan odottelemaan parempia aikoja ?

8

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaadi maksusopimukseen muutosta eli irtisano maksusopimus muuttuneiden olosuhteiden vuoksi. Eivät pysty ottamaan yhtään senttiä tuista ilman suostumusta ja jos ottavat niin hae toimeentulotukea ja tee rikosilmoitus.

      • Anonyymi

        Peli on raakaa ja taatusti epärehellistä, noiden persläpien muroihin kuseminen päivittäin on kansalaisvelvollisuus.


    • Anonyymi

      Ei noiden persläpien kanssa pidä sopia mitään.
      Takasin perinnästä valitus ihan millä perusteella hyvänsä eikä lopputuloksellakaan ole väliä. Saa 2-4 vuotta korotonta maksuaikaa kun perintää ei voi aloittaa ennen lainvoimaista päätöstä ja vakuutusoikeudessa voi maksu alentua tai poistua kokonaan kohtuuttomana, minulla aikoinaan meni 3 vuotta ja takaisin perittävä määrä puolittui.

      • Anonyymi

        Tupajäärän pitääkin aina riitauttaa kaikki päätökset ja sopimukset.


    • Anonyymi

      Kelan saatanat laitettava oikeaan vastuuseen.

    • Anonyymi

      Maailmalla ei valtettavasti ole parempia aikoja vaan demokraatteja.

    • Anonyymi

      Suomennettuna:

      Olen joskus omasta syystäni saanut liikaa yhteiskunnan tukia ja haluaisin nyt tietää, saanko pitää ne liikaa maksetut tuet ja saada vielä lisää tukia?

      Ja sitten kirotaan, kun yhteiskunta leikkaa tukia, koska rahaa ei vain riitä kaikille ahnehtijoille.

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu, just näin on asia. Tukia saanut ilmeisesti liikaa, kunnei ole ilmoittanut muutosta edullisempaan asuntoon tai vuokran alenemisesta. Sitten ihmetellään kun joutuu maksamaan takaisin (epärehellisyyttään) saamansa tuet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe